meiden (net) in de mmm

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by molly27, May 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

Feb 12, 2012
    454
    12
    18
    @Molly,aan de ene kant fijn dat ze niets gevonden hebben maar aan de andere kant zo frustrerend dat je het weer een half jaar zelf moet proberen. Maar hopelijk heb je gewoon te vroeg getest en ben je gewoon zwanger.

Liefkleintje, dat bruinverlies heb ik ook en het wordt ook bij mij steeds langer (ongeveer 5 dagen voor ongi tot 2 weken daarna;)). Het verkort je LF echter niet, dus voor de innesteling zou het niet uit moeten maken. Wel balen dat je operatie verzet moest worden, wanneer zou hij eigenlijk zijn? Ik wordt 18 of 25 juli geopereerd, maar ga er inmiddels vanuit dat het de 25e wordt, want ik heb denk ik vandaag mijn eisprong. Ik zie er ook erg tegenop. De angst voor de operatie zelf wordt wel minder (al zal dat straks wel wat meer worden), maar ik ben vooral bang voor de uitslag.

Mijn afspraak met de anesthesist ging overigens super. Ik krijg gewoon een kapje en we zijn nog geen drie minuten binnen geweest:D Verder nu druk met de scriptie, want moet ook nog voor 1 september afstuderen:$

2. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

Feb 12, 2012
    454
    12
    18
  3. molly27

molly27 Fanatiek lid

Jul 1, 2011
    1,673
    0
    0
    Ja, het is rustig he? Wordt je morgen geopereerd?

Bij mij is het nu rustig betreffende de mmm omdat we weer naar huis zijn gestuurd voor een half jaar. Dus ik heb niet zo veel te vertellen. Ik weet wel dat er ook 1 iemand op vakantie is (dacht jufaman maar weet dat niet zeker) en Lblue is natuurlijk zwanger, dus die hoeft verder ook niet voor onderzoeken. Van de rest weet ik het ook niet. Ben wel benieuwd hoe het verder met iedereen gaat.

4. molly27

molly27 Fanatiek lid

Jul 1, 2011
    1,673
    0
    0
    o, zie nu in je handtekening dat het 25 juli geworden is in plaats van 18 juli. Is dat dan tussen je ongi en eisprong?

5. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

Feb 12, 2012
    454
    12
    18
    Ja, jammer dat het zo rustig is. Ik ben vannacht eindelijk ongesteld geworden na al 3 dagen kramp gehad te hebben, ben gister ook ziek naar huis gegaan:) Laparoscopie is inderdaad volgende week woensdag, dat is dan dag 9 van de cyclus. Mijn eisprong is meestal rond dag 20, hopelijk ben ik tegen die tijd weer wat opgeknapt;)
    Komende week dus nog even heel hard aan de scriptie en hopelijk kan ik dan voor 1 september afstuderen. Gaat wel krap worden want moet toch nog wel wat doen. Maar we gaan ons best doen:D

Wel balen dat jij nog een half jaar zelf moet proberen, maar aan de andere kant natuurlijk positief dat alles goed is. Ik ga de gyn duidelijk maken dat ik dat niet meer wil mocht hij daar mee aan komen. De pijn wordt echt elke maand erger en langer en ik trek dit zo niet langer. En daarbij is de endo in mijn darmen inmiddels al aangetoond. Daar zaten flinke verklevingen zei de gyn.

6. molly27

molly27 Fanatiek lid

Jul 1, 2011
    1,673
    0
    0
    ik denk niet dat hij daar mee aan komt hoor, als je al zo'n pijn hebt elke maand. Veel succes volgende week en niet te zenuwachtig worden van te voren, dat is nergens voor nodig!

7. clijntje

clijntje Bekend lid

May 13, 2012
    759
    0
    0
    Docente
    Bij Nijmegen
    Als ik het zo lees mag ik mij hier ook gaan melden!
    Ik ben in Januari al in de MMM terecht gekomen.
    We hebben alle testen gehad en...glansrijk geslaagd?!?! ha-ha!
    Ik moet nu alleen nog een test om te kijken of mijn eileiders goed zijn en open..dit gebeurd in sept onder verdoving. (normaliter niet..dat weet ik, maar bij mij durven ze het niet meer aan om van onder te wroeten..door omstandigheden klap ik totaal dicht en kan je met mij niet meer communiceren)
    Vind sept wel spannend..maar hoop ook dat het niet nodig is..en daarna?? als alles goed is..weeeer een half jaar wachten en oefenen..
    Dat vind ik nog het aller ergste van dit traject, je moet iedere keer weer een stapje terug doen. Op zich natuurlijk goed dat bij ons tot nu toe alles goed is, maar t voelt zo anders, omdat we al zo lang bezig zijn!

8. molly27

molly27 Fanatiek lid

Jul 1, 2011
    1,673
    0
    0
    Hi Clijntje,

Jouw verhaal is hetzelfde als het mijne. Alleen heb ik de laparascopie al gehad en is gebleken dat alles mooi schoon en open is. Ik ben nu dus voor een half jaar weer naar huis gestuurd. Het is wel dubbel vind je niet. Aan de ene kant blij dat alles goed is en aan de andere kant: waar ligt het dan aan dat het niet lukt?

Veel succes en sterkte

9. clijntje

clijntje Bekend lid

May 13, 2012
    759
    0
    0
    Docente
    Bij Nijmegen
    Hoi Molly,

Ow dat vind ik inderdaad zo frustrerend! Van de ene kant moet je ook wel blij zijn...Dat zegt ook iedereen! Dat zijn we ook echt wel..maar in mijn hoofd kan ik niet loslaten dat er iets niet helemaal klopt...waarom lukt het anders niet?!?!
    Ik ga voor je duimen dit halve jaar!!
    Moet goed komen..ennuh liever zo dan 'met hulp'!

10. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

Feb 12, 2012
    454
    12
    18
    Helaas welkom Clijntje. Jij krijgt dan een HSG en geen laparoscopie neem ik aan. Ik krijg volgende week een laparoscopie. Bij mij is inmiddels via een MRI aangetoond dat ik ernstige endometriose in mijn darmen heb. Nu gaan ze dus kijken hoe het met mijn eierstokken, baarmoeder en eileiders gesteld is. Ik zie erg op tegen de operatie, maar zie haast nog meer op tegen de uitslag. Maar gelukkig kunnen ze tegenwoordig veel.

11. clijntje

clijntje Bekend lid

May 13, 2012
    759
    0
    0
    Docente
    Bij Nijmegen
    Dank je wel!
    Mmm dat is nog onduidelijk...(man is medisch aangelegd en ik sluit mij er dus een beetje voor af..) volgens mij heb ik wel een soort van HSG (hoop ik)
    Ik ga voor je duimen dat het bij de eileiders mee valt! Ze kunnen zeker heel erg veel tegenwoordig!!

Succes!

12. molly27

molly27 Fanatiek lid

Jul 1, 2011
    1,673
    0
    0
    ik dacht dat een hsg zonder verdoving is, dan krijg je gewoon wat pijnstilling en de laparascopie (kijkoperatie) gaat onder algehele verdoving. Maar misschien dat hsg ook mogelijk is met verdoving, bij ons in het ziekenhuis doen ze die niet omdat er minder op te zien is. Dan moet vaak alsnog een laparasopie, dus hsg slaan ze over. Heb begrepen dat elk ziekenhuis zijn eigen ideeen hierover heeft.

13. clijntje

clijntje Bekend lid

May 13, 2012
    759
    0
    0
    Docente
    Bij Nijmegen
    euhhh ik zal t eens aan mn man vragen..
    De verdoving is waarschijnlijk niet geniet bij mij, ik raak namelijk in paniek, dan hebben ze helemaal niks aan mi..
    dat was de redenering van t ziekenhuis, dus ik weet t niet zo goed meer!

'gewoon' afwachten maar! :( ;)

14. Leen77

Leen77 Actief lid

Feb 24, 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Hier ook weinig nieuws. Zitten in de nog een half jaar zelf oefenen fase. In oktober gaan we weer een afspr in het zh maken. Ik ga er niet meer vanuit dat het ons zelfgaat lukken :(

Clijntje & Molly de hsg is normaalgesproken idd zonder verdoving omdat het meestal niet pijnlijk is. Bij mij viel het reuze mee, hooguit wat irritant en ongemakkelijk om zo in de schijnwerpers te liggen maar goed, als dat alles is :)

Ukkie veel succes volgende week!

15. clijntje

clijntje Bekend lid

May 13, 2012
    759
    0
    0
    Docente
    Bij Nijmegen
    Ik herken je gevoel dat het niet meer van zelf gaat lukken!!! Dat is een naar en vervelend gevoel en dan duurt een half jaar LANG!!

Bij mij is het zeker weten MET verdoving..zoals ik al zei door mijn reactie bij eerdere onderzoeken (die totaal geen pijn deden), daar klapte ik dicht en konden ze geen inwendige echo enz meer maken. Dus..vandaar... :D

Heel veel succes, ik heb er nog hoop in voor jullie hoor!! ;)

16. molly27

molly27 Fanatiek lid

Jul 1, 2011
    1,673
    0
    0
    @leen77: hou moed, het kan nog best goed komen voor die tijd. Ik zal voor jullie duimen

17. molly27

molly27 Fanatiek lid

Jul 1, 2011
    1,673
    0
    0
    ik heb gelukkig nog wel hoop dat het goed daat komen, ben altijd erg positief ingesteld. Ik denk dat wij wel iets langer dan een half jaar proberen. Dan zijn we namelijk in totaal 1,5 jaar bezig. Ik denk toch wel dat ik 2 jaar bezig wil zijn voordat we aan de rotzooi gaan. De gyn heeft namelijk al aangegeven dat we dan eerst met hormonen ervoor gaan zorgen dat ik twee eisprongen heb per maand voor meer kans. En die hormonen is natuurlijk wel rotzooi.

Maar dat is hoe ik er nu over denk, maar het kan best zijn dat ik er op een gegeven moment gewoon gek van wordt.

18. clijntje

clijntje Bekend lid

May 13, 2012
    759
    0
    0
    Docente
    Bij Nijmegen
    Dat begreep ik al...ik bedoelde..dat halve jaar nu nog weer wachten is zo lang! In ieder geval zo ervaar ik het!
    Je bent positief en de ene keer gaat dat beter dan de andere keer. Ook hier zijn we positief..maar soms....grmbl :)
    Ik duim dat het nu raak is.. :D

19. molly27

molly27 Fanatiek lid

Jul 1, 2011
    1,673
    0
    0
    o, ik bedoelde ook dat half jaar nu weer extra hoor. Ik ervaar het nog niet als lang, maar dat komt misschien nog wel

20. clijntje

clijntje Bekend lid

May 13, 2012
    759
    0
    0
    Docente
    Bij Nijmegen
    haha sorry!
    verkeerd begrepen!
    Ik vind het inmiddels wel lang ;) al gaat dat met ups en downs! :D

Share This Page