Hoi hoi Miss stomme vraag zijn er hier nog meer meiden met een whiplash?? Heb vorig jaar mei flink auto ongeluk gehad en zit sindsdien thuis Draaien van hoofd gaat iets beter voor de rest erg pijnlijk en ik ben echt Geen piepert ben keihard voor mezelf maar loop vaak van de pijn tegen de muur aan... Was toen ik ongeluk kreeg ook zwanger toen heb ik helaas na 8 weken miskraam gehad... Nu ben ik 30 weken zwanger. Hoe gaan jullie er mee om?? Hoe kijkt jou omgeving er tegen aan?? Ik stuit op veel onbegrip whiplash/ zwanger dat kan toch niet Ben nu 31 en we waren al tijdje bezig met kinderen Nu ik zwanger ben zie je mensen denken hoe is dat bij jullie?? Alvast bedankt voor delen
Hoi Peelen, Ik heb ook een whiplash gehad. Inmiddels ben ik helemaal genezen, maar op sommige momenten komt het nog terug. Bijvoorbeeld als het buiten vriest. Zwangerschap kan er voor zorgen dat je klachten erger zijn omdat het nou eenmaal de "rotte plekken" in je lichaam weet te triggeren. Tenminste, zo was dat bij mij wel. Mensen begrijpen inderdaad weinig van een whiplash, ze hebben geen idee hoe pijnlijk het kan zijn.
Ik heb een whiplash, maar ik moet zeggen dat het een stuk beter gaat als een aantal jaar geleden. Mijn omgeving, tja.. Ik heb er 4 in mijn directe omgeving die zelf ook een whiplash hebben of hebben gehad. Zij weten waar ik het over heb en begrijpen het ook. Hoe wij er mee omgaan? Geen idee eigenlijk, volgens mij hetzelfde als voor ik kinderen kreeg. Er zijn dingen die ik niet kan doen, of waarbij ik het niet in 1x kan doen. En daar houden mijn man en ik rekening mee, zo ook de rest van de familie. De kinderen weten dat mama pijn aan de nek heeft en zullen mij ook niet snel in mijn nek springen.
Bedankt voor jullie reacties Vind moeilijkst dat mensen denken dat je he aansteld Heel frusterend dat he constant alles moet uitleggen Dat je bepaalde dingen niet kan ze kijken je dan raar aan Want je mankeerd toch niks.
Hoi, Ook hier iemand met een whiplash. Ook ik ervaar een hoop onbegrip. Ik zeg wel eens als iemand iets zichtbaars mankeert zoals een gebroken arm is er veel begrip maar zodra iemand zoveel pijn heeft zonder zichtbare mankementen snappen en zien de mensen het niet. Tijdens mijn zwangerschap 50% in de ziektewet gezeten. Kon letterlijk niet meer lopen van de pijn. Mijn baas zei zo'n jonge meid en zulke klachten wat moet de toekomst dan brengen... En bedankt dacht ik. Ik weet wat ik kan met mijn lichaam, heb grenzen en de zwangerschap ging over mijn grenzen. Moest een stap terug doen. Ik modder eigenlijk maar een beetje aan. Ben blij dat mijn man wel begrip heeft voor mij...
Jeetje nou idd geld hier echt het zelfde Alleen werken lukt bij mij echt niet heb geprobeerd maar als ik 2 uurtjes werk kan in daarna bijna week niks.. Met links Op werk contract niet verlengt omdat ik volgens hun niet werken wilde... Dat kwam echt kei en kei hard aan had 0 uren contract maar altijd rond de 40 uur gewerkt maar nee wilde niet werken tuurlijk Mijn vriend heeft gelukkig ook heel veel begrip erg fijn
Heb je al fysio geprobeerd? Ik heb het in me rug gekregen (die schoot vast toen ik 14 was) en pas na 1,5 jaar is het los gekraakt.. Nu had ik vorig jaar een vermoedelijke whiplash, weer fysio en gaat sindsdien stukke beter! 'T is altijd het proberen waard! 't doet wel pijn wanneer ze de plek los masseren maar daarna is dat zo'n verheldering!
Hier in het verleden een whiplash gehad, maar zo goed als genezen. Ik zou niet bewust voor een zwangerschap gaan in de periode dat ik zo'n forse klachten had. Niet alleen omdat een zwangerschap lichamelijk zwaar is, maar ook na de bevalling. Ik had véél moeite met het verwerken van prikkels. En die krijg je een hele boel! Een baby kun je nu eenmaal niet even 'uitzetten' wanneer jij aan je max zit/ hoofdpijn hebt. Om die reden snap ik de reacties van buitenstaanders ook wel hoor... Mijn advies voor jou is dan ook: creeër een groot vangnet, van mensen die jouw kunnen helpen, de zorg van de baby over kunnen nemen zodat jij kunt rusten op de momenten waarop je het nodig hebt. Want als je over je grens gaat, komt de klap dubbel zo hard terug...
Fisio heb ik al meer dan een jaar helaas word het niet echt beter Heb toch wel de beste hier in de buurt doet ook kraken en eens in de 3 weken accupuntuur drama is dat zeg. We hadden niet gedacht zo snel zwanger te worden paar x niet geluk en miskramen gehad we wilde het eigenlijk ook uitstellen maar dat was niet nodig... Ben wel onwijs blij met zwangerschap maar merk wel dat hoe verder ik nu ben hoe pijnlijker het word. Heb gelukkig hele fijne ouder/schoonouders en zussen die helpen in huis enzo dus dat is wel fijn. Ook hebben we besloten om kraamfeest te geven 6 weken nadat de kleine er is zodat we in alle rust samen alles kunnen doen