Vakantie kindje

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mirella80, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirella80

Mirella80 Bekend lid

Hallo,

Wij gaan voor een vakantiekindje, woensdag hebben we een intakegesprek van symbiose.
    Zijn er meerdere moeders die dit doen?
    Mss kunnen we gezellig met elkaar kletsen.

2. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    Hoi hoi

Wij hebben elke zomer voor twee en en halve week een gastkindje uitduitsland via europa kinderhulp.... als hij dit jaar weer komt zou het zijn vierde jaar zijn hij komt al bij ons vanaf een jaar of vier het is echt super.

3. Mirella80

Mirella80 Bekend lid

Ik kijk er zo naar uit, het is echt heel spannend, europa kinderhulp komen ze dd alleen zomers he? daarom heb ik gekozen voor symbiose dan komen ze 4 a 5 keer per jaar

4. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    Oke en waar komen de kindjes vandaan....?
    ik heb namelijk nog wel wat tips als ervaren gastmama

5. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    En oja sommige kindjes komen oook met kerst......

6. Mirella80

Mirella80 Bekend lid

Dit kindje komt uit Frankrijk 2 weken in de wintervakantie bij genoeg mensen, 2 weken in de herfst, 8/9 weken in de zomer, 2 weken met de kerst en dan nog een keer 2 weken

7. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    poeh wat veel zeg ;) maar wel leuk ...

mijn tips zijn :
    -koffer uitpakken en deze weg leggen want soms word er iets uit huis in de koffer gestopt om cadeau te doen aan mama dit is natuurlijk lief bedoelt maar niet de bedoeling
    -koop zelf een tandeborstel en shampoo bij veel kindjes word dit vergeten mee te geven
    -maak een af teken kalender wanneer het kind naar huis gaat zodat ze duidelijkheid heeft .
    -ons gastkindje komt altijd met een rugtasje met een heeeeel klein beetje kleding ik kijk alitjd in de omgeving of iemand kleding over heeft of koop kleding , zo ie zo geen merk kleding omdat dit vaak bij thuis komst word verkocht voor geld
    -controler het kindje op hoofdluis.
    - kindjes zouden veel zelf kunnen omdat ze getraind worden door ouders voor zo,n vakantie zodat hij of zei de gast ouders niet te veel belasten , ik breek altijd de bariere af door toch af en toe iets over te nemen

8. Mirella80

Mirella80 Bekend lid

Ja veel he, maar wil toch een beetje een band op kunnen bouwen met het kindje.

Bedankt voor de tips, woensdag zal ik nog wel een aantal dingen horen.
    Ik hoop dat hier nog meer moeders gezellig mee komen praten

Deel Deze Pagina