'Korte en onregelmatige cyclus'-topic

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door maartje84, 7 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hoi,

Ik lees vanalles over mensen met te lange cyclussen, maar die van mij te (te) kort en (te) onregelmatig en daar lees ik niet veel over. Vandaar een nieuw topic.

Mijn cyclus varieert meestal tussen de 19 en max. 24 dagen. Mijn ei heb ik de ene keer heeeeeel vroeg, en de andere keer heeeeel laat, dus dat is niet handig.

Ik ben nu twee jaar van de pil af en het is nog steeds een bende. We zijn nu 5 cyclussen bezig voor een kindje, maar dat is tot op heden nog niet gelukt. Ik ben wel benieuwd naar mensen die net als ik (vaak) te korte cyclussen hebben en ook onzeker zijn.

Ik ben eergisteren naar de ha geweest en heb bloed laten checken. De uitslag is positief in de zin van dat ze konden zien dat ik nog niet vervroegd in de overgang was, maar verder wil de ha de uitslag maandag met mij gaan bespreken en de mogelijkheden gaan doorspreken. Hij zit te denken aan mij drie maanden aan de pil te zetten zodat mijn lichaam zich kan resetten. Ik heb daar niet veel vertrouwen in omdat mijn cyclus ook voor mijn pil-tijdperk ook al zo was. Maar goed, maandag gaan we het dus bespreken. Liever wordt ik doorgestuurd naar de gyn dat die er eens naar gaat kijken. Maar goed, maandag dus meer.

Hebbben jullie ook zo'n rot korte (onregelmatige cyclus)? praat er over in dit topic!

Heeft trouwens ook iemand ervaring met het resetten?

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Niemand die met dezelfde ellende als ik zit?

3. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Ik ben zelf nu zwanger en heb zelf geen korte cyclus meer voor deze zwangerschap gehad.

Ik wil toch even reageren omdat ik bij mijn dochter (8,5 jaar). Ook een korte cyclus had. Ik had toen een cyclus van 21 dagen. Mijn ei bleek altijd rond dag 7 te zijn. Ik was dus 2 dagen niet ongesteld en had toen mijn ei. Bij mij ben ik dan zwanger geworden terwijl ik daar helemaal niet mee bezig was.
    Gebruik jij dan ook ovulatietesten of temp je?

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Haai,

Ik heb getempt en en ik ovulatietesten gebruikt. De ene keer heb ik mn ei al voor dag 8 (dan zou ik officieel zeg maar niet zwanger kunnen raken omdat het eitje dan niet genoeg gerijpt zou hebben) en de andere keer heb ik mn ei heel laat in mn cyclus en wordt ik dan al kort na mn ei ongi.

Maar jij bent dus wel zwanger geworden terwijl jij toen je ei al op dag 7 had? Dus dat is toch mogelijk?

Ik ben bang dat er iets gewoon niet goed is met mn lijf, dat ik niet zwanger kan raken zonder doktershulp, wordt daar best verdrietig van.

5. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Wat is je LF?
    Deze moet minimaal 10 dagen zijn namelijk, anders heeft het eitje niet genoeg tijd om in te nestelen.

Voordat ik aan de medicijnen ging werden mn cyclussen ook steeds korter.
    Van 29-28-26-25-23.
    Wel telkens met een LF van 12 dagen, dus elke keer mn ei wat vroeger.
    Nu heb ik medicijnen voor een ziekte en worden mn cyclussen steeds langer (dag 20 ei, LF van 13 dagen!)

Maar hou vooral je LF goed in de gaten.
    Ben je al eens bij de dokter geweest hiervoor?

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik ben een klein jaar terug al eens bij de ha geweest en gevraagd of mijn korte cyclus effect zou kunnen hebben op een te realiseren zwangerschap. Mn ha had toen gezegd dat ik gewoon zwanger zou kunnen raken. Maar omdat ik het niet vertrouwde, ben ik dus woensdag bij de ha geweest. Ik had een afspraak gemaakt omdat ik alweer enkele dagen na mn ei weer bloedverlies had. En ik dus echt bang was dat het niet zou lukken.

Maar toen ik die afspraak uiteindelijk had (afgelopen woensdag dus) was ik ineens overtijd :confused: en had ik 1 licht positieve test gehad en 1 negatieve test (de dag daarna). Dus toen mocht ik bloed laten checken. Helaas bleek mn hcg onder de 1 te zitten, dus niet zwanger, maar hij heeft gelukkig wel kunnen zien dat ik nog niet in een vervroegde overgang zit (schijnt te kunnen bij korte onregelmatige cyclussen).

Maandag mag ik dus weer naar de ha. Dan gaan we de mogelijkheden bespreken. Hij wil dus eigenlijk proberen mn lichaam te resetten, maar daar heb ik geen vertrouwen in omdat mijn lijf altijd al zo'n cyclus heeft gehad.

De dokter zegt dat er een disregulatie in mn hormonen is... Ik hoop dat hij mij maandag een doorverwijzing geeft naar de gyn en dat die mij met een klein eenvoudig pilletje ofzo verder kan helpen. Want de ha wil dus dat ik eerst 3 maanden aan de mycroginon 20 ga om de boel te resetten.

Zouden jullie er vertrouwen in hebben, in drie maanden aan de pil te moeten om de boel te resetten, als je deze info weet:
    1) Ben op natuurlijke wijze ongi geweest van mn 10e tot mn 16e. Ik had altijd een zeer korte en onregelmatige cyclus.
    2) Ik ben op mn 16e aan de pil gegaan, en daar weer mee gestopt op mn 22e.
    3) Ik ben nu inmiddels 2 jaar van de pil af, maar heb nog steeds dezelfde onregelmatige en korte cyclus als voor dat ik de pil slikte.

Zouden jullie er dan vertrouwen in hebben dat je ineens een normale cyclus zouden krijgen na 3 maanden de pil?

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mag ik trouwens ook weten welke medicatie je inneemt?

8. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Mijn cyclus was bij mijn 21 dagen. Ik heb wel een gezonde dochter.

Daarna ben ik aan de marvelon geweest, nog even de prikpil. Tot ik erachter kwam dat dat onvruchtbaarheid op lange termijn kan veroorzaken. Daarna jaren aan de microgynon 30. Vorig jaar eind maart gestopt en gelijk een cyclus van 25/26 dagen. Na mijn mk kwam ik op 28 dagen.

Ik persoonlijk zou niet weer naar de pil gaan maar dat is mijn gevoel. Je kan ook een secondopnion vragen en een doorverwijs kaart naar de gyn. Gewoon eerlijkz eggen dat je het niet zitten weer de pil te gebruiken en je wilt weten of er andere mogenlijkheden zijn.

Als je toch een lichte positieve test gehad heb houd dat toch in dat je toch even zwanger geweest bent. ook al is het niet blijven zitten. Het lijkt mij dat hetw el kan.

Je moet gewoon doen wat je zelf denk dat het beste is hoor. Dit is alleen mijn mening dus hou er niet teveel aan vast.

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    up!

Zijn er zo weinig pechvogels met een korte en onregelmatige cyclus?

10. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.278
    2.978
    113
    Op verzoek geopend.

Lotte

11. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Hoi Maartje,

Ik heb je een PB'tje gestuurd.

Zijn er eventueel nog andere mensen die in hetzelfde schuitje zitten als Maartje en ik?

12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Bedankt Lotte!
    Ik zal die andere meid die mij had gePB't ff een PB sturen dat we hier weer verder kunnen kletsen :D

13. Hartje1

Hartje1 Bekend lid

7 okt 2006
    894
    0
    0
    Hoi Maartje,
    Nee, je bent niet de enige hoor!
    Ik heb er nu ook last van. Sinds ruim een jaar dan.
    Door een auto ongeluk is mijn cyclus veranderd, van een normale/lange cyclus naar een redelijk onregelmatige korte cyclus.
    Baal er als een stekker van.
    We zijn nu 2,5 jaar bezig om zwanger te worden en nog steeds niets.
    Heb je verhaal nog niet helemaal gelezen, maar dat komt nog wel.

Als het van de week lukt zal ik je een pbtje sturen

14. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Rot zeg, dat je al zo lang bezig bent

Ik ben benieuwd naar je pb ;)

Ik zal van de week hier weer ff een bericht posten, maar ik voel me nu ff te down...

15. Vlindertje13

9 nov 2008
    65
    0
    0
    Ik had steeds een cyclus van 26/ 25 dagen Nu ben ik zondag ongi geworden met 24 dagen...
    Ik heb ook op een of andere manier het gevoel dat er iets niet klopt in mijn lichaam maar weet niet wat
    Dat verhaal over de overgang schrok ik wel van..
    Hoe testen ze dat? Met een prikje of moet je naar het ziekenhuis voor bloed prikken?
    Ben benieuwd naar je verhaal hoe het verder loopt

Groetjes

16. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    Hoi,

Ik heb een redelijk korte cyclus. Hij fluctueerd nog al.
    26,24,22,26,23.
    En naar het blijkt is mijn LF rond de 9 dagen. Daar maak ik mij toch wel zorgen om.

Succes allemaal!

17. Rm1

Rm1 Actief lid

21 nov 2008
    150
    0
    0
    Hey meiden,
    Ik zal even kort mijn verhaal vertellen:
    Op zich valt mijn cyclus wel mee, maar hij is toch wat korter als normaal. Daarbij heb ik denk ik ook een LF van rond de 10 a 11 dagen, vrij aan de korte kant dus. op zich zou het moeten kunnen. maar..ik moet vandaag ongi worden, en voel het al helemaal aankomen ook. Op naar ronde 10 alweer voor ons.
    Ik weet dat er mensen zijn die langer bezig zijn, maar begin me nu ergens wel een beetje zorgen te maken, wat als het niet lukt? Op dit moment ben ik ook iets minder actief op de site omdat ik er teveel mee bezig ben anders. maar ik ga hier zeker regelmatig meelezen!
    Meiden; goed weekend en tot snel!

18. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Weer ff een berichtje van mij. Wij zijn gisteren bij de fertiliteitsarts geweest en we hebben alle uitslagen besproken.
    Alles bij mijn man is super in orde :)
    Bij mij ziet ook alles er super uit, op 1 ding na dan: mijn progesteronwaarde is steeds te laag om zwanger te raken. Dat verklaart ook die korte cyclus en dat vele tussentijdse bloedverlies. Ik moet nu vanaf de dag van mn eisprong of de dag erna starten met 3 keer daags medicatie vaginaal in te brengen en daarmee zal mijn baarmoederslijm zich niet weer zo snel gaan afbreken en is de kans op een zwangerschap ineens veel groter :D
    Ik ben heel blij en opgelucht dat ik dit mag gaan proberen! We moeten dit drie maanden gaan proberen en dan terugkomen voor een evaluatie!
    Ik zie het weer zonnig in!

Hoe is het met jullie?

19. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Hoi Maartje,

Fijn dat er bij jou iets is gevonden. Je kunt hier nu in ieder geval mee verder. Hoop voor je dat het snel lukt.
    Mijn rare lichaam was helemaal van slag. Nou ja, je kunt mijn banner zien. Ik ben dus, tegen mijn verwachting in, zwanger.
    Kon en kan het zelf nog nauwelijks geloven. Heb al een aantal testen gedaan maar die zijn steeds donkerder.
    Ik zal waarschijnlijk wat minder in de clubje verschijnen maar wil iedereen sterkte en succes wensen.

20. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Puckje! Wat geweldig nieuws zeg! :D :D :D
    Van harte gefeliciteerd!
    Super dat je ondanks je gekke cyclus zwanger bent geraakt. Ik hoop dat we allemaal je snel mogen gaan volgen!

Ik mag morgen of overmorgen beginnen met mn medicijnen! Duimen jullie met me mee? ;)

Hoe is het met de rest?

Deel Deze Pagina