meiden met veel miskramen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door kaboutertje, 22 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    ANOUK- Bedankt voor je antwoord. Mijn cyclus wordt kunstmatig opgewekt(?) d.m.v hormonen. Ik ben niet in de menopauze omdat ik met medicijnen ruim voldoende follikels maak. De reden waarom ik zonder medicijnen niet menstrueer is niet bekend. Daar wordt verder ook geen onderzoek naar gedaan. Heb het in het begin ook moeilijk gehad; er moet toch een reden zijn? Moeilijk om die gedachten los te laten...

2. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    dds, wat vervelend dat je zo weinig menstrueert. Dan heb je ook zo weinig kansen om zwanger te raken voor je gevoel, denk ik. Fijn dat ze het gaan opwekken.

Ik heb niet echt vruchtbaarheidsproblemen, maar ik ben ook niet telkens meteen zwanger. Gemiddeld duurt het hier meestal een maand of 6. Ik had ook na het stoppen met de pil dat het lang duurde voor ik ging menstrueren en na een zwangerschap heeft mijn lijf ook altijd 3 maanden nodig voor het weer werkt. Het langste duurde het tussen mijn 1e en 2e miskraam in, toen moest ik 9 maanden wachten op een nieuwe zwangerschap. Het snelste was na de 2e miskraam, toen was ik binnen een maand weer zwanger. Nu wachten we alweer 3 maanden, maar ik heb pas net de eerste menstruatie gehad. Het lijkt nu net of ik al tijdens mijn menstruatie een eisprong had, hoop niet dat dat waar is want dan hebben we 'm alweer gemist :(

3. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    goedemorgen iedereen

@dds hier geen vruchtbaarheid problemen wel een hele onregelmatige cyclus dus duurt het wel een paar ronde voor we weer zwanger zijn ongeveer een ronde of 3 gemiddeld vorigjaar 4x zwanger geworden en 4x mis

4. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Hai meiden,

Ik moet effe stoom afblazen hoor... Is dat oké?!

Ik belde mijn moeder net om wat te vragen. Zij weet dat ik vorige week weer een zoveelste mk heb gehad, maar ze vraagt er niet eens naar. Ze begon een heel verhaal te zeuren over dat hun 2 honden zo lastig zijn, en bla bla bla.
    Normaal gesproken ben ik heel sociaal. Ik heb altijd veel aandacht voor anderen en ik ben oprecht geïnteresseerd in anderen. Maar sorry hoor, op dit moment heb ik het gewoon echt even niet te geven. Ik zit verd*mme net te herstellen van een mk en zij begint tegen me aan te zaniken over die honden? Ik heb gewoon ja, en amen gezegd en geprobeerd om zo snel mogelijk op te hangen. En op het moment dat ik het gesprek afsloot met "dag ma", zei ze ineens: "en hoe gaat het met jou, eigenlijk?", en "je vader en ik hadden het er gisteren nog over dat we je de laatste tijd zo weinig zien". Nou, werkelijk. Mijn klomp brak. Ze hebben me niet eens een kaartje gestuurd of uberhaupt een mailtje. Ze hebben me gewoon laten stikken en nu kom ik te weinig langs?

Gadverdamme, ik heb het echt effe gehad hoor.

5. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    :confused:

O ja ik weet natuurlijk niet hoe de band normaal met je ouders is, maar nee hier gaat het wel anders.

Heb je daarop nog wat gezegd toen ze zeiden dat ze je zo weinig zagen?

6. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    heel vervelend anouk
    gelukkig is mijn moeder daar anders in zei heeft nl ook veel mks gehad dus weet wat het inhoud.
    Maar merk wel dat veel in de omgeving de eerste week nog meeleven en dan ineens is het klaar

7. Vlinderkind

Ik kon niet veel uitbrengen. Heb gezegd dat we gauw weer een afspraak maken en ik heb opgehangen.
    Mijn ouders zijn echt de slechtste niet hoor. Maar vooral mijn moeder kan nogal eens met oogkleppen op rondlopen, en onbedoeld heeft egoistisch zijn. Attent zijn is haar vreemd en dat doet me pijn. Zeker nu ik spreekwoordelijk nog op de overleef-stand sta en probeer overeind te blijven terwijl ik morgen weer moet gaan werken (mijn god, ik wil gewoon niet).

Zit gewoon te janken achter mijn pc. Het verdriet is nog zo aan de oppervlakte, terwijl ik had gedacht dat het al wat gezakt was. Heb gisteren een heerlijke dag met mijn man gehad, maar blijkbaar zakt het minder snel dan ik dacht.

8. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik zou nu de telefoon weer nemen en weer bellen en het hele verhaal ook zo tegen haar zeggen zoals je hier doet.

9. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Anouk het is zeker niet leuk als je ouders er al niet naar vragen hoe het met je is zeker als het nog maar net is gebeurt. Over je werk zou ik me niet zo heel druk maken als het nog niet lukt blijf je nog een paar dagen thuis of zijn ze erg moeilijk hier in.
    Anouk heel veel sterkte en zeg tegen je ouders wat je dwars zit want dat kan je er nu niet bij hebben.

Hier contact met de gyn gehad hij begon al over het stijgen van mijn hcg nou dat denk ik niet hoor had van de week een test gedaan vrijdagavond en die was licht en een zaterdag morgen met ochtend urine en die was net zo licht nog niet eens donkerder dus is het nog hcg van de ma vrijdag weer bellen voor de uitslag hoop dat dit niet nog weken gaat duren

10. Vlinderkind

Ik zou het dolgraag willen maar je zou mijn moeder moeten kennen. Het heeft geen enkele zin. Mijn moeder is geen slecht mens hoor, maar als ze ook maar 1% het gevoel heeft dat je haar op iets aanspreekt, dan is er geen land meer mee te bezeilen en dan voel ik me nog rotter dan ik al doe.
    Je hebt gelijk hoor, in principe is aanspreken het beste medium, dat ben ik volledig met je eens, behalve in het geval van mijn moeder.
    Maar lief dat je reageert en probeert te helpen meiden. Dat waardeer ik echt.

11. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Minimuis, heb hem even niet door: stijgen van HCG? ( sorry)

12. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Klets dan maar hier van je af ;)

13. Vlinderkind

Dank je wel. Je bent een lieverd :).

14. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Nee hoor.

Enne ik zou morgen echt niet gaan werken als ik jou was.
    wat niet kan, kan niet. Aan de andere kant geeft het misschien ook wel wat afleiding.

15. Vlinderkind

Ik hoop ook op afleiding. Ik heb een aantal afspraken die goed voor mij zijn en toevallig morgenavond is er een personeelsuitje. Ik hoop dat dat een beetje afleiding kan bezorgen. Als het niet gaat, ga ik naar huis hoor. Ik werk in de zorg, en ik kan echt niet gaan zitten brullen als ik patiënten moet zien.

16. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Ja of het geen nieuwe zwangerschap zou zijn nou dat weet ik zeker van niet en sorry hoef niet hoor was een beetje onduidelijk

17. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    Anouk, ik kan me voorstellen dat je het ff te kwaad hebt als je moeder helemaal niet naar je vraagt. Ik herken het helaas wel. Mijn moeder weet ook niet zo goed wat ze er mee aan moet. Met het fysieke stukje nog wel, maar het emotionele dat slaat ze graag over en daar vraagt ze niet naar. Het is niet leuk, maar het is niet anders. Alleen mensen die het zelf hebben meegemaakt snappen echt hoe het voelt. Het is ook nog maar zo kort geleden, ik heb altijd een week of 8 nodig hoor voor de ergste pijn weer een beetje gezakt is.

Minimuis: ik hoop ook dat je hcg vlot wil dalen. Bij mij duurde het de laatste keer ruim 10 weken voor het op 0 stond, ik werd er gek van! Hoop dat het bij jou nu bijna klaar is en je verder kunt.

18. patty4life

patty4life Actief lid

25 dec 2008
    145
    0
    0
    Hallo,

Even dikke knuffel voor Anouk! Kan me voorstellen dat dit niet de reactie is waar je op zit te wachten van je moeder! Misschien weet ze zelf ook niet goed hoe er mee om te gaan?

Minimuis- weet je zeker dat het nog van de mk is?

Ik ga woensdag testen...is nu dag 34 en nog steeds niets...hou mezelf maar voor dat het waarschijnlijk niets is...

19. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Echies zeker weten dat het geen nieuwe zwangerschap is? ( je weet het pas zeker als je de hele maand niets gedaan hebt. Ja ik weet het, ik hou nog hoop)

20. patty4life

patty4life Actief lid

25 dec 2008
    145
    0
    0
    Oh was ik vergeten te vragen Minimuis moet je ook halverwege februari voor controle naar zk? Je hebt in 2007 ook een curretage gehad he? Stelt dit nagesprek nog wat voor? En wat kan ik verwachten vd uitslagen van het weefselonderzoek?

Deel Deze Pagina