meiden met veel miskramen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door kaboutertje, 22 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik hoop zo dat het bij ons een progesteron-verhaal is. Maar dat zal wel niet... Dat zou ook te mooi zijn..
    Probleem in aug is de gyn ook nog op vakantie en wij pas in het naseizoen, dus ligt alles lekker 2 mnd stil :(

Maar goed ga even weer aan het werk.

Doei meiden en Trees, ik denk aan je morgen.

2. Trees

Trees Niet meer actief

Ik ga ook eens wat wasjes draaien (ik heb niet eens meer schone onderbroeken :) en het is een bende hier...).

Kaboutertje ik hoop dat het van jou een progesteron-probleem is. Dat is in ieder geval makkelijk op te lossen. Die zomerstops in ziekenhuizen zijn inderdaad erg vervelend.

liefs

3. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Trees ik spuit fragmin en een factor 2 mutatie dus verhoogde bloedstolling.
    En een hartvormige baarmoeder maar dat kan volgens de prof in rotterdam niet het probleem zijn.
    Ik wil je heel veel sterkte wensen voor morgen ook hier word aan je gedacht. En als je niet meer kom voor je vakantie dan alvast een hele fijne en ontspannen vakantie gewenst

4. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Trees...dat je gyneacoloog zo reageert over de anti-tpo is niet
    raar.Veel gyneacologen weten heir amper wat van.Hetzelfde geld
    trouwens voor de internisten die weten er ook heel weinig vanaf.
    Met welke internist is er in het AMC overlegd voor jouw? Je kan het
    me anders even via een pm doorgeven.Want mijn TSH is goed nu
    en toch moet ik van mijn internist blijven aan de Thyrax.
    Weliswaar in zeer lage dosering van maar 25mg hoor.
    Wij zijn inderdaad aan het rondvragen in Belgie/Duitsland en Tsjechie.
    Daar zijn ze vele verder dan hier hoe raar het ook mag klinken.

Over prednison...dat doen ze hier in Nederland niet.Mag niet volgens hun.
    Vandaar dat ik nu met het buitenland bezig ben want volgens
    mijn eigen internist is dat de optie voor ons en hebben veel van zijn
    patienten dat ook gedaan met goed resultaat.

Ik wil en kan er niet teveel over in gaan daar er jammer genoeg mensen
    online zijn die mij kennen en ik wil niet dat hun weten
    hoe of wat.Ik heb al vervelende reacties gehad vandaar.
    Maar goed....

5. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Trees en Nessy waar jullie het nu allemaal over hebben is voor mij een vraag ik ben op een hoop geprikt en er is alleen gezegd dat het goed was alleen de tweede keer dat het herhaald is zat ik aan de pretnison vanwegen een ontsteking aan mijn luchtwegen heb dit toen ook gezegd maar het bloed is even goed geprikt ach ja erzal toen ook wel niks uitgekomen zijn.

6. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Trees waar ga je heen op vakantie?

7. novi82

novi82 Lid

4 jul 2009
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry, ik heb niet zo veel tijd vandaag. En er wordt zoveel geschreven...... Trees ik wilde je even succes wensen voor morgen.

8. Pooltje1

Pooltje1 Lid

10 jul 2009
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik kom even inbreken om Minimuis heel veel sterkte te wensen. Ik was al bang dat het niet goed was met je prille zwangerschap omdat je niet meer schreef op het Ashermanforum en heb hier helaas kunnen lezen dat het weer niet goed lijkt te zijn :( . Sterkte de komende tijd en ik duim uit alle macht voor je dat de echo te vroeg bleek en de ontwikkeling van het vruchtje pas later op gang is gekomen!

Ook voor de andere meiden heel veel sterkte. Ik vind het ontzettend verdrietig om te lezen dat het geluk weer niet aan jullie zijde heeft gestaan.

Ik moet zeggen dat het lezen van jullie berichten mij wel onzeker heeft gemaakt. Ik heb zelf ook 3x een miskraam gehad, allemaal missed abortions waarbij het mis is gegaan in week 7, 9 en 10. Op dit moment ben ik voor de 4e keer zwanger maar de angst dat het weer fout gaat zit er goed in. De jubelstebbing na de positieve test is omgeslagen in onzekerheid door het uitblijven van zwangerschapsverschijnselen, ik ben niet misselijk ´s ochtends, ben niet moe, heb weinig tot geen last van mijn borsten al zijn ze voor mijn gevoel wel wat groter geworden maar dat kan ook wens bedrog zijn. Ik heb zojuist een clearblue digi test uitgevoerd en die gaf wel aan dat ik 4-5 weken zwanger ben en dat klopt wel, dus ik ben nu weer even gerust gesteld. Maar het zal spannend blijven, zeker hoe dichter ik bij de echo kom...

het beste allemaal, Pooltje

9. novi82

novi82 Lid

4 jul 2009
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Pooltje: Ik kom je even een hart onder de riem steken. Na 3 miskramen is mijn 4e zwangerschap wel goed gegaan. Het resultaat ligt nu boven in zijn bedje. Tot aan 8 weken had ik ook geen zwangerschapskwalen. Ik ging dus al weer van het ergste uit. Maar het kan dus echt! Overigens heb ik verleden week een miskraam gehad. Mijn Clearblue gaf bij 4-5 weken zwangerschap maar 1-2 weken aan. Ik heb dus goede hoop voor jullie. Ik weet dat het moeilijk is, maar probeer er een beetje van te genieten. Ik baal er nog steeds van dat ik niet van mijn zwangerschap heb genoten. Ik had alleen maar angst en zat steeds met de angelsound op mijn buik. Dat krijg je inderdaad van missed abortions.....

10. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    hoi pooltje ik was het ff vergeten sorry maar het is inderdaad niet goed hcg was maar 195 veel te laag dus voor 6weken en omdat ik precies weet wanneer mijn eisprong is geweest kan het bijna niet anders dan dat het al heel snel is misgegaan was al bang omdat mijn testen niet echt donker werden normaal zie je wel verschil en dat was nu niet hebben we eigenlijk al vanaf het begin gehad dat het goed zat maar ja je blijf nog ff hopen maar vanavond heb ik daar definitief een punt achter gezet en ik hoop dat ik snel bloedingen krijg zodat we er weer voor kunnen gaan. Ik duim dat het bij jou allemaal goed blijf gaan want het lukt bij jullie ook nog niet spontaan maar als je wil kan je hier wel mee blijven schrijven we weten wat het is om zoveel onzekerheid te hebben wie weet kunnen we je door die onzeker 12 weken heen slepen.

11. Pooltje1

Pooltje1 Lid

10 jul 2009
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Minimuis en Novi,

Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het inderdaad best fijn om mee te schrijven met jullie, als jullie dat goed vinden? Het is toch anders om te chatten met meiden die ook meerdere mk hebben gehad dan de meiden waar ik mee schrijf op het Ashermanforum of het IVF-forum.

Ik zal even wat meer vertellen over me zelf. Ik ben 36 jarig net als mijn vriend, die wordt dat zaterdag. We proberen al ruim 3,5 jaar een kindje te krijgen, maar hebben tot op heden heel weinig geluk mogen meemaken. Naast de 3 miskramen heb ik verklevingen in de baarmoeder gehad en wilde het zwanger worden niet meer lukken. Ik heb diverse IUI behandelingen gehad en onlangs de 2e IVF, en die is dus aangeslagen want ik ben nu 5 weken zwanger.
    Ik wil er niet aan denken dat het weer niet goed zou gaan, maar het is ook heel moeilijk om positief te zijn na alles wat we meegemaakt hebben. Ik hoop dat ik de 12 weken goed door kom en de kleine goed groeit en dat ik dan het vertrouwen mag krijgen om te kunnen gaan genieten van de zwangerschap.

Trees, heel veel sterkte morgen in het ziekenhuis.
    Minimuis, ik hoop dat de bloeding dan maar heel snel mag komen.

groetjes, Pooltje.

12. novi82

novi82 Lid

4 jul 2009
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Pooltje, mag je binnenkort al voor een echo?

@ Minimuis, we zijn ook allemaal hetzelfde. Toen ik verleden week hoorde dat de zwangerschap niet goed zat hoopte ik ook dat het bloeden maar snel zou beginnen. Op naar de volgende ronde. Mijn testen werden inderdaad ook niet donkerder....

13. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Pooltje dat is de reden waarom ik het vergeten ben denk en omdat ik mischien ook nog wel een beetje hoop had maar dan hou ik mezelf voor de gek dus heb besloten dat ik daarmee moet stoppen en deze zwangerschap moet loslaten en dat geeft me wel weer rust. Maar ik ga kei hard voor je duimen dat het deze keer goed ga en dat ga het, positief blijven

14. Trees

Trees Niet meer actief

Pooltje klopt het dat jij rond februari 2008 ook een missed abortion gehad? Ik meen me te herinneren dat we toen samen in een topic zwanger worden na curretage hebben geschreven. Jij kreeg volgens mij kort daarna te horen dat je Asherman zou hebben. Ik ga keihard voor je duimen dat deze zwangerschap goed mag gaan. Wanneer mag je voor de eerste echo?

Nessy ik heb je pb ontvangen. Ik ga er later even op reageren. Het klinkt wel reuze interessant allemaal. Ik weet helaas de naam van de internist niet. Mijn gynaecoloog heeft met hem/ haar overlegd en zelf heb ik de arts nooit gezien.

Minimuis ik zal even uitleggen waar het over gaat. De theorie is dat vrouwen met herhaalde miskramen een immuunprobleem hebben. Het gevolg daarvan is dat er een soort ontstekingsreactie optreed waardoor alles wat niet lichaams-eigen is wordt afgebroken. In belgie en andere landen behandelen ze vrouwen zoals ons o.a. met een lage dosis prednison in combinatie met ascal en progesteron. Eventueel gecombineerd met schildkliermediactie. Dit zou de afweerreactie tegengaan. Het is ontzettend interessant en ben me er momenteel helemaal in aan het verdiepen. Er zijn ook een aantal grote onderzoeken naar uitgevoerd met goede resultaten. Nederlandse artsen schrijven deze combinatie helaas niet voor, maar ik heb goede hoop dat mijn nieuwe gynaecoloog hier wel open voor staat. Hij werkt in Nederland maar valt onder het ziekenhuis in Dusseldorf en zou het daarom mogen voorschrijven. Eventueel voor jou ook nog interessant Nessy?

En waar gaan we heen op vakantie? Eigenlijk weten we het nog steeds niet :). We hebben het tot nu toe wat laten afhangen van de situatie rondom deze zwangerschap. Eerst dachten we Frankrijk, toen werd het Toscane en nu zitten we te denken aan Istrie. In ieder geval met tent en auto.

Nou morgen is de dag. Vanvond hoef ik geen progesteron meer te gebruiken. Joepie, waardoor ik me hopelijk ook minder ziek ga voelen.

liefs

15. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Novi ja dan maar liever snel de vakantie komt eraan hahaha dan kunnen we extra goed ons best doen;)

Trees dat klinkt erg intresant en ik ga daar ook eens mijn licht over opsteken is zeker de moeite waard en als ik dan toch naar belgie mag is die nieuwe gyn er mischien ook wel voor te vinden ;)

Pooltje ik ben ook wel benieuwd wanneer je mag kijken of het er 1 of 2 zijn :(

16. Pooltje1

Pooltje1 Lid

10 jul 2009
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal, bedankt voor jullie lieve reacties :D !!!
    Trees, we hebben inderdaad al eerder eens geschreven in een forum, ik herkende je naam en verhaal ook. Over vakantiebestemmingen: ik kan Toscana erg aanraden. Wij zijn daar afgelopen mei geweest en hebben een week op een wijnboerderij gezeten vlakbij San Gimignano. Was geweldig en heerlijk ontspannend.

Ik heb op 3 augustus de 1e echo en moet dan 7 weken zijn. Er zijn twee embryos teruggeplaatst dus dubbele kans dat eentje daarvan het dit keer red. Allebei zou ook zeer welkom zijn!
    Verder ben ik ook aan de klieder met de progestanbolletjes. Gelukkig heb ik er geen bijwerkingen van, behalve dan het geklieder maar dat neem ik voor lief. Alles wat potentieel kan helpen om het dit keer wel goed te laten gaan doe ik.

groetjes, Pooltje

17. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Pooltje als ik volgende week de uitslag heb kom ik het wel ff op het ashermanforum melden dat het weer fout is nu heb ik er vrede mee gisteren nog eens uitgebreid met mijn vriend erover gehad en ik ga een kijken bij een paragnost wat die te vertellen heeft ook wel voor de lol maar toch vorige keer had ze het bij het goede eind dat mijn suiker aan de hooge kant was ze zei dan er is iets met je suiker en dit was van een foto dus nu ga ik eens in real live hahahaha.

Oh ik ben echt benieuwd of er 2 zijn blijven zitten hoop het voor je

18. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Hoi Pooltje welkom ( helaas)

Trees ik denk al de hele dag aan je.
    Istrie is mooi, maar Toscane ook.

Minimuis, geef mij ook eens de site van die paragnost ;)

19. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Kaboutertje volgens mij heeft ze geen site maar krijg ze heel veel mensen via via ik heb haar adres van mijn schoonmoeder ze woont in kerkdriel ik zal als je wil het adres wel per pb aan je geven moet je wel wachten tot ik thuis ben nu nog op het werk

20. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Is goed, enne werken jij he!!!! ;) Mmm probeerde met de afkorting die smileys maar dat is ook veranderd.

Deel Deze Pagina