meiden ik zou me graag bij jullie willen aansluiten, vorige week hebben we helaas onze 4e miskaam gehad. De 3e oprij, nu gaan we eerst een genetisch onderzoek starten, dit lijkt geen domme pech meer
Lieve meiden.... Ik kwam even bij jullie spieken en wil jullie graag een hart onder de riem steken. Na 3 miskramen ( met 6, 10 en 11 weken) dacht ik echt dat het niet meer weggelegd was voor ons om nog een kindje te krijgen. Het is ook zo'n dubbel gevoel eerst de blijheid van de positieve zwangerschapstest en daarna het verlies van je kleintje. Toch komt er een soort oerkracht in je naar boven die zegt.... nog een x proberen maar dit is dan echt de laatste x! En al die goed bedoelde adviezen en kwetsende opmerkingen heb je dan ook nog om je heen...... Grrrr Na diverse onderzoeken kwam er bij ons niks uit... Nu ben ik alweer 22 weken zwanger maar ben echt nog steeds bang dat het misgaat. Je bent gewoon het vertrouwen in je lichaam gewoon helemaal kwijt! Maar toch!!!! IK BEN ZWANGER en alles gaat goed deze x. Dus geef de moed niet op....en laat je niks wijsmaken door mensen die het zelf niet hebben meegemaakt! Jullie zijn kanjers...vooral als ik zie dat er meiden zijn die nog veel meer miskramen hebben gehad, ik vond 3 dus al heel veel en dacht dat ik de enige was! Dikke knuffel van mij!
Beehappy helaas welkom hopelijk kan je hier je hart luchten want jammer genoeg weten we wat het is dat het steeds maar weer mis gaat. Ik heb echt allemaal vreemde dingen mijn borsten beginnen weer zeer te doen enz voel me raar gelukkig mag ik woensdag weer bloedlaten prikken en dan vrijdag weer een echo en de uitslag van het hcg vanmiddag de uitslag van het bloedonderzoek van de ha ben benieuwd wat daar uitgekomen is.
hee dames, jeetje heeft dat met mijn imuun te maken ohhh wat klinkt dit dom nu... ik heb altijd wel gedacht dat crohn invloed heeft maar meer in de medicijnen kant.. maar als het amc niet de juiste prognose gedaan heeft bij jouw zijn ze dan wel zo goed? ik zat te denken is ivf niet een oplossing.. dan slaan ze toch een ontwikkel proces over? is het vruchtje dan niet sterker? minimuis ikhoop dat alles gedaald is.. wat hebben de vitamines ermee te maken? ik heb trouwens nu ook klachten . zere borsten en aders erop slaap onrustig alles wijst erop dat de hormonen nog door knallen.
minimuis, bedankt voor je welkom! Ik hoop dat je hcg mooi aan het dalen en dat je klachten snel minder zullen worden.
Lieni je moet maar eens google op b12 te kort dit kan miskramen en onvruchtbaarheid veroorzaken maar dit word niet standaard geprikt dus hier moet jezelf om vragen.
bee happy jij hebt ook een heel verleden zeg waarom zijn ze bij jouw wel voor mmm gegaan je hebt wel al kinderen? welkom overigens.. ik vraag me af wanneer ze er in mijn geval voor kiezen. heb net internet afgespeurd maar die B12 vitamines zou heel goed kunnen om die niet opgenomen worden in mijn darmen. eigenlijk nu ik dat gelezen heb zie ik het nog somberder in. ik heb gewoon een verhoogd kans op miskramen... vooral als de ziekte opspeeld . zeker met stresssss... tja dat is even lastig als je net zwanger bent om geen stress te hebben....
Lieve meiden... Als het mag wil ik me ook graag aansluiten, al heb ik dan net de 2e vmk achter de rug. Maar het lijkt me fijn om ervaringen te delen en te lezen. Ik voel me ook niet meer zo thuis in afdeling "zwanger worden" Even in het kort over mezelf.... Ik ben 31 jaar en vorig jaar okt zijn we seriues gaan klussen. Wonder boven wonder raakte ik in ronde 4 al zwanger! Helemaal niet stiltaand, dat het ook nog eens een wonder is om zwanger te mogen blijven en een gezond kindje te mogen krijgen. Het kwam dus als donderslag bij heldere hemel.... het bloedverlies. Na een paar dagen is het vruchtje afgekomen... Nu een aantal rondes verder testte ik vorige week positief! Ik was zo blij! Tijd om bang te zijn voor een mk had ik niet want na 3 dagen ben ik weer net zo hard van de roze wolk geknikkerd. Ik kan er op zich wel goed over praten, maar praten met lotgenoten is ook zo belangrijk... Nu heb ik 16 sept mijn eerste afspraak bij de gyn wat betreft de miskramen. 18 sept is mijn NOD... Groetjes Cyntje78
Cyntje natuurlijk ben je hier welkom ik herken je gevoel heel goed je ergens niet meer thuis voelen ik hoop dat je, je hier wel thuis gaat voelen en een beetje je verdriet kan delen.
Hoi meiden, BeeHappy...meis....niet alweer een miskraam... Dikke knuffel. Cyntje..welkom...hoop dat je hier je thuis voelt. Ik ben zelf niet hier heel vaak aanwezig maar voel me wel thuis hier hoor.Na zoveel miskramen weet ik zeker dat mijn immuunsysteem de oorzaak moet zijn.Ik loop al een tijdje nu bij een internist hiervoor.Maar ga toch de stap naar Duitsland wagen aangaande immuunproblemen.Heb ze al gebeld en nu ook gemaild en volgende week extra bloedprikken en mijn uitslagen gaan ook die kant op en dan zien we verder.Maar heb er wel al een beter gevoel over.Dacht nooit dat ik het zou zeggen maar als ik nog Prednison in huis had nam ik het.Heb het vroeger heel vaak gebruikt ivm mijn astma die toen erg onstabiel was maar raar dat een zwangerschap toen dus wel bleef zitten......dan ga je toch even nadenken.... Zal trouwens aan de internist vragen of hij mijn B12 en B6 kan prikken.Volgens mij heeft hij dat al eens gedaan maar kan het beter even navragen. Maar goed....ik ga weer mijn berichtjes lezen...tot later !!!
en weer iemand die zwanger is net gestopt met de pil en nu al 13w zwanger. Ik wil dat ook ik wil ook een dikke buik en negen maanden zwanger zijn waarom lukt het nou niet alles lijkt goed en toch gaat het iedere keer fout ik voel me echt ff waardeloos
En dáárom voel ik me niet thuis in de foras "zwanger worden" Er komen soms vragen voorbij.... meiden die het na 3 maanden al niet meer zien zitten enz enz... pfffff Minnimuis, dukke knuf ook van mij Liefs Cyntje78
lieni44, wij zitten in de MMM vanwege mijn PCO en mijn hubbie heeft slechte zwemmers. De zwangerschappen van de onze meiden lieten ruim een jaar op zich wachten en zijn ook heel moeilijk geweest. beide zwangerschappen gingen gepaard met bloedverlies en vroegtijdige weeën vanaf ongeveer 23 weken zwangerschap. Ik heb bij beide heel wat weken in het ziekenhuis doorgebracht aan de weeënremmers en onze oudste is met 32weken en 5 dagen geboren. minimuis, dikke knuf meis!! Nessy, hey meis. Ja helaas weer een mk Het enige positieve is dat we nu 100% zeker weten dat het een spontane zwangerschap was, al hebben we daar nu ook niet veel meer aan. Hoe gaat het met jou? Cyntje, jij ook welkom hier meis!
Goeiemorgen dames! Hoe is het hier? Ik ga zo met de buurman op stap! Grind voor onze voortuin uitzoeken. Daarna plantjes kopen en dan kan ik vandaag de voortuin afmaken. Groetjes Cyntje78
cyntje het is niet op een forum dat er weer eens iemand zwanger is dit is een collega van mijn vriend en die is pas gestopt met de pil en nu al 13w zwanger en dit is nu al nr 4 en allemaal rond de periode dat ik uitgerekend zou zijn. Ik ben het wachten inmiddels zo beu nu al vanaf 14juli aan het wachten op die miskraam waarom zet het nu gewoon niet door en kan ik weer verder heb geen bloedverlies of niks meer gehad na de laatste echo kan je hcg dan wel zakken of zal dat dan nu maar heel langzaam gaan. Ook zitten er dingen dwars sinds de laatste echo die was best raar want zij zei dat er een follikel klaar zat en nog een paar kleintjes maar de gyn zei dit kan echt niet het zijn cystes maar dat zouden er dan 5 zijn dus dat is ook een beetje veel ik snap er niks van waarom laten ze het allemaal zolang duren ik zou nu 12w en 1d zijn
gatsie Minimuis... dat is vervelend, dat wachten. Waarom moet je eigenlijk zo lang wachten? Mijn liefste collega is door de pil heen zwanger geraakt. Ze is nu 11 weken, en ik gun het haar echt! Maar ik zou in mijn vakantie (nu laatste week) een x daar op de koffie gaan.... maar nu ik wéér een mk heb gehad vind ik dat moeilijk... Mijn zwager en schoonzusje zijn nu sinds mei bezig en ik ben bang dat hun eerdaags met goed nieuws komen Terwijl het bij hun natuurlijk ook lang kan duren, maar toch zit die angst er... Liefs Cyntje78
Hallo Dames. Ook het jaloers zijn vind ik erg moeilijk. Overal die zwangere buiken in de trein. Ook als ik bij concerten ben. En dan denk ik. 'Dat zou ik nooit doen'. Maar dan hebben ze vast geen miskramen meegemaakt. Ook heftig hoor Cyntje, met je collega. Door de pil heen! Dus ze wilde niet eens kinderen... Ik wist het eigenlijk al een paar dagen maar sinds vanmorgen definitief. Ik ben weer zwanger, voor de 4e keer. Maar ik ben er niet eens echt heel blij mee. Het is nog veel enger! Er is niets veranderd. Dus waarom zou het deze keer goed gaan? Hebben jullie nog tips om deze tijd door te komen? Ik heb 7 september mijn eerste echo. Ik ga trouwens ook het vitamine verhaal navragen. Ik ben namelijk vegetarisch. Zou ik een tekort kunnen hebben?
Ohhh meisje... alvast voorzichtig gefeliciteerd!!! Hoe voel je je lichamelijk? Kwaaltjes? Hoeveel weken ben je nu? Ik kan je helaas geen tips geven hoe je de komende weken door kunt komen. Iemand uit je omgeving waar je goed mee kan praten? Je mannetje? Ik ga ook niet zeggen dat je moet proberen te genieten en proberen positief te denken. Want dat zal na 3 mk niet goed lukken denk ik. Ik ga wel heel hard voor je duimen!! Dat het deze keer goed mag blijven gaan. Mijn collega heeft 2 zoontjes en heeft vorig jaar een mk gehad, terwijl ze er niet mee bezig waren. Maar de mk viel ze zo zwaar dat ze besloten om het toch te proberen.... na 1 jaar nog steeds niets en ging ze maar weer aan de pil... ze was elke maand die teleurstellingen beu. En toen is ze zwanger geworden!! Een oud collega is begaafd en die had haar vorig jaar al verteld dat er tóch een 3e zou komen en wel in maand 5/6. Ze is dus in maand 6 bevrucht.... is dat niet heel byzonder!? Die oud collega weet dat het voor mij in het najaar zo ver is... ik pin me er niet op vast, maar het geeft me wel een rustig gevoel... het komt wanneer het zo moet zijn, denk ik dan maar. Liefs Cyntje78