meiden met veel miskramen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door kaboutertje, 22 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    Ja dank je

nee heb nog geen stollingsprobleem het kwam waarschijnlijk doordat het bloedprikken te snel op de mk zat. vandaar in januari nog een keer..

je had een goede echo weer gehad he!
    echt fijn om te horen.
    stop friesland nu en moet je naar een ander ZH? ik kan me voorstellen dat je dit eng vindt.
    gaat nu zo goed...

2. Trees

Trees Niet meer actief

Wat raar dat je dan een afwijkende bloedwaarde krijgt. Ik heb ook twee keer bloed geprikt op stolling direct na een miskraam en kreeg wel gewone waardes. Heeft het zin om voor de zekerheid kinderaspirines te gebruiken?

De kliniek heeft winterstop voor een maand en daarom moet ik naar het ziekenhuis. Ik baal er ook onwijs van en ben voor de zekerheid progesteron aan het hamsteren. Ze hebben waarschijnlijk wel een opvolger gevonden, dus de kliniek gaat niet definitief dicht.

3. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Oh Lieni, wat spannend, duim voor je!

4. levi3

levi3 Actief lid

3 jul 2009
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden, vreselijk wat jullie allemaal al meegemaakt hebben.

Maar daardoor zijn jullie misschien juist degenen die mij een goed advies kunnen geven.

Het zit zo:
    Ik heb PCO en slik clomid om een eisprong te krijgen. Dit heb ik tot nu toe drie keer gedaan en ben alle drie de keren gelijk zwanger geworden.
    De eerste twee zijn geëindigd in miskramen bij 7 en 8 weken. Op dit moment ben ik 7 weken zwanger en gister heb ik tot mijn grote schrik weer bloed verloren, niet veel maar duidelijk bloed. Nu is het echt nog heel licht ... Ik voel me zo machteloos, wat moet ik nu???

Na de eerste twee miskramen heb ik allerlij bloedonderzoeken gehad. Hier is gelukkig maar ook helaas niks uitgekomen. De gynaecoloog bestempelde het als gewoon "pech":x.

Echt ik heb alles gedaan en vermeden om te zorgen dat ik echt niks verkeerd doe, waardoor ik zelf de oorzaak zou kunnen zijn. Mijn opties zijn op ... dat maakt me zo ontzettend verdrietig. De kinderwens is bij ons heel groot.

Ik ga zometeen maar het ziekenuis bellen of ik een spoedecho kan krijgen.

Is het misschien beter om een ander ziekenhuis te raadplegen?

5. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Ik wil je alleen ff een hart onder de riem steken bloedverlies wil niet altijd zeggen dat het mis gaat het kan een innestelling zijn.
    Wel wil ik je heel veel succes wensen en een mooie echo.

Lieni gefeliciteerd en ik duim hoor dat het bij jou ook helemaal goed ga deze keer.

Trees lekker dat het zo goed ga nog ff en je zit aan de 12weken.

Hier dus mijn ei gehad ff door rekenen en als ik deze ronde zwanger ben is het voor mijn verjaardag ook bestaad het vermoeden dat ik een dubbele eisprong heb gehad namelijk steken enz aan de linkse en rechtse kant. Verder heb ik het vandaag een beetje moeilijk wij klesten op een ander forum met een groepje die of een miskraam hebben gehad of vroeggeboorte en 1 van die meiden ligt weer in het ziekenhuis 24weken zwanger en weeen, ik vind het zo erg ze heeft al een dochtertje af moeten geven op 22weken.

6. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Sterkte Levi, ik hoop dat het loos alarm is. Laat je het even weten? Vaak voel je het zelf wel aan, maar de eerdere ervaringen zorgen natuurlijk voor angst. Dat herken ik wel. Nou, ik hoop dat je snel bij het zkh terecht kunt, denk dat het op dit moment niet uitmaakt naar welke je gaat. Dikke knuffel

7. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Lieni: hoe is het met je?

8. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    L78@
    ja goed hoor hahahah heb je al gesproken op de andere topic!

Minimuis@ getver zeg dat is eng .. mijn vriendin heeeft dit ook gehad met 26 weken.
    dan hangt het erom
    hij heeft het gelukkig wel gered dankzij allemaal steroiden...

zo zie je maar die eerst 12 weken blijven niet alleen spannend
    het is 9 maanden lang knijpen..

andere vriendin is met de bevalling haar hele baarmoeder kwijt geraakt.
    was zij , de baby of de baarmoeder....
    werd het laatste die er aan moest geloven...

9. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    hoi hoi,
    Wat hebben sommige van jullie al veel miskramen gehad zeg! Ik heb zelf 3 miskramen gehad, de eerste miskraam was ik waarschijnlijk 14/15 weken zwanger. Dit is nogal traumatisch geweest omdat ik niet wist dat ik zwanger was ik had toen implanon en desondanks toch zwanger geworden. Op een dag kreeg ik heel erg buikpijn en dat bleek dus een mk te zijn. Ik ben zo erg geschrokken dat ik het kindje door de wc heb gespoeld :( Daarna heb ik alles verdrongen en kwam het er later pas weer uit. Nu heb ik er vrede mee, het was immers niet goed. De andere twee miskramen waren dit jaar in maart en in mei. Ik was anders waarschijnlijk net bevallen nu. de 28e november was daarom wel even moeilijk. Wel had ik bij beide miskramen dit jaar een slecht gevoel over de zwangerschap. dit bleek te kloppen dus.
    Bij mij bleken de miskramen te komen omdat mijn eitjes niet goed waren omdat ik last had van persisterend follikel. Mijn eisprong duurde zegmaar een week waardoor de kwaliteit van het eitje niet goed was. Dat ik daar last van had kwam ook omdat ik nog borstvoeding gaf en pas toen ik helemaal geen melk meer had (pas 4mnd na het stoppen met bv...) hield het persisterend follikel op en was ik weer zwanger. Wat was ik bang! Deed de test in frankrijk op een campingpot en bij elk druppeltje afscheiding rende ik naar de wc om weer bloed te verwachten. Dit bleef gelukkig steeds uit tot de eerste echo! Daarna wel 3 keer bloedverlies gehad, drama voelde me zo bezorgd dat het weer ging gebeuren. Bij de laatste echo lag mijn placenta nog dicht bij de uitgang, en daardoor dus het bloedverlies. Nu ben ik 24 weken zwanger en het gaat redelijk. In ieder geval zit de placenta nu mooi hoog.
    Voor mij is het wel de laatste zwangerschap (mijn 4e kindje), ik wil niet meer door die angst van miskramen heen en ook lichamelijk is echt erg zwaar momenteel.

Ik zag dat twee ex aprilmama's hier ook meepraten en dat een van hen inmiddels weer zwanger is!

Ik hoop voor jullie allemaal op een goede afloop!

10. Trees

Trees Niet meer actief

Hoi lieve meiden,

Ik denk dat het voor mij tijd is om afscheid te nemen van dit topic. Vandaag de tien weken bereikt en langzaam begin ik er vertrouwen in te krijgen en te genieten.
    Ik vind dat ik hier niet meer op mijn plaats ben met mijn banner. Ik wil jullie allemaal wel ontzettend bedanken voor de steun, de kennis, de lieve woorden die ik heb gehad.

Ik wens jullie allen heel veel goeds toe en ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik bij deze minimuis een extra knuffel geef. Ze is al zo lang bezig, zoveel miskramen en nog steeds geen kindje. Ik vind het echt afschuwelijk voor je en ik hoop nog steeds dat jullie wens ook ooit in vervulling mag gaan. Ik hoop dat uiteraard voor iedereen!

Liefs Trees

11. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Jeetje Trees, ik krijg tranen in mijn ogen. Ik ben in ieder geval blij te lezen dat je steeds meer vertrouwen krijgt maar vind het wel jammer om je hier niet meer tegen te komen want jouw vertrouwen en fijne verhaal straalt ook weer op ons af, maar ik snap het wel. Zal proberen je te volgen in de andere topics. Geniet van je zwangerschap en ik denk dat ik namens iedereen spreek als ik zeg dat we je snel hopen te volgen! lfs

12. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Minimuis: hoe is het met je?

13. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    l78 hier gaat het wel heb gisteren positief getest nu maar weer afwachten he. Hoe gaat het verder met jou?. Wij hebben 13jan een afspraak staan bij geertgen dit is een behandelkliniek die heeft een prijs gehad van freya en is aanbevolen door de kliniek waar trees heeft gezeten dus heb hier mijn hoop een beetje op gezet. Wel raar om met kerst zwanger te zijn normaal gesproken ging het rond die tijd juist fout vorig jaar op 24dec een curettage gehad.

14. Trees

Trees Niet meer actief

Oh minimuis ik ga zo onwijs hard voor je duimen!! 2010 moet echt jullie jaar gaan worden.

Kun je het Geertgen niet bellen om te vragen of je eerder terecht kan, omdat je zwanger bent? Dat heb ik zelf toentertijd ook gedaan bij mijn kliniek en ik kon binnen twee dagen terecht. Ze kunnen je dan misschien meteen gaan volgen met hcg en progesteronwaardes en indien nodig aanvullende medicijnen?

Sorry ik dat ik hier weer even binnenval, maar moest even reageren op het nieuws van Minimuis.

15. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Trees dank je ik wilde je al een pb sturen heb nog prog in huis weet eigenlijk niet goed hoe of wat er mee te doen wel of niet nemen. Die kliniek doe eerst een intake om te kijken of ze je kunnen helpen dus dat is nog ff afwachten. Het moeilijke deze keer is wel dat de uitgerekende datum mijn verjaardag is en ik het gevoel heb dat ik weer een dubbele eisprong heb gehad mijn temp is zo hoog en had aan twee kanten echt een trekkend gevoel vorig jaar ook toen ik zwanger was van de tweeling. En trees je mag altijd hier binnen vallen je weet precies hoe het is helaas en wie weet krijg je me wel door die moeilijke periode heen. Ik had trouwens nog je echo gezien mooi hoor hoe is het nu met jou krijg de rust al meer de overhand of is het af en toe nog grote paniek

liefs

16. Trees

Trees Niet meer actief

Lastig dat je verjaardag de uitgerekende dag is. Als het misgaat blijft de datum altijd zo beladen. Ik zou dat ook ongelooflijk naar vinden. Wat hoop ik dat je een dubbel verjaardagscadeautje gaat krijgen!

Het lastige met het progesterogebruik is dat je eigenlijk gelijktijdig wekelijks bloed moet laten prikken op je waarde. Pas dan kun je de juiste dosering toepassen.
    De standaarddosering die mijn gynaecoloog hanteerde bij hh-mk was elke avond twee bolletjes vaginaal inbrengen en beginnend vanaf de positieve test. Voor mij bleek dit te weinig te zijn (verhaal van de 7e mk, wel hartactie, maar te trage groei).

Nu heb ik 's ochtends twee bolletjes en 's avonds twee bolletjes gebruikt. Sinds vorige week ben ik langzaam aan het afbouwen en over drie weken ben ik er geheel vanaf.

En ik zou gewoon bellen. Het voelde voor mij toen heel brutaal, maar ze hebben mijn hele intake geskipd en spoedafspraak ingepland :).

17. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    bedankt trees ik zal morgen ff bellen kijken wat ze zeggen. Het is wel weer super spannend vooral omdat ik nog voor nod zit maar ja mijn test is best duidelijk positief hij sta trouwens in mijn album als ik nod voorbij ben dan maak ik een banner aan en mijn eigen lijntje bij ik ben zwanger. En dan maar hopen dat die 12weken snel voorbij gaan heb er wel een goed gevoel bij maar dit had ik ook bij de tweeling en toch stopte hun hartjes ermee op 8weken en 5dagen was trouwens wel de langste zwangerschap. Ik heb nog meer van die rare dingen trouwens 5dec is mijn ei geweest (sinterklaas) 11dec zou volgens de berekening mijn innestelling zijn dag van echo dat het fout was vorig jaar en 14feb valentijn ben ik uit de gevaren zone dan zijn mijn vriend en ik 8en half jaar samen wie weet breng dit geluk;)

18. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    ach lieve minimuis, wat een zenuwslopende weken voor je! Ik ben wel heel blij om te lezen dat je een positieve test hebt! Ben het ook helemaal met Trees eens dat je morgen 'moet' gaan bellen, ik zou echt gewoon brutaal zijn, tis nu wel genoeg geweest met het aanmodderen toch? Zelf ben ik niet zo bijgelovig met de data, ik weet nog wel de periodes, de testdagen en de maanden dat het mis ging maar de uitgerekende data heb ik een beetje verdrongen.

Minimuis, ik ga nu meteen mijn kaarsjes voor je aansteken. Heel dikke knuffel en laat je hier weer even wat horen of bouwt dat de spanning juist te veel op?

19. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    l78 nee hoor ik zal regelmatig hier schrijven. Ik ben op het moment alleen een beetje over gevoelig lees heel licht ontvlambaar:). Dit is bij mij eigenlijk altijd de eerste aanwijzig dat het weleens raak zou kunnen zijn. Wat bij geloof betreft ik ook niet echt maar vond het wel erg toevallig ;). Weten jullie trouwens wat ik kan doen om niet zo uit mijn slof te schieten want als mijn vriend iets zeg wat niet helemaal goed aan kom dan schiet ik wel zo uit mijn slof:( en dit wil ik totaal niet want zo ben ik helemaal niet. Ik ga straks naar de huisarts en bespreek het ff met hem wat hij me aanraad te doen met geertgen en anders wil hij misschien wel ff bellen:)

20. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    minimuis@

ik wist helemaal niet dat je zwanger was
    wat supppppppper gefeliciteerd@@@@
    echt goed
    nu gaan we allemaal zwanger worden blijven.
    we moeten dit hoofdstuk allemaal afsluiten....

jeetje ben echt verbaasd
    echt goed!!!!!
    joehoeeee

nu de volgende stresssss fase in
    jahaaa het houd je bezig!!!!!

oja hier een kloppend hartje gespot
    zooooo blij
    maarja 7 januari een 2e echo en als die nog klopt dan is er al wat meer kans

maar ben nu al blij met mijn minibooon

Deel Deze Pagina