Hallo, Ja Vlindermoeder, je hebt helemaal gelijk, Een maand later maakt ook eigenlijk niets uit. Zeker als je al zo lang bezig ben. Ik heb qua dat betreft waarschijnlijk nog niet peg genoeg gehad. Ik ben pas een jaar bezig. En dan klinkt iedere maand ver weg. Ik heb tenslotte maar 12 kansen in het jaar. En terug naar 11 kansen vind ik dan ineens wel veel minder . Maar goed ik ga morgen eigenwijs naar het ziekenhuis om het bloed te laten prikken. (dat is dan 1 week te vroeg) Ze zeiden ook tegen mij dat er waarschijnlijk niets uit het onderzoek komt (maar 1% kans) omdat mijn zwangerschappen altijd vroeg eindigen. Ik ben nooit verder gekomen dan een vruchtzakje. En als je stollings problemen heb, eindigt het meestal later. Tenminste, dat zei een van mijn gynaecologen. Als ik niet zwanger word en ik ben inderdaad te vroeg gedaan kan ik het opnieuw laten doen. Word ik wel zwanger, heb ik andere zorgen. He Pooltje, klinkt goed zeg! Hebben ze bij jou ooit eens een oorzaak gevonden? ben je wel eens hier geweest: NVOG en dan: Analyse van de beschikbare kennis en dan: Herhaalde miskraam zonder oorzaak Bij het onderste schema kan je de procenten bekijken. Mijn gynaecoloog liet het mij gelijk zien. Hoe is het met de anderen? Wat een heftige/pittige tijden zeg!
Pooltje gefeliciteerd met je goede echo helemaal geweldig. Vlinder moeder nogmaals gefeliciteerd met je zwangerschap. Nessy lijkt me sterk dat je met al die merken positieftest dus er zal vast wel iets geweest zijn jammer dat het niet heeft doorgezet. Hier gisteren weer bij de gyn geweest de uitslag van het hcg was 785 het blijft dus alleen maar stijgen. Er zaten waarschijnlijk drie vruchtzakjes maar het kon nog niet met zekerheid gezegd worden nu moet ik dinsdag weer voor bloed en woensdag de uitslag ook had ik gevraagd voor een curettage maar dit gaat niet zolang ze geen zekerheid hebben zelf had hij het over een kijkoperatie maar ook dit kan niet als hij niks in mijn eileider zie zitten dus nog steeds afwachten. We kregen ook weer het blijde nieuws dat er weer een familie lid zwanger is ook bij mijn vriend in de fam dus nu 1uitgerekend eind feb ik was in maart en de laatste die is voor een week later dan ik ik zit me nu al aftevragen hoe ik die kraambezoeken moet gaan overleven zie dit ook totaal niet zitten
hi meiden ben weer terug van vakantie. Ik heb nog niet helemaal terug gelezen. Ik las wel het nieuws van Minimuis . Wat ontzettend kl*te zeg. Wat laten ze jou trouwens lang wachten met bloed testen? Bij mijn bbz moest ik elke twee dagen bloed prikken. Als je pijn krijgt, weet je het!!! Geen twijfel, maar naar het ziekenhuis gaan. Vakantie is hier fijn geweest. Alleen de eerste dagen was minder. De curretage bleek incompleet te zijn geweest en een stuk weefsel wilde niet loslaten met veel pijn en bloedverlies als gevolg. Uiteindelijk is alles weer goed gekomen. Tijdens de vakantie veel gepraat (heel fijn) en we zijn tot de conclusie gekomen dat we nog twee zwangerschappen in Nederland gaan proberen en daarna wil ik heel graag het behandelprogramma van dr. Noens in Gent gaan volgen. Dit is met name bedoeld voor auto-immuunproblemen en daar lijkt het bij ons steeds meer op te lijken. Wie weet gaat het eerder lukken (niet dat ik dat nog geloof....). Getver ik moet volgende weer ook weer kraambezoek. Erg goede vrienden en heb haar al 9 maanden proberen te vermijden, maar nu moeten we wel. Hoe doen jullie dat?
Alle nieuwelingen welkom! Pooltje fijn dat de eerste goede echo binnen is. Ik hoop dat er veel goede gaan volgen! Nessy wat ontzettend rot zeg . Lijkt me ook sterk dat alle testen valspositief waren. Vlinder moeder weer zwanger! Hoever ben je en is er al een echo gepland? Ik ga heel hard voor je duimen! Zo ik ga de kampeerspulletjes eens wassen en opruimen. Liefs
Trees welkom terug van de vakantie. Ik had me voor genomen ff minder te schrijven nu is het hier wat fijner dan op een ander forum iedereen is daar tegelijk uitgerekend in maart dus ff afstand genomen. Trees wel vervelend dat de curettage niet helemaal goed is gegaan maar wel fijn dat je ondanks alles een hele goede vakantie heb gehad. Dat mijn gyn lang wacht dat klopt maar omdat mijn hcg steeds maar met 200 of 300 stijgt blijft het nog steeds een waar het nu precies zit maar ik begin steeds meer het idee te krijgen dat het geen bbz is hoor want ik lees verhalen dat een inwendige echo dan ook pijn doe het dat is bij mij helemaal niet het geval dit werd mij gisteren ook gevraagd door de persoon die de echo deed en ze deed het ook rustig heb er zeker een kwartier binnen gelegen hopelijk is mijn hcg volgende week gezakt of gestegen boven de 1000 dan zouden we zekerheid krijgen. Weet je het is zo raar want je bent zwanger en je weet dat het niet goed zit maar je moet wel steeds tegen jezef zeggen dat het niet goed is en allerlij kwaaltjes hebben die gewoon helemaal nergens goed voor zijn ben onzettend moe en waarom door die stomme hormonen :x
Die rottige hormonen inderdaad. Het is al moeilijk genoeg zonder van alles te voelen. Ik kan me inderdaad herinneren dat de inwendige echo's een hel waren, maar dat was pas de laatste week. Ik heb zelfs de beugels van de stoel af getrapt van de pijn, waarbij ik de gynaecoloog een kaakslag heb verkocht . Ze was ook helemaal niet voorzichtig, de lompe trien. Ik wist zelf al heel vroeg dat het een bbz was. De pijn was zo anders dan een miskraam en direct het gevoel dat het helemaal fout zat. Het is voor jou nu wel wachten op twee kwaden. Ik weet nog dat ik toen hoopte dat ik gewoon een miskraam zou krijgen i.p.v. een bbz. Hetzelfde gevoel zou je misschien ook wel hebben. Raar is dat, want eigenlijk het enige wat je wilt is dat het goed gaat! Je wilt helemaal geen miskramen meer. Bah . Denken jullie trouwens nog serieus na over Belgie? Of zometeen eerst even rust?
Lilo welkom en jammer dat je echo niet goed was heel veel sterkte Trees ja dat gevoel kan ik maar al te goed als het dan maar snel afkomt maar zo zie het er tot nu toe niet uit en daar baal ik best wel van. Ik wil wel graag naar belgie maar mijn vriend heeft het helemaal gehad met het ziekenhuis dus laten we dat nog ff achterwegen en dat komt dan nog wel een keer ff rust nu
Hai Trees Fijn dat je een goede vakantie heb gehad. We hebben contact gehad tijdens mijn laatste miskraam. Alleen al die berichten zijn door de nieuwe site ondertussen gewist. Ik heb inmiddels 3 maanden pauze gehad voor de onderzoeken en vanmorgen bloed geprikt. Dus nu kunnen we weer verder. Echt goed dat jullie een plan hebben. Het lijkt me zo lastig. Hoe lang gaan we door? Minimuis, ja vervelend he.die zwangerschapskwaaltjes. Als je weet dat het goed gaat is het heerlijk genieten. Maar als het fout gaat zijn het ook echt kwaaltjes. Ik hoop dat het snel beter gaat. Wat een naar bericht Lilo! Sterkte. De jaloezie tijdens kraamvisite heb ik nog niet van heel dichtbij mee gemaakt. Wel vind ik al die dikke buiken iedere dag een ramp! Gister kwam er een vriendin langs die over 6 weken is uitgerekend. Ik keek er echt enorm tegen op. Maar toen ik haar zag wist ik dat ik het kon. Ze is nog steeds dat zelfde leuke vriendinnetje alleen dan met een dikke buik. Gelukkig sprak ze ook niet al te veel over babykamers enzo. Wel hebben we samen nog even 'gezellig' gehuild en geknuffeld. Ik moet zeggen daar knap ik altijd wel van op hoor. Zeker als het een goede vriendin is. Je hebt elkaar nodig! En ze zal het begrijpen. Is een van jullie wel eens bij een psycholoog geweest? Esli
Lilo, wat ontzettend rot dat het weer niet zo heeft mogen zijn. Heel veel sterte meid! Minimuis, dat duurt echt lang met het stijgen van het Hcg zeg. Ik kan me voorstellen dat je het spuugzat bent en er van af wilt. Wel goed om te horen dat het toch geen bbz lijkt te zijn, nu hopen dat je lichaam snel schoon schip maakt en je alsnog wat van jullie vakantie kan gaan genieten. Trees, welkom terug van vakantie! Wat vervelend dat de curretage niet in een keer gelukt is, gelukkig heeft de vakantie daarna jullie goed gedaan. Ik kan me voorstellen dat je naar België wilt gaan. Als het bij mij nu ook weer mis zou gaan, dan zou ik ook overwegen om toch verder te kijken. Het is zo gek dat er in Nederland helemaal geen behandelplan is voor meiden met meerdere miskramen ipv het steeds maar weer proberen, afwachten en hopen dat het eens goed zal gaan. Over kraambezoeken: ik ben vlak na mijn miskramen de kraambezoeken echt uit de weg gegaan. Dat trok ik op dat moment niet. Dus bij een paar vriendinnen ben ik pas relatief laat op kraambezoek gegaan. Het blijft hoe dan ook pijnlijk maar ook mooi tegelijkertijd. Als ik zo'n klein wezentje zag wist ik wel steeds waar ik alles voor deed en ik hield me vast aan de gedachte dat mijn beurt ook nog zou komen. Esli, fijn dat jullie weer 'aan de slag' mogen, geniet van het klussen ! Vlindermoeder, hoe gaat het met jou? Voelt de zwangerschap goed deze keer en wanneer mag je voor de 1e echo? Hier gaat het wel goed, al ben ik snot verkouden en een beetje griepig. Ik moet zeggen dat ik tot een paar weken geleden weinig angst zag in de mexicaanse griep maar nu ik zwanger ben ga ik toch piekeren... Slaat helemaal nergens op natuurlijk, zal wel gewoon een normale verkoudheid en licht griepje zijn. Vanavond aan de thee met honing en vroeg naar bed. groetjes, Margot
Esli dat kan ik me inderdaad nog herinneren! Wanneer krijg je de uitslagen van de onderzoeken? Ik ga zo nu en dan naar een psycholoog. Ik heb er zelf goede ervaringen mee al hoeft het voor mij niet wekelijks. Behalve als ik zwanger ben ga ik elke week om de angst wat binnen de perken te houden. Mocht je een psycholoog willen, heb ik misschien nog wat tips om op te letten. Sommige dames hier gaan naar het Fiom en zijn daar erg positief over. Misschien ook nog een idee? Lilo wat een rotnieuws zeg. Sterkte ermee . Margot lekker uitrusten hoor! Minimuis hoe gaat het vandaag? Trek je het nog een beetje. De tijd zal wel weer voorbij kruipen. Zit er trouwens nu sterk over na te denken om het kraambezoek even een paar maandjes uit te stellen. Dat zullen ze toch wel begrijpen denk ik? Ik ben nu in het boek van Alan Beer 'is your body babfriendly' aan het lezen. Heeft iemand van jullie het ook gelezen?
Ik heb over 3 weken een eerste afspraak bij een psycholoog, ze heeft veel ervaring met vruchtbaarheid-problemen. Ze begeleid ook mensen die met ivf bezig zijn. Maar ben inderdaad vooral bang voor de volgende zwangerschap. Ik heb dan zoveel stress. Dat kan toch ook niet goed zijn. Ik hoop dat ik er wat aan heb. De uitslag van de test is er al over 2 weken, maar ik heb de afspraak pas begin september omdat mijn gyn op vakantie is. Ze zei tegen mij dat de kans echt super klein is dat er wat uitkomt. Dus daar ga ik maar vanuit. Ik heb het boek niet gelezen, maar ziet er wel interessant uit...
Goedemiddag, Ik ben zo verdrietig want ik heb weer een miskraam gehad en ik kan er niet meer tegen,ze kunnen maar geen oorzaak vinden maar ik geloof niet dat ik 9 keer pure pech heb gehad zelfs voor Jesse zijn vroeggeboorte is geen oorzaak gevonden.Ik wil zo graag moeder worden maar geef de hoop maar op. Liefs Vlinder moeder
Lieve vlindermoeder wat een vreselijk nieuws zeg. Ik snap zo het gevoel dat je er moedeloos en wanhopig van bent. Ik ben het met je eens het kan geen toeval zijn. Er moet iets zijn, maar waarom kunnen ze het toch niet vinden. Ik wil je ontzettend veel sterkte wensen met weer een verlies en de algehele angst en wanhoop. Liefs Trees p.s. misschien staat je kop er nu helemaal niet naar, maar ik kreeg van iemand een tip over een kliniek in Stuttgart. Ze doen daar vele vooruitstrevende behandelingen voor o.a. herhaalde miskramen. Zo hebben ze bijv. een vrouw met 26 (!) miskramen behandeld, waarbij het de 27e keer goed ging. In toeval geloof ik niet meer. Mocht je de link willen hebben, zal ik het voor je opzoeken.
Lieve vlindermoeder, ik ben er helemaal stil van, had zo gehoopt dat het voor jullie dit keer eindelijk eens goed mocht gaan. Het kan toch niet waar zijn dat jullie 9 keer botte pech hebben, ik snap dat je daar niet meer in gelooft... Ik wil jullie heel veel sterkte toewensen en hoop dat er zoals Trees zei toch een kliniek is die jullie wel kan helpen met het verklaren van alle miskramen en veel belangrijker, met het doorlopen van een zwangerschap die niet eindigt in een miskraam. liefs, Pooltje
vlindermoeder ik denk ook dat het geen domme pech is want zoveel pech kan een mens niet hebben dit roep ik ook steeds ik ga een paragnost die mijn foto ook heeft bekeken en gezegd van die suiker ik neem ook de echo van onze tweeling mee wie weet wat ze erover kan vertellen. Hier gaat het eindelijk de goede kant op en het hcg is aan het zakken gelukkig dus kan ik het nu eindelijk af gaan sluiten het zal nog wel ff duren voor het weer op 0 sta nu sta het op 589 morgen weer een echo en de uitslag van het toxo want dat was nog niet binnen.
hoi Vlindermoeder. Wat onwijs erg dat je dit nog een keer moet meemaken. Ik hoop dat je het een plekje kan geven ook zal dit nu onmogelijk lijken. En wat vervelend voor je dat ze dit afschepen als toeval. Ze weten al zo veel in de medische wetenschap. Maar van miskramen weten ze nog zo weinig! Een vriendin van me heeft medische biologie gestudeerd en die wist mij te vertellen dat ze eigenlijk van genen nog maar heel weinig weten. Ik hoop dat je wat aan de tips van Trees hebt en dat het ook lukt er voor te gaan. Het lijkt me ook heel moeilijk om te denken dat je nog een kans heb. Dus misschien wil je dit helemaal niet horen; Maar ik denk dat hij er nog steeds is. Mijn tante heeft na 9 miskramen, en 9 jaar verder toch nog een gezond kind gekregen. (en bij haar was er ook 'geen oorzaak' En een vriendin via via na 7 miskramen (met een genen probleem) Toch nog spontaan zwanger en die is een maand geleden bevallen... Heel veel sterkte met dit verlies. Esli
Goedemorgen allemaal, Trees graag zou ik de link van je ontvangen want ik ben best wel wanhopig. Ik wil zo graag een gezond kindje in mijn armen houden net als jullie natuurlijk. Liefs Vlinder moeder
Dr.Sylke Reichel-Fentz- Fachärztin für Transfusionsmedizin Dit is de link. Het is wel allemaal in het Duits. Iemand van dit forum heeft zich daar ook aangemeld en heeft het in het Engels gedaan. Vervolgens kreeg ze allemaal formulieren in het duits terug en dat heeft ze via een internetwoordenboek vertaald. Ze begrijpen wel Engels. Ik begrijp zo goed de wanhoop. Wij willen ook na negen miskramen naar het buitenland. Eerst dachten we aan Gent (dr. Noens, kun je op googlen), maar volgens mij is Stuttgart veel uitgebreider. Nogmaals heel veel sterkte! Minimuis nog steeds aan het wachten . Wat duurt het lang zeg. Wat is de uitslga van de Toxo?
Trees toxo is nog niet bekend helaas straks nog weleens een keer bellen. Gisteren zijn we weer bij de gyn geweest en hebben een hoop antwoorden op onze vragen gekregen ik had een andere omdat de mijne op vakantie was maar het was een lieve rustige man die alles een goed uit heeft gelegen. 1ste vraag was in onze fam komen 2dood geboortes voor een tante van mij een 2ling en een andere tante een zoontje op 34weken dan is er nog een tante met herhaalde miskramen waar nooit iets gevonden is zijn antwoord hierop was dat dit waarschijnlijk geen toeval is maar dat dit nog niet met zekerheid gezegd kan worden toen mijn tweede vraag wat hou het in dat mijn lichaam niet selectief is toen zei hij dit is niet altijd een aanleg fout geweest. Hij vermoed dat mijn baarmoederslijm niet voldoende voedingsstoffen heeft maar hiernaar lopen nog onderzoeken in amerika dus waarschijnlijk als het onderzoek is afgerond dan ben ik al in de overgang ben ik bang want snel gaat dit niet. Ik ben erwel rustiger onder geworden morgen ga ik naar die paragnost en neem de echo mee van de 2ling kijken of zij er iets over kan zeggen wie weet krijg ik er meer rust door in mijn hoofd
Minimuis en andere dames, Ik heb meer tips om ons op te laten onderzoeken,ten eerste op de dna van de eicel (ze moeten nakijken of de eicel het zaad wel verdraagt daar is een medicijn voor om te behandelen),factor Leiden,heterozygoot,auto immuunafwijking,allo-immuunafwijking,homocysteïne in het bloed,methionine belastings test,b2gpi (antifosfolipidensyndroom),progesteron gehalte. Liefs Vlinder moeder