als mijn man zou zeggen dat ik een test moet halen dat zou ik het wel doen hoor want die zegt normaal wacht nog maar even iihih
Ja grappig he dat ie dat zegt Wie is er nu nieuwschierig Voel met vlagen wel hele vage ongikrampen en vaak plassen. Ook gevoelige/zere boobs maar dat kan ook van ongi komen. En tot op heden blijft mijn grote puist weg op mijn kaak die ik normaal heb als ik ongi wordt.........en wat ook wel opvalt is dat het zo " nat" voelt down-under ( sorry voor details) net of er steeds wat wegloopt @ Tricia: Jij flink aan de klus straks??
Ik vind het vooral grappig dat het bij iedereen zo anders is!! Mijn man zegt nogal snel "nou, dan doe je toch een test?" Al is hij daar de laatste maanden wel wat op terug gekomen... Maar Anouchka... het is wel spannend!!! Ik ben weer "druk" met ovu-testen en ook dat blijft spannend... Het gekke is wel dat ik al een tijdje zo'n ongi gevoel heb, maar dus nog geen ei heb. Mijn lijf zal me wel weer voor de gek houden!!
oeh, wat spannend allemaal meiden!! wjb: ik zou zeker naar de huisarts gaan hoor! Vooral omdat t in de fam zit, zou ik echt niet onnodig langer wachten! Doen hoor!! Hier nog een dag of 3 van mn menstruatie te gaan... Mannetje moet volgende week zn spulletje nog een keer wegbrengen, en als dat dan goed is (waarsch wel) dan mag ik volgende cyclus beginnen met clomid!! 8)
Dank jullie wel voor jullie reactie ik denk dat ik morgen toch maar de huisarts ga op bellen maar wil ook niet als een zeur overkomen! anouschka spannend hoor misschien heeft hij wel een vooruitziende blik ientje ik zie in jou handtekening dat je ook lange cyclussen heb vanaf wanneer ben jij naar de dokter gegaan?
@ WJB: Heel goed! Tuurlijk kom je niet als zeur over, kan me erg goed voorstellen met jouw " verleden" ( moeder). Succes!!
Ik ben in september vorig jaar gestopt met de pil, toen werd ik na 6 wk 1x ongesteld en daarna dus helemaal niet meer! Dus toen ben ik in april naar de HA gegaan en die verwees me gelijk door naar de gyn, en zo is het balletje gaan rollen... Dat is een hormoon waarmee de eisprong op gang geholpen wordt. Wat ik vond op internet: Hoe werkt Clomid? De eierstokken bevatten vele eicellen (follikels). Een hormoon (het follikel stimulerend hormoon) zorgt ervoor, dat elke menstruele cyclus enkele eicellen groeien. Eén van deze eicellen kan uiteindelijk in de eileider terecht komen onder invloed van een ander hormoon (luteïniserend hormoon). Dit heet eisprong of ovulatie. In de eileider(s) kan deze eicel door een zaadcel (spermatozoön) bevrucht worden. Vrouwen, die geen eisprong hebben, kunnen niet zwanger worden. Clomid verhoogt indirect de produktie van deze hormonen. Hierdoor kunnen enkele eicellen groter worden en kan vervolgens de eisprong optreden.
He bah ientje hopelijk voor jou is er toch snel resultaat! Zoals daarvoor heb je helemaal zo weinig kans .
Dank je Tja, heb wel beetje het gevoel dat ik nu echt in die MMM terecht ben gekomen! Maar goed, tis voor 't goeie doel en wie weet hoe snel het misschien wel gaat... Ik lees trouwens net je eerdere berichtje nog eens, je hoeft echt niet bang te zijn dat je als een zeur overkomt hoor! Weet niet hoe jouw huisarts normaal is, maar de mijne was echt onwijs begripvol en wist niet hoe snel ie me naar de gyn moest doorverwijzen. (en dat voor een eerste bezoek aan mn nieuwe huisarts ) Ben gelijk fan van die man haha! En toen ik een paar dagen later met mn man daar zat (die bronchitis bleek te hebben), vroeg 'ie nog of ik al in het ziekenhuis was geweest. Goeie eigenschap, dat ie dingen onthoudt!! Tis dat ik niet bij ieder hoestje naar de dokter ren, maar anders ging ik iedere week even een bakkie bij die man doen Een week later zat ik al bij de gyn en kreeg ik gelijk een inwendige echo. Dat was wel lekker snel, wist ik tenminste ook een beetje waar ik aan toe was/ben! Laat je 't ff weten als je naar de HA bent geweest? Ben benieuwd hoe snel je terecht kunt, meestal kan het vrij snel!
@ WJB: Suc6 als je de huisarts belt. Hou je ons op de hoogte? @ Ientje: Oke bedankt voor je antwoordt! Kan me voorstellen dat je bang bent nu in de mm terecht bent gekomen, maar idd het kan nu ook snel gaan. Wat zijn de volgende actie's? Of moet je nu eerst weer ongi worden?
@ Anouchka: de volgende actie is dat ik aan de clomid ga dus, dat houdt in dat ik op dag 1 van de cyclus de gyn moet bellen voor een afspraak bij de gyn op de 10e dag vd cyclus. Vanaf dag 3 vd cyclus moet ik clomid slikken, en als ik dan op de 10e dag bij de gyn ben, gaat ze kijken of ik al een ei heb en hoe hard die groeit. Deze dosering proberen we dan 3 maanden, en als dat niets of niet genoeg uithaalt, wordt de dosering verdubbeld. (en daarna evt nog een keer als die dosering ook niet hoog genoeg blijkt) Dat worden dus een hoop zkh bezoekjes!
jep flink aan de klus geweest vanavond denk nog een keer en misschien morgen nog een keer voor de zekerheid ientje wel lekker dat je nu clomid hebt ik hoop voor je dat het snel resultaat gaat geven. en wat een fijne huisarts wilde dat ik zo eentje had die van mij zegt met alles dat het niks voorsteld :x
tuurlijk! te vaak klussen kan nooit kwaad toch? Succes! En dames.......ik heb 2 testen in huis gehaald!!!!!
Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn????? Hier nog geen eitje waargenomen... Voel wel van alles...
Oooohhh!!! ECHT?!?!?!?! Ooo meid ik hoop het zo voor je!!!!! Morgen nog een test? -duimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduim-
Ben zo blij!!! Hij is stuk lichter als controlestreep. Heb eeb test van apotheek en in bijsluiter staat duidelijk ook al is hij licht dat je dan wel zwanger bent. Heb een vriendin erbij gevraagt om te kijken hoe zij die streep zag en zij had hem bij haar zwangerschap ook zo. Waarschijnlijk is hij met paar dagen duidelijker. Kan het bijna niet geloven! Doe dus idd nog een test en dan zal ik verloskundige etc bellen.