@sunshine Hier is ook alles goed hoor nog zn 3,5 week werken en dan gaat mn verlof in ik vind af en toe het getrappel echt niet leuk, vooral als ik op bed lig en op mn zij lig... voelt dan soms zo raar ... he jakkes van al dat vocht gelukkig is het weer gunstig voor alle zwangeren je moet je idd nu maar lekker gedeisd houden ! hihi
Hai dames! Gaan jullie eigenlijk een kraamfeest houden of gewoon visite thuis? Wij gewoon visite. En hoe is t verder met jullie?
@Fryskfamke22: Dank je wel! @Sunshine mama: ik moet volgende week erheen om bloed te prikken en 1 sep. heb ik dan me eerste afspraak. Spannend!!!
@lottie.. Wij ook gewoon visite .. lijkt me echt niks zn kraamfeest hahaha ! al die drukte in 1 keer pff Zijn er ook nog dames die een baby shower gaan doen, of al eens gedaan hebben? niet dat wij dat doen maar toch @petit Oeeeh spannend meid !! vind het echt super voor jullie
Frysk babyshower is geloof ik meestal door anderen georganiseerd als verrassing toch? Wij doen t iig niet. Hee meis wat super dat de niertjes van de kleine goed zijn!! Lucht wel op of niet?!!
Ik heb bij mn vorige zwangerschap een babyshower gehad. Van vriendinnen die beide een amerikaanse achtergrond hebben. HElaas ga ik daar nog maar weinig mee om dus zal deze x wel niet gebeuren. HEt was wel heel leuk moet ik zeggen, niet veel mensen(maar was ook al 36wk onderweg)maar dat vond ik ook niet erg.
@lottie. Het lucht idd wel op.. maar het was verder niet erg ofzo.. mochten de niertjes nu nog aan de grote kant zijn dan moest de kleine na de geboorte aan de antibiotica.. maar dat blijft gelukkig nu bespaard , nu is het afwachten of de kleine zelfde aandoening heeft als vriendlief....maar daar kunnen we niet eerder achterkomen als na de geboorte...
@ Lottie, aaah vervelend man die bekkeninstabiliteit en al helemala zo vroeg in de zwangerschap. Heb je je urine nog laten controleren? Ik had totaal geen klachten wat leek op blaasontsteking, ja wat extra plassen en de harde buiken. En toen ik in een glas plastte zag ik de vlokjes zeg maar (excuus voor de details). Hoe is het verder? Beginnen de zenuwen al te komen? @ Sunshine mama, jeeeh de 36 weken al voorbij. Komt nu wel heel dichtbij of niet? Nog een btje vol te houden en hoe is het met de zenuwen? @ Frysk, ik tel met je mee af, moet ook nog 3 week werken. En kijk er eigenlijk best naar uit, nog even echt te kunnen genieten van ons kindje in mijn buik ipv al dat gestress om en op het werk. Kraamfeest lijkt me niks, zo onpersoonlijk! Gewoon lekker bezoek thuis ontvangen Babyshower, het wordt niet echt een babyshower, 2 goede vriendinnen gaan een lekker dagje met z'n 3-en organiseren, geloof dat het een beautydagje word, maar mocht er niet te veel van weten @ Frysk, lees nu dat alles goed is met de niertjes, Fijn, weer een zorg minder toch?. Wat heeft vriendlief voor erfelijke aandoening? @ All, vanavond zou een vriendin langs komen, maar ze heeft afgezegd. Haar schoonzusje ligt op het punt van bevallen. En ze is nog maar....... 27 weken! Vanmorgen had ze al 6 cm ontsluiting, ruggeprik heeft ze ook al gehad, dus zal nu vast niet lang meer duren. Pfff heftig hoor, houd me de hele dag al bezig.
hey dames, hoe is het hier? ben alweer te lang niet hier geweest. neem me iedere keer voor om hier vaker te komen maar het komt er gewoon echt niet van, sorry. @petitcherry gefeliciteerd met je zwangerschap. is iedereen hier nu al zwanger? of zijn er ook nog die met mij mee in afwachting zijn.
@Rrianne.. hoe is het afgelopen met het schoonzusje van je vriendin? mn mannetje heeft een erfelijke aandoening sferosytose is iets met de milt .. beetje moeilijk uit leggen, maar het komt er op neer dat de milt de bloedplaatjes aan het vervormen is.. en ze heel erg geel blijven tot dat de milt er uit gaat... dus we wachten af mijn mannetje is er ook groot en sterk mee geworden en zn zusje en mn schoonvader ook @kelien.. ik weet niet hoe het nu is... maar de zwangeren worden wel steeds meer he.. hoe is het verder met jou ??
@fryskfamke. moet je met die aadoening je leven er op aanpassen of is er zo verder normaal mee te leven? met mij is verder alles goed hoor, heb het alleen altijd erg druk. ben dus nu ook wat aan het minderen in mijn hobby zodat ik wat meer tijd ga overhouden want die heb ik weer hard nodig als er een kleine komt. wat het zwanger worden betreft had ik het vorige maand toch wel even moeilijk. op de test was een licht streepje te zien, die mijn beste vriendin en mn vriend ook zagen. ondanks dat ik hier nog niet van was gaan juichen was het toch een flinke domper toen ik ongesteld werd. was echt kwaad op mijn eigen lichaam. toen ik gister teste was hij echt helemaal wit, dus vind het zo raar van vorige maand. ik heb wel wat vroeg getest dus het kan nog alle kanten op maar deze maand ben ik er heel nuchter onder. ik wacht op mijn ongesteldheid. kan het in ieder geval niet tegenvallen.
@ Kelien, hier gaat alles goed! Op de drukte na, gaat het goed met je lees ik hierboven. Wat is je hobby? Helaas lukt het idd de ene maand beter er mee om te gaan dan de andere (dan bedoel ik het niet-zwanger zijn en weer ongi), had ik ook hoor. Had de hoop echt een btje opgegeven en vriendlief en ik hadden zoiets van, het komt voorlopig niet, dus zijn ons op andere dingen gaan richten en toen werden we toch met dit wonder verrast. Kan me voorstellen dat de teleurstelling extra groot is als je eerst een lichte streep ziet en dan toch ongi wordt. Een lichaam is soms maar heel vreemd. Vind je het nog wel een btje gezellig om mee te kletsen dan in dit topic? Kan me voorstellen dat dat dan ook alleen maar extra confronterend is. @ All, schoonzusje van m'n vriendin is vannacht bevallen van een Jongen(tje) van 37 cm en 1400 gram. Hij lag aardig voor op groei (in dit geval geloof ik toch wel echt een gelukje). Nu hopen dat het goed met hem gaat en blijft gaan! Lijkt me zo heftig, die spanning en alles er om heen.
@ Frysk, even gegoogled en het is wel een zelfzame ziekte joh! Er is zelfs weinig info over te vinden op internet. Lijkt me ontzettend vervelend, hopen dat jullie mannetje het niet krijgt.
@rianne, ik heb 7 jaar lang kleinschalig cavia's gefokt. het hokken verschonen vond ik het ergste nog niet, maar had de tijd en de zin niet meer om de website bij te houden de cavia's te koop aan te boeden de fotos daarvoor maken enz. ik ben nog veel van mijn verkoop dieren nu aan het verkopen en dan zet ik een stop op de fok. de rest mag op natuurlijke wijze minderen. maar als de verkoop dieren weg zijn heb ik nog maar 12 cavia's dat is al een heel verschil. tuurlijk vind ik het nog leuk om hier mee te kletsen, ik moet wel zeggen dat ik nu ook meeschrijf in een ander clubje. die meiden zijn net zoals ik in maart met de pil gestopt en daar is volgens mij nog niemand zwanger dus daar stijgt mijn moed toch wel weer van. wat een klein kindje 1400 gram. hopelijk gaat hij heel goed groeien nu.
Rrianne, wow wat een groot kindje voor die termijn al! Wat een geluk ook! Je hoort zovaak van die 500gramskindjes. Nou hopen dat hij het red.
Zoooo ik ben ook weer terug. Echo was gaaf!! Lekker eigenwijs kindje weer want het "staat" rechtop in mijn buik ipv dat het ligt Moest dus een vaginale echo voor de nekplooimeting want anders kon ze het beeld niet goed krijgen. Nekplooi was 1,5mm dus harstikke netjes. Bloeduitslag enzo krijg ik volgende week met de post. Ook nog ff het hartje geluisterd, 152 BPM!!! Wat een sneltrein zeg Geweldig. Ben overigens exact zo ver als ik dacht en dus uitgerekend op 24 februari en niet de 29e zoals de 1e echo aangaf. Vrouwelijke intuitie he Nu ff snel eten en mn kleine boef weer ophalen En nog wel een spammetje he De rest van de foto's staan in mn album.
@ Kelien, klinkt leuk. Heb ook vaak getwijfeld of ik een cavia-tje zou nemen, maar het moeilijke van dieren vind ik dat ieder zijn eigen karaktertje heeft en het altijd maar weer afwachten is hoe het beestje in omgang is. Onze kat bv, ben echt dol op dat beest. Maar hij is zo eigenzinnig en onvoorspelbaar. De laatste weken heeft die weer flinke bijtaanvallen. Alles afgegoogled wat we er tegen kunnen doen. Nu weer een nieuwe methode, hopen dat dit gaat helpen. Hoeveel cavia's had je eerst? Heb je ook echt van die ras-caviaatjes? Maart is opzich ook nog niet zo lang gelukkig, het kan dus nog alle kanten op. Alleen ja, als de wens er eenmaal is dan kan het niet natuurlijk niet snel genoeg gaan. @ Mams, wat super voor je/jullie meid! Nu lekker van genieten. Hahah een rechtop staand kindje, dat hoor je gelijk ik niet vaak nee.. Hadden jullie er bewust voor gekozen om een nekplooimeting te doen? vond ik ook hoor, zat al een btje te twijfelen op het kindje miss niet eigenlijk al ouders is geweest? Ik weet het niet hoor. Maar gemiddeld zijn ze rond de 27e week 800 gram. Wat ik hoor is dat alles heeeel goed gaat met het kindje, hij is zelfs al van de beademing af.
@kelien er valt gewoon mee te leven hoor alleen is het wel zo, mocht ons kleintje het nou ook hebben 50% kans natuurlijk... dan zal ons kleintje met een jaar of 4 a 5 een operatie moeten ondergaan om de milt te verwijderen. maar daar kan je ook 100 mee worden. het lichaam kan rare dingen doen he weet er alles van voelde me zoooo zwanger al wist ik natuurlijk niet eens hoe dat hoorde te voelen haha. hoop ook dat jij je snel mag aansluiten bij de zwangeren ! (K) @Rrianne, er is idd heel weinig over bekend ! zelfs in het ziekenhuis moeten wij de artsen nog vertellen wat het in houd hahahha. al weet de kinderarts er wel meer van gelukkig jeetje heftig zeg met vriendin haar schoonzusje ! lijkt alles verder goed te gaan met de kleine? is wel een voordeel idd dat hij voorlag op schema met groeien ! ik zie dat jij morgen ook weer controle hebt ikke ook @mams Wauwiej !!! wat een mooierd !!! leuke foto hoor ! zal zo ff in je album kijken dus 5 dagen verder altijd leuk ! hoe voel jeje verder? fijn dat alles goed is
@ Frysk, ik ben zo'n muts die alle medische dingen gelijk opgoogled, wil altijd weten wat het precies is etc. etc. Wat ik van haar begrijp is dat het heeeeel goed gaat met het mannetje, hij is zelfs al van de beademing af. Vind het wel enorm bijzonder ook omdat hij al 1400 gram is. Gemiddeld is een baby van 27 week ong 800 gram. Vraag me dan af of hij echt zo ver op groei voor lag of het termijn gewoon niet goed bepaald is en hij al ouder was? Ik weet het niet hoor, heb dr ook niet voor geleerd. Het belangrjikste is in elk geval dat het goed gaat!