Hoi allemaal hcg is goed gezakt naar 67 en baarmoeder is schoon er zit een follikel van 3mm dus hij zei erbij dat ik binnen 2weken een eisprong kan verwachten ben benieuwd 21sep moet ik nog een keer terug voor de laatste bloed afnamen en uitslag hopelijk is dan alles al achter de rug en mijn test negatief
Minimuis, fijn dat je hcg gezakt is en je baarmoeder weer mooi schoon is. Ik hoop dat je lichaam het snel weer gaat oppakken en dat je over 2 weken een goede eisprong mag verwachten! Helaas zo herkenbaar! Wij zijn al de ouders van 2 meiden van 9 en 11 jaar, maar ook voor ons is het net of de knop gereset is en het verlangen lijkt alleen maar groter te worden...
Hoi Dames, Ik denk ook wel dat als je voor een tweede gaat dat je verlangen en wensen even groot zijn. Ook is het verdriet van een miskraam natuurlijk gewoon hetzelfde. Toch hebben meiden zonder kinderen er nog een angst bij. Namelijk 'kinderloos' blijven. Misschien moet ik alleen voor me zelf spreken, maar dat is nu mijn allergrootste angst. Ik wil zó graag moeder worden. Ik hoop toch dat als ik ooit voor een tweede ga de scherpe kantjes er vanaf zijn. Esli
minnimuis, zo dat is even goed nieuws...je bent bijna weer terug in de race... om het maar zo even te omschrijven.... ik hoop zo dat mijn verhaal jouw achterna gaat.... dan moet ook alles hetzelfde zijn... hihihi maaar maandag om 8.55 hoor ik het verlossende antwoord... liever heb ik ook geen curretage maar wat doen je als de hcg nog op 1500 staat. vorige keer was het bij mij na 3 maanden nog 500.... ik dacht ook dat mijn ei al geweest was omdat mijn temp hoog was al een paar dagen... maar vandaag weer iets lager... ik moet me er ook niet aan vastpinnen maar dit is de enige info wat ik heb nu... esli ik snap je volkomen..... maar dat is het mooie van ons vrouwen de ene stres factor wordt vervangen door een andere.... wij zullen nooit stressloos door het leven gaan wat kinderen betreft... het is een gevoel voordat ik een kind had... had ik me dit ook niet kunnen voorstellen. ik wilde er 1 en misschien 2 ...gezellig dacht ik.... maar nu wil ik er al 3. verslaving??? ooit heeft een vriendin gezegd dat ze wel draagmoeder wil zijn voor iemand. zijn is een nuchter trien en vind zwanger zijn heel simpel... toen dacht ik now why dat ik dat zou doen... nu denk shit hee straks zin we wel afhankelijk van zoiets... ver gedacht he ! maarja als mijn lijf echt geen zwangerschap kan verdragen meer. wat dan.. dan helpt ivf ook niet meer...
Hallo! Met mij gaat het eigenlijk best goed. Voel nog steeds veel krampjes en was gister de halve dag super misselijk, mijn bh's pas ik al niet meer en ik ben lekker vandaag op de bank aan het liggen omdat ik zo moe ben. Ik vind het allemaal prima hoor. ha ha helemaal genieten. Ik dacht van te voren dat 'zwanger zijn' heel eng zou zijn. Maar eigenlijk ben ik er nog best rustig onder. Ik probeer nog niet zo veel aan het zwanger zijn te denken. Ik denk nu meer. 'ik heb een kans' Ik probeer er ook aan de denken, dat als het misgaat dat ik het aan kan. Het zal verdrietig worden maar ik weet dat ik het kan. Gister hebben we telefonisch uitslag gekregen van het onderzoek. En zoals voorspelt. Alles is goed. Ik was toch wel een beetje zenuwachtig. Ik geloof ook dat vrouwen nooit zonder stress door het leven gaan. En het is heel gemeen dat als je iets graag wil en het lukt toch niet. En je kan er ook nog eens niets aan doen. Er zijn genoeg mensen die graag drie kinderen willen hoor. Waarom zou jij dat niet willen omdat je toevallig lid ben van de miskramen club Ik vind het eigenlijk ook wel heel mooi dat die vriendin van jou een draagmoeder wil zijn. Dat is wel echt heel bijzonder eigenlijk. Een zwangerschap is voor iedereen best een heftige gebeurtenis. ...en die bevalling....zal ook toch niet fijn zijn.
Esli je klinkt positief. Wat fijn zeg en ik hoop dat je je zo mag blijven voelen. Mijn grootste angst is net zoals jij zegt om kinderloos te blijven. Van het idee dat ik het nooit mee mag maken en dat ik nooit iemands mama mag worden, kan ik echt in paniek raken. Ik denk dat het heel lastig is voor ons om voor te stellen is als je al kind(eren) hebt. En dat bedoel ik niet rot, maar het is gewoon moeilijk te snappen voor mij (als ik voor mezelf spreek). Wat ik wel heel goed begrijp is het verlangen en ik hoop echt dat ieders wens ooit in vervulling mag gaan. Of het nu voor de 1e, 2e, 3e etc. keer is. Minimuis wat een goed nieuws van HCG! Eindelijk is het bijna klaar. Wat heeft het ontzettend lang geduurt. Lieni spannend maandag. Ik hoop dat je net zo goed nieuws als minimuis krijgt. Ik merk dat mijn lijf sinds anderhalve week HCG-vrij is. Wat een verschil is dat zeg! Ik voel me emotioneel meteen 100x beter. Weer meer mezelf en kan het beter loslaten allemaal. Fijne zondag iedereen! liefs
Even een vraag aan de meiden die ook weleens gecurreteerd zijn. Ik ben 6,5 week geleden gecurreteerd en 2,5 week geleden nog een mini-curretage i.v.m. een stuk weefsel wat niet los kwam. Nu heb ik sinds drie dagen forse menstruatiekrampen, maar ik menstrueer niet. Ik heb in drie dagen tijd drie mini-druppeltjes bloed verloren. Ik herken dit niet van de vorige curretages en begin me wat zorgen te maken. Dat ik nog niet ongesteld ben vind ik niet zo raar, maar het gevoel dat ik het wel ben en toch weer niet (tja hoe moet ik het omschrijven ) baart me zorgen. Voor iemand herkenbaar?
Hallo Trees Wat heerlijk he zonder hcg. Ik merkte het ook tijdens de laatste weken van mn pauze. Ik was veel nuchterder! Ik heb na mijn curettage niet zulk soort krampen gehad. Maar ik kan me voorstellen dat het wel normaal is. Toch zou ik voor de zekerheid even naar je gynaecoloog bellen. Ons ziekenhuis heeft een medische vragen lijn. Misschien een idee? Ik merk trouwens het minder spannend is. Je went er toch aan. Ik vond mijn 2e en 3e zwangerschap veel enger. Nu zie ik het allemaal wel. Alhoewel ik wel heel erg begin uit te kijken naar maandag. Ik ben dan wel pas 6 weken. Dus misschien zien ze nog niet zo veel. Hebben jullie wel eens z'n vroege echo gehad?
Trees het zorgen maken herken ik vooral omdat ik een achter grond heb met asherman. Het enige wat ik kan aanraden als je het niet vertrouw neem contact op met je gyn dan kunnen die eventueel een hysto doen. Heel veel succes en wie weet heeft je lichaam het nog niet helemaal opgepakt dit kan ook nog het geval zijn na weken van bloedverlies. lieni hoe is het gisteren gegaan bij de gyn. Hier goed nieuws temp is eindelijk naar beneden we weten allemaal wat dat inhoud dus mijn nieuwe ronde komt er aan
en het is begonnen he he eindelijk heb er lang op moeten wachten maar nu is het eindelijk zover dat ik weer ongesteld ben wel met heel veel buikpijn en krampen hoop dat ik het vandaag een beetje vol kan houden en me niet ziek hoef te gaan melden.
Goeiemorgen dames! Zo mijn eerste werkdag (gisteren avond) zit er weer op. Pfffff het kan ook nooit eens normaal verlopen in het verzorgingscentrum waar ik werk... het was weer een grote elende! Mijn teamcoatch had ik al ingelicht over mijn 2e vmk.... en ze zei gisteren, dat als het ooit nodig was ivm met ziekenhuis onderzoeken o.i.d. dat ik het maar moest laten weten dan zouden we een oplossing zoeken als ik eigenlijk moet werken. Erg lief van haar! We hebben trouwens een afdelingshond! Er is 2 weken geleden een nieuw echtpaar komen wonen en die hebben een hele lieve Jack Russel meegenomen! Echt zo gezellig nu op de gang! Groetjes Cyntje78
Hee Minimuis! Wat super dat je ongesteld bent geworden. Waar je al niet blij mee kan zijn he? Ik hoop dat ze snel weer zwanger ben! trees, hoe gaat het nu met je?
Minimuis wat fijn dat je eindelijk ongesteld bent geworden! Esli gaat alles nog steeds goed? Duim duim duim Cyntje ik begrijp dat je naast je nagelstudio in het verzorgingscentrum werkt? Fijn dat je teamcoach zo meelevend is! Hier maak ik me best wel zorgen. Ik kan het niet goed uitleggen, maar het voelt gewoon niet goed. Dat ik 7 weken na de curretage nog niet ongsteld ben vind ik niet zo raar, maar het de menstruatiepijn in combinatie met de paar druppels bruinverlies voelt niet goed. Ik hoop dat mijn intuitie er zover naast zit en ik me zorgen om niks maak. Minimuis wat waren jouw symptomen bij Asherman? Ik ga sowieso een telefonisch afspraak met de gyn regelen (al weet ik zeker dat deze eerst nog niks gaat doen).
Trees ik hield mijn temp bij en daar door wist ik dat ik een eisprong had gehad 2w later daalde mijn temp maar ongesteld werd ik niet heb toen 3dagen buikpijn gehad en daarna was het over. Asherman kunnen ze niet zien op een echo ja dun baarmoederslijmvlies zou een aanwijzing kunnen zijn. Laat je iig niet afschepen met het antwoord dit kan niet of ik schrijf je hormonen voor asherman kunnen ze alleen zien door een water echo of een hysto. Ik ben nu goed ongesteld al de rommel moet eruit normaal ben ik er met 3dagen vanaf maar nu zie het daar niet naar uit
Minimuis bedankt voor je antwoord. Ik heb de gynaecoloog gebeld en eerst werd ik afgescheept door de telefoniste. Ik heb toen misbruik gemaakt van het feit dat ik zoveel miskramen heb gehad . In een streekziekenhuis is dat niet erg gebruikelijk en de telefoniste vond het allemaal zo vreselijk voor me dat ik vrijdag al een afspraak heb staan met mijn eigen gynaecoloog. Het is de buikpijn die me zorgen maakt. Het voelt echt alsof ik ongesteld ben, ondanks dat ik geen bloed verlies. Ik hou geen temp bij dus wanneer mijn eisprong was weet ik niet. Het enige wat ik weet is dat drie weken geleden er al eitjes aan het groeien waren. Naja ik hoop nog steeds dat ik spoken zie (voel ) en dat het vals alarm is.
Sjeemie Trees, wat ontzettend naar voor je! Dit kun je er dan ook niet nog eens bij hebben he?! Ik hoop dat je je zorgen om niks maakt en dit snel uitgesloten zal worden. Die onzekerheid blijft anders alleen maar knagen aan je. Sterkte! Ik heb me eigenlijk hier nooit aangemeld, vond het o zo confronterend.... Misschien toch maar eens een paar bladzijdes teruglezen en opnieuw overwegen ..... Moeilijk....
Trees, goed dat je je niet zo maar hebt laten afschepen...ik hoop dat vrijdag gerustgesteld kunt worden en dat je je voor niets zorgen hebt gemaakt..knufiie! Nicoletta, ik heb ook heel lang getwijfeld om me hier aan te melden, maar na de laatste miskraam was dit ff het topic waar ik me het meeste thuis voelde all, hubbie en ik hebben vandaag bloed laten prikken voor het genetisch onderzoek. Het is zo dubbel allemaal, eigenlijk hopen we antwoorden te krijgen waarom het steeds mis gaat, maar als er wel iets gevonden wordt, wat dan
Trees goed gedaan ik weet nog goed hoe ik me voelde en vooral omdat ik me totaal niet begrepen voelde ik ga heel hard duimen dat het geen asherman is. Nicoletta ik heb jou verhaal gevolgd en ik vind het zo erg voor jullie ik heb me duimen blauw gedraaid . Nog heel veel sterkte met het verlies. En als je mee wil schrijven ben je erg welkom. Beehappy ik hoop voor je dat je antwoorden krijg op al je vragen wanneer heb je de uitslag. Ik voel me vandaag een beetje triest zal wel komen omdat dit de eerste menstratie is na de positieve test toch raar want ik zat er zo op te wachten nog een paar dagen en dan kunnen we weer
Dank jullie wel Beehappy en Minimuis voor jullie lieve woorden. Ik ben 'blij' dat ik niet de enige ben die een dergelijke drempel heeft gevoeld. Op dit moment voelt het zo raar en echt een beetje tussen wal en schip. Ik ben gestopt met de MMM, heb inmidddels zelfs een spiraaltje laten plaatsen en wil nu echt doorgaan met mijn leven maar het litteken van het verlies van mijn vlindertjes heeft behoorlijke sporen nagelaten. Concreet heeft het ervoor gezorgd dat ik afstand van de familie (ooms en tantes, nichten en neven) heb genomen. We waren altijd heel hecht met elkaar maar het kan ze blijkbaar niks schelen, nooit heb ik iets van medeleven vernomen en is het hele onderwerp doodgezwegen. Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik niet alleen mijn vlindertjes verloren heb, maar nu ook mijn familie. Dat voelt zo verdrietig dat je buitengesloten wordt door iets waar je helemaal niks aan kunt doen. Maar zo is het beter... Ik kan eenvoudigweg niet omgaan met nepheid.