Zeg dames, even een vraagje. Ik zit dus met nestdrang enzo. En nu hebben we in de hal een grote doos staan met de box daarin. Het kriebelt zo ontzettend om dat ding in elkaar te zetten. Maar vinden jullie dat te vroeg? We willen de box sowieso een maand van te voren neerzetten ivm onze katten. Dan kunnen ze alvast wennen. Maar goed, nu is het dus iets meer dan twee maanden van te voren...
Jip27: jep, ik ben juf....en natuurlijk de liefste....niet van Assen maar.....van Nederland haha. Ik welke groep geef jij les?
ir3n3: Het ligt aan jezelf. Wij hadden de box ook op tijd klaar en in de kamer.....maar in het begin gebruikte we de box nauwelijks. Julia sliep in de kinderwagen (die we in de woonkamer hadden= lekker knus) en verder was het alleen maar voeden en knuffelen. Ze viel zo weer in slaap. We hebben de box pas "echt" gebruikt met 10/ 12 weken.
Hey dds ik heb groep 3-4 en jij?? Werk je in assen? Irene lekker doen waar jij je goed bij voelt! als je er zin in hebt moet je t doen! wij doen het pas laat. eerst een wieg of t ledikant beneden want de kinderwagen zal boven eerst de slaapplek op onze slaapkamer worden... Dus ik denk dat wij de box pas doen als de kleine wat meer wakker is, maar je kent mij ik kan nog onwijs vaak van gedachte veranderen...
heej meiden, hoe gaat het hier?? hier weer een drukke werkdag achter de rug...eindelijk thuis! vanavond ga k lekker op de bank hangen en helemaal niks doen.. morgen gelukkig vrij, MAMADAG!! @box, volgens mij hadden wij de box met 34 weken beneden staan, ik wist dat ik met 36 weken moest bevallen, dus dan kon de kat nog even wennen etc. de eerste 4 weken heb ik het verder ook niet gebruikt, alleen de kinderwagen want ze sliep toch veel. maar daarna al vrij snel wel meer, dan had ik de wipstoel er wel eens in staan en kon ze de mobiel goed bekijken
Dit jaar groep 4! Jeh! Ik heb de laatste 3 jaar bovenbouw gehad en ben blij weer de onderbouw te hebben! Ik werk in Borger. Jij dus Assen, toch niet de heksenketel?
Hallo meiden, Brenda: Pitch en Potch vindt Lieke ook helemaal geweldig, vooral nonono en als ze gaan lachen, haha. Nog 5 kilo wil je eraf hebben dus, ik nog 3,5. Bloem: welkom hier! Hoe verloopt je 2e zwangerschap tot nu toe? Jip: ook welkom hier! Leuk zeg, wordt al een echt cluppie hier! Hoe verloopt je zwangerschap? Ah lees het al, wel goed, maar last van je bekken dus, dat is minder. Jouw mannetje bakt dus pannenkoeken voor jou terwijl hij het zelf niet lekker vindt! Dat is inderdaad echte liefde Sabine: Sievert heeft lekker doorgeslapen dus! Irene: en heb je nu wel je handen laten wapperen in huis?? Box opzetten: misschien nog wel een beetje vroeg, maar wat boeit jou dat!!! Als jij dat ding graag wil neerzetten dan doe je dat toch gewoon! Handige tip: gooi er aluminiumfolie en ballonnen in, tegen de katten! Wij hebben ook katten en alleen ballonnen hielp hier niet. Heb 1x gehad dat er allemaal ballonnen inlagen en ik uit bed kwam met het voedingskussen onder de arm. Moest dat ding even kwijt en leg em in de box. Nooit die kat gezien! Sprong via de muur weer terug in de box, wou door de spijlen heen, maar bleef met haar kont hangen en haar kop naar beneden. Helemaal in paniek natuurlijk! Aluminiumfolie vinden ze niet leuk! Wij hebben de box wel vanaf het begin gebruikt. Wij wonen 2 hoog in een flat en hadden het onderstel van de kinderwagen beneden in de schuur staan. De kinderwagenbak hadden we in de box en sleepte we 's avonds mee naar het ledikant. Schijnt lekkerder te zijn omdat dat knusser voor zo'n kleintje is dan zo'n groot ledikant (wij hadden geen wiegje, te weinig ruimte). Cacharel: zo de eerste schooldag is dus goed verlopen. Juf is goedgekeurd, dat scheelt. Moeten ze het hele jaar verder mee doen! DDS: veel werk verzet vandaag! Goed gedaan Baas weer blij met jou! Jip en Irene: kennen jullie elkaar?? Nou gisteren een drukke dag gehad. Twee verjaardagen in 1 gevierd! Was wel mega gezellig! Helemaal gesloopt toen we dus weer thuis waren. Zijn vroeg gaan slapen Vandaag ook een drukke werkdag gehad! Maar hij zit er weer op. Alleen morgen en donderdag nog en dan 3 weken vakantie!!! Helemaal zin in! Ben deze week 's avonds alleen thuis, dus blijf na het werk lekker bij moeders in Assen eten. Heb ook al buikspieroefeningen gedaan en daarna mezelf getrakteerd op een zak chips.... hoezo goede combi! Wasmachine staat ook al aan dus als die straks klaar is kan ik de was ophangen en denk dat ik dan ook maar weer op tijd naar bed ga, lekker! Morgen weer alleen op de afdeling, dus zal wel weer druk worden! Vind het leuk dat er lekker gekletst wordt hier!!
Hier ben ik ook weer even Irene: Als jij de box in elkaar wilt zetten moet je dat lekker doen Hier blijft de box gewoon staan voor de tweede, maar mijn zoontje van 2 zit er ook nog weleens in als hij bv stout is of voor zijn middag dutje even rustig tekenfilmpje kijken, aangezien hij altijd in beweging is Maar als je de ruimte hebt, why not. Verder zag ik dat mensen vandaag weer voor het eerst na de vakantie hebben gewerkt! Succes, zal wel weer wennen zijn Hier heeft ons zoontje vandaag buisjes gekregen na anderhalf jaar vaak oorpijn. Was best moeilijk had vanacht slecht geslapen, of ik was wakker of ik droomde dat we in het ziekenhuis waren ging er met een brok in mijn keel heen met mijn man en kon echt wel even huilen. Maar daar aangekomen werden we heel vrolijk ontvangen en kwamen er andere "lot"genoten waardoor het dan toch wat makkelijker is en ons zoontje gedroeg zich super wat het ook makkelijker maakt. Ons zoontje wist nog niet echt wat er ging gebeuren natuurlijk, maar ik had al een tijdje vrolijk geroepen naar hem dat hij binnenkort buisjes zou krijgen tegen oorpijn en vanmorgen bij het aankleden uitgebreid verteld wat ze gingen doen. Of hij het al begrijpt is een tweede maar hij heeft zich super gedragen wat ik niet verwacht had omdat hij bij de dokter al begint te huilen als hij het aparaatje ziet om in zijn oortjes te kijken. Misschien is mijn verhaal dus toch wel aangekomen, nu was ik tot gisteravond ook totaal niet nerveus omdat dat toch geen zin heeft en na zoveel avonden oorpijn dan wil je wel een oplossing voor je kind Maar ben dus supertrots op hem Misschien een beetje warrig verhaal, sorry
Bloem: logisch toch dat je je zorgen maakte! Zou er denk ik ook helemaal niet geschikt voor zijn! Gelukkig gedroeg hij zich heel goed en viel het achteraf toch mee! Dat scheelt al een hele hoop! Wel grappig dat sommigen de vakantie er nu net op hebben zitten, die van mij begint over 3 dagen
Heerlijk Lexy om straks 3 weken vakantie te hebben gaan jullie nog ergens heen op vakantie? Waar woon je en wat voor werk doe je? (heb niet alles teruggelezen dus misschien heb je het al gezegd) Mijn zwangerschap verloopt tot nu toe goed, alleen licht misselijk geweest en extreem moe, maar dat hoort erbij ben nu 14 weken en al nieuwschierig wat we dit keer mogen krijgen bij de eerste wisten we het pas bij de geboorte, maar dit keer wil ik het eerder al weten (alleen nog mijn man overhalen 8))
jip27: Ik ben er een keer geweest i.v.m. EGO cursus. Is de enige school die ik in assen ken. Welke dagen werk jij/ ga jij werken? Ik werk 3 1/2 dag. Lexy: lekker vakantie. Ik wil ook!
Ik werk op een OgO school, ben niet zo van het EgO...of zeg ik nu iets verkeerds? Ik werk nu nog 5 dagen. Strakkies 3 hoop ik! Ik moet nog even uitzoeken wat het verschil is tussen 3 en 4 dagen, maar zitten hier met nogal ingewikkelde fin situatie dus ff goed uitzoeken...Hopelijk kan ik het met 3 wel redden....
@ Bloem; Wat ontzettend fijn dat je zoontje zich zo goed heeft gehouden. Mijn hart zou echt breken als ie helemaal overstuur zou zijn geweest. Soms is het voor de ouders moeilijker dan voor het kind, hihi. Hopelijk gaat hij zich nu beter voelen. @ Lexy; Jip en ik kennen elkaar inderdaad al. We zijn vriendinnen. We kennen elkaar al sinds de MAVO. Heel leuk dat we nu tegelijk zwanger zijn. Oh en ik moest zo lachen om je verhaal van je kat! Ik zie die van ons dat ook wel doen. Haha, zo met de kont vast komen te zitten. Heb je nog foto's gemaakt voordat je hem hebt bevrijd? Haha Ik heb vandaag wel wat gedaan hoor, gezogen, gedweild, toilet schoongemaakt, boodschappen gedaan, en wasjes gedraaid. Ik ben heel trots op mezelf! Wat de box betreft, ik denk dat ik hem deze week toch echt ga neerzetten incl. zilverfolie en ballonnen. Onze katten zijn best moeilijk soms, dus dan kunnen ze lekker lang wennen. Eén van onze katten plast ook steeds op de deurmat sinds ik zwanger ben. Heel erg vervelend, we hebben alles al geprobeerd. Ik zou niet meer weten wat we er tegen moeten doen. Hopelijk verandert ze toch nog als de kleine er is en anders moeten we misschien toch vragen of mijn ouders haar willen overnemen. Vreselijk vind ik het, want het is echt een kindje voor me.
dds: nou op het moment zelf brak het zweet me los, kan er nu wel om lachen, gekke kat! Bloem: Wij gaan 2 weken naar Italië (Gardameer). Ik woon momenteel nog in Hoogeveen. Zodra de flat verkocht is verhuizen we naar Assen (ik ben ook een echte Assenaar). Ik werk in Assen op een notariskantoor. Gelukkig gaat alles goed dus! Ennuh gewoon tegen je man zeggen dat je lekker wil shoppen met moeder en schoonmoeder en dat het dan leuk is als je al helemaal gericht kan shoppen. Ik vond het helemaal super dat ik met 20 weken wist dat het een meisje werd. Ogo / Ego??? Zegt me niks....kleine uitleg?? Jip: zal fijn zijn als het er 3 kunnen worden. Hier precies hetzelfde. Zit nu tijdelijk op 3, maar hebben dan niet veel over hoor...
T gaat hier meer om een ex die graag wat meer zou willen...lang verhaal niet handig zo open op t forum OgO is ontwikkelingsgericht onderwijs (helemaal mijn ding!) EgO is ervaringsgericht onderwijs! Dus verhuizen naar Assen? Waar ga je wonen dan??
Jip: ik hoop binnenkort naar Marsdijk of Peelo te verhuizen, maar het zou ook Kloosterveen kunnen worden. Ligt er een beetje aan waar ons droomhuis staat Nu wil ik niet in alle delen van Peelo wonen, ook niet alle van marsdijk en van kloosterveen heb ik nog niet zoveel voorkeuren. Bedankt voor de uitleg van Ogo en Ego scholen Een ex die meer wil lijkt me ook vervelend. Kan me voorstellen dat je niet helemaal in detail treedt op het forum. Wij mogen op zich ook helemaal niet klagen hoor, heb alleen een beetje een dure smaak Nou ik ga mijn bedje opzoeken, heb het wel weer gehad voor vandaag. Om 6 uur gaat mijn wekker weer... Alvast weltrusten allemaal!