Groene smoothie club

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door ikke1981, 18 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    HIerbij de groene smoothie club.
    Kunnen we ideeën, tips en ervaringen met elkaar delen, en natuurlijk ook gezellig gekletsen.

Kom maar op zou ik zeggen!

2. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier ben ik dan!

Morgen ga ik beginnen met boodschappen doen om ze te maken! Ben heel benieuwd wat ik er van ga vinden :D

3. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Hey hoi, eerste keer dat ik probeer bij een club te komen dus moet ik me laten inviten of ...

Verder drink ik ze nu een klein jaartje en ben er zo veel gezonder mee geworden. Op de laatste twee maanden na want ik drink ze wel trouw iedere morgen maar heb melk toegevoegd wat ik al heb begrepen dat dat helemaal niet mocht.

Had eerder nog geen boek maar nu wel dus ben vandaag weer begonnen met hoe het wel moet.

Vandaag banaan, twee grote aardbeien, peer, water, ijsbergsla (ik lees steeds dat dat afgeraden wordt waarom?) en een goede handvol verse spinazie.

Hoop lekkere recepten hier te vinden!

4. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hi! Wil ook graag lid worden van dit clubje. Hoe doe ik dat???

5. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Hoi ikke, ik heb je een pb gestuurd.

ook ff abbo voor deze club :D

6. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Kan je ook diepvries spinazieblad gebruiken? Of moet alles vers zijn?

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb het nog nooit zo druk gehad in om pb! Leuk
    Hopelijk kunnen we ervaringen delen en vooral ook recepten!

Ik ben vandaag begonnen, banaan, appel, mango en peterselie, hij was heerlijk, zelfs mn zoontje heeft ene bekertje gedronken en hij is me kieskeurig, dus ik ben blij!
    Had 3 glazen op, en zat me vol, en heb net een glas gedronken, na een borreltje hihi

Tipje, laat de blender lekker lang draaien, want dan word het echt een glad mengsel!!

@tuti, gewoon lekker mee kletsen

8. Saarr

Saarr Actief lid

29 jan 2011
    459
    0
    16
    Doen jullie dit om af te vallen of om gewoon lekker veel vitamines binnen te krijgen? Just wondering.

9. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    jeej leuke club... ik voeg me er ook bij

vanaf morgen ga ik dus beginnnen met mijn project groene smoothies

ik heb van alles in huis gehaalt.
    morgen vroeg begin ik met:

1/2 banaan
    2 kiwi's
    stuk komkommer
    2 kopjes spinazie
    2 glazen water

zijn deze verhouding een beetje goed?

10. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Voornamelijk voor de vitamines en me beter te gaan voelen, want dat is de laatste tijd echt waardeloos!
    Als ik afval ben ik helemaal blij!

11. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Geen idee, weet wel dat wat je in de blender doet, dat het dan met 75% onder water moet staan en dan de blender langggggg aan moet doen!
    Ben benieuwd hoe hij smaakt, vertel je het?

12. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    oke bedankt voor die tip van 75 % onder water

morgen ga ik hem mixen en dan kom ik vertellen hoe hij was:)

13. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Als je van een stevige drank houd dan kun je starten met eerst 50% water. En als het niet vloeibaar genoeg is dan wat meer er bij doen.

Ik heb namelijk bij het gebruik van ananas niet zoveel water nodig ... dus vandaar de aanpassing in het water gebruik.

SMAKELIJK

14. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    HOe wordt ik lid en hoe krijg ik een abbo ... snap het ff niet!!! Kan iemand mij helpen? Misschien Pben? DANK DANK

15. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Leuk! ik meld me ook aan! morgen flink shoppen en ik moet nog een blender halen,voorheen perstte ik sinaasappelsap en dan pureerde ik daar ander fruit doorheen maar heb nooit groente geprobeerd. mn zoontje is een moeilijke eter maar sapjes drinkt hij wel dus dit is een uitkomst!

16. Fransa

Fransa Niet meer actief

Ik kom ook maar regelmatig gluren. Hoop over een maandje of 1,5 echt mee te kunnen doen.

Klinkt echt super dit, vooral als ik lees dat sommige van jullie dit als vervanging van het ontbijt doen.

Normaal gesproken werk ik en zit ik al voor 7.00u in de auto. Eigenlijk helemaal nog geen zin om te ontbijten. Het idee om dan 's ochtends zo'n smoothie te maken en in de loop van de ochtend op m'n werk op te drinken klinkt helemaal super.

Nu eerst even weer naar huis, goede blender kopen en draaien maar :D

Maar tot die tijd lees ik gezellig mee en ga ik jullie succesrecepten pikken :p

17. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik ga hier ook even een abbo op nemen.
    Vandaag eens ingredienten halen om wat te proberen.
    Hoop dat het met een staafmixer ook een beetje lukt voor nu want wil nog geen blender aanschaffen.
    Ach en anders doe ik het wel gewoon al baal ik nu dat ik mijn bullet weg heb gedaan.
    Nou dames ik ben benieuwd

18. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik ga het doen voor de vitamines en om me wat gezonder te voelen. Mn zoontje slaapt nog niet door (15 maanden) dus kan wel een boost gebruiken in de ochtend :D En mocht ik er wat kilootjes bij kwijt raken is dat altijd mooi meegenomen.

Nu eerst mn boef naar het kdv brengen, dan even een boodschapje doen. Wat spulletjes in huis halen en kijken of ik voor de lunch een smoothie kan maken.

19. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Ik heb gister de 1e gemaakt met alles wat ik nog in huis had: mango, banaan, komkommer en rucolasla. Was lekker maar wel even wennen aan de smaak. Had er veel komkommer ingedaan maar de rucolasla overheerste erg! Zometeen naar de supermarkt! Ga in ieder geval spinazie halen. Nog maar tips voor de groente voor beginners? Ik lust echt geen bleekselderij helaas...

20. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Zo, na enige twijfel toch vanmorgen een gemaakt.
    (de twijfel: Ik ben 33 weken zwanger en had al overgewicht, dus ben bang dat er teveel afvalstoffen vrijkomen. maar toch maar gedaan omdat ik zo wel alle fruit en groenten binnenkrijg en 's middags wel met brood lunch, dus dan denk ik dat t goed komt)

Heb 1 appel, 2 sinaasappels (uitgeperst), beetje framboosjes en stuk komkommer gedaan.
    Ben maar begonnen met komkommer, beetje neutraal (boerenkool begin ik nog niet aan haha)
    Ik vond het wel giga-waterig (ook al heb ik helft water, helft crystal-clear (met prik) gebruikt)
    Heb wel beetje vloeibare zoetstof toegevoegd. Misschien dat het gaat wennen maar vond het anders te waterig

Straks naar Lidl om fruit en groenten te kopen.
    tis niet echt seizoen voor spinazie volgens mij... zou diepvries net zo goed kunnen? (op een of andere manier vind ik dat wel weer smeriger lijken hahaha)

Deel Deze Pagina