Eindelijk duidelijkheid over onregelmatige menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door tata, 6 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    Mijn ongi is super onregelmatig en pijnlijk. Na een paar maanden klussen voor een beebje toch maar naar de huisarts gegaan. Die zei Dit is niet goed en verwees me door.
    Vandaag echo gehad en wat blijkt......
    Ik heb heeel veeel eiblaasjes, waardoor mijn hersenen niet meer weten wat te doen.
    Daardoor heb ik soms lange cyclussen.
    Vrijdag weer naar de HA en dan krijg ik waarschijnlijk een pilletje met hormonen om de boel op gang te brengen.
    Ze zij alles werkt, maar je hebt gewoon minder kans. Ovutesten had ook geen zin, want dan test ik me een 0ngeluk.
    Wat een opluchting.
    Ik weet nu ook dat ik komende week geen ei heb en dat is wel handig om te weten.

Groetjes!!!!

2. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.810
    9.317
    113
    Gelderland
    Jeetje wat vervelend maar wel fijn om van de onzekerheid af te zijn, nu weet je in ieder geval wat er aan de hand is.
    Mag ik je vragen hoe jouw cyclus er de laatste maanden uit zag?

liefs Luna86

3. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    28-31-39-33-32-41

Ik zie dat jij ook een lange cyclus hebt. Ook onregelmatig?

Ben erg benieuwd wat ik vrijdag hoor van de HA. Wat voor soort pilletjes dat dan zijn.

4. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    Hoi Tata,

Misschien dat ik in hetzelfde schuitje zit als jij en vast meerdere hier.
    Ik heb ook een lange cyclus: 47-47-45-45-39-?
    Vorige maand ben ik bij de huisarts geweest en als het zo contstant bleef dan was het geen probleem maar als ik richting de 60dgn kwam moest ik maar even terug komen want dat zou niet goed zijn, vandaag zit ik dus op dag 55 en heb alvast voor dinsdag een nieuwe afspraak gemaakt en hoop dat ik dan ook meer duidelijkheid krijg.
    Erg vervelend dit als je eenmaal een kindje wil, wil je ook dat je lichaam meewerkt.
    Succes vrijdag bij de HA en ik ben zeer benieuwd naar je verhaal

5. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.810
    9.317
    113
    Gelderland
    Mijn cyclus is tot nu 46-36-38-50 en ik zit nu op dag 30 maar heb nog geen eisprong gespot. Ik ben deze ronde voor het eerst gaan temperaturen.
    Heel veel suc6 vrijdag opnieuw bij de HA ( had ik even overheen gelezen) en ook ik ben zeer benieuwd naar je verhaal.

liefs Luna86

6. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    Wel slecht van je HA. Ik werd heel serieus genomen en meteen doorverwezen voor een echo. Die vrouw zij trouwens dat ik alles in huis heb om zwanger te worden, alleen dat de kans kleiner is per maand. Laat je me dinsdag iets weten? Laat je niet zomaar wegsturen hoor!

7. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    Wow, jij hebt nog veel langer!
    Ik laat vrijdag iets weten.
    fijne avond

8. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    je schreef dat ovulatie testen geen zin heeft, omdat je dan een ongeluk test.
    bedoel je ze worden wel positief maar ik heb er niks aan, of bedoel je kan blijven testen, maar positief worden ze toch niet?

liefs
    keina

9. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    Ze kunnen wel positief worden, maar ik heb maar af en toe een eisprong, dus dat wordt een dure hobby.
    Ik zal dit ook wel met de dokter bespreken.

Groetjes!

10. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    Hoi tata,

Jouw cyclussen lijken wel een beetje op die van mij (32,42,33,34,33,38,65). Ook onregelmatig en pijnlijk. Ik heb volgens mij wel een eisprong (merk ik aan pijnlijke (.)(.) en temperatuurstijging), maar misschien dat die toch niet helemaal optimaal verloopt. Ik heb met mezelf afgesproken om deze cyclus af te wachten en om dan naar de dokter te gaan (als t dan tenminste niet raak is, maar ik begin er na 10 maanden steeds meer aan te twijfelen of dat zo wel gaat lukken :cry: ). Ben erg beniewd welk medicijn jij krijgt.

Groetjes Dawnie!

11. Sarmar

Sarmar Lid

13 jan 2009
    54
    0
    0
    Ja daar heb ik helaas ook last van onregelmatige cyclussen heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vervelend.. En dawnie maak je geen zorgen er zijn zo veel mogelijkheden...

12. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    I know Sarmar, maar mijn vriend heeft al aangegeven geen medische hulp te willen (of in ieder geval geen IVF of zoiets). Bij vrienden heeft hij gezien wat voor een lange en moeilijke weg dit is. Maarja ondertussen heb ik me al van alles in mijn hoofd gehaald. Overgang, endometriose, etc. :(

Maar ik ga zo een afspraak maken met de HA. Ik ben het zat (heb ook nog eens erg last van puisten sinds ik gestopt ben met de pil). Ik zit nu op dag 21 en nog geen eisprong te ontdekken (had eerst steken en vruchtbaar slijm, maar dat is nu weg en mijn temp is niet gestegen. Heb ook geen pijnlijke (.)(.) wat ik normaal wel altijd heb. Dus het zal wel weer ergens zijn blijven ofzo.)

Liefs Dawnie

13. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    Hoi tata,

Weet je al meer? Ik heb dinsdag een afspraak bij de dokter.

Groetjes
    Dawnie

14. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Nou meiden, heel veel succes hoor...
    Das toch niet zo fijn, je wordt er zo onzeker van hè!
    Ik heb wel iedere maand netjes een eisprong, merk ik aan vruchtbaar slijm en deze cyclus een positieve ovutest, maar ben ook best onregelmatig. Sinds een paar rondes gaat het wat beter gelukkig. Bij mij zal het wel aan de pil gelegen hebben.

15. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    Hoi Tata,

En en en..............ik ben ook zeer benieuwd.
    Ik hoop dat er di bij mij ook meer duidelijkheid komt.

Fijn weekend allemaal.

16. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    Hi dames,

Stom, maar ik kreeg even geen berichtjes meer dat er een nieuwe reactie was.

Ben vandaag naar de huisarts geweest en ik heb PCOS in een lichte vorm.

Ik heb waarschijnlijk wel een eisprong en ongeveer 10 keer per jaar, dus een redelijke kans om zwanger te worden. De laatste maanden ben ik wat kilootjes aangekomen. PCOS wordt erger naar mate je zwaarder wordt. Ik mag dus niet meer aankomen. Was ik ook niet van plan hoor. Mijn BMI is nu 24, bovengemiddeld dus, maar nog wel ok.

Als mijn cyclussen langer worden of ik na 6 maanden niet zwanger ben, krijg ik een licht hormoon wat de eisprong op gang brengt. Vooralsnog niets aan de hand dus.

Voor de menstruatiepijn is Naproxen geadviseerd. Dit werkt beter voor de eierstokken dan paracetamol.

Over de kwaliteit van mijn vele eitjes hoef ik me geen zorgen te maken.

Verder ziet alles er prima uit. Ze heeft nog inwendig gevoeld en mijn buik ook en dit was prima. Slijmlaag was ook goed.

Nu nog wachten op de uitslag van het uitstrijkje en van de andere testen, maar waarschijnlijk is dit prima.

Ik ben dus gematigd opgelucht. Niks ergs aan de hand, maar wel een beperking.

Ik hoop dat jullie iets met deze info kunnen.

Fijn weekend!

x

17. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    pfff...Ik had net een heel bericht voor je geschreven en weg internetverbinding. poging 2 dan maar....

Mijn HA zij dat ik waarschijnlijk eisprongen heb, alleen bij de uitschieters niet. Ik zou gewoon naar de huisarts gaan. Ik ben meteen verwezen en wij zijn pas 2/3 maanden bezig, maar de klachten hebben niet alleen met zwanger worden te maken. Die pijn en onregelmatigheid is echt vervelend!

Succes!!!!

18. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    Tata,

Volgens mij is het erg rot als je te horen krijgt dat je een vorm van pcos hebt.
    Maar zoals ik jou verhaal lees doen ze er dus eerst niks aan bij jou en moet je dus weer een half jaar wachten. krijg je geen chlomid ofzo?
    Ik hoop dat als ik dinsdag naar de dokter ga wel deze pillen ofzo krijg om mijn ongi eerder te krijgen, maar ja afwachten.

19. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    @ Roxy
    Klopt, ik krijg nog niets omdat ik wel eisprongen heb en toch 10 cyclussen. De HA zegt dat Chlomid ook niet zo'n fijn goedje is en adviseerd om het eerst zo te proberen. Zelf ben ik het daar wel mee eens. Maar rot is het zeker.
    Succes dinsdag!
    @ alle dames
    De zon schijnt!!!!!! Fijn weekend!

20. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Hoi meiden,

Teunisbloemolie of tarwekiemolie schijnt zeer goed te werken om je cyclus regelmatiger te krijgen. Als ik deze maand niet zwanger ben ga ik daar ook maar eens mee beginnen.

Succes/sterkte allemaal!

Deel Deze Pagina