meiden uit 1986 die voor een 1e kindje gaan??

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door mom23, 18 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    vandaag naar maastricht geweest voor intake. hebben beiden bloed moeten prikken, vriendief heeft zaad moeten inleveren en ik heb in wendig onderzoek gehad en een uitstrijkje moeten laten maken. Over 2 weken staat er een belafspraak gepland en dan krijg ik de uitslagen, mocht alles oke zijn dan worden we aangemeld voor ivf. we moesten er rekening mee houden dat we hiermee pas kunnen starten na de vakantie, dus pas in aug.
    ik moet nu als ik ongi wordt bloed prikken en starten met de pil en deze moet ik blijven doorslikken tot het startsein.
    we moeten nu ook wachten op papieren tot wanneer we de voorlichting, prik instructies en afspraak met ivf arts krijgen.

2. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    #1882 Wen86, 16 apr 2012
    Laatst bewerkt: 16 apr 2012
    Welkom Nadia!

Sasje, fijn dat er nu weer meer actie wordt ondernomen, hopelijk is het snel augustus!

Heb net maar Clear Blue ovu testen gehaald met een smiley. Als ik dan een goede Sensitest heb dan knal ik er een Clear Blue achteraan. Kijken of ik dan wat wijzer wordt. Maarja streep was vandaag weer lichter.

Nu ook beetje oud bloed.

Kan nog steeds allemaal alle kanten op.
    Mocht ongi in aantocht zijn dan zou ik nu eindelijk een keer een normale cyclus hebben.
    Maarja hoop natuurlijk gewoon op een zwangerschap.

3. Nadia1986

Nadia1986 Lid

5 apr 2012
    28
    0
    0
    Werk als invalkracht binnen de kinderopvang
    Noord Holland
    oh wat spannend zeg sasje.. dus nu is het een kwestie van afwachten tot augustus. Hadden ze wel gezegd hoelang het ging duren voordat je de papieren binnen kreeg?

Wij zijn vandaag naar de uroloog geweest en vriend moet weer bloed prikken om te kijken of de testeron nu hoger is dan de laatste test. Als die goed is mogen we door gaan voor ivf. Maar vriend moet wel eerst de verplichten 70 tot 90 dagen afkicken, daarna weer een zaadonderzoek en daarna mogen we pas verder.

Wat vervelend die onzekerheid Wen.. ik ken me de afgelopen 7 maanden maar al te goed herinneren de onzekerheid. Er is nu wel een hele grote opluchting van dat we niet meer elke maand in de onzekerheid moeten omdat er toch een nihil kans is op een zwangerschap

4. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    wat gebruikt je vriend dan als ik vragen mag?

5. Nadia1986

Nadia1986 Lid

5 apr 2012
    28
    0
    0
    Noord Holland
    hij gebruikte wiet

6. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    oke, en dan dus in erge mate?
    balen zeg...hoe is hij er zelf onder?

7. Nadia1986

Nadia1986 Lid

5 apr 2012
    28
    0
    0
    Noord Holland
    hij gebruikte zo halve gram per dag dus op zich niet heel veel maar hij gebruikt het al jaren dus op langere termijn heeft het wel schade aangericht maar dat doet roken ook dus ja..

Hij oogt rustig maar van binnen weet ik wel dat het hem veel doet.. maar hij heeft er vertrouwen in dat het ons wel gaat lukken om een kindje te krijgen, want hij heeft in vorige relaties wel eens een miskraam gehad ( de meiden dan) waarvan er zekers 1 bewezen is dus er moet zaad wezen maar waar dat weet hij niet..

8. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    hmm nou ja mijn vriend rookt idd ook maar met zijn zaad is niks aan de hand dus dat wilt niet altijd wat zeggen.
    denk wel dat als je al een vermindere kwaliteit hebt en je rookt of drinkt vaak alchol of gebruikt drugs dat dat alleen maar tegen kwade is idd :(
    nou hopelijk heeft het wel resultaat en kan hij het volhouden om niks meer te gebruiken.

9. Nadia1986

Nadia1986 Lid

5 apr 2012
    28
    0
    0
    Noord Holland
    nee precies de arts van urologie zegt dat roken, alcohol en drugs niet altijd het probleem hoeft te zijn, maar als het zaad door een of ander manier slechter is dan is wietgebruik niet goed.
    maar ik ben heel trots op hem want hij deelt de tijd door 10 dus elke 1o dagen dat hij clean is gaan we een feestje vieren. De eerste 10 is over 4 dagen en dan gaan we naar de bios. gewoon als extra stimulans om clean te blijven maar ja het mooiste doel is natuurlijk een kindje krijgen..

10. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ sasje ; hopen dat alle uitslagen goed zijn, maar t lijkt me dat dit soort dingen al eerder onderzocht zijn en je daarover nietzo veel zorgen maakt?
    Waarom moet je eigenlijk de pil gebruiken?

@ wen ; een cyclus van 32 is wel netjes :)
    Maar liever zwanger natuurlijk!
    Even afwachten dus..

@ nadia ; heftig hoor, dat je vriend zo'n slecht zaad heeft.

Ik zal er verder niet op ingaan,
    maar ik wil wel even zeggen dat ik een drugsverslaving (ook al is het 'maar' wiet) niet zo passend vind in een gezinssituatie.. Komt omdat ik van dichtbij heb kunnen meemaken wat het kan doen.. Maar kan hier verder niet op ingaan wegens privacy redenen.
    Hoop dat je me niet kwalijk neemt dat ik dit zeg..

Goed dat je vriend dus gaat afkicken, hoop echt dat het hem lukt en dat hij na je zwangerschap gestopt blijft!
    Goed dat je hem motiveerd, dat is echt wel heel belangrijk.
    Hopelijk zijn de bloeduitslagen goed voor ivf, zodat jullie toch verder kunnen met jullie kinderwens!

Succes!

@ hier weinig nieuws, morgen uitslagen bloed en semen test..
    Laatste weekjes antibiotica, voel me toch wel een stuk beter dan voor alle antibiotica.. Natuurlijk blijft het gewoon zwaar kl* te dat ik nooit meer helemaal beter zal worden en begin dit ook te beseffen.. Waardoor ik ook het moment niet lekker in mn vel zit.

11. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    oh lieve kzh

even een dikke knuffel voor jou meid :(
    ook jij mag je ff kut voelen hoor en hopelijk voel je ook weer zo als je stopt met de ab.
    spannend vandaag de uitslagen!
    ben erg benieuwd, wat nu de volgende stappen worden!
    denk aan je!
    nog een extra knuffel meid!

@hier waarom aan de pil....dat is zodat we per direct kunnen starten met de behandeling. ik moet ook gewoon blijven doorslikken dus geen stopweek. dus krijgen we startsein dan kan ik meteen beginnen met spuiten. want stel ik ben net ongi geweest en zit bijv op dag 14 dan ben je weer te laat en moet je weer maand wachten en dat willen ze verkomen.
    het is natuurlijk wel een beetje dubbel...bedoel je stopt met de pil om zwanger te raken en ik moet nu weer starten met de pil.
    maar ik vind het ook wel fijn want nu heb ik tenminste een cyclus ;)

12. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Thanks sasje!
    Ik ben ook erg benieuwd..

Oke, klinkt logisch!

13. Nadia1986

Nadia1986 Lid

5 apr 2012
    28
    0
    0
    Noord Holland
    kzh je hebt gelijk het is beter dat hij er helemaal afblijft en hij zegt dat hij sinds 22 jaar zich beter voelt. Hij is nu ook veel actiever dan voordat hij stopte. Het blijft moeilijk want hij is 22jaar een levensstijl gewent en nu is die opeens weg. Maar ja als we een gezinnetje willen moet het toch echt.
    Wat fijn om te horen dat je je beter voelt dan voor de ab maar het blijft erg omdat je zo jong bent en nog een heel leven voor je hebt en zo veel dingen wilt. Maar andere kant is het ook fijn dat je nu eindelijk weet wat er aan de hand met je is.

Sasje wat fijn om te lezen dat je nu eindelijk een stap verder mag. Ik heb 160pagina's gelezen dus ik heb een beetje mee gekregen hoe lang je nu bezig bent en wat je zoal hebt meegemaakt. de onzekerheid elke maand weer en dan die super lange cyclus elke keer. Ik ben er pas net hier maar ben zo blij voor je dat je eindelijk IVF gaat krijgen.

Groetjes Nadia

14. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    oh dat is lief van je nadia :)

15. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Semenanalyse was goed, bij mij was de glucosewaarde te hoog.
    Moet nu glucosemeting, 1 dag 3 keer prikken.
    Vrijdag maar even doen want wiknz snek mogenlijk weten wat dit is.

16. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    wat betekent dat kzh?

17. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    heb ff gegoogeld....dat zou dus duiden op suikerziekte toch??
    kan dat ook niet je klachten verduidelijken?

18. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Nja dr zijn wel wat symptomen die ik heb die bij bepaalde suiker-gerelateerde ziekten horen.
    Maar dat zou dan betekenen dat ik weer fout gediagnostiseerd ben..
    Maar goed, ik ga er nu gewoon even vanuit dat het niks betekende en gewoon eenmalig was.. Anders ga ik me weer veelste druk maken.

19. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    oke, dan maar gewoon afwachten tot vrijdag!

20. Nadia1986

Nadia1986 Lid

5 apr 2012
    28
    0
    0
    Noord Holland
    en khz heb je al uitslag?

Deel Deze Pagina