@brenda (oosterhout Nijmegen-Noord, twee zoontjes van 2 en 1, zorgadviseur, Houd van computeren, winkelen, koffie leuten, wandelen, fietsen, speeltuin, dierentuin en de carnaval en gaat cursus schminken volgen) @traantje (Elst, moeder van meisje van 13 maanden en zwanger van nummer 2 die via keizersnede geboren gaat worden tussen kerst en oud en nieuwe en huisarts in opleiding, nu ziektewet maar bijna met verlof, houd van bankhangen, dingen naaien op de naaimachine, film kijken en hardlopen) @jopa (Bemmel, moeder van meisje van 4, momenteel wia door zenuwbeschadiging ruggenprik, normaal financieel consultant voornamelijk in de zorg, januari starten met ICSI Radboud, weer thuis na ziekenhuisopname, vrijdag hb check en overleg hoe nu verder ivm laag hb, houd van Hobbies: paardrijden, zwangerschapspagina, lezen, puzzelen (legpuzzels) en taarten maken, sauna, in achtbanen zitten, film kijken, wijntje drinken bij cafe florian (centrum arnhem). @lieve mama, (Bemmel, moeder van een jongen van 2, planner in de zorg en nagelstudio aan huis, bezig met maken van nummer 2, houd van shoppen, lekker wijntje drinken, beetje computeren, bios, sauna uit eten.) @mutsevluts (Arnhem, moeder van twee zoons, thuisblijfmamma, 33 jaar, wil de naaimachine gaan uitproberen, getrouwd) @franka (Arnhem, 28 jaar, moeder van zoon en dochter, decaan middelbare school) @cc93 (Celine, Arnhem, 28 jaar, moeder van 1 kind en gaat volgend jaar trouwen. Hobby's lezen, bioscoopje pakken, uit eten (grote favoriet), dierentuinen bezoeken (nu helemaal met zo'n kleine meid erbij) en uiteraard leuke dingen doen met Noa en vriend! @banne77 (Arnhem, 34 jaar, moeder van een dochter, werkt 27 uur op verzekeringskantoor) @anna (Huissen, 28 jaar, zoon en tweede op komst dat wordt een meisje en is uitgerekend op...?, houd van haken en naaien,lezen, uit eten gaan, koken en bakken en is thuisblijfmama)[/B] @kolifantje (Priscilla, Arnhem, 28 jaar, woont samen, zwanger van een zoon en uitgerekend op 6 januari, nu met verlof, werkte als office manager parttime maar na me verlof op zoek naar wat anders want job komt te vervallen, houd van: lekker eten, sauna, shoppen, op vakantie gaan, soms op stap om lekker te dansen, ben heel soms crea bea en verder lekker op de bank met een leuk programma of film) sorry mijn fout dat de verkeerde was gekopieerd... ik zat tegelijk met iemand anders en die had m aangepast op tikfoutjes enzo...... ik heb nu alleen ff mijn naam aangepast aan de laatste die erin stond...
@Franka: schrikken zeg! @Kolifantje: ja, inderdaad bewust voor gekozen om thuisblijfmoeder te zijn (na een boel rekenwerk), en ik vind het heerlijk! Ik ben nu bijna een jaar thuis, en ik heb me nog geen moment verveeld!
Nog eenmaal het overzicht, had ook niet de juiste gekopieerd, als het goed is klopt het nu allemaal weer @brenda (oosterhout Nijmegen-Noord, twee zoontjes van 2 en 1, zorgadviseur, Houd van computeren, winkelen, koffie leuten, wandelen, fietsen, speeltuin, dierentuin en de carnaval en gaat cursus schminken volgen) @traantje (Elst, moeder van meisje van 13 maanden en zwanger van nummer 2 die via keizersnede geboren gaat worden tussen kerst en oud en nieuwe en huisarts in opleiding, nu ziektewet maar bijna met verlof, houd van bankhangen, dingen naaien op de naaimachine, film kijken en hardlopen) @jopa (Bemmel, moeder van meisje van 4, momenteel wia door zenuwbeschadiging ruggenprik, normaal financieel consultant voornamelijk in de zorg, januari starten met ICSI Radboud, weer thuis na ziekenhuisopname, vrijdag hb check en overleg hoe nu verder ivm laag hb, houd van Hobbies: paardrijden, zwangerschapspagina, lezen, puzzelen (legpuzzels) en taarten maken, sauna, in achtbanen zitten, film kijken, wijntje drinken bij cafe florian (centrum arnhem). @lieve mama, (Bemmel, moeder van een jongen van 2, planner in de zorg en nagelstudio aan huis, bezig met maken van nummer 2, houd van shoppen, lekker wijntje drinken, beetje computeren, bios, sauna uit eten.) @mutsevluts (Arnhem, moeder van twee zoons, thuisblijfmamma, 33 jaar, wil de naaimachine gaan uitproberen, getrouwd) @franka (Arnhem, 28 jaar, moeder van zoon en dochter, decaan middelbare school) @cc93 (Celine, Arnhem, 28 jaar, moeder van 1 kind en gaat volgend jaar trouwen. Hobby's lezen, bioscoopje pakken, uit eten (grote favoriet), dierentuinen bezoeken (nu helemaal met zo'n kleine meid erbij) en uiteraard leuke dingen doen met Noa en vriend! @banne77 (Arnhem, 34 jaar, moeder van een dochter, werkt 27 uur op verzekeringskantoor) @anna (Huissen, 28 jaar, zoon en tweede op komst dat wordt een meisje en is uitgerekend op 3 maart, houd van haken en naaien,lezen, uit eten gaan, koken en bakken en is thuisblijfmama) @kolifantje (Priscilla, Arnhem, 28 jaar, woont samen, zwanger van een zoon en uitgerekend op 6 januari, nu met verlof, werkte als office manager parttime maar na me verlof op zoek naar wat anders want job komt te vervallen, houd van: lekker eten, sauna, shoppen, op vakantie gaan, soms op stap om lekker te dansen, ben heel soms crea bea en verder lekker op de bank met een leuk programma of film)[/B] Hier gaat alles weer goed, gelukkig nog de enige hier in huis die ziek is geweest. Hopen maar dat Noa het buikvirus niet krijgt. @Jopa fijn dat je weer thuis bent! Hoop dat het snel beter gaat. @Franka, dat is schrikken! Hoe is het nu? @kolifantje de zwangerschap was inderdaad heerlijk bij mij, in het begin ook wel meer moe als normaal. Een avondje laat naar bed zat er niet in maar verder lichamelijk geen klachten. Zoals harde buiken of maagzuur o.i.d. De bevalling was bij mij wel iets minder . Maar de zwangerschap zou ik zo overdoen. @mutsevluts, ik ga sept 2012 trouwen. Erg spannend, gemeentehuis is al geregeld en feestlocatie ook. Maar verder moet er nog een hoop gebeuren. Waaronder ook de trouwjurk uitzoeken
@cc spannend hoor!!! en op welke dag ga je trouwen (ik ben 14 sept. jarig)??? wil je een echte jurk of mag het ook een gala-jurk zijn... ik heb bij dreamdresses in de koningstraat mijn jurk "gekocht" (gekregen van mn helaas inmiddels overleden s-moeder).... niemand heeft in de gaten gehad dat het geen echte jurk was!!!! @kolifantje ik ben sinds september vorig jaar thuis en verveel me zo heel af en toe maar dat is meer omdat ik dan niks kan doen omdat de kleine man dan slaapt.... maar gelukkig is ZP er
ik heb mijn jurk laten maken, was een adres kon alles maken en namaken. ik ben ook in september getrouwd! al weer heel wat jaartjes terug
Even mijn hart een beetje luchten hier, ben zoals al eerder geschreven zelf al ziek geweest. Ook noa's vriendinnetje op het kdv is gister eerder naar huis gegaan omdat ze moest spugen. Nu heb ik eigenlijk al de hele tijd in mijn hoofd het idee dat Noa straks ook ziek wordt. En nu heeft ze voor het eerst haar fles niet willen drinken. Ze krijgt altijd rond het middaguur melk, maar ze sloeg de fles al weg als ik alleen maar in de buurt kwam. Verder wel vrolijk enzo. Ze is eigenlijk nog niet echt ziek geweest tot nog toe, dus zit echt in de stress. Ze slaapt nu maar ik ga wel wat vaker kijken denk ik. Herkennen jullie dat? Of hebben jullie dat niet zo? @mutsevluts welke jurk moet ik nog even over nadenken. Weet wel dat we niet al te groot budget hebben, dus maar even kijken wat mogelijk is. Ben wel iemand van de sisi jurken haha. Maar of dat erin zit. Ik ga eind september trouwen, welke datum hou ik ivm privacy liever voor mezelf.
CC, je kunt er geen pijl op trekken, sommige kinderen worden ziek andere niet. Ik heb vanaf hier makkelijk praten maar probeer het gewoon aan te kijken. Een keertje niet drinken / minder drinken kan "gewoon" gebeuren. En als ze ziek wordt dan ga je haar alle liefde van de wereld geven. Ik weet dat ik vooral bang was voor het ziek worden na de inentingsspuit. Maar onze dochter is daar nooit ziek van geworden. Ze is sowieso (afkloppen) heel weinig ziek geweest. En als ze al ziek was, was het heel snel weer over. Hoop dat de griep noa overslaat! En extra in de gaten houden kan (zeker voor je gevoel) nooit kwaad! Gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk, ik ben op 21 september getrouwd hihi. Hele mooie maand! Veel plezier met alle voorbereidingen!
@cc93: Leuk hoor, nu hopen op een mooie zonnige dag! In Arnhem zit ook nog de Sluier op Jansplaats, klein winkeltje maar heel gemoedelijk en niet zo duur alhoewel je het zo duur kan maken als je wilt natuurlijk Vervelend als je denkt dat de kleine de griep krijgt, hopen van niet. Wat deed jij nou voor werk of ben je een thuisblijfmama? @brenda: Had jij nou al wat leuks voor jullie feest de 30ste? Je wilde toch als Aladin en Yasmin? @jopa: Hoe gaat het met je? Voel je je alweer iets beter en alle cadeaus voor Sint en Piet al binnen? @mutsevluts: Ik snap dat je je soms verveeld, ik heb dat ook nu ik met verlof ben en na me verlof wat anders moet zoeken maar dan heb ik de kleine ook natuurlijk. Ik ga wel graag weer aan het werk straks, al heb ik wel uitgerekend dat het voor mij het voordeligste is als ik tussen de 16 en 20 uur ga werken, meer is echt niet meer voordelig. Me vriend heeft een goede job en alles wat ik erbij werk is extra maar je betaald je scheel aan de kinderopvang en als ik dus meer dan 20 uur ga werken dan is het financieel totaal niet meer aantrekkelijk, ja of ik moet weer 40 gaan werken maar dat wil ik niet. Heb helaas geen ouders of schoonouders om de hoek wonen, dat zou een hoop in de kosten schelen.
tja griep virus is altijd vervelend, maar over het algemeen vind ik het met de kleintjes wel meevallen het ziek zijn op zich. Wel hoge koorts enz, maar hier zijn ze redelijk snel weer beter. Dus hoop bij jou ook! En liever dat het niet doorzet. tja ik vind steeds duurder worden, vooral opvang enz. En jammer dat ze het zo onaantrekkelijk maken om te gaan werken. Zijn jullie klaar voor de sint?
cc hoe is het met de kleine?? idd brenda het valt meestal wel reuze mee met het ziek zijn... pcmmetje werkt hier altijd fantastisch (vooral tegen de koorts)!! kolifantje hier ook geen ouders/s-ouders in de buurt.... ja mijn vader en zijn vrouw wonen hier om de hoek maar die zijn niet in staat om een hele dag op te passen.... kwa opvang weet ik het niet... M. is alleen 1 dag in de week op de basisschool tussen de middag overgebleven en dat koste iets van 35 euro in de 3 maanden.. maar ik kreeg van een moeder op school te horen dat zij haar dochtertje 1 ochtend naar de kinderopvang doet.. wil daar ook eens gaan informeren want ik kan een bijbaantje voor 1 ochtend krijgen (niet zwart, maar die man wil alleen een bekende van degene die er nu werkt)... sint: we moeten voor de oudste nogsteeds het grote kado kopen... manlief wilde de legotrein van 150 euro halen maar dat vond ik te gortig worden... maar: M. zei vanmorgen "ik hoop zooooo dat ik die trein krijg ookal ben ik niet lief de laatste tijd".... tja dan smelt ik dus maar ff met manlief overleggen...
wij hebben de duplotrein, vind alleen erg vervelend geluid aan zitten vooral als hij 100 keer achter elkaar wordt aangezet hahaha maar hier kan ik ook echt wegsmelten hoor! vooral als ze lief praten en dan lief kijken. brenda
ik heb ff met mn man overlegt en die vind ook dat gezien alles wat er dit jaar is gebeurd de grote kanjer gewoon erg met zichzelf in de knoop zit en niet weet hoe hij er mee om moet gaan en zich op deze manier uit..... manlief gaat straks de goederentrein halen
wat leuk kado. sinterklaas is wel ergggg lief onze grote vent is ziek, heeft net erggg overgegeven...
Ahhh wat zielig al die zieke kindjes toch! Heerst echt iets! Wij zijn nog niet getroffen, maar hou er ernstig rekening mee als ik dat zo hoor om me heen! Mijn vader gaat beter: hij is nu nog in zh maar mag zaterdag naar huis. Krijgt een heel programma van hartrevalidatie, dus zinkt nu een beetje in dat het wel ernstig was/is...
heftig zeg, ik hoop dat hij weer helemaal goed hersteld. ja griep heerst, balen is dat he! vooral sander spuugde zijn bed, slaapkamer, gang en de badkamer onder....gelukkig was mijn man thuis. grbrenda
@mutsevluts: Ok, ik hoop voor jou dat het een beetje aantrekkelijk is om een halve dag te werken wat niet zwart is, denk haast van niet. Kinderdagverblijf kost zo'n 7 euro per uur en ligt een beetje aan wat jij en je partner verdienen wat je daarvan van de belastingdienst vergoed krijgt. @alle dames: sterkte dames met de zieke kindjes, erg sneu, zeker nu met de sint en piet voor de deur. Deze slaat ons huisje dit jaar nog even over want sint en piet vind ons toch iets te oud voor cadeautjes, de kerstman komt dit jaar. Maar volgend jaar hoop ik wel dat hij onze kleine man komt bezoeken Ik mis trouwens wat meiden hier op het forum, heb lieve mama al tijdje niet meer gehoord en traantje ook niet, alles goed met jullie?
Hoi meiden, Mutsevluts, leuk cadeau! En met die trein spelen ze jaaaaaren! Alvast veel plezier met sinterklaas! Kolifantje, ja ik mis traantje en lievemama ook, ook ik ben nieuwsgierig hoe het met jullie gaat! Hoe is het met jou kolifantje? Zieke kids, veel beterschap toegewenst! Ego: m'n darmklachten zijn weer in alle hevigheid terug. Kan alweer dagen niet naar het toilet. Buikpijn weer terug (weer hoog in de buik) Morgen weer terug naar de huisarts. Ook om hb te prikken. Vanmorgen telefonisch gesproken met huisarts, gelukkig staat de huisarts achter mij dat er iets moet gebeuren. Hij vond het vreemd dat ik weer thuis was zonder een goede medicijnondersteuning. Wat een narigheid zo vlak voor sinterklaas. Hou m'n hart vast voor morgen. Het enige wat ik op dit moment kan doen is drie maal daags movicol en tabletjes van iets anders. Ben effe de naam kwijt. Hou jullie op de hoogte, Groetjes jopa
@jopa: Hier gaat alles goed, alleen zit het thuis vandaag niet echt mee. Gisteren hadden we de kraan van de wasmachine kapot, water spoot in het rond, zat wel zo'n stop op maar deze deed het niet. Was blij dat ik thuis was anders stond huis blank. Dus vandaag kwam een kennis deze kraan vervangen. Maar me internet heeft er bijna heel de dag uit gelegen en me radio stoort, grrrr UPC drama . Zo dat was even een hoop geklaag....sorry Maar wat vervelend zeg dat je je weer zo beroerd voelt, hoop echt dat ze morgen wat meer voor je kunnen betekenen en met een juiste oplossing komen.
@kolifantje, jeetje da's wel pech hebben. Idd goed dat je thuis was. Heb ook een keer meegemaakt dat je hier bijna kon zwemmen.... vond de houten vloer niet leuk... UPC, KPN (heb ik) een pot nat. Af en toe storing dan gaat het weer goed en dan weer storing. Gek wordt je ervan. Dank je wel, we zullen zien morgen! Fijne avond, ga proberen wat te eten...geen zin in bah!