@lievemama: lees even je laatste bericht: ik heb ovu testen gebruikt. Allebei in 1 x raak...dus voor mij werkte het: ben ook vrij ongeduldig, dus vandaar met testen gewerkt...WIl ook niet zeggen dat het dan meteen raak is, maar goed voor ons was dat dus wel zo ( en voor een vriendin van mij ook) Misschien om je man te overtuigen om toch eens ovu tests te proberen: HA zal waarschijnlijk ook vragen of je testen hebt gebruikt om te kijken of en wanneer je eisprong hebt...
hier heb ik alles gebruikt, ook ovulatietesten. maar bij ons wilde het niet! gelukkig werden we snel doorgestuurd! bij ons was de wens er voor de 2e net zoveel als voor de eerste, dus kan het helemaal voorstellen! wachte4n duurt altijd lang he! ik hoop dat het snel lukt! @ fijn dat je weekend naar huis mag!
Goedemiddag meiden!! Zo, heb de eerste pagina's eens doorgespit: gelukkig was dat nog te doen @mezelf: Ik ben Franka, 28 jaar, woon in Arnhem-zuid en ben mama van 2 kids. Tomas van 19 maanden en Guusje van bijna 3 maanden. @lievemama: leuk dat jullie bezig zijn voor een 2de!! @joppa: leuk, ook bezig voor een 2de!! @traantje: bijna uitgeteld zie ik! Je hebt de kids ook dicht op elkaar, net als wij: leuk! Onze oudste was 16 maanden toen de jongste geboren werd... Ik ben vanuit Arnhem ook echt specifiek 2 keer in CWZ bevallen vanwege de kraamsuites. Vind het echt niet fijn als partner zo goed als meteen na de geboorte weer naar huis zou moeten zoals bij Rijnstate wel is...Vind dat geen fijn ziekenhuis...Ik ben 2x ingeleid, dus dan kun je ook wel makkelijker kiezen. In geval van nood bij een natuurlijke start van de bevalling hadden we gewoon naar Rijnstate gemoeten... @brenda: 2 mooie jongens! En wat een heerlijke zomer beschrijf je! Geweldig als alle kids zo lekker met elkaar kunnen spelen en de buurtjes ook gelijk contact hebben/maken! @joppa: kom oospronkelijk uit de buurt van nijmegen, heb jaren voor mijn studie in deventer gewoon, nu weer wat dichter naar familie verhuisd en dus in arnhem uitgekomen @werk: ben decaan op een middelbare school @kolifantje: haai!! was een beetje druk geweest dus heb je niet meer terug gepb-t, sorry! Kletsen we hier lekker verder Handig dat overzichtje van je! @lievemama: wat vervelend dat je ongesteld bent geworden: kop op! Naar de volgende ronde! @joppa: een nieuwe start in januari: wel fijn lijkt me, nieuw jaar, nieuwe kanse, nieuw ziekenhuis! @traantje: spannend een week na kerst de ks! Heb je dit jaar je kleine nog in je armen! Klinkt wel heftig wat je omschrijft met die ballonetjes in je slagaders... @joppa: bah in het zh! hoop dat het snel beter gaat! Mmm, je moet blijven lees ik...Oh nee, weekend verlof: even genieten van het thuis zijn voor je terug meot! @kerstboom: die zetten we hier standaard op 6 december Sint heeft zijn kont nog niet gekeerd of... @brenda: gelukkig snel doorgestuurd inderdaad: ovutesten werken inderdaad ook niet altijd... ZO! Dat is me een lap tekst
Goedenavond meiden, Zo eventjes achter de laptop. M'n man is even blij dat ik thuis ben (ik ook!!, net lekker onder de douche geweest). Morgen rond 10 uur weer terug en dan weer laxeren. Maandag het onderzoek. Ga even teruglezen, moet heel ver terug hihi. @Kolifantje, zodra de verdoving was uitgewerkt had ik die zenuwpijn. Heb het direct gemeld, ze dachten dat het bij ontzwangeren hoorde. Heel veel onderzoeken gehad maar niemand zal natuurlijk erkennen dat het door de ruggeprik komt. Gaat nu weer een stuk beter met mij. De pijn neem ik maar voor lief. Gelukkig zonder morfine meer. (wat is dat spul verslavend en heftig qua bijwerkingen!) Ik heb je toegevoegd als vriend! Leuk! Jij woont dus ook in het centrum van Arnhem, ik heb jarenlang in de looierstraat gewoond (uitzendbureau straatje) Nu dus in het buitengebied van Bemmel. (wat dus in de hoek van Huissen ligt om het makkelijk te maken....in het kassengebied. Een heerlijk plek, veel ruimte. Huissen is heel leuk! Succes met zoeken, rand van Arnhem is dat dan zuid of noord? Wow al je kerstboom staan, leuk! Kan ook niet wachten, maar moeten eerst sinterklaas weer naar Spanje schoppen hihi! Daarna willen we dit jaar een echte kopen, we hebben al jaren een nepboom. Dit jaar is kijken of dat een echte bevalt. Leuke sfeer brengt dat met zich mee! Vier jij nog sinterklaas met neefjes/nichtjes/familie? Hobbies: paardrijden (wat nu dus even niet kan), zwangerschapspagina (grijns!), lezen, puzzelen (legpuzzels) en taarten maken (kan ik nog niet goed, maar komt vanzelf!) Sauna bezoeken, in achtbanen zitten, wijntje drinken bij cafe florian (centrum arnhem). Dat was het wel zo'n beetje. Oja en films kijken. Kolifantje, nog maar heel eventjes en dan ben je ook mama! Wanneer ga je met verlof? @Traantje, lijkt mij heel leuk een jongetje, heel anders dan een meisje! Knap dat je zelf dingetjes op de naaimachine maakt. Dat zou ik ook graag willen leren. M'n moeder is er helaas niet in geslaagd. (de naaimachine werkte niet mee, wilde een tafeltent maken) De tafeltent is wel gelukt, echter gelijmd ipv genaaid hihi. Voordat ik ziek werd heb ik voornamelijk in de zorg gewerkt (oa Radboud, gelderse roos en ggnet) De laatste maanden voordat ik echt de ziektewet inging (omdat de pijn te erg werd) werkte ik bij een ict bedrijf als financieel consultant (heel nederland klanten bezoeken en software installeren / inrichten, voornamelijk de financiele kant/boekhouding). Ook voor mij hoeft de ruggeprik niet meer, als ik weer zwanger mocht raken heb ik de deal bij het Radboud dat ik (mocht een keizersnede nodig zijn) ik onder algehele narcose mag. Ik lees dat jij een gecompliceerde keizersnede moet ondergaan, mag ik vragen waarom? Ga jij ook onder algehele narcose? Poeh zeg, hoop dat het allemaal voorspoedig gaat! Ik snap heel goed dat je je even rustig wilt houden! Edit: ik lees net de reden waarom het een gecompliceerde keizersnede is, heftig hoor! Hoop dat alles voorspoedig gaat! Zeker later een keer afspreken, misschien op kraamvisite? Week na kerst keizersnede, ik duim voor je! @Brenda, oke dan heb ik jou niet aan de lijn gehad, wel een leuk beroep heb jij, wat voor opleiding heb je gedaan? Ik heb met mijn telefoon gekeken naar netwerken , maar ze niet kunnen vinden. Moet je dat aanvragen ofzo bij het Rijnstate? Dan zal ik mn laptop meenemen morgen. Gaat een stuk vlugger dan mn stomme nokia telefoon. @ Mutsevluts, Martina, welkom hier. Leuke leeftijd van je zoontjes 6,5 jaar en 6,5 maand hihi. Best een groot leeftijdsverschil, mag ik vragen of dat dit een bewuste keus is geweest? Jouw tip over een nieuwe telefoon sla ik ook op. Wij gaan regelmatig naar Kleve, een keertje spieken maar. Ik wil of een HTC of een Iphone. (wil wordfeud spelen, echter is niet voor de nokia e-72 die ik nu heb, waardeloze telefoon is dat zeg! ) @Lieve mama,annemarie jij dus heel tevreden met je Samsung Galaxy, is dat android? Die ook maar is gaan bekijken in april. Ik heb heel lang getempt, kan het je aanraden, na een paar rondes heb je inzicht in je cyclus en weet je (achteraf) of je ei is geweest en wanneer je NIET ongesteld moet worden. (temperatuur ligt na ei hoger dan voor ei) Heeft mij goed geholpen om eisprong te leren kennen. (ben heel regelmatig qua cyclus / ei) als je meer wilt weten hoor ik het wel. Je man hoeft het niet te weten. Ovutesten werkten niet voor mij. Werd er zenuwachtig van. Wat Franka zegt, waarschijnlijk zal de huisarts vragen naar tempkaartje/ovutesten. Kan iig nooit kwaad om even te testen wanneer je eisprong is. Hoop dat het heel snel raak is! @Franka, ook jij welkom hier. Oo was er nog een topic ? Heb ik niet gezien. Leuk dat je ook mee komt kletsen. Nog gefeliciteerd met Guusje, hoe gaat het met het gezinnetje, al een beetje gewend met zn vieren? Bevallen in het Rijnstate (inleiding en keizersnede) is ook mij niet goed bevallen. Echter de afdeling waar ik nu opgenomen ben is heel fijn. Lieve verpleegsters. Kon ik van de afdeling verloskunde / kraamafdelingen niet zeggen. Sjagos waren dat. Altijd heel druk met vanalles. Moest overal om vragen, anders vergaten ze mij. @all, wat een lap tekst zeg hihi. Morgen dus weer terug en dan afwachten hoe en wat. Ik ga nog even mn man gezelschap houden .. lekker slapen straks in eigen bed! Heerlijk! Tot snel!
hey franka! ja ik ook hier... jij ook haha gezellig!!! ben beide keren in Rijnstate bevallen en dat is bevallen (hihi)... heb bij de 1e bevalling in de clinch gelegen met de zuster en die heb ik na mijn uitbrander niet weer gezien (nee haar dienst was niet over maar net begonnen hahaha) en kregen bij de bevalling van de 2e te horen dat het bezoekuur over was (8 pers. aan bed na bezoekuur dus niet zo gek) lievemamma ik weet precies hoe je je voelt!!! oke mijn zoontjes zijn van 2 verschillende mannen maar van de 1e was ik in ronde 1 zwanger en van de 2e na 22 rondes.... je weet gewoon dat het kan maar de teleurstelling iedere maand is groot.... sterkte en op naar de volgende ronde..... !!! (sorry ben heel erg slecht in het uitdrukken op papier en ik snap dat het rot overkomt maar zo bedoel ik het niet!!!) jopa wat fijn dat je even naar huis mag..... sterkte met de onderzoeken!!! hier thuis is het rustig na een drukke drama-dag... de kids liggen op bed en manlief is werken... en ik zit een pak met bokkenpootjes naar binnen te werken
internet kan je vooraan vragen aan de balie denk ik. Ik lag in ander ziekenhuis, waar veel ouderen waren, ik moest kabel hebben, was 5 euro en had onbeperkt internet. Heerlijk! Ik heb geen opleiding gedaan voor dit werk. Ik heb een commerciele achtergrond en schoevers. Ik werkte op de commerciele afdeling en vond ik niet zo. Toen heb ik intern gesolliciteerd. Mijn werk was toen niet zo uitgebreid. Ik heb wel medische termologie moeten volgen intern. Maar het is vooral veel uitzoeken, regelen en weten. Het werk is heel breed en heeeeeeel afwisselend. maar ook wel pittig. Bij ons worden geen parttimers meer aangenomen ivm complexheid van de functie (mocht je interesse hebben ) Ik heb echt superleuke job! gr brenda
@brenda: Leuk zo'n feest voor welke gelegenheid is dat? Het is de dag voor oud en nieuw.... Je job die je omschrijft lijkt me erg leuk hoor, hoop ook echt na me verof iets leuks te vinden. @lieve mama: Leuk dat we dezelfde hobby's hebben, ik heb trouwens wel regelmatig nepnagels gehad maar als ik ze zelf keurig onderhoud dan zijn die van mezelf ook erg mooi, me eigen nagels worden van nep nagels toch erg breekbaar . Maar het is wel veel makkelijker want ik heb niet altijd zin me nagels te doen. Oja en die Samsung, ik vind hem zo groot. Gisteren dus rond wezen kijken en was gek van de Nokia Lumia 800 maar ze hebben ook een samsung versie alleen de camera is 5 megapixel ipv 8 dat is enigste verschil en kost maar 330 euro dus dat vind ik mooie prijs, kan ik eventueel volgend jaar gewoon weer nieuwe nemen En balen zeg dat je weer ongesteld bent geworden, bij ons was het de eerste keer direct raak dus ik weet dat ik daar heel gelukkig mee mag wezen. Maar iedereen heeft denk jouw frustratie hoor of je nu in de eerste ronde bent of al na de 20ste......het lijkt me alleen zo heftig als je in het medische circuit terecht komt. @mutsefluts: hihi ja dat snap ik, maar ik heb nog geen kinderen dit jaar! Gisteren hebben ook alle winkeliers hier in de straat al een kerstboom gehad van de gemeente om de straat op te vrolijken, vond dat ook wat vroeg hoor maar wel erg gezellig! @jopa: Veel sterkte vandaag weer hoor, heb je veel pijn? Gelukkig heb je zo te horen lieve familie die er is om voor je te zorgen Heb je moeite gehad om van de morfine af te komen en volg je nu een speciale behandeling tegen de zenuwpijn en gaat het ooit echt helemaal verdwijnen? Wij vieren hier geen sinterklaas want er zijn nog geen kleine kindje in de familie, wij zijn echt de eerste dus dat wordt voor iedereen nieuw. Als we gaan verhuizen dan zal het richting Bemmel/Huissen zijn waarschijnlijk. En ik ben nu al aantal weken met verlof, mijn functie komt na me verlof te vervallen en mocht eerder met betaald verlof hierdoor. Dus na me verlof op zoek naar een andere parttime baan maar heb geen haast, rustig rondkijken straks. @franka: Hoi hoi, leuk jij ook hier! Ja dan kletsen we hier gewoon lekker verder. IK zal eens in dat andere topic kijken of het slim is om ze naar hier te vragen. Ik ben nu al soms ff de draad kwijt, moet echt goed teruglezen.....moeten niet met 50 man door elkaar gaan kletsen dat schiet niet echt op denk, haha. Erg gezellig hoor daar niet van maar niet echt handig. @traantje Die ballonen, doen ze dat voor de keizersnede of al daarvoor? En ga je onder gehele narcose? Spannend nog even en dan hebben jullie de kleine in je handen. @alle dames: ik heet Priscilla, jullie echte namen moet ik nog ff weer in een schema verwerken en goed teruglezen hoor, hihi het wordt drukker hier zo nieuwe dag vandaag, heb zo slecht geslapen , gisteravond een verjaardag gehad en dan is het druk en door die drukte niet echt kunnen slapen, chaos in me hoofd. Gelukkig is het zondag dus beetje luieren vandaag Ga maar een lekker ontbijtje maken. En er kwam toch nog iemand uit het westen van het land? Wie was dat ook alweer? Ik kom daar namelijk ook vandaan, ooit voor me ex hierheen verhuisd en jij? fijne dag allemaal en jopa sterkte vandaag weer!!!
@mutsefluts: heb die dames van andere forum ook naar hier gevraagd, diegene die actief zijn, zijn er denk een stuk of drie nog extra dus dat kan wel
@Kolifantje: hoe meer zielen hoe meer vreugd toch? Die ballonnen gaan er om 8 uur 's ochtends in en de ks is dan om 9 uur als het goed is. En ik hoop gewoon onder een ruggenprik, want ik wil wel graag meteen mijn kleine mannetje kunnen zien @Lievemama: ik kocht altijd ovulatietesten op sensitest.nl, was niet zo duur en kon je er meteen heel veel nemen. Bij ons was het op een gegeven moment wel echt op de klok, helaas, het was gewoon nodig. En het gaat vast ook gewoon lukken hoor, dus als je geen zin hebt in getest of gemeet (alleen weet ik als huisarts dat het eigenlijk wel altijd gevraagd wordt om het te doen...) @Jopa: al weer terug in het ziekenhuis inmiddels. Lig je weer in hetzelfde bed op dezelfde kamer? Hoe laat ben je morgen aan de beurt. Wel heel erg spannend hoor! Ik duim heel hard voor je dat het allemaal meevalt (zal trouwens heus wel ) Waar heb je trouwens gewerkt bij De Gelderse Roos? Ik ben daar ook nog 1 jaar lang arts-ass geweest, in Wolfheze... @Franka: ik ben heel benieuwd hoe het is om 2 kids zo dicht op elkaar te hebben... Nu is onze oudste wel heel makkelijk, dus dat scheelt! @rest: zwaai zwaai @hier: ook meestal meteen nadat de Sint weg is een kerstboom. Ben heel benieuwd of J.enna er een beetje vanaf wil blijven. Normaal gesproken komt ze nergens aan als ze het niet mag
hihi kolifantje ik had de link al geplaatst...... wow dat is erg vroeg van de gemeente... die zijn de sint denk ik zat haha!! jopa heel erg veel sterkte!!! hopelijk heb je lekker kunnen slapen in je eigen bed... is toch wel het lekkerste!!! hihi traantje succes met de boom en J.enna die ervanaf moet blijven... gelukkig had mijn oudste snel door dat het niet mocht... en nu vind ie het geweldig om alles samen te versieren.... trouwens mooie naam heeft je meisje!!!! hier: pfff is het al vanavond 20.00uur?? manmonster gaat zo weer werken (komt gelukkig niet veel voor maar hij kan niet anders) en de kids zijn erg vervelend... de oudste is geloof ik een soort van ontspoort en de jongste wil alleen mamma.....
Ik kom me ook vanuit het andere topic hier melden! Ik houd mijn echte naam voorlopig nog even achterwege, houd het maar even op Anna. Ik ben 28, getrouwd, zoontje van 21 maanden, en de tweede opkomst (een meisje, deze keer). Ik ben geboren in Arnhem, op mijn 19e verhuisd naar Nijmegen (studie), en sinds ruim een half jaar wonen we in Huissen. Tegenwoordig ben ik thuisblijfmoeder. Hobby's: haken en naaien (tot nu toe baby-accessoires, en knuffels, maar straks ook kleertjes en nieuwe kleding voor mezelf, is het plan), lezen, uit eten gaan, koken en bakken. Ik zou nog wel heel graag willen leren om zelf taarten te maken(bijvoorbeeld voor de tweede verjaardag van mijn zoontje straks), maar de mooiste vind ik met marsepein, en dat lust hier volgens mij bijna niemand in de familie... (Daarbij komt, dat ik een paar dagen voor de verjaardag uitgerekend ben, haha!)
anna wat mooi wat je hebt gemaakt voor de kleine!!! heb toevallig van de week de naaimachine wat ik van mn s-mams had ge-erft op tafel gezet en net het boekje doorgelezen.... nu nog de kans krijgen om er daadwerkelijk iets mee te doen....
hoi meiden, @anna welkom hier. Ik ben ook bezig met het leren taarten te maken. Leuke hobbie! @all, heerlijk geslapen, wel veel wind zeg. Ondertussen weer in het ziekenhuis en aan het laxeren. Gaat goed gelukkig, darmen maken veeeeeel herrie! Man en dochter net geweest, leuke afleiding! Nu weer even tv kijken. Morgen om 2 uur onderzoek. Heb nu ook draadloos netwerk via ziekenhuis, heel fijn! Spreek jullie weer,fijne avond!
fijn dat je draadloos internet heb! voor taarten heb ik te weinig geduld, maar ik ga cursus sminken volgen. gr brenda
Hoi allemaal, ik kom me ook aanmelden vanuit het andere topic Heb nog geen tijd gehad om de alles van de voorgaande pagina's door te lezen, maar ben morgen vrij dus dan maak ik daar even tijd voor. Ben 28 jaar (sinds 1 week) en in maart mijn eerste kindje gekregen. Zag al wel dat er over het rijnstate werd gepraat, ik ben daar ook bevallen en vond het heel fijn daar. Zusters en dokters waren zo lief vond ik zat vol hormonen geloof ik haha. Ik ben ingeleid met ruim 41 weken. Ben in Arnhem geboren, tijdens mijn jeugd in Huissen gewoond en nu alweer drie jaar terug in Arnhem. Ik werk 24 uur per week, noa gaat twee dagen naar een kinderdagverblijf en mijn vriend heeft 1 papadag. Ik ga zoals al te lezen in het andere topic volgend jaar trouwen Lijkt me heel gezellig om hier lekker over van het alles en nog wat te kletsen en ervaringen uit te wisselen.
Hallo meiden, Ook ik kom me hier melden vanuit het andere topic! Hopelijk kan ik het bijhouden hier... Heb een klein beetje terug gelezen, maar nog niet alles. Mijn naam is Bianca, ik ben 34 jaar en heb een prachtige dochter Emily van ruim 6 maanden. Ik woon in Arnhem-zuid, maar het streven is wel om naar een dorp in de omgeving te gaan. Het liefst in de buurt van bos! Ik werk op een verzekeringskantoor, 27 uur (3 dagen van 9 uur) per week. Emily gaat 2 dagen naar een kdv en 1 dag past mijn schoonmoeder op. Maandag en dinsdag zijn de drukste dagen en loop ik vaak mezelf voorbij. Voor mijn verlof werkte ik 40 uur. Het lastige nu is dat ik die 40 uur nu moet proppen in 27 uur... Dat lukt natuurlijk niet dus ik ben nog zoekende hoe ik dat het beste aan kan pakken.. Gelukkig neem ik nooit m'n wekr mee naar huis! 17 uur is 17 uur! haha Ik heb ook ovu-testen gebruikt en vond het heel prettig! Je weet met een regelmatige cyclus wel ongeveer wanneer je eisprong is, maar dit maakt het toch wat duidelijker. En het gaf mij een gerust gevoel dat ik hem niet zou missen. Daarnaast wist ik ook precies wanneer ik ongesteld moest worden en wanneer ik dus veilig kon testen. Minder stress! De laatste ronde heb ik ook getempt. Beetje gedoe maar wel een extra bevestiging ook weer. En die ronde was het raak! Het maakt niet uit hoe lang je al bezig bent en of het je eerste, tweede op tiende kindje is het blijft frustrerend als het niet lukt!! Ik zal deze week even proberen bij te lezen..
hoi bianca, Welkom! Bos is heerlijk! we hebben einde van de straat een bos, we gaan er te weinig heen! maar als ik er loop, heerlijk! grbrenda
cc en banne welkom!!!! banne toevallig die verz. met dat hele grote kantoor aan de rand van Elden??? hoe is het met E.?? is ze een beetje opgeknapt?? brenda wat leuk een cursus schminken! 2 internet-vriendinnen van mij maken taarten en die zijn altijd zoooo verschrikkelijk mooi!!! 1tje doet ook mee met wedstrijden en heeft onze bruidstaart gemaakt Bekijk bijlage 202181 (ik wilde geen standaard taart vandaar ook de kleur grijs... en mijn man had een grijs pak aan) jopa lekker hoor dat je internet hebt!!! sterkte met laxeren... en heeeeeeeeeel veel sterkte morgen!!! zo hier rust na een heftig weekend... de oudste was geloof ik een beetje ontspoord daar heb ik net ff een heel goed gesprek mee gehad!! morgen nieuwe week, nieuwe kansen!!! en de jongste is een beetje uit zn hummetje... of het een na-wee van de 6-maanden-sprong is of gewoon niet lekker.. ik weet het niet.... dacht eerst dat ie ziek werd of tandjes kreeg maar vandaag is het alleen maar bij mamma-hangen-dag geweest....
oooooooooooh ik ben brutaal geweest..... ik heb gevraagd of het andere topic dicht mocht omdat we toch allemaal hier zitten.... heb wel in mn laatste bericht de link naar dit topic gezet