Wanneer de derde

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door martine, 13 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    Hoi

Wij hebben nu 2 prachtige kinderen van nu bijna 1 en 2,5. Ondanks dat ik het nu loodzwaar vind voornamelijk door de nogsteeds gebroken nachten, denk ik toch aan een eventuele derde.

Ik ben al een tijdje de voor en nadelen aan het afwegen van weer redelijk snel achter elkaar of een langere tijd ertussen (valt natuurlijk niet altijd te plannen)

Weer vrij snel erachteraan lijkt mij wel zwaar, maar meer dan een paar jaar lijkt mij ook weer lastig omdat je dan weer "overnieuw" moet beginnen. Ik wil ook niet meer dan 3 dagen per week werken wanneer de kinderen nog erg klein zijn dus hoe langer we wachten hoe langer het ook duurt voordat ik andere baan (wil wat hoger op uiteindelijk) kan gaan zoeken...

En wat is het prettigst voor de kinderen...pfff best lastig daarbij heb je gelijk een andere auto nodig, extrakamer etc etc

Iemand ervaringen met een derde, nog tips...

2. mirtjuh

mirtjuh Niet meer actief

Ik heb helaas nog geen ervaring wat de derde betreft, maar wij gaan er nu wel voor. De wens voor mij was er eigenlijk al meteen na de geboorte van onze jongste dochter , maar ML wilde perse wachten totdat de meiden wat groter waren. De oudste is nu 8 jaar en de jongste 6 jaar. Achteraf ben ik nu blij dat er z'on tijd overheen is gegaan. De kinderen zitten nu beide op school en ik heb straks de tijd (mocht onze wens uitkomen) om heerlijk genieten van hopelijk onze derde.

Succes met het maken van je keuze, ben benieuwd naar de ervaringen van de anderen :)

3. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    Hoi

Bedankt voor je reactie!
    Tja ik had eigelijk al lang het idee (en mn man ook) dat we graag drie kinderen willen, maar als er weer eens een aantal erg korte nachtjes zijn geweest, wil ik nog wel eens wat anders zeggen haha, is best zwaar met 2 kleintjes vind ik vooral als ze (en ik dus ook )niet goed slapen snachts.

Als de jongste 2 jaar is lijkt mij wel een mooi tijstip om te gaan proberen.

4. mirtjuh

mirtjuh Niet meer actief

Ik kan me voorstellen hoor dat je op zulke momenten je bedenkingen hebt hoor, korte nachten zijn gewoon erg zwaar.
    Maar nu heb je in ieder geval iets om naar toe te leven, dus hopelijk volgend jaar een mooi beebje voor jullie!
    Succes ermee!

5. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    wij zitten nu in ronde 2 voor een 3e kindje.
    Oudste wordt deze zomer 3, de jongste is 13 maanden.

Mijn man wilde al veel eerder, maar ik wilde nog wachten.

6. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    spannend marloes! jou kinderen hebben ongeveer dezelfde leeftijd als die van mij. Hoe vind jij het nu met 2 van die kleintjes?
    Werk je er ook nog bij?

Is de oudste ook zo jaloers of valt het mee? mijn dochter heeft het er nog wel wat moeilijk mee...

Ik snap mezelfs soms niet meer haha aan de ene kant denk ik nu voorlopig nog even niet, en aan de andere kant ben ik in gedachten al namen aan het verzinnen...gevoel en verstand willen bij mij nog wel eens tegenstrijdig zijn...nou ja nog maar even rustig aan doen met beslissen (samen met mn man natuurlijk...)

daarbij zie ik de reactie van mn werkgever al voor me...alweer.....:$

7. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    volgens mij hebben wij trouwens tijdens de zwschp van de jongsten op het zelfde forum gezeten...was jij ook in juli uitgerekend?

8. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    nee, ik was eind mei uitgerekend, maar schreef met de juni mama's mee... ga toch altijd overtijd ;)

ik vind 2 kindjes echt leuk en er is nog volop plaats voor een derde ;) De tweede draait gewoon meteen mee...zo'n verschil vond ik het dus niet van 1 naar 2. Denk af en toe wel dat de stap van 2 naar 3 wel groter is en daardoor vind ik het toch wel spannender.

De oudste is eigenlijk nooit jaloers geweest. In het begin wilde hij wel op allerlei manieren de aandacht op zich vestigen, maar toen de visite de deur weer uit was, was dat ook weer over.

en over die werkgever... tja. Moet maar zo denken, 3 kindjes in korte tijd, heeft hij daarna nog jaren plezier van ons, haha. Ik werk 3 dagen, geef les op het vmbo. Vind het wel moeilijk voor mijn directe collega's... werk in een klein team, waarvan 2 vrouwen niet zwanger raken. 1 al helemaal uitbehandeld, de ander midden in de MMM, maar al aardig op leeftijd.

Hier is dit weekend ronde 3 begonnen. Alle andere zwangerschappen was het raak in ronde 5.

9. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    Ah, leuk in het onderwijs ik werk ook drie dagen in een psychiatrisch ziekenhuis.
    Inderdaad moeilijk als je coll dan al een tijd bezig zijn met zwanger worden...

Hm mij leek van 2 naar 3 wat minder ingrijpend dan van 1 naar 2, ik vind het best een verschil van 1 naar 2 nou ja ligt ook net aan de kinderen (en jezelf) . Ik mag inprincipe niet klagen hoor, ze zijn beiden gezond en vrolijk, alleen de jongste begint nu pas een beetje beter te slapen, de laatste weken wordt hij nog maar een a twee keer wakker en dan vaak in het begin en eind van de nacht dus dat ik goed te doen. Dit is pas sinds een paar weken, daarvoor werd hij elke 3 uur wakker...dat si wel vermoeiend met nog zon drukke peuter vind ik...

Heb al een aantal keer de vraag gehad "hier blijft het zeker bij? of "jullie willen er toch niet nog meer?!"
    waarschijnlijk omdat ze niet zo veel in leeftijd verschillen...

hmmm snap niet hoe mensen dat soort vragen durven stellen...zou ik nooit op die manier vragen..nou ja maar niks van aantrekken..maar echt leuk is het niet..

10. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    elke 3 uur... dan mag je af en toe best wel een zuchten hoor...

wij hebben het geluk dat het 2 super slapers zijn. Moet ook wel want ze slapen nog samen op 1 kamer. (vond een 2e babykamerr niet nodig) Thom (de jongste) sliep vanaf zijn geboorte door... ook best eng hoor. Na ja eng... gek.
    Maar hij had ook genoeg reserves om door te kunnen slapen, 9 pond was hij. De oudste sliep ook na een weekje al door... dus we boffen echt.

Irritant die vragen...
    ik kan me nu al voorstellen wat ze straks, als het zo ver mag zijn, gaan vragen: oooh, toch een 3e, nu maar hopen dat het een meisje is....

Jij hebt ook best een heftige werkplan dan! Krijg je dan eigenlijk tijdens je zwangerschap vervangende taken, kan me nl voorstellen dat er best 'vervelende' patiënten kunnen zijn

11. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    ja dat was best pittig..maar gelukkig lijkt het nu beter te gaan! nu is de oudste af en toe aan het spoken maar dat komt waarschijnlijk omdat we net verhuist zijn. Is even wennen voor die kleintjes, nieuwe kamer etc.

Ja dat krijg je die vraag vast ja..

Ik hoor ook van het hoop mensen, "wil je er nog een? nou dat kan je er beter vier "nemen" want drie is zo zielig.....nou vind ik onzin

Al zijn ze met zn 6 en, je hebt toch nooit garantie dat ze ook veel met elkaar op gaan trekken..

Werk is soms best pittig indd, zeker tijdens een zwangerschap, ik heb laatste keer voornamelijk op de open afdeling gewerkt. we hebben een afdeling met een gesloten deur en een vervolg met open deur daar komt eigenlijk nooit agressie voor, op de gesloten kant soms wel dus dat is dan niet echt velig.

Deel Deze Pagina