meiden uit omg. nijmegen-arnhem

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door LieveMama28, 20 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabine1982

23 jan 2012
    24
    0
    0
    Fijn, dank jullie wel!
    Net even alles gelezen.... pff wel veel. Waarschijnlijk haal ik nog wel eens dingen door elkaar. Maar ook Traantje, gefeliciteerd met jullie kindje! Het is inderdaad wat rustiger hier geworden de laatste weken. Toch leuk om hier mee te komen schrijven :)
    Het is toch weer een nieuwe spannende periode nu ik net zwanger ben. Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik ook meegeschreven op een forum, maar daar bleef niemand meer over een tijdje na de bevalling. In oktober heb ik een miskraam gehad, dus ik vind deze eerste weken extra spannend. Kwaaltjes voel ik nog nauwelijks, dus ik wacht rustig af.
    Hoe is het gegaan met slapen van je oudste Brenda de afgelopen dagen? wat voor hulp zijn jullie van plan om in te schakelen? Dezelfde als bij jullie jongste?

2. Belindada

Belindada Niet meer actief

@Sabine, welkom :D en gefeliciteerd met je zwangerschap!

@ allemaal: ja de bevalling was erg heftig maar ik ben nu weer aardig op de been gelukkig, natuurlijk kan ik nog niet alles maar het begin is er. Ik vond het wel lastig toen de kraamhulp wegging maar gelukkig was me vriend er. Die is deze week weer gaan werken maar komt uurtje eerder thuis om mij te helpen met koken en de kleine enzo.

De kleine doet het goed, alleen vraag ik me af hoeveel een baby bij jullie sliep in het begin. Die van mij kan heerlijk slapen als hij eenmaal slaapt maar als hij wakker is dan is hij ook wakker en hij heeft er moeite mee als ik hem wakker in bed leg, dan houdt hij niet meer op met jengelen. Op me arm half in slaap vallen tijdens voeding en dan in bed is geen probleem, ik verschoon ervoor. Hij is meestal wakker tussen 11-2 en in de nacht van 22:00/0200 en dan heeft hij geen vieze broek, net de fles gehad. Misschien hebben jullie tips?

@Traantje: hoe is het gegaan met jouw herstel van de keizersnede? Alweer op de been? Ik vind het litteken meevallen, smeer jij er nog zalf op?

@Brenda, alweer een beetje kunnen slapen?

@alle andere dames, hoe is het met jullie? Nieuwtjes?

3. Sabine1982

23 jan 2012
    24
    0
    0
    Dank je wel!

Ons zoontje was geloof ik nooit zo lang achter elkaar wakker. Volgens mij steeds ongeveer een uur rondom zijn voeding. Wel herkenbaar dat hij ook in het begin alleen op onze arm in slaap viel. Wanneer we hem in bedje legden sliep hij verder. Dat hebben we een maand of 2 zo gedaan en daarna leerde hij zelf in slaap vallen in zijn ledikantje. Zelf vond ik het geen probleem om het zo te doen. Succes er mee!

4. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    @sabine, welkom! Gefeliciteerd ook met je zwangerschap, kan me voorstellen dat het erg spannend is zo in het begin.

@kolifantje, volgens mij hebben kleintjes toch wel vaak een paar wakkere uurtjes. En meestal ook in de avond.
    Noa sliep in het begin ook vooral in de avonduurtjes niet zo goed. Tja heb volgens mij toen met haar rondgelopen, ben het eigenlijk een beetje vergeten:). Weet nog wel dat zij niet sliep bij mij op de arm, ze werd er alleen maar meer onrustig van. Dus op een gegeven moment na enkele weken in de avonduren in de kinderwagenbak in slaap gewiegd. Denk dat we dat tot ongeveer 3 maanden hebben gedaan. Daarna was het ineens niet meer nodig. Overigens viel ze overdag wel zelf in slaap in haar eigen bedje. Ik heb ook de methode van Ria Blom gelezen, en daar gedeeltes uit die methode (vooral de rust en regelmaat) op mijn eigen manier toegepast en een puckababy slaapzak gebruikt. Hielp hier goed, maar ja noa was dan ook snel overprikkeld en hield zich dan uit haar slaap met haar handjes.

Verder hier geen nieuwtjes, alles z'n gangetje:)

5. Klerkje1

Klerkje1 Lid

3 feb 2012
    14
    0
    0
    Arnhem
    Hmm, dit is ondertussen al een aardig groot en nu ook wat rustig topic. Ik begin gewoon een nieuw topic, kijken of er interesse is...

6. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Hee, dit ziet er gezellig uit :D! Jammer dat er nu zo weinig activiteit is...

Ik kom ook uit omgeving Nijmegen/Arnhem en het lijkt me erg gezellig om wat meer moeders uit de omgeving te kennen...

Kennen jullie het babycafé in Arnhem? Welkom bij de WandelwagenSoos. Ik ga er as woensdag eens heen, lijkt me leuk! In nijmegen komt ook een babycafé/borstvoedingscafé, maar dat duurt geloof ik nog even...

7. Sabine1982

23 jan 2012
    24
    0
    0
    Hoi Firerose,

Leuk dat je ook mee wil schrijven! Dat babycafe ken ik niet, klinkt wel erg leuk. Inmiddels zijn Klerkje en ik naar een nieuw geopend forum verhuisd waar we regelmatig schrijven... heb je zin om mee te gaan?

8. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

hoihoi

Ik ken die cafes niet, klinkt wel erg leuk.
    Ik heb altijd overal gevoed, kleding er over en vaak had niemand het in de gaten.
    Waar woon je?
    gr brenda

Deel Deze Pagina