merelleonie balen dat je ongie bent geworden! Sasje wat kl*ten zeg dat het er deze ronde ook niet inzit! knuffel voor jou!
Kan je het niet uitleggen, omdat je moeilijk kan beschrijven wat je bedoelt of is het te ingewikkeld. Maar lekker op vakantie (helaas ongesteld) en daarna met frisse moed er weer tegen aan. Ik realiseer me idd net dat ik nu mijn menstruatie ook niet meer kan regelen, nu ik gestopt ben met de pil. Nog geen last van gehad, maar met vakabtie, dat is niet handig... Pffm gelukkig word ik (hopelijk niey natuurlijk) net voor de vakantie ongi.
nee ik kan mijn gevoel niet uitleggen, ik vindt het af en toe ook erg moeilijk om hier mee te kletsen....omdat ik een van de weinige ben wat al zo lang bezig is en in de mmm zit.....
Ik denk dat ik je wel een beetje snap Sasje! Ikzelf had ook af en toe het gevoel: potdomme, wanneer is het bij mij eens raak? En soms betrapte ik me er zelf op dat ik niet oprecht gelukkig kon zijn voor mensen uit mn omgeving die aantelde zo van de eerste keer. Ook ik voel me een beetje raar. Aan de ene kant superhappy met dit goede nieuws maar aan de andere kant wil ik niet te enthousiast doen, bang dat ik andere 'pijn' doe. Hopelijk is het bij jou heeeeeeeeeeeeel snel raak lieve Sasje! Genoeg geplaard in het ziekenhuis en met hormonen.
@ Merelleonie: Wat balen dat die rode duivels nu ineens zijn gekomen. Ook nog eerder dan verwacht... Hopelijk heb je snel een plakbeeb meis! @ Sasje: Ook voor jou geen goed nieuws lees ik. Wat ontzettend vervelend dat je eitjes niet zijn doorgegroeid. Ben benieuwd wat ze eraan gaan doen. Dit schiet niet op zo natuurlijk. @ Rens: Hoe lang zijn jullie nou al bezig voordat je zwanger bent geraakt?
Iedereen denkt altijd dat zwanger worden zo vanzelf sprekend is, maar er zijn toch veelste veel mensen waar het allemaal niet zo makkelijk gaat. Het lijkt me heel frustrerend als je klaar bent om een ouder te worden, je lichaam niet mee werkt! Ik heb er wel echt respect voor degene die ondanks dat het bij hun zelf niet (gemakkelijk) wil lukken, toch andere moed in spreken, hulp geven etc. en kan me goed voorstellen dat het niet altijd even makkelijk is om hier mee te lezen.
ja ik bedoel het helemaal niet vervelend hoor, want ik gun het iedereen van harte, gun niemand dit gedoe zoals wij dit hier moeten doormaken! maar ik vindt het ook wel heel moeilijk om te lezen dat sommige meteen aantellen! dat is niet persoonlijk bedoeld. @rens hiermee bedoel ik jou ook niet meid want jij hebt ook al het nodige mmm gehad!
Hahaha Sasje, ik weet dat je niet op mij doelt. Ik heb sowieso al het nodige achter mn rug mbt daaronder. Paar jaar terug erg veel bij de gyn moeten komen omdat mijn PAP waardes niet goed waren (baarmoederhalskanker) en toen ook kleine operatie gehad en heel veel spanning en alles... Zoiets hoort niet op je 18e! Maar bedoel gewoon over het algemeen. Ik vind het dan lullig tegenover jou bv, jij bent toch net ietsje langer bezig en er zijn nog zat andere dames die al JAREN bezig zijn. Dan durf ik niet zo goed happy te zijn. Ben blij dat jij het ook zegt Sasje, dat je niet altijd direct helemaal 100 % gelukkig kan zijn. Het is gewoon af en toe even lastig dat andere zomaar aantellen en andere er heel lang over moeten doen en vanalles ervoor moeten doen. Frustrerend. Maja, dat doet moeder natuur. Als ik het voor het zeggen had mocht ieder een nummertje trekken en dan allemaal op volgorde, maar helaas, zo werkt het niet
nee helaas werkt het zo niet rens en je moet gewoon hier je geweldige verhalen komen vertellen hoor!! want ook daarvan kan ik genieten!
@Sasje: ik begrijp heel goed wat je bedoelt, echter voor ons meiden die nog niet zo lang bezig zijn, weten (nog) niet goed wat het met je doet (zolang in de MMM zitten). Ik bedoel, ik ben ook elke einde maand teleurgesteld, terwijl we pas een half jaar bezig zijn, maar dat maakt niet dat het voor mij minder erg is dan voor anderen. Dat vind ik ook wel lastig, want ik kan me ook Kl&%^% voelen en dan denk ik: ik mag me niet aanstellen, want er zijn stellen die veel langer bezig zijn dan ik. Maar dat maakt het niet minder verdrietig op dat moment. @Rens: iedereen die zwanger is mag enthousiast doen! Dat is juist goed! Ik wil ook alles weten: kwaaltjes, wat de baby doet. Juist om ook een beetje een idee te krijgen hoe dat straks voor mij zal zijn. Ik ga er overigens nog steeds van uit dat iedereen die zwanger probeert te worden, uiteindelijke een kind krijgt. Daar ben ik van overtuigd. Helaas duurt het bij de een langer, dan bij de ander. Het is voor bijv. Delilah en Syrae net zo'n wonder dat ze zwanger zijn als bij ieder ander die er langer over doet. En daarom zeg ik: gewoon blijven vertellen over hoe je je voelt, happy or sad. Daarom zijn we hier toch: om elkaars verhalen te horen en onze verhalen te delen? Nogmaals feli Rens! Echt SUPERGOED dat het gelukt is. Ik wens jullie allemaal alle geluk van de wereld toe!
tuurlijk leonie heb jij ook iedere maand overnieuw die teleursstelling!! dat zeg ik ook helemaal niet, maar ik kan ook niet aan andere uitleggen wat de hele mmm met je doet, dat moet je zelf doormaken anders begrijp je het niet
Je hebt helemaal gelijk merelleonie. Maar ik gun het niemand, die heisa allemaal. Mijn leidinggevende heeft paar weken terug te horen gekregen dat hij gewoon helemaal geen kids kan krijgen, alles is dood. Dat is nog veel erger dan waar wij allemaal mee zitten. Maar ik begrijp Sasje ook heel goed. En ik ben ook superblij voor de dames bij wie het binnen korte tijd lukt, maar tegelijkertijd is het dubbel. Maar dat is dan ff dat gevoel van: waarom lukt het bij ons niet?? Ik denk (wat ik uit mn eigen ervaringen heb geleerd) dat lang in de mmm zit, het je helemaal opbreekt. Want als daar pogingen niet lukken, ga je je steeds meer afvragen of het uberhaupt wel ooit kan. Heel moeilijk uit te leggen... Hoop dat jullie me een beetje begrijpen ennogmaals: ben hardstikke blij voor iedere zwangere, hoelang iemand ook bezig is!!
klopt rens, ik ben gewoon aangewezen om via de mmm zwanger te moeten raken, en ik zie poging voor poging mislukken, en zoveel pogingen heb je niet overal van en dan komt steeds meer de vraag wat als het allemaal niet lukt... en daar wordt k dan erg verdrietig van.
Dat begrijp ik ook echt heel goed! Ondanks dat ik er zelf niet in zit. Tuurlijk is het moeilijk als je iets heel graag wil en het laat lang op zich wachten. Volgens mij zeggen we allemaal hetzelfde, hoor! We zijn blij voor iedereen die zwanger raakt en toch ook een beetje verdrietig als het niet lukt (hoeveelste ronde dan ook). Ik vind alleen wel dat we hier ons gevoel moeten blijven uiten als we daar behoefte aan hebben, zonder dat we daarbij bepaalde dingen gaan vermijden, omdat we er anderen 'pijn' mee doen. Ben je gelukkig, wees gelukkig! Ben je verdrietig, ook dat mag! Dikke -X- voor iedereen!
komt goed hoor merel, ik ben een gigantische flapuit en ik kwets mensen regelmatig zonder dat ik het überhaupt doorheb (bied meestal wel mijn excuses aan als ik er dan eenmaal na veel gedoe achter kom wat ik eigenlijk heb gezegd/gedaan) Tis natuurlijk super ellendig om in de MMM terecht te komen, dat kan ik me enigszins voorstellen. Het lijkt me verschrikkelijk als je eigen lichaam je zo verraad/in de steek laat. Wat een leraar sociale omgangsvormen me ooit eens vertelde in de les was dat ieder zijn grootste probleem voor hem of haarzelf altijd het grootste probleem is... Jou eigen ellendige gevoelens zullen voor jezelf altijd het vervelends zijn ondanks dat je weet dat er anderen zijn die zich (vaak nog met betere redenen dan jij ook) veel ellendiger voelen dan jij. Mensen zijn nou eenmaal een beetje egoïstisch, hoe slechter ze zich voelen hoe minder goed ze zich in anderen kunnen verplaatsen. Das ook logisch want die slechte gevoelens oplossen kost veel energie dus houd je niet genoeg over om je in een ander te kunnen verplaatsen. Goed mijn 5 cents ook in t zakje gedaan Ik ben vandaag 7 weken en stiekem ben ik heel erg opgelucht want ik ben de 6 weken voorbij als het goed is klopt het hartje nu en als het niet goed is dan is t een missed abortion maar die kans is zooooo klein daar ga ik niet van uit. Het voelt ook goed hiero dus ik heb er alle vertrouwen in eigenlijk. Gisteren voelde ik me de gehele dag ziek zwak en misselijk, tot nu toe vandaag wat beter, ik hoop dat dat aanhoud want zaterdag vieren lief en ik onze verjaardag en komt er visite enzo Ik probeer vandaag en morgen maar alles voor te bereiden want anders wil ik zaterdag al om 9 uur mn bed in en dat kan niet aangezien we ook nog even de kroeg in willen en ik daar al bijna 2 maanden niet ben geweest. K moet trouwens eerlijk zeggen dat ik de vele kwaaltjes die bij zwanger zijn horen absoluut niet op prijs stel. Ik houd er echt niet van als ik mezelf niet voor de volle 100% in mijn dagelijks leven kans storten.. ik erger me dan ook aan mezelf... was gisteravond bijna aan het janken tegenover lief omdat ik het niet kon opbrengen te gaan koken. Vindt ik zoooo stom, zoiets simpels wat dan niet lukt. Ma goed, liefje vindt het tot nu toe eigenlijk alleen nog maar grappig, vooral al die moodswings enzo kan hij hartelijk om lopen lachen waarna ik hem vooral even flink een klap voor zn kop wil verkopen maar dat houd ik gelukkig nog net in op die momenten En alle kwaaltjes laten me wel vol overtuiging weten dat ik flink zwanger ben dus ergens zijn ze ook nog wel een (heel er klein) beetje fijn...
hehe moest lachen om je verhaal komt allemaal goed meid!! ook al verjaardag vieren, hier ok morgen avond en zondag...