Ervaringen FBTO zorgverzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door Lt20, 24 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Goedemorgen,

Ik ben al een beetje aan het rondneuzen om te kijken of ik evt volgend jaar wil overstappen van zorgverzekering.

Je kan daar iedere maand modules aan het uit zetten zie ik dus dat betekend dat ik dus maar 2 maanden per jaar tandartskosten betaal.

Wie heeft er ervaring mee? Worden declaraties snel verwerkt, en werkt het gemakkelijk om modules aan en uit te zetten?

2. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Hai,

De modules aanzetten is heel makkelijk, maar uitzetten gaat pas in na een paar maanden. Declaraties worden snel verwerkt naar mijn idee. De tandarstverzekering vind ik ideaal bij FBTO.

3. tulip

tulip Niet meer actief

het aan en uitzetten gaat makkelijk, declareren ook trouwens. Je moet voor sommigen wel een paar maanden betalen he wil je kunnen declareren... wij zijn iig heel tevreden.

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wij zitten ook bij FBTO en zijn tevreden. Tandarts hebben wij wel altijd aan staan, stel dat er ineens iets is. (heb een slecht gebit)
    Maar bijv de module voor gezinsplanning aangezet toen ik wist dat ik zwanger was. Erg fijn.
    Declareren gaat ook goed. Op vakantie is mijn dochter opgenomen geweest en heb elke cent terug gekregen, zelfs het vervoer (taxi) naar het zkh en alles.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook een positieve ervaring met FBTO.

6. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    wij zijn sinds 2012 ook naar fbto gegaan. Als je gezond bent, is het een prima keuze. Ik zet 2x per jaar de module tandzorg aan en betaal dan 10 extra. Uitzetten van de extra module gaat ook snel.

7. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Ik zit nu twee jaar bij FBTO en ben zeer tevreden.
    Heb de tandartsmodule altijd aan staan, omdat ik nog erkend wat probleempjes heb met mn gebit, dus vind dat wel makkelijk. Wordt allemaal vergoed.
    De module gezinsplanning heb ik aangezet bobike de vergoeding van de pil, maar ben dus zwanger geraakt, inmiddels bevallen, en super serve. Kraampakket, leuke boekjes erbij van Pauline Oud, en je mag voor 100 euro een.echo op verzoek laten maken. Heb ik toen een nekploometing voor laten doen en hoefde dus maar 50 euro zelf t betalen. Declareren gaat ook makkelijk en snel.

8. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    hier ook goede ervaringen, vorig jaar overgestapt en erg tevreden!

9. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Hier ook een tevreden klant.

10. Leliana

Leliana Niet meer actief

Ik ben ook erg tevreden. Zit er nu al een jaar of 5.
    Declareren gaat snel.
    Gewoon inscannen (ik heb geen scanner, maak er altijd een foto van; is ook prima) en via de website uploaden.
    Word vlot afgehandeld.

11. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik ben nu sinds januari bij FBTO. So far so good. Kreeg wel een rekening van het eigen risico, maar goed... die zag ik aankomen.
    Ik heb nu de module gezinsplanning aangezet...
    Ik vond het fijn dat je voor specifieke zorg modules uit en aan kon zetten, zodat je nooit ergens langs aan vast zit... Zeker als je de benodigde zorg hebt gehad en niet meer nodig hebt.

12. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    klinkt positief!

ook dat van die foto kopieen

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Je mag idd gewoon een foto met je telefoon nemen en deze uploaden en declareren, erg handig!

14. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ja soieso via internet kunnen declareren vind ik heel relax...moet het nu altijd helemaal ergens uitprinten etc en dan op de brievenbus, soms heb ik geen postzegels pff haha vind het altijd zo'n gedoe hihih

(lui :p)

15. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hier ook tevreden over FBTO! :D

16. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Ik zit al 2 jaar bij FBTO en blijf daar ook. Goeie ervaringen mee :)

17. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ja supertevreden over FBTO. Declareren snel en eenvoudig online.

Modules aan en uitzetten gaat ook heel eenvoudig. Wij hebben vorig de verzekeringen van mijn man en ik gesplitst, zodat we de modules afzonderlijk konden aan en uitzetten, hiervoor ging dat tegelijk voor beiden en mijn man had geen gezinsplanning nodig ;)

Voor sommige modules heb je een "wachttijd" van een half jaar.
    Tandarts is volgens mij nou net de enige module die je NIET maandelijks uit en aan kunt zetten, maar een geheel jaar duurt. Even checken dus.

18. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    maar hoe werkt dat dan als je bijv in de maand nov iets wilt...en dan zet je in okt al die module aan ofzo? zodat je het in nov betaald?

19. xxsuuzxx

xxsuuzxx Fanatiek lid

7 sep 2008
    2.417
    0
    0
    juf
    Gelderland
    ook mijn vraag :)

20. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    wij moesten deze maand naar de tandarts en ik heb dus per 1-10 de module tandzorg aangezet en per 31-10 weer uitgezet.

Dus ook tandzorg kan per maand

Deel Deze Pagina