De drie maanden wachttijd werd bij mij geteld vanaf de miskraam. Dat zou denk ik betekenen dat jij er al 2 maanden op hebt zitten toch? Ik had toen ook nog 6 weken lang hcg in mijn bloed, maar dat was ook al wachttijd. De enige reden dat je drie maanden moet wachten is dat sommige onderzoeken dan pas betrouwbaar zijn. Voor de meeste onderzoeken geldt dat wachten overigens helemaal niet. Schade kan het in ieder geval niet. Gewoon doen wat goed voelt. Wel fijn dat eindelijk je cyclus op gang is gekomen! Gaan jullie er meteen weer voor? Ik loop in een privekliniek bij een gynaecoloog. Deze schrijft me progesteron (verkleint de kans op een miskraam) en bloedverdunners voor. De bloedverdunners gebruik ik al vanaf mijn eisprong en de progesteron kan ik pas gebruiken na een positieve test. Pas dan gaan ze bloed prikken om te zien hoe hoog mijn eigen prog.waarde is en schrijft de gyn afhankelijk daarvan extra aanvulling voor. Dat is de reden waarom ik ook zo belachelijk vroeg heb getest. Nu kan ik voor mijn nod nog met de prog.bolletjes starten en hoe eerder hoe beter. Ik maak altijd veel en vroeg hcg aan, dus ik wist dat ik vroeg kon gaan testen. Ik beschouw mezelf trouwens nog niet als zwanger, daarvoor is het gewoon te pril. Ik zie wel wat er gebeurt en ik ben er nu nog vrij nuchter onder.
Trees ik feliciteer je pas als je over de 12weken heen ben maar blijf zeker kei hard voor je duimen. Wij hebben nog geen test gedaan dit zal denk ik ook niet meer nodig zijn zoals jullie zien aan mijn temp kaartje is mijn temp aan het zakken dus op naar een nieuwe ronde zullen we maar zeggen
Je temp ziet er inderdaad uit alsof je ongesteld gaat worden . Ontzettend balen zeg. Je cyclus is wel weer redelijk normaal begrijp ik? Ik ga zo naar de kliniek om bloed te prikken. Ik ben benieuwd, maar ik geloof er al niet zo meer in. Geen idee waarom, maar heb al bijna zoiets laat me deze week gewoon maar ongesteld worden. Misschien is het ook wel de angst voor het weer zwanger zijn en die kl*tetijd weer door moeten?
Trees mijn cyclus is redelijk ik twijfel ook of mijn ei op de dag is geweest dat ff aangeef of misschien toch raak geweest maar niet goed blijven gaan. Veel succes met het de uitslag van het bloed en ik hoop dat dit een hele mooie zwangerschap ga worden Ik snap je dubbele gevoelens wel voor mij is het wel een opluchting dat het toch nog niet raak is en er waarschijnlijk nu een goede menstruatie aan zit te komen want die heb ik na mijn mk niet echt gehad dus op naar de volgende ronde dan maar hopelijk dan weer 1 met een beter te ondekken ei
Trees hoe is het nu met je weet je al iets van je hcg waarde. Hier is het sinds vanmorgen goed losgebroken dus we kunnen weer op naar een nieuwe poging
minimuis: hmm balen meid maar je kan nu weer verder dit is je eerste mens. na mk begrijp ik het goed? ik zie trouwens dat jij ook meerdere MA heb gehad, heb jij het laten onderzoeken? kon het even snel niet terugvinden ik heb besloten het toch wel te doen namelijk maar iedereen beslist natuurlijk voor zich hoop dat ik ook snel mn eerste mens. zal krijgen dan kan ik ook weer verder
hee Dames, Minimuis wat ontzettend balen zeg .. je hoopt toch op een wonder.. ik werd de afgelopen 2 x ook elke keer gewoon ongi maar hoopt toch dat het raak was. een maand wachten is zo lang.... zeker als het al maanden is. maargoed deze keer komen er geen miskramen meer iedereen wordt gewoon netjes zwanger. Trees, lijkt me wel een veilig gevoel dat je nu iets neemt waardoor de kans wel verhoogd is dat het blijft zitten. gaven ze dat bij hem AMC niet mee? ik voorburg scheint ook een kliniek te zijn die goed aangeschreven staat. heeft het AMC jouw wel nuttige info gebracht of kan ik er op rekenen dat ze gewoon niets vinden.. in is een privekliniek dan niet wat meer de oplossing?
Nisa ik begrijp heel goed dat je de onderzoeken wil laten doen wij hebben ze allemaal al gehad maar het heeft heel weinig opgeleverd ik heb een te hoge stolling en een lichte afwijking aan mijn baarmoeder. Ik heb 2x een ma gehad en 6mk's hopelijk was dit de laatste en mogen we nu ook eens een keer gaan genieten van een goede zwangerschap net zoals ieder van jullie natuurlijk lieni dat wachten duur inderdaad zo verschrikkelijk lang ik vind de eerste weken voor ei nog wel mee vallen maar daarna vooral als mijn temp zo vlak blijft maar ja na 2dagen overtijd toch ongesteld maar weer niet echt heel veel ben eral weer bijna vanaf blijf het vreemd vinden dat ik bijna geen bloedverlies heb.
*Drew breekt in* Trees, ik was even benieuwd hoe het met je gaat en kwam je berichtjes hier tegen. Ik lees dat er een nieuwe bevruchting heeft opgetreden en dat het even spannend is hoe het daar mee verloopt. Ik lees dus even hier mee voor de updates. *Drew breekt uit*
ik wil alle meiden hier veel sterke toe wensen. heb zelf een mk gehad heeel vroeg vond het heel erg maar had toen zo iets van oke het zat niet goed. maar 3 of 6 of 7 mk jeetje meiden ongelofelijk ik hoop dat jullie echt straks een kindje mag krijgen en dat alles goed mag blijven gaan. geef de hoop niet op ik weet het is moeilijk makelijker gezegd dan gedaan. liefs jojo
*Hai Drew! Leuk dat je even komt inbreken* Jojo lief van je dank je wel. Lieni hoe ist het met jou? Heb jij je intake in het AMC al gehad? Nisa het is inderdaad dat er vaak niks uitkomt, maar dat weet je nooit vantevoren. Misschien komt er wel iets uit wat te verhelpen is. Ik begreep ergens dat je in Turkije woont? Ik heb weleens gehoord dat ze daar verder zijn dan in Nederland op dit gebied. Wat al niet erg moeilijk is aangezien Nederland hopeloos achterloopt ... Minimuis is je menstruatie nu toch doorgebroken? Ik ben afgelopen week weer lek geprikt. Ik ben in ieder geval niet zwanger. Er moet wel een bevruchting zijn opgetreden, want er zat HCG in mijn bloed, maar dat daalt. Gisteren was het nog maar 9. Waarschijnlijk met de innesteling al mis gegaan. Ik vind het niet zo erg eigenlijk. Ik ben opgelucht dat me dit in ieder geval het verdriet van een miskraam bespaard. Ik zal waarschijnlijk wel wat heftiger en later ongesteld worden, maar daarna is er weer een nieuwe ronde met nieuwe kansen .
Trees ik kan je reactie wel begrijpen liever nu dan weer met een week of 6 hopelijk volgende ronde een beter einde voor ons . Al ben ik altijd wel een beetje terleur gesteld omdat je toch een klein beetje hoop heb. Mijn menstruatie ja ik weet niet wat ik ervan moet denken maak me er wel zorgen om ik ben in het totaal 1,5 dag ongesteld geweest en als mijn temp niet zo laag zou zijn zou ik allang gestest hebben. Ik heb allemaal het idee dat dit toch niet echt goed kan zijn ook al zeggen ze in het ziekenhuis dat het baarmoederslijm goed opbouw ik kan het echt totaal niet van me afzetten als ik in nov weer moet ga ik er toch weer iets van zeggen.
meiden laat de moed niet zakken. Ikzelf heb 3 mk's gehad een doodgeboren kindje met 33 weken (onbekende reden en we noemen het maar domme pech). Nu ben ik 37,3 weken zwanger en het ziet er goed uit. Dus wonderen zijn de wereld niet uit. Hele dikke knuffel en heel veel sterkte met jullie enorme verlies. Het is niet zomaar wat.
hey dames, Trees want balen nu zeg weer. ik dacht echt dat het tij gekeerd was.. risico van de te voren tesen maarja wij willen nu eenmaal alles weten. blijf je nu wel die pillen nemen? is je cyclus wel op gang gekomen? getver had echt hoop!!! minimuis@ idd vreemd maar ik heb ook weleens maanden gehad dat er veel minder uit kwam... weet ook niet wat dat was ik heb ook maanden gehad dat mijn temp maar matig steeg. nu ook maar vandaag haalde hij toch 37,0 hopen dat het blijft.. soortbijgeloof dat het dan weleens raak kan zijn. woensdag in ZH geweest. ze gaan nu alle onderzoeken doen. als mijn ongi er is ben erg benieuwd deed een waterecho zeer? jeetje cindy wat fijn om te horen dat het nu wel goed gaat.
Cindy ik heb toentertijd het verhaal van jullie zoontje gelezen. Vreselijk . Daarnaast natuurlijk ook van harte gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap. Minimuis klinkt toch erg raar dat je zo kort ongesteld bent. Ik snap je theorie van het baarmoederslijmvlies wel. Als dat te dun is, kan het ook nooit goed innestelen. Denken jullie nog weleens na over Belgie? Nisa ben je zelf ook van origine Turks of hoe kom je zo in Turkije verzeild. Ik ben erg nieuwsgierig . Wanneer beginnen jullie eigenlijk met de onderzoeken? Lieni bij mij was de waterecho bijna pijnloos. Ik had hele lichte krampen, maar dat stelde echt niks voor. Het werd voornamelijk een grote waterboel en het ging ontzettend snel. Ik was vantevoren best zenuwachtig, maar dat was nergens voor nodig. Ik ben weer met de pillen gestopt en wacht op mijn menstruatie. Ik voel met name de normale teleurstelling zoals je ook hebt als je ongesteld wordt, maar ben zeker niet extra verdrietig doordat er heel pril wel wat was. Het is heel normaal dat dit vaak misgaat en ik vind dit absoluut geen miskraam of uberhaupt een zwangerschap. Ik hoop dat ik er niemand mee voor de kop stoot, maar voor mij zijn dat te zware termen voor alleen een foute innesteling. Ik denk dat al die miskramen wel meehelpen om rationeel te blijven en te relativeren.
Trees: ow maakt niet uit hoor ben zelf ook aardig nieuwsgierig hahaha ik kwam mijn man tijdens een vakantie tegen. na een relatie van 1jaar online besloten we nou echt samen te zijn en te trouwen mijn lief woonde in Turkije en hij voelde niets om naar NL te komen (ivm de taal enzo) dus ja kwam ik hier wonen mijn ouders zijn beide van origine turks dus ik kende de taal wel en de cultuur ook wel, dus het was makkelijker voor mij om naar turkije te komen dan hem dus zodoende... ik wacht nu mn mens. af heb de 17de curretage gehad helaas heb ik erna niet gebloed en er bleef wat bloed(stoltsel) achter ben ik de 30ste terug geweest (zonder narcose of iets)hebben ze het weggehaald het duurde maar 1 min. ofzo maar was wel pijnlijk ik denk dat het ook te maken had met dat ik me niet kon ontspannen toen ze de speculum inbrachten werd ik al helemaal naar was gewoon bang... maargoed nu wachten we dus mn mens. af weet alleen niet wat ik als dag 1 moet nemen de 17de of de 30 ste??? tijdens mn 1e curretage was het in 1 keer schoon en werd ik zoals altijd op dag 28 ongesteld dus wacht nu netjes af na me mens. moest ik terugkomen en gaan we beginnen met de onderzoeken ben benieuwd
Trees ik zie dat je menstruatie niet zo heel lang op zich heeft laten wachten gelukkig hoe is het nu met je. Hier hebben we weer een zwangere bij in de fam dat is nr 3 op rij weet niet meer zo goed hoe ik daar straks mee om moet gaan we hebben deze maand een feest en dan kan ik ze heel moeilijk ontlopen zie er dan ook als een berg tegen op hoe doen jullie dat het is straks nog erger dan in het ziekenhuis.
hoi Trees: ik weet wat je bedoeld, sinds mijn eerste MA (in januari) zijn er 4 !!!babys geboren in de fam. de laatste eind aug. heb het er ook wel eens moeite mee m.n. met feestjes en bruiloften enzo dan is het idd. moeilijk ook om ze te ontlopen was met een verjaardag 1 dag eerder geweest met de smoes dat ik een andere afspraak al had staan (schaam) maar ja had toen net mn 2de miskraam gehad en 4 babys om me heen was voor mij net TE veel geweest weet dat het niet een oplossing is maar goed het was even niet anders voor jou: succes hoop dat je toch kan genieten van de feest
hey dames, trees@ ik denk dat je zo moet denken en elke maand die niet raak is voelt bij mij als een depri dag. gelukkig kijk je snel alweer verder tja wat moet je dan he!! ik vind deze dagen ook verschrikkelijk. wachten op je NOD. het is mijn eerste cyclus weer en ik ben nog nooit gelijk zwanger geworden.. dus het zal wel niets worden maar toch is er dat kleine beetje hoop dat je houd... ben nu ook al een week niet lekker en dan ga je weer denken heee wie weet en ik weet dat het onzin is ... zeker die eerste maand zit nog vol valse symptomen... weet ook niet zo goed wanneer mijn ei is geweest. ff geeft hem vrijdag aan terwijl ik zat pas een + test had minimuis ik weet hoe je je voelt al mijn vriendinnen zijn zwanger en hoe lullig het ook is sinds hun nieuws zie ik ze veel minder ik weet niet hoe ik er mee om moet gaan en hun ook niet met mij denk ik. voel me echt een ongeinteresseerde vriendin maar ik krijg het helemaal naar als ik hun kwalen hoor! ohh ik wordt zo dik bla bla weeeeees blij denk ik dan... maargoed ooit ben ik aan de beurt