@lilo: Ik woon ook in Dongen! Gezellig! Zitten we straks bij dezelfde vk, tenminste..als het niet te lang duurt bij mij. @Tooske: ik denk dat ik ook maar die ovulatietesten ga halen. Vind het niet erg om te klussen, maar niet constant om de dag. Een beetje gericht is wel prettig, haha! @Bolbuikje: wat fijn dat je gewoon gezond bent! Wel vervelend iedere keer die klachten, zu wel fijn zijn als je daar snel vanaf bent! Nu is het helaas wel de tijd van het jaar om ziek te zijn, op m'n werk komen ook mega veel ziekmeldingen binnen. Enne...goed dat je je vriend naar Brabant hebt gehaald Ik zou er ook niet aan moeten denken om in Rotterdam te wonen! Mijn vriend heeft daar ook een aantal jaar op kamers gewoond en tot vorig jaar nog gewerkt, maar ben blij dat we hier wonen en werken! Het weer was vandaag echt weer drama! Normaal doe ik er 20 minuten over naar m'n werk, maar vanmiddag was dat zeker 3 kwartier. Moet binnen door en da's lekker glad! Gelukkig net op tijd bij m'n ouders om te eten en m'n neefje nog even te zien voor hij naar huis ging. Nu lekker op de bank opwarmen!
hey meis wat een goed nieuws dat je helemaal gezond bent!!! nu maar lekker uitzieken meis!!! haha hier heeft het vandaag ook heel hard gesneeuwd, maar ja is ook niet zo gek want volgens mij woon je niet ver van mij af dat ik ooit gelezen heb haha. je woont toch in dat dorp(zal het niet noemen haha)beginnend met een V? hahaha!!!xxx
he dames bedankt dat ik mag mee kletsen! Ben vandaag naar de fa geweest en start volgende week met icsi 4! Voor de dames die zwanger zijn: Proficiat! Voor de rest (incl. mezelf) OP NAAR ROZE! Zijn jullie al lang bezig voor een kindje?
Wat spannend weer! Ik duim voor je dat het lukt dit keer! Ik ben 6 maanden geleden met de pil gestopt, en we zijn nu 5 maanden echt bezig. Ik ga nu ronde 5 in zeg maar. Vergeleken bij jou nog niet lang dus, maar voor mij al wel lang genoeg, haha. Dus inderdaad: allemaal OP NAAR ROZE!!!
Tj82,,mijn vriend werkt er nog steeds en mag vanuit hier naar zijn werk in Rotterdam! Hij heeft nog wel een heeeel klein flatje daar waar hij kan overnachten als hij echt heel vroeg moet werken of met sneeuw Noordbrabant,mag je best zeggen hoor! Het is Veldhoven En ik heb ook wel een idee waar jij woont haha. Meiden,ik duim voor een roze kerst! Nu ga ik lekker snurken.
Fijn dat je medicijnen hebt nu, hopelijk herstel je snel meid! Ik zou de echo voor kerst willen, dan ben ik 7 weken, dus dat zou wel moeten lukken volgens mij.... Ik ga meteen even neuzen! Oh das fijn meteen een echo voor jou, heeft dat met je leeftijd te maken?
Ik kom ook maar weer eens even HCG strooien . @ Bolbuikje: wat fijn dat ze nu eindelijk weten wat het is en je medicijnen hebt. Hoop dat ze snel gaan werken. Super dat je verder gewoon helemaal gezond bent! @ Tooske: ik had de 1e echo ook met 7 weken en dan is er al een kloppend hartje te zien hoor, dus go for it. @ Hanied: welkom. Hoop dat het bij jullie raak mag zijn volgende week.
Hoi Esje,ja ik ben ook echt blij! Krijg wel knalrode urine en een hele bittere smaak in m'n mond de hele dag,dat is wel vaag. Gaat het goed met je zwangerschap? Niet misselijk enzo? Tooske,da's leuk een echo met 7 weken! Zou ik zeker doen. Ik dacht dat zoiets altijd al gedaan werd in de praktijk maar dat is dus niet zo?? wanneer krijg je normaal dan een 1e echo? Ik gebruik helaas antidepressiva,als ik dat niet doe krijg ik de neiging me om alles druk te maken en overspannen te worden. Ik werk dus ook niet. (doe vrijwilligerswerk) Maar dat heeft dus zijn voordeel als ik zwanger word
Ja, alles goed Gimena, met jou ook? Bolbuikje, vandaar dat je al eerder een echo krijgt, wel lekker hoor! Normaal gezien, zonder medische indicatie krijg je tussen de 10 en 12 weken de eerste echo. Esje, met 7 weken een knipperlichtje te zien? Ik heb vandaag met een echocentrum hier in de buurt gebeld en kan vandaag over precies 2 weken een echo laten maken! Ik ben dan bijna 7 weken. Dus, ben reuze benieuwd! Als we een mooi knipperlichtje kunnen zien gaan we het met kerst toch wel tegen de families vertellen, daar kijk ik zo naar uit! Maar eerst maar even heel hard duimen dat ons minietje heel hard en goed wil groeien!
@ Tooske: goed bezig! Ik had een echo met 6+5 volgens de vk (volgens m'n eigen telling 7+1) en er was al heel duidelijk een heel mooi knipperlichtje te zien. Ga heel hard voor je duimen. Meest geweldige kerstkado ooit voor je. Bij mijn vk krijg je standaard een 1e echo met een week of 8 en daarna nog 1 met 12 weken. Verschilt per vk, want volgens mij is 1e echo tussen 10-12 weken idd normaal. Fijn sinterklaasweekend allemaal!
als ik vanuit mijn ei reken ben ik tijdens die echo 6weken+2 hoop dat het lang genoeg is, we zullen t wel zien.... Ja mooier kerstkado kan niet! Jij dus met 6+5, oh wat lijkt me dat mooi om dat te zien, ik ben nu nog zo onzeker of het allemaal wel goed gaat vanbinnen!
Hallo meiden, Jullie zijn lekker aan het kletsen.HIHI Heb niet precies alles onthouden met het door lezen. Dus voor degene die ik ga vergeten sorry. Noord brabant:ik ben bloembindster. En heb alleen in december mijn "eigen winkeltje"+ dat ik extra werk in de winkel waar ik werk. Esje:leuk joh een mura 4 mooie wagen. Bolbuikje:beterschap met de darm infectie. Hoop dat je je snel weer beter voelt. Tooske: hoop dat je voor de kerst een echo kunt krijgen. Ga je gerust de feestdagen in. Haried:Welkom!!Hoop dat je snel roze zult hebben. Jullie hebben Meer dan lang genoeg gewacht. Wij zijn nu 5 maanden bezig en hopen op 25 dec. op roze! Nou, Ik ben net terug van de avondwake van een oom van mij.(64 jaar) Bah, Zo ontzettend verdrietig. Verder heb ik gister mijn kerstboom gezet en opgetuigd en mijn hele huis in kerst sfeer gemaakt. Wel vroeg, maar anders heb ik niet veel tijd meer en ik vind het ook super gezellig. Verder hier alles zijn gangetje. Veel liefs,
Kan iemand mij uitleggen hoe dat zit met die telling? Ben echt een leek wat dat betreft, haha! Hier nog weinig verandering, voel nog steeds niets. Behalve dat ik de laatste tijd erg prikkelbaar ben, m'n vriend afsnauw en ik sneller geirriteerd ben. Maar dat komt door het ontpillen vrees ik. Hoop niet dat dit blijvend is (ook voor hem)! Merk wel dat ik veel bezig ben met zwanger worden. Had ik eigenlijk niet verwacht, maar als je dus eenmaal die beslissing hebt genomen... Gelukkig heb ik nog enige afleiding ivm het regelen van onze bruiloft, maar daar ben ik een stuk minder mee bezig dan met m'n cyclus en het klussen. Nu m'n zus ook net zwanger is, zou het helemaal leuk zijn als het snel raak is. Maar ik wil ook weer niet te obsessief zijn! En da's soms best lastig! Nu maar afwachten wat m'n cyclus deze ronde doet. Vind het wel heel lastig dat ik nu niet weet wat m'n NOD is. Ga maar niet te vroeg testen, dan kan het ook niet tegenvallen! Knuf voor iedereen!
Petra altijd verdrietig.... Zozo, de kerstboom al gezet? Wat leuk, ik krijg er eigenlijk ook al wel zin in haha! Misschien dat ik m morgen zet en anders volgend weekend.
Welke telling bedoel je precies? Had ik ook wel hoor, de eerste 2 maanden. dat je er heel erg veel mee bezig bent. Wordt wel ietsjes minder daarna (bij mij dan), maar het blijft natuurlijk wel heel spannend. @iedereen: zo, net sinterklaasavondje gehad met mijn ouders en mijn zus en zwager. Surprises en gedichtjes, erg leuk en gezellig. Hopelijk volgend jaar een 1e Sinterklaas voor onze kleine pepernoot... Morgen vier ik mijn verjaardag, maar het wordt niet zo druk (helemaal gezien het weer denk ik). en morgen begin in maar met ovutesten, en natuurlijk klussen... Wordt weer spannend!
@Frou81: Ik bedoel de telling bij het bepalen van de echo (6+5, 7+1). Weet niet waar dit voor staat en hoe die telling is. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!! Ik ben nog niet begonnen met ovu testen of tempen, maar wil dat bij de volgende ronde wel gaan doen. Nu weet ik helemaal niet hoe of wat, maar wacht eerst maar even m'n komende ongi af (of niet als het raak is natuurlijk :0). Ik heb vanmorgen wel even gekeken wat mijn temp nu is en die is 37,4. Is dat hoog? En zo ja, zou dan mijn eisprong kunnen zijn? Ga in elk geval vanavond maar aan de klus, we kunnen geen enkele kans laten schieten, haha! Iedereen een fijne sinterklaas vandaag!!! Liefs!
TJ82, ik stond ook echt te popelen toen we net gingen beginnen! Ik bleef er wel mee bezig, maar iets minder dan de eerste 2 maanden. Dan zakt het toch wel iets hoor. Die telling staat voor het aantal weken en dagen dat je zwanger bent. Deze telling begint bij de eerste dag van je laatste ongesteldheid. Meiden met een gemiddelde cyclus zijn 4 weken zwanger als ze hun ongesteldheid zouden moeten krijgen (1e 2 weken ben je eigenlijk nog niet zwanger, maar dat is de fase tot je eisprong, deze fase wordt altijd wel meegerekend). De 3e en de 4e week zijn dan de weken vanaf je eisprong naar je ongesteldheid, die dan dus uitblijft. In de 5e week wordt het hartje al aangelegd en bij sommigen kun je dit hartje al zien knipperen op een echo bij een zwangerschap van 6 weken. Echter wil ik iets meer zekerheid (ik heb nu mijn 1e echo gepland staan op 6 weken + 2 dagen), dus ik ga die echo denk ik verzetten naar de week voor kerst, dan ben ik 7 weken en heb ik meer kans dat we het hartje kunnen zien knipperen zodat we wat meer zekerheid hebben en het met de kerst tegen onze families kunnen vertellen. Ga morgen bellen, hopelijk lukt t! Fijne dag dames!