@alessandro2011 ik geef friso extra 180/6 met 1 schepje rijstebloem. ik zou eerst kijken of je kindje er geen kramp van krijgt, want rijstebloem kan verstoppent werken. wij hebben eerst in de ochtend geprobeerd en dat ging goed en toen heb ik het de volgende dag in de avond gegeven. hoe oud is hij nu? Lonekke, spannend hoor! ben je al lang bezig met proberen of zijn jullie pas begonnen?
Hij is 3 maanden en 1 week. Maar mocht het van t CB geven omdat hij na zijn fles van half 12 ( avond ) Alweer om 2 uur kwam de laatste tijd. Ik geef dus nu 180+6 met 2 scheppen t blijft heel dun en sandro krijgt er geen krampjes van en poept er juist beter op. Geef het nu 3 dagen. En alleen in zijn laatste fles. Ohja en ik geef ook rijstebloem trouwens
ik ben ook begonnen met 3 maanden op eigen gevoel. merkte dat hij steeds slechter ging slapen en heb dit toen geprobeert en het werkte meteen goed. 1 schepje is hier voldoende om het vn 20.00 tot 8.00/8.30 te laten slapen. vanochtend werd hij pas om 9.15 wakker haha. ik heb ook geen last ervan ondervonden hoor. maar je leest van veel moeders dat baby's krampen krijgen enzo.
@alessandro2011, Bevalling is vrij voorspoedig gegaan. Weeën zijn om 12 uur 's avonds begonnen en de kleine is om 9 uur s' ochtends geboren. Het viel me wel vrij zwaar omdat ik net die dag, geen middag slaapje had gedaan. Maar na, 1 uur en 6 minuten persen, is de kleine toch, thuis geboren ondanks de vermoeidheid. Nu is het gewoon genieten! Bij jou ook alles goed gegaan?
Ja klopt ik las het ook maarja logisch de darmpjes moeten ook weer wennen aan ander voedsel. Maar tot nu toe gaat het prima. Alleen het slapen dus nog steeds niet Hij slaapt nu van half 12 tot 5. Dus ga toch eens een schepje meer proberen. Mocht hij er last van krijgen dan kan ik altijd nog een stapje terug doen.
Desii, wel een redelijk vlotte bevalling als ik het zo lees, geen complicaties gehad? zoals knippen, scheuren? heb ej ook pijnstilling gehad of ben je thuis bevallen?
@sammie121, twee kleine scheurtjes, maar dat was het, gelukkig. Ondanks dat hij toch met een redelijk gewicht van 3880 gram geboren is. Ik ben thuis bevallen, zonder pijnstilling dus. Het herstel gaat ook voorspoedig, alleen de kilo's mogen er wel wat harder af . Ben mega veel aangekomen, dus zal geduld moeten hebben ben ik bang.
geef je bv of fv? je bent pas 3 weken geleden bevallen haha die kilo gaan er echt wel af hoor! ze zeggen vaak 9 maanden zwanger 9 maanden ontzwangeren. ik was alles diezelfde week al kwijt maar ik was 7 kilo afgevallen in de eerste maanden en daarna weer 7 aangekomen en weer 7 kwijt. maar mijn kindje was wel heel klein 2470 gr en 46 cm lang. en nu loop ik een beetje te rommelen met mijn gewicht, maar wat vooral het nadeel is, je buik die zo anders is dan dat het was. lekker thuis bevallen, zou je dat ooit weer doen?
@ Desii Ik heb echt een (lange) Maar toch een korte stort bevalling gehad. Korte uitleg: Ik werd met 34.3 ingeleid op 4 juli. En op 7 juli had ik eindelijk de bewuste 2 cm voor t breken van mn vliezen. Echter zouden ze dit pas vrijdag ochtend doen. Vrijdag ochtend 9 uur vliezen gebroken 2 uur moeten wachten om te kijken of ik weeen kreeg die kreeg ik niet. Dus aan t infuus infuus zat niet goed dus opnieuw geprikt. Uiteindelijk kreeg ik vrij snel weeen en zat binnen no time in een weeenstorm en had nog steeds maar 2cm heb dus een ruggenprik gekregen omdat het nog heel lang kon duren. Deze zat om 2 uur. Om 3 uur kreeg ik weer pijn maar gewacht tot half 4 toen had ik dus volledige ontsluiting kwart voor 4 mocht ik persen en 16:07 is hij geboren. Zonder knip en scheur
Alessandro: Poeh papfles. Erg hoor, maar weet niet meer hoeveel scheppen wij er in deden. We zijn overigens vrij snel overgegaan op met de lepel geven. Dit kwam omdat ze steeds maar twee slokken nam, fles d'r weer uit duwde en daarna weer twee slokken. Met lepel ging uiteindelijk beter hier. En inderdaad lange, maar toch ook korte bevalling bij jou. Heftig lijkt me! Sammie: Herkenbaar. Hier is m'n buik ook anders dan eerst. Kan er niet zo mee zitten. Jammer, maar helaas. Wel prachtig kindje voor terug Dit is trouwens ronde 1 voor ons. Nu rond m'n ei. Erg spannend. Denk nog wel spannender dan bij ons dochtertje. Toen was het in ronde 1 raak. Nu dus eigenlijk ook wel die hoop (maar ja, mijn verstand weet ook dat het geen garantie is) Desii: 3 weken, toen was ik m'n gewicht ook nog niet kwijt. Na 6 maanden zat ik weer op gewicht (1kg boven m'n gewicht voor de zwangerschap, maar ach) Hoeveel ben je aangekomen? Ik 30 kg. Was na de eerste week 16 kg kwijt. (vooral vocht)
ik heb een bevalling gehad van 1,5 uur en dat is ook geen pretje hoor. ik zou worden ingeleid wegens te weinig vruchtwater en ons zoontje was niet meer gegroeit, ik had al 3cm en toen ze mijn vliezen braken zat ik binnen een uur op 10cm en 26 min persen toen was hij al geboren. @ buik, maakt mioj ook niet zoveel uit hoor maar het is meer dat hij in de weg zit met broeken enzo.
@sammie 121, In eerste instantie flesvoeding maar dat liep niet helemaal lekker. De kleine wou niet goed aanhappen en na 1,5 week ellende en snel afvallen van de kleine hebben we besloten over te stappen op flesvoeding. Dat gaat nu erg goed! Ik zal zeker bij de tweede weer thuis willen bevallen, is me erg goed bevallen. Ben je ook thuis bevallen? @Alessandro2011, Jeetje, 6 weken te vroeg. Dat lijkt me schrikken! Lijkt me erg vervelend om ingeleid te worden. Ze zeggen dat het pijnlijker is? Gelukkig ben je er zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Ging de zwangerschap niet goed dat ze je moesten inleiden? @Lonneke, Ik ben 25 kilo aangekomen. Nu 10 Kilo kwijt. Hou nog steeds vocht vast, heb er vooral sochtends last van. Ik draag nog steeds mijn positiekleding, had hiervoor maatje 34. Ik heb er hoop op dat ik het binnenkort weer aankan, maar als het ook 6 maand duurt bij mij kan ik beter maar beginnen met shoppen voor grotere maatjes
@ desii, ik ben in het ziekenhuis bevallen. wilde dit oik erg graag en het was ook medisch voor mijzelf maar uiteindelijk ook voor ons zoontje door die placenta die geen voeding meer doorgaf. ik ben meteen flesvoeding gaan geven omdat ik dat zelf graag wilde, uiteindelijk had ons kindje ook de borst niet gepakt als ik dat wel had gewild. hij was zo klein door die 37 weken geen prematuur maar kwa lengte gewicht had hij het kunnen zijn.
@ Desii, Ik heb geen idee of het meer pijn deed als een normale bevalling. Moet wel zeggen dat ik ondanks alles een mooie bevalling heb gehad. En Ja ik had een medische indicatie omdat ik al vanaf week 27 met een veel te hoge bloeddruk rond liep en er in het begin goed mee weg kwam kreeg medicatie maar die hielpen niet en met 34.3 had ik een zwangerschapsvergiftiging en toen vonden ze het wel noodzakelijk om hem te halen omdat ik zelf al vanaf week 30 gewoon echt niet lekker was en dat alleen maar erger werd. Nu kon ik nog "gewoon" bevallen en anders had het een week later misschien een spoed KS geworden.
@all hallo dames, kan jullie eindelijk het goeie nieuws komen brengen Dat wij gister 16-10 de trotse ouders zijn geworden van een prachtige zoon ! fotos en verdere verhalen volgen later !!
Fryskfamke, gefeliciteerd! Geniet van deze bijzondere periode! Desii: Hier toch nog bijna 3 maanden in zwangerschapsbroeken enzo rondgelopen. Hoop dat het bij jou bij trekt. Maar geef je lichaam de tijd. Ze zeggen niet voor niets 9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren. Alessandro: Was jou bloeddruk meteen weer goed na je bevalling? Hier nog 12 weken aan de medicatie gezeten na zw.vergifting ivm bloeddruk (onderdruk) die nog torenhoog bleef:S Zojuist gesport en gegeten. Zo meteen douchen en dan heerlijk lang uit op de bank.
Nee ik heb nog 1 dag aan infuus gelegen. Met medicatie en daarna nog anderhalve maand aan de pillen gezeten. Maar mijn bloeddruk zowel onderdruk als boven druk blijven hoger als normaal. Mijn bloeddruk was voor de bevalling toen ze begonnen met inleiden 190/125 ondanks medicatie. En zat net tegen HELLP aan.