oh ja ik heb ook nog een kadootje van marc gekregen, omdat ik nu 1 jaar mama ben, lief he? bloemen en een fles wijn, en een stuk geschreven namens nora over het afgelopen jaar, wat ze allemaal gedaan heeft met mij met fotootjes erbij van baby tot nu, heel leuk! jip, die offdays kan ik me ook nog goed herinneren hoor tijdens de zwangerschap. soms is het gewoon ff zwaar en vermoeiend! ik had ook online ergens een wieg gekocht, zal es kijken of ik die link nog ergens heb.
Oooh graag!!!! Ben benieuwd!!!! En wat leuk dat jij ook een cadeautje hebt gehad! Das wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg lief zeg!
hihi nou ben ik er eens, zijn jullie er niet... Oh ja...de verjaardag van Nora wordt natuurlijk gevierd... Ik ga ff slapen (knappe ik he Lexie hihi) was zo vroeg vanmorgen! Verder vandaag dus helemaal niets aan t doen, heerlijk!!! Na dat gesprek van vanmorgen ben ik ook wel ff klaar voor vandaag.... Knuf
hallo meiden, Jip: gisteren dus echt een baaldag. Ging het vandaag beter? Een wieg is inderdaad wel erg mooi.... helaas hadden wij er geen ruimte voor dus die van mij kun je niet lenen (aangezien ik er geen heb). Ik zou je ook niet kunnen helpen aan een wieg of aan tips. Ohw ik lees net dat Brenda je misschien aan een link kan helpen. Het gesprek van vandaag was dus wel zwaar. Lijkt me ook wel lastig en erg emotioneel. Kan de mediator jullie een beetje verder helpen? Wat goed dat je even geslapen hebt! Heb ik ook gedaan vanmiddag, haha. Lekker is dat hoor. Moet je er straks ook gewoon soms nog inhouden, knap je weer een stuk van op Brenda: wat lief zeg dat Marc ook aan jou gedacht heeft!! Had jij ook iets voor Marc? Hoe was het feestje vandaag? Had je de hele dag door visite of heb je het beperkt tot een dagdeel? Ik ben ook helemaal weg van z8! Ze hebben altijd erg leuke dingen. Vandaag niet veel bijzonders gedaan. Huis schoongemaakt en een nieuwe prullenbak gekocht voor in de keuken. Die van ons was aan vervanging toe. Net voetbal gekeken (FC Groningen) en Rene is nu nog andere wedstrijden aan het kijken, maar daar heb ik niet zo veel zin in. Heb vanmiddag dus even geslapen en ga zo nog even lekker lezen. Morgen komt mijn schoonvader met vrouw op visite. Verder geen plannen. Dan begint mijn eerste 4daagse werkweek alweer.
jip, ja sorry had het druk vanmiddag, maar wel goed dat je hier ff getikt hebt. kan me voorstellen dat het zwaar was bij de mediator! is het verder wel goed gegaan? heb die link niet meer gevonden, had het toen via marktplaats gevonden bij de topadvertenties van bedrijven, maar staat er nu niet meer tussen. wij hebben de wieg maar 2 weken gebruikt, werd steeds wakker van nora haar geluidjes in haar slaap, dus hup naar dr eigen kamertje lexy, nee had niks voor marc, slecht he hahah, heb daar ook nooit aan gedacht. maar dat vond ie ook niet erg, hij wou gewoon iets voor mij kopen. we hebben alle visite voor vanmiddag uitgenodigd na nora haar slaapje. alles maar in één keer, anders is het het hele weekend druk voor nora. morgen komt er nog een oom en tante, maar vanmiddag is de rest allemaal geweest. heb je tenminste maar 1 keer alle drukte. jammer dat z8 best duur is he? maar de kwaliteit is ook goed daarentegen. dus lekker boekie aan het lezen nu. en heeft lieke al een tandje ondertussen? en hoe gaat het met de verkoop? liefs
Brenda: ben nog geen boekie aan het lezen, haha... Leuke foto's heb je van vandaag op je hyves gezet. Zo te zien vond ze het allemaal wel oke! Z8 is inderdaad best prijzig, maar ik ben iemand die liever duurder koopt en er ook veel plezier van heb, dan goedkoper koop en het net niets vind. Ik had nog een bon van mijn werk (kraamcadeau) van 30 euro, dus daar kwam ik al een mooi eind mee. Nora heeft trouwens ook erg leuke kleren aan op de foto's! Erg mooi setje! Wij doen de verjaardag ook in 1x hoor (misschien voor de vrienden wel een dag ervoor, de zaterdag. We hebben niet zo'n groot huis dat we vrienden en familie in 1x kunnen doen.) Heb trouwens al met Rene overlegd en 4 december is prima! Nu mijn broertje nog even lief aankijken. Lieke heeft nog steeds geen tandje... schiet nog steeds niet op dus. En wat betreft de verkoop, maandag ga ik bellen dat we wel 2000 willen zakken! We willen hier nu weg!
dat vind ik ook! koop ook liever wat duurder en dat het dan langer mooi blijft. heb alleen voor de creche laatst wel een winterjas gekocht bij de zeeman, vind het zonde om haar dure jas dan aan te doen. die heeft ze dan aan als ze niet op de creche is. super 4 december!gezellig! och dus 2000 omlaag, tja het duurt al erg lang natuurlijk, misschien trekt die iemand over de streep om toch langs te komen of te bieden, lets hope so!!
ja inderdaad, laten we het hopen! We zijn nu nog wel bezig met het plafond in de douche. We zijn alles er aan het afkrabben om er vervolgens weer een mooi wit plafond van te maken. Denk dat we er ook nog een nieuw aanrechtblad op gooien, maar dat kan waarschijnlijk pas in december. Vriend van ons is wel handig en die moet ons erbij helpen. Op de creche heeft Lieke vaak kleren aan die van Nova geweest zijn. Dat zijn vaak shirtjes van de h&m en hema. De goede kleding bewaar ik ook voor thuis hoor . In het begin niet, toen kreeg ze altijd de mooiste kleding aan, totdat ik haar ophaalde en ze geen slabber omgedaan hadden met het avondeten. Toen kreeg ik de oranje vlekken er dus niet meer uit! Dus die nieuwe shirts laten we lekker voor thuis! Heb je inmiddels al een flesje wijn open getrokken? En heb je met Marc nog herinneringen opgehaald van vorig jaar rond deze tijd?
ja ik heb voor de creche ook voornamelijk hema en H&M e.d. aan. dan is het niet zo erg als het een keer vies wordt of kapot gaat. druk bezig in huis! alle beetjes helpen he.. ja de fles wijn is open, die ik van marc heb gekregen, was nogal een dure, dus mag niet te snel drinken hihi. en heb jij er ook een borrel bij? ik heb de hele week al "last" van herinneringen hahah.. elke keer denk ik weer "wat deed ik vorig jaar op dit tijdstip" haha... was voor mij 2 weken lang ziekenhuis in en ziekenhuis uit voor de geboorte, steeds weer aan de scan om nora haar hartslag e.d. te volgen.. dus dat vergeet je niet snel! op dit moment was ik vorig jaar nog in het ziekenhuis, vast een poging doen tot kolven hahah
Hier is de fles wijn ook al open hoor Helaas niet zo'n lekkere dure als die van jou, maar wel lekker genoeg om de hele avond van te drinken Ik denk dat ik straks inderdaad ook last krijg van herinneringen Nu denk ik nog, ohw nu was ik met verlof! Maar straks inderdaad....haha, denk dat dat ook wel erbij hoort. De avond dat bij mij de weeën begonnen was mijn moeder net naar huis. Ze had haar verjaardag bij mij gevierd omdat ik niet bij haar kon komen (rene zat toen ook in de nachtdienst). We hebben met z'n 2en haar verjaardag dus hier gevierd. Toen ze weg ging, ging ik naar bed even lezen en toen begon het! Ik kan de spanning van toen nog erg goed oproepen! Zou jij het allemaal nog een 2e, 3e of 4e, (of vaker ) keer willen meemaken? Ik op zich wel een 2e keer, maar dan wel met iets minder last van mijn ribben en buik en goed kunnen slapen tijdens mijn zwangerschap Ohw ja en graag wat minder misselijk tijdens de bevalling en een beter herstel hahaha
ja ik doe het zo weer over, maar ook liever minder kwaaltjes, maar helaas is de kans 80% dat ik zwangerschapscholestase weer zal hebben, en dus weer een geboorte voor de 37e week en veel ziekenhuisbezoekjes e.d., en de misselijkheid tijdens de bevalling kan ik me ook nog vaag herinneren hahaha... maar verder vond ik de bevalling wel meevallen. en het herstel ging hier heel snel, had de kraamhulp maar weggestuurd, was beetje overbodig
jij werd niet zo snel zwanger van Nora toch? Ik hoop dat een 2e sneller gaat en dat je de zwangerschap dan volledig mag uitdragen (of in ieder geval 37 weken). 40+ is ook niet echt leuk. Ik had in het begin eigenlijk nergens last van, ging allemaal goed, totdat ik een hoge bloeddruk kreeg. Had ook steeds het gevoel dat mijn huid bij mijn ribben in de brand stond (zelfs na de bevalling nog een paar weken last van gehad). Bevalling doe ik niet zo weer over hoor, haha en het herstel wil ik dus nog lang niet aan denken. 4 weken niet kunnen zitten is geen pretje. En ben 's nachts nog naar de 1e hulp geweest voor enorme bloedingen.... kraamverband had ik echt nog wel even nodig. Rene is zelfs 's nachts nog naar het ziekenhuis gereden om extra pakken te halen, haha. De kraamhulp had ik dus echt wel nodig, al was Rene ook thuis. Zonder hem had ik echt niet gekund. Hij had toen 2 weken vrij, dus dat was wel lekker!
Hallo drenthe mama's. Ik wil me ook graag bij jullie voegen maar woon net niet meer in drenthe maar kom dagelijks in drenthe. Ik woon nu bijna 3 jaar in Veendam en ben sinds december mama van Stijn. Voordat ik in Veendam ging wonen woonde ik in Emmen. En las hier al regelmatig dat vele van jullie in emmen wonen of komen. Grappig en leuk. Hebben jullie er bezwaar tegen als ik me bij jullie voeg ? groetjes mamajuf.
Hallo mamajuf! Nee joh, hartstikke leuk als je mee komt kletsen! Het groepje is niet zo heel groot, dus het is denk ik makkelijk te volgen! Wat leuk dat Stijn bijna net zo oud is als mijn dochter Lieke! Ze schelen elkaar 2 weken. Is Stijn een kerstkindje? Hoe gaat het met Stijn? Wat kan hij al, heeft hij al tandjes...? Je hebt dus altijd in Emmen gewoond? Waarom verhuisd naar Veendam? Ik woonde altijd in Assen, maar verhuisd naar Hoogeveen omdat mijn vriend hier woont. Nu zijn we van plan om weer naar Assen te verhuizen, maar de verkoop zit nog niet echt mee.
lexy, die hoge bloeddruk had ik ook steeds. genoeg redenen waarom ik niet thuis mag bevallen. op zich viel het wel mee hoe snel ik zwanger was, 5 mnd in totaal, maar wel met vruchtbaarheidsbehandelingen. dus dat is dan best snel! maar jeetje dan was jouw herstel wel heftiger dan de mijne. dan had ik mijn kraamverband beter aan jouwkunnen geven hahah.. ik heb ze niet gebruikt. trouwens, ik ben ook VOOR het verlengen van het vaderschapsverlof. 2 dagen is echt niks toch??? mamajuf, gezellig dat je ook mee komt kletsen! helemaal geen bezwaar tegen want zo druk is het hier niet. hoe gaat het verder? en met stijn ook alles goed?
Brenda: al met al was jij dus sneller zwanger dan ik!!!! Maar ik heb geen vruchtbaarheidsbehandelingen gehad nee. Dan is het bij jullie uiteindelijk toch snel gegaan! Ik heb de 2 pakken die ik nu nog over heb nog boven op de kast liggen en denk dat ik die ook bewaar voor als ik nog een keer zwanger mag worden, haha. Ik vind 2 dagen ook niks! Belachelijk eigenlijk dat de mannen verlofdagen moeten opnemen. Sowieso vind ik de 1e week wel belangrijk om door te brengen met het gezin. De 2e week was voor mij ook goed omdat ik Lieke dus niet alleen kon voeden. Kon haar ook niet goed verschonen doordat ik niet te lang kon staan ivm de druk die dan op de onderkant kwam. Maar goed, Jip.... het zegt al genoeg dat ik wel een keer een 2e zou willen hahha, voor ik je bang gemaakt heb voor de bevalling
Brenda: gek eigenlijk dat jouw naam hieronder nooit vermeld staat als actieve gebruiker, hoe kan dat?
ja wat dat betreft mag ik niet klagen!! marc was ook een week vrij, maar heeft de dagen gekregen van zijn baas, dus das was wel aardig!! 2 dagen stelt niets voor... wat ik trouwens wel handig vond aan de kraamhulp, was dat ze kon oppassen hahah... in de kraamweek vroeg ik of ik ff de stad in mocht, en dat vond ze prima aangezien ik weer fit was. ik was het thuis zitten namelijk zo zat, had al weeeeken alleen maar ziekenhus gezien en mocht helemaal niks.. denk dat me instellingen zo staan dat mijn naam er niet bij staat, zal eens kijken
jij staat als gast vermeld geloof ik... heel vaag in ieder geval. De stad in!!!!!!!!!!!!!!! Ik moet er niet aan denken!!! Hahaha. Ik lag 's middags heerlijk op bed. Soms dacht ik wel: ga aub weg, want ik weet niet wat ik allemaal met je moet kletsen.... maar gelukkig hadden we serious request op tv die de hele dag op stond