Had je het niet moeten lezen Stond Fryskfamke boven haha en Fryskfamke vond het niet erg gelukkig haha, sprak dr nog op hyves..dusss truste allemaal
Goedemorgen. Iedereen een wilde nacht gehad? nou ik niet, viel als een blok in slaap en ben nu nog moe dus morgen heerlijk uitslapen. Vandaag een druk dagje en ja ja we staan weer op de wachtlijst voor een huis, dinsdag weten we het. Fijne dag vandaag dames en ik kom vast wel even bijlezen in de pauzes
Hai hai helaas geen wilde nacht hier maar wel n vreselijke domper!!! We raakten aan de praat en toen kwamen ineens allemaal onzekerheden bij hem op. Dat als ik nu zwanger raak we weer nog 1-2 jaar geen huis kunnen kopen en we dus achter de feiten aanlopen. Ik heb zoiets van huren is ook nog wel prima. Maar als ik nog steeds niet werk dan kunnen we niet kopen. We vragen ons af hoe anderen dat doen... Er zijn zat mensen waarvan alleen de man werkt die wel kunnen kopen, hoe kan dat?? Wij komen op een hypotheek van 130.000 ofzo. Voel me rot en weet het even niet meer Iemand n idee?
Lottie begrijp het gevoel helemaal, wij zitten in een soortgelijke situatie. Mijn vriend ( en ik zelf ook wel hoor ) twijfelden ook om wel of niet te beginnen aan gezinsuitbreiding omdat we ook willen verhuizen. Helaas is kopen voor ons ook geen optie omdat ik geen vast contract had ( en nu ook bij een nieuwe baan begonnen ben en heb geen vaste uren ) Ook wil ik bij/na zwangerschap waarschijnlijk tijdelijk stoppen met werken. Wij wilden dus ook kopen op 1 salaris, helaas is de hypotheek van mijn vriend alleen ook maar rond de 142.000 en daarvoor heb je natuurlijk geen (leefbaar) huis We gaan nu dus voor een andere huurwoning en hiervoor al 3 jaar ingeschreven, het zit eraan te komen maar kan ook zomaar nog 4 maanden duren. Waarom willen jullie graag gaan kopen ? is een andere huurwoning wellicht een oplossing ?
Chantal maar jouw vriend vindt het dus wel prima dat jullie nog blijven huren? Mijn vriend is n stukje ouder dan ik en wil graag ons geld in iets stoppen wat dan van ons is. Ook is het zo dat we niet lang genoeg ingeschreven staan en we over 1,5jr weer uit dit huis moeten. We weten niet of we optijd n nieuw huurhuis toegewezen zullen krijgen, kans is klein. Of we zouden WEER in n tijdelijke woning moeten. Ik had zoiets van het loopt wel los al twijfelde ik ook wel hoor. Maar als je (of ik)een tijdelijk baan hebt telt ook niet mee voor de hypotheek!!? Want dan wordt t voorlopig sowieso niks
Wij hebben een huis gekocht alleen op de naam van mij vriend. Dit hebben wij gedaan omdat wij ook nog graag leuk willen leven. begin dit jaar hebben wij een huis gekocht met koopsubsidie. Daarmee konden wij meer lenen en krijgen wij maandelijks extra geld terug. jullie kunnen ook een huis kopen alleen op de naam van je vriend.. alleen voor zoon hyptotheek bedrag moet je even goed zoeken.. In de stad waar ik woon staan er veel huizen te koop voor die prijs. Ik weet niet hoe dat bij jullie zit.
Maar ja huren is toch ook niet echt erg zit ik zo te denken. Jullie kunnen altijd over 5 jaar nog eens zien. Zien er nog dames die wat leuks gaan doen? Ik ga het weekend met een vriendin naar Den haag.. Zij is zwanger nu en we wouden nog 1 keertje echt met zijn 2e weg. Kan natuurlijk ook wel als haar baby er is. Maar dat duurt nog wel even en misschien wordt ik in de tussentijd ook wel zwanger en duurt het nog langer... Dus lekker shoppen dit weekend en lekker relaxen
Lin zou nie weten wat dat inhoudt en waar ik dat kan vinden! Ben er niet zo in thuis! Vriend is momenteel echt te druk om dat uit te zoeken. Maar je krijgt terug vd belasting? Je woon in Friesland zie ik, daar zijn de huizen idd goedkoper. In de meeste plaatsen kan je voor dit geld niks fatsoenlijks kopen helaas
Die koopsubsidie was er om starters te helpen een huis te kopen, Maar dat hebben ze nu niet meer. Maar er is een kans dat ze volgend jaar weer iets doen. Misschien moeten jullie dat eens in de gaten houden.
@Lottie, zodra je geen vast contract hebt moet je een intentieverklaring van je werkgever moeten krijgen met de intentie om na afloop van het contract voor onbepaalde tijd in dienst te neme. Dit was voor ons helaas geen optie. Mijn vriend vind het ook jammer dat we niet kunnen kopen. Je hebt dan toch iets ''van jezelf'' en naar je eigen wensen maargoed het is niet anders. Wat lin zei van de koopsubsidie dat hebben wij ook laten berekenen maar hiervoor kwamen we niet in aanmerking omdat je dan een maximale koopsom van de koopsom van 167.300 mag hebben en daarvoor zijn er hier ( brabant omgeving eindhoven ) echt geen huizen. dan kom je op een appartement en dat willen wij niet
Chantal ja zat ik me net te bedenken ja van die verklaring! Was k even verheten! Balen dat t niet lukte bij jullie! Meeste bazen doen t wel schijnt, want ze zittn er niet aan vast. Wij willen ook niet in een appartement nee, het is nog best lastig. Als we hier nog vijf jaar konden wonen was t geen probleem geweest, maar we moeten wel wat vastigheid krijgen..
Lottie, begrijp dat je vastigheid wil. Voordat wij in deze woning zaten heb ik ook tijdelijk gehuurt , uiteindelijk hebben we niks gevonden en moest ik terug naar mijn ouders op zolder en de meubels in de opslag. Niet echt ideaal dus. Vandaar dat we nu al bijna 3 jaar wachten op een volgende huurwoning, er zijn redelijk veel woningen op basis van tijdelijke verhuur maar dat is niet echt praktisch. Maar zijn jullie er nu over uit of nog niet, ivm het zwanger worden ? Wij hebbe ervoor gekozen wel te beginngen ( wie weet hoelang het duurt ) en als het wel lukt en er komt een verhuizing dan zien we wel hoe we het doen. Er is altijd wel een reden om het uit te stellen, uiteindelijk won de kinderwens
@lottie, wij hebben nu een koopapartement is dat is ook niet alles. zeker niet in deze tijd. amper te verkopen. daarnaast ziiten we erg te twijfelen verkopen of verbouwen. mijn moeder kwam toen met de tip. een vrije sector huurwoning. je rekenhuur moet dat boven de 500e per maand liggen (boven de grens voor huursubsidie) in de regel komen veel van die vrije sector huizen in de verkoop, en er zijn minder lange wachttijden. en je kan ik elke gemeente inschrijven op vrije sector. je hoeft niet ingeschreven te staan voor zo'n woning. het is allemaal onzeker nu. en als je een huis gaat kopen en je kan max 140 moet je er eigenlijk 10% aftrekken voor kosten koper. probeer er goed over te praten met je vriend. ik ben ook klaar met dit huis en zou graag willen verhuizen naar een mooi huis met een tuintje en 4 slaapkamers. maar het is allemaal niet zo simpel. x
Chantal we hebben het er niet echt meer over gehad, ik was er stil van... Het was ook al 0:30 dus heb t maar even gelaten. Hij smste net wel dat hij ook heel graag n tweede wil, maar niet weet wanneer verstandig is... Wheee en m'n ei staat op wacht ik hb idd ook gezegd dat er altijd wel iets zal zijn waardoor t niet echt uit komt. Maar hij is bang dat ik dan nog 1-2 jaar niet zal werken. En je weet inderdaad niet hoe lang t nog duurt. We willen ze graag dicht op elkaar, maar het kan zo nog maanden duren. Zeker met mijn lange cyclussen.
wat ik bedoel met in de regel worden die huizen verkocht, dat als je er in woont een aanbieding krijgt van de woning coöperatie en dan kan je het goedkoper kopen dan dat het gewoon op de markt komt. sowieso koop je dan vrij op naam. scheelt al die 10% en je krijgt meestal een korting. dit weekend ga ik naar de kerstmarkt in valkenburg in de grotten. met mn familie gezellig! vandaag is mn broertje jarig en daar ga ik zometeen heen. en zondag krijgen we een vriend van mn man op visite met zijn vrouw en 3 kinderen (5 3 en 9maanden) heb er nu al zin in!!
Mbtc het is zeker niet makkelijk nee! Vrije sector is pas vanaf 630 hoor!! Hebben wij ook voor moeten kijken omdat we weg moesten van et vakantiepark. Wij kunnen dat met 1 salaris niet betalen en zeker niet als je kids hebt! Ik zal nog eens voor vrije sector woningen kijken in n andere plaats. Waar wij keken was niks te vinden, ja alleen boven 750 euro!! Thanks voor t meedenken
Maar je weet nooit van te voren of ze het gaan verkopen dus dat is lastig toch? Fijn weekend! Wij gaan niks bijzonders doen denk ik. Misschien morgen cadeautje kopen alvast voor de verjaardag van ons zoontje.
@mbtc,word een gezellig weekendje voor jou! @Lottie, klopt die woningen zijn erg duur, voor ons ook niet te betalen, hier komt je dan snel op 700/800 euro Heb je nu een woning van de woningstichting of dat niet ? Anders kun je misschien het verhaal uitleggen en een urgentie aanvragen ( misschien het proberen waard )
Weet niet wat wij gaan doen, vriend wil nog vanalles doen dit weekend omdat ie vanaf volgende week met gips zit. Morgen overdag naar ikea ( + heel stiekem even naar de babykamers kijken ) savonds uitje met vrienden en zondag nog geen idee vast ook plannen voel me niet goed worden, denk dat ik griep krijg voel me zo vreemd laatste dagen. ene moment goed dan weer niet lekker bah
Chantal omdat we dachten op dat vakantiepark te kunnen blijven (woonden er al 6 jaar) hadden we ons niet ingeschreven. Eigenlijk stom maar niet echt bij nagedacht. Maar de regels veranderden en toen hebben we ons vorig jaar januari als n gek ingeschreven bij een woningbouwstichting ja. Dit huis is een lotingmodel, wordt gesloopt half 2012. We hebben geen recht op urgentie doordat we zelf hebben "gekozen" hier te gaan wonen. Woon er pas sinds 1nov. Maar we hadden geen keus, op straat met n kleintje kan niet. Urgentie krijg je echt bijna niet meer