Meiden uit Friesland

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Tiraa, Aug 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. twinty

twinty Bekend lid

Jan 20, 2012
    640
    1
    18
    hier ook uit Friesland.
    24 jaar en ook uit de buurt van Akkrum.
    ben net vandaag opgenomen in mcl nadat mijn bloeddruk de pan uit rees bij de wekelijkse afspraak bij de verloskundige.
    nu aan de bloeddruk verlagers en hopen dat dit goed aanslaat.
    wilde graag thuis bevallen maar dat zit er niet meer in.

2. Tiraa

Tiraa Niet meer actief

Nouja, echt de intake he, niks bijzonders :p Nu wel verwijzing voor echo, jeeej!

Twinty: Welkom!

3. Ankedea

Ankedea Lid

Aug 1, 2012
    18
    0
    0
    Drachten
    Fryslan, :D

Ik ben 23 jaar, woon samen in Drachten met mijn vriend en zijn zwanger van onze eerste. 7 april zijn we uitgerekend. De spannende weekjes zijn gelukkig bijna voorbij..

Zijn natuurlijk aan aan het kibbelen over namen... Pff, best moeilijk hoor. Al heb ik al wel een favoriet...

4. Ankedea

Ankedea Lid

Aug 1, 2012
    18
    0
    0
    Drachten
    En hoe voelt iedereen zich? Niks te klagen over kwaaltjes of juist last van een hele reeks kwaaltjes?

:)

5. Ralin

Ralin Actief lid

Aug 25, 2012
    250
    0
    0
    Verzorgende IG
    Friesland

Dank je Tiraa... helaas wil het nog steeds niet los laten.. morgen naar de gyn kijken wat ze gaan doen..

Bij deze meld ik me weer af...

Wil jullie wel allemaal een hele fijne zwangerschap wensen en heel veel geluk!!

Liefs!!

6. aggy

aggy Bekend lid

Jan 15, 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    @ralin, heb ik ook gehad echt naar, hoop voor je dat het snel weg gaat.

@ankedea, welkom. Lastig he die namen. Als jij er eentje leuk vind vind manlief het niks en andersom, tenminste dat gaat hier zo!

@kwaaltjes, heb steeds veel buikpijn. Had ik bij de eerste ook alleen niet zo vroeg. Verder een beetje moe maar niet extreem.

@tira, wanneer mag je?

7. Dobbertje21

Dobbertje21 Actief lid

Nov 20, 2011
    193
    0
    0
    Ik studeer voor pedagogisch medewerker in de kinde
    Friesland
    Ik geloof dat het hier wel wat opgang begint te komen.

@Ralin: Wat erg, heel veel sterkte toegewenst.

Kwaaltjes: Hier de eerste paar weken, maar was na de 10w eigenlijk al over. Verder vanaf het begin veel moe, en dat nog steeds. Om 10u gaat bij mij het lichtje uit.... Maar heb het voordeel dat ik de meeste dagen ook niet zo vroeg hoef.

we zijn gisteren begonnen met het opruimen van de zolder. daar staan spullen die eigenlijk wel weg kunnen en die dan mooi weer plaats maken voor de rotzooi die op de babykamer staat. Het kamertje is verder in feite klaar voor gebruik, qua verf, gordijnen en vloer. Dus meubels erin, beetje aankleden en klaar. Daar hebben we toen we twee jaar geleden in dit huis kwamen op vooruit gedacht. Het kamertje zag er zo verwaarloosd uit dat het sowieso opgeknapt moest worden, waarom dan niet meteen met een doel :p
    Wij hebben voor de kleuren wit, antresiet en lime groen gekozen. Je moet het zo zien dat de muren gebroken wit zijn, het houtwerk dus de kozijnen van ramen en deur plus plinten enz. antreciet en de vloerbedekking en gordijnen lime groen. Er komen witte meubels in en groene en antreciete accessoires.
    Zijn er al meer met zijn/haar kamertje bezig?
    Ik zei al tegen mijn vriend, ik ben er zoéén die voor de 30 weken al alles klaar heeft en dat 2 weken overtijd gaat :p lol Maar goed, dit werkt voor mij, zo blijf ik stress vrij en lekker opgeruimd in mijn hoofd. Ik heb mijn bijnaam Dobbertje niet niks voor niks gekregen, Ik dobber altijd overal over.....

Verder niet zoveel te melden,
    ik ben nu aan het oppassen op de kleine van 2jr van een oud collega. Die ligt op bed, dus zo maar even verder struinen op zw pagina :p

Fijna dag allemaal

8. Ralin

Ralin Actief lid

Aug 25, 2012
    250
    0
    0
    Verzorgende IG
    Friesland
    Oh echt?? Liet het bij jou vanzelf los of heb je pillen, curretage gehad??

En hoe snel was jij weer zwanger daarna??

9. aggy

aggy Bekend lid

Jan 15, 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Nee het liet bij mij niet los dus ben gecurreteerd. Daarna even een paar maanden rustig aan gedaan. 3 maanden later na 1e poging raak en dat is gelukkig goed gegaan. Ze zeggen dat hetnet als na een miskraam wel goed is om je cyclus weer even op gang te laten komen. Maar in theorie zou je er direct wel weer voor kunnen gaan alleen weet je dan je cyclus niet precies.
    Hoe gaat het nu met jou?

10. Tiraa

Tiraa Niet meer actief

@Kwaaltjes: In het beging met vlagen misselijk. Niet storend. Sinds deze week continue misselijkheid, erg storend en ben er dan goed ziek van. En sinds vandaag ook spugen helaas... Ook moeheid en zeer gespannen borsten. Hopen dat de misselijkheid snel overgaat!

@Aggy: Maandag, 1600 mag ik eindelijk! :D
    Het lijkt me wel heftig om mee te maken, miskraam/curettage ect. Hoe was die tijd voor jou?

@Dobbertje21: Het opruimen in dus begonnen? Leuk! Je ruimt nu in iedere geval op voor een goed doel haha. Wel goed vooruit bedacht ;) De kleuren combinatie lijken mij wel apart, ik ben wel benieuwd hoe het er uit ziet eigenlijks!
    Voor mij is het nog te vroeg om bezig te gaan, en we gaan ook nog eerst verhuizen. 5 oktober krijgen we de sleutel en dan komt er een drukke tijd aan. Er moet heel veel verbouwd worden. Waarschijnlijk doen we als eerst de babykamer zo goed als en dan laten we vrienden ons huis zien en vertellen we zo dat we zwanger zijn :p

@Ralin Ben jij al naar de gyn geweest?

11. aggy

aggy Bekend lid

Jan 15, 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    @Tiraa, dat is ook heftig dat je besef je je ook pas na de tijd! Je beseft je je dan ook maar al te goed hoe kwetsbaar het leven is en het niet vanzelfsprekend is allemaal. Je moet zoiets ook meemaken om het gevoel te herkennen.

@dobbertje, leuk dat je al zo bezig bent met het kamertje. Hier zal dochterlief verhuizen en zullen we de babykamer wat in kleur aanpassen denk ik maar zover is het nog lang niet. Het moet eerst maar even goed gaan voorlopig.

12. Dobbertje21

Dobbertje21 Actief lid

Nov 20, 2011
    193
    0
    0
    Friesland
    @Tiraa, antraciet en groen zijn zegmaar onze kleuren! Het is niet overdereven en door het wit is het toch mooi neutraal. Ik zet binnenkort wel even foto's op mijn persoonlijke pagina.

@hier, Wij hebben gisteravond onze pret echo gehad. Het was zo prachtig om onze kleine peanut weer even te zien. De kleine voetjes, handjes en neusje. Heerlijk, we hebben echt genoten. Ik was precies 16w dus het was afwachten of ze kon zien wat het is.... En ze heeft het kunnen zien.
    Wij krijgen een Jongen!!!!!
    Wij zijn helemaal in de wolken :D
    Vanaf nu is het echt genieten.
    Verder zijn we nog lekker wat aan het opruimen hier, en dat voelt zoals altijd weer lekker.

Hoe gaat het verder met jullie dames?

13. Tiraa

Tiraa Niet meer actief

@Dobbertje: Gefeliciteerd, een jongen! :D
    Ik hou je pagina wel even in de gaten :D
    Hier gaat alles goed, sinds manlief elke ochtend trouw een ontbijtje voor me maakt op bed is de misselijkheid minder geworden, veel minder!

14. aggy

aggy Bekend lid

Jan 15, 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    @dobbertje, gefeliciteerd! Een jongen, wat leuk! Hoop stiekum ook een beetje op een jongen haha..zou wel leuk zijn na een meisje maar maakt me verder niks uit.

@Wat lief, een ontbijtje! Moet zeggen dat ik hier nog geen last van misselijkheid heb, bij mijn dochter ook niet veel gehad. Wel erg veel buikpijn.

15. Dobbertje21

Dobbertje21 Actief lid

Nov 20, 2011
    193
    0
    0
    Friesland
    hallo dames,

Ik zie dat het hier niet zo druk is geweest.

Bedankt voor de felicitaties, wij zitten momenteel op een grote blauwe wolk. Over 3 weken hebben we de 20w echo. Ben echt heel blij dat we de pret echo ook hebben gedaan, anders hadden we zo lang moeten wachten. En het was toch wel weer bijzonder om de kleine te zien.

Ik begin ook al een wat duidelijker buikje te krijgen. Is wel bijzonder om mee te maken en bij jezelf te zien.

Verder vandaag niet zoveel beleefd. Heb een vrije dag dus heerlijk uitgeslapen. Had ik ook wel nodig, als ik wat later lig dan 10u kun je me de volgende dag aanvegen. Verder hier wat aan het ompielen. Beetje stofzuigen, wat opruimen enzo.

Hoe gaat het verder met jullie dames?
    Last van kwaaltje? Mensen al bezig met de kamertjes? enz.

Fijne middag allemaal.

Share This Page