Ik snap het gevoel van jullie teleurstelling heel goed! Het is zo frusterend.. Ik had ook echt het gevoel dat het ons zelf niet meer zou lukken en dat we een beetje hulp nodig hadden... Nu hebben wij geluk... maar ik kan me ook goed voorstellen dat als de gyn zegt, probeer het nog maar een half jaar.. Dat de moed je behoorlijk in de schoenen zakt! qua test, vanmorgen nog een test gedaan... deze is duidelijk stukken donkerder dan die van gisteren... Nu zag ik al een streepje voordat het roze van de test (die zo helemaal van de t naar c loopt om strepen te maken) weg was.. Het is me dus duidelijk... NU hopen dat het goed blijft zitten en dat jullie ook snel zo'n mooie test mogen hebben!
Wat super LBlue! Oooooh wat lijkt me dat heerlijk, als het eindelijk zo ver is... Nog een half jaar zelf proberen is eigenlijk maar iets van 5 pogingen, dus het valt nog wel mee. Maar dat zeg ik nu in het positieve deel van mijn cyclus Meestal als de ongi-week voorbij is zie ik het allemaal wel weer zitten, op weg naar de klusperiode, tijdens de klusweek ziet het er ook allemaal nog wel rooskleurig uit, maar het moment dat ik op de wachtbank ga zitten, dan begint de ellende meestal weer, met natuurlijk het dieptepunt de dag van ongi. Werkt dat bij jullie ook zo? Ik hoop dat vervolgstappen in het ZH niet nodig zijn want het lijkt me behoorlijk intensief allemaal; paar keer per week op en neer naar het ZH en dan moet je het op je werk toch ook wel gaan vertellen, kan geen smoesjes blijven verzinnen. Het 'romantische' is er inmiddels wel helemaal vanaf he?
@LBlue: wat goed meid! gefeliciteerd!! @Leen77: ik heb precies hetzelfde hoor. Wachtbankje is vervelend en als ik dan ongi wordt zie ik het helemaal niet meer zitten. Gelukkig word ik daarna altijd wel weer snel positief. Kan het eigenlijk ook niet voorstellen dat het een maand wel raak zou zijn. Bij mij op het werk weten ze het al. Mijn baas wist het al heel snel, moest toch vaak op tijden weg dat ik normaal nooit een afspraak zou makeen met een fysio of dokter of zo als het niet ernstig is. Mijn collega's weten het sinds van de week toen ik de kijkoperatie had. Wilde niet een operatie verzinnen.
Thx dames, En Molly, het is ook wel fijn denk ik dat ze het weten, dan hoef je niet allemaal moeilijk te doen... Ik hoop wel voor je dat ze je niet iedere maand gaan vragen hoe het er mee staat... maar een beetje steun is wel prettig!
Ja idd wel fijn als ze het weten op het werk. Ik heb alleen best veel collega's; 18. Nou ja, zo veel is het niet maar bij mijn vorige baan bv had ik er 8 en daar had ik ook een goede band mee. Zou heel anders zijn om het daar te vertellen dan hier. Nou ja, ik zie het over een paar maanden wel. Nu op weg naar de klusperiode
Even ego, heb een behoorlijke baaldag:x Ik krijg een kijkoperatie Er zit veel endometriose in mijn darmen, dat kunnen ze alleen weghalen door middel van een grote operatie, maar waarschijnlijk is dat voor een zwangerschap niet nodig. Bij de kijkoperatie kijken ze of er ook verklevingen aan mijn eileiders en eierstokken zitten en hoe ze een eventueel grotere operatie gaan doen als dat nodig is om zwanger te worden. Na de kijkoperatie weet ik dan wat de verdere plannen zijn. Hij wilde nu geen IUI/IVF doen omdat hij eerst zeker wil weten dat dat wel kans van slagen heeft en er geen afwijkingen aan mijn eileiders of eierstokken zijn. Morgen moet ik naar de anesthesist en dan weet ik waarschijnlijk ook wanneer ik geopereerd word
Sterkte Ukkie.... Je bent iig op weg om te achterhalen waarom het nog niet is gelukt om zwanger te worden... Schrale troost op dit moment misschien .
Ik heb het volgende gedicht van iemand anders gepikt, maar ik vind het zo mooi en toepasselijk dat ik het met jullie wil delen! ♥♥♥ Voor sommige mensen is het te plannen, van kom we nemen een kind. Maar voor andere mensen, is dit waar de lange weg begint. Een weg vol liefde en verdriet, waarin niet iedereen je tranen ziet. Een weg vol onzekerheid en pijn, wat is die troostende schouder fijn. Elke maand weer wachten, soms slapeloze nachten. Ik denk gewoon onze tijd komt nog wel, hoelang het nog duurt, ik hoop heel snel.
@ukkie: sterkte meid. Ik vond de kijkoperatie zelf heel erg meevallen. Hoop dat dat voor jou ook zo zal zijn. @jufaman: mooi gedichte en o zo waar @ LBleu: heb je al een afspraak voor een echo? @hier: zit via internet het seizoen van babyboom 2007 te kijken. Heb gister net de laatste aflevering gezien en ben toen gaan kijken op de site wie er allemaal nu een kindje hebben. Zijn er toch nog best veel van de stellen die moeilijk zwanger konden worden. Dat geeft me dus wel hoop.
Gelukkig molly! Hoop is best belangrijk! Vorig jaar was daar stel met de oudere man en jongere vrouw toch ook lang bezig en die werden ook nog zwanger! Ik heb 9 juli afspraak voor de eerste echo! Dan ben ik net 7 weken! Spannend!
Jufaman, wat een mooi gedicht en zo waar! Gister op mijn werk tegen mijn baas gezegd wat er aan de hand is. Gelukkig was hij heel begripvol. Ben ook blij dat hij nu weet waarom ik me toch vrij vaak ziek meld ondanks dat ik probeer zo lang mogelijk door te werken. Soms gaat het gewoon echt niet. Verder heb ik eergisteren dus de afspraak met de (assistent van) anesthesist gehad en dat was 1 groot drama. Echt werkelijk waar niets kon. Ik kreeg geen kapje en mijn vriend mag niet mee totdat ik onder narcose ben. Beide nog enigszins te begrijpen, maar dat het zelfs niet mogelijk is om het infuus te zetten op de verpleegafdeling, zodat mijn vriend er toch bij kan zijn om mij enigszins kalm te houden, kan er bij mij echt niet in. Het leek wel een machtsspelletje. Ze kreeg het zelfs voor elkaar om te zeggen dat ik volwassen was en me er maar overheen moest zetten. Heb overigens wel een zalf gekregen zodat ik er minder van voel. Heb haar maar meteen uit de droom geholpen dat dat mijn angst niet weghaalt, het gaat mij niet om de pijn maar om die naald in mijn lijf. Zei al tegen mijn vriend dat ik dan mooi minder voel als ik de anesthesist in zijn gezicht mep Heb dus gister nog een keer gebeld en nu heb ik dinsdag een gesprek met de anesthesist zelf om te kijken wat ze aan mijn angst gaan doen. Ben benieuwd.
Vind ik echt belachelijk! Wat een ongevoelig persoon... Ik hoop dat de anesthesist zelf jou een beter gevoel kan geven!
@ukkie: wat raar zeg! Bij ons in het ziejenhuis kan je alvast een soort van lichte verdoving op de afdeling krijgen als je man/vriend er nog bij is zodat je niet veel mee krijgt van de verplatsiong naar de operatie kamer. Ik heb dat niet gehad, maar als je bij ons aangeeft dat je bang bent doen ze echt wel wat. Ik had wel het gesprek met de anesthesist zelf niet meer een assistent. Hoop dat dat voor jou dinsdag het verschil gaat maken.
Vandaag weer bij de gyn geweest om de opties te bespreken. De gyn wilde geen echo doen omdat ik vandaag negatief getest heb. Echt balen. Hij heeft aangegeven dat uit alle onderzoeken blijkt dat niks ons in de weg staat om gewoon zwanger te worden. We moeten dus nu weer zelf een half jaar proberen en dan weer terugkomen voor verdere behandeling (en dan wordt hormonen en anders inseminatie en anders ivf). Nog geen tekenen van een aankomende ongi maar ik heb wel eerder een cyclus van 35 dagen gehad, dus ik denk dat dit nu weer zo is. Misschien een beetje te vroeg getest, maar dat wilde ik omdat ik vandaag naar de gyn moest. Hoe is het met iedereen verder? Ben benieuwd
Hey meiden, Al lang niks van me laten horen! @mpo, neem de tijd! Neem de stap pas als jullie er beide achter staan! @molly, balen dat je nega getest hebt! Ik blijf voor je duimen!!! Hier 3 dagen te vroeg ongesteld geworden vorige week, dus de operatie moeten verzetten. Die is nu 2 aug. En wat zie ik daar tegenop zeg!!! Als daar niks uit komt, hoop ik wel dat we gelijk mogen starten met IUI. We zijn dan al 1,5 jaar bezig en ik word ook al 31. Vraag me sowieso af of mijn eitje wel de kans krijgt om in te nestelen. Krijg steeds sneller bruine afscheiding. Deze maand al ongeveer een week na mijn ei! Ook maar een cyclus van 25 dgn. Zo vreemd allemaal!
@liefkleintje: heb je dit aangegeven bij de gyn. Misschien is je lf inderdaad te kort en kunnen ze daar iets aan doen. Probeer je niet te druk te maken voor de operatie. Het komt goed! @hier: kom er nu ineens achter dat mijn nod waarschijnlijk vrijdag of zaterdag is. Dus eerst maar eens afwachten en dan nog eens testen mocht er nog geen ongi zijn.