Meidennnn!!!! Sorry hoor voor de grote verwaarlozing de afgelopen dagen en tijdens moment supreme. Bevalling is een grote hel geweest die 20uur geduurd heeft. Heb t al een beetje opgeschreven, maar wil t Sjors graag besparen. Dus die komt wel, tenzij Sjors zegt dat ze ECHT zeker weet dat ze het wil lezen. Kleine doet het hardstikke goed. Borstvoeding was ff uitdaging met opgang brengen, mag nu stoppen met kolven maar heb wel een tepelhoedje nodig. Het is wel ontzettend druk zeg allemaal, heb nog weinig behoefte aan visite bijvoorbeeld. Na 15 min uit bed ga ik bijna tegen de vlakte. Krijg ook weinig slaap door het voeden, kolven en bijvoeden, maar vanaf vandaag dus alleen nog maar borstvoeding, zal berg schelen vannacht zeg.
Ach Skaya!! 20 uur... Das niet snel! Maar wat een mooi mannetje (L). Fijn dat de bv op gang is! Nu zo houden meid. Ik vond de eerste zes weken zwaar, terwijl het wel meteen goed op gang was, maar daarna gaat het soort van vanzelf! Ik ben wel benieuwd naar je verhaal . Volgens mij is Sjors al wel wat gewend .
Skaya jeetje wat een lange bevalling zeg. Kan me voorstellen dat je nog op krachten moet komen. Het is wel een heerlijk manneke om te zien zeg. Flower ojee hoop dat het ondertussen met je szus ook beter gaat. Gefeliciteerd met je nichtje. Wat leuk dat je aan de oogjes duidelijk kan zien dat het nichtjes zijn. Dreamer ach hoop dat de kleine zich nu wat lekkerder voelt.
Skaya, ben ook benieuwd naar je verhaal meid! 20 uur klinkt idd als een hel! Ik weet niet wat me overkomt vandaag.. Aimée heeft al weken niet overdag geslapen.. Nu vannacht door geslapen van 22.30 tot 5.45, toen na de fles tot 10 uur geslapen.. daarna wakkr tot 14.00 en weer geslapen tot 17.15. Nu is ze dan nog wel wakker.. Straks even lekker in badje en dan hoeplijk weer een goeie nacht
hi meiden ik zie dat iedereen hier weer is gaan kletsen, vond het al zo stil op het andere gedeelte wil iedereen liever hier verder kletsen dan?? nou even snel voor nu: @skaya... gefeliciteerd !!!!! mooie foto. naar dat de bevalling zo moeilijk is gegaan, hoop dat je inmiddels lekker aan het genieten bent @nijntje jij ook gefeliciteerd en leuk dat je meekletst rest lees ik nog wel bij hier alles zijn gangetje.
ik kan ook hier wel weer gewoon mee komen kletsen anders hoor als dat voor jullie prettiger is ? trouwens R. doet het goed hoor. is al ruim over de 6 kilo. bv is helemaal afgebouwd inmiddels en geeft wel meer rust. komt nu nog 1x in de nacht voor een voeding. overdag wel elke 3 uur ongeveer. L. doet het ook super. is enorm lief voor zijn broertje. Dus heb geen klagen hier hihi
Elmo fijn dat de bv afbouwen helemaal gelukt is en dat de fv toch meer rust geeft voor je. Ben je nog naar de camping geweest met het mooie weer? Hier gaat het allemaal zijn gangetje. We hebben vakantie (vervelend met dit mooie weer ) en genieten erg van het samen zijn en leuke dingen doen. Gisteren zijn we in de ochtend naar blijdorp geweest. Wat was dat warm zeg!!! 's middags lekker op balkon en stijn in zijn badje spetteren. Dit weekend gaan we gezellig naar vrienden in Terneuzen dus ook leuk!
@kib: afgelopen dagen niet naar de camping geweest, maar wel vorig weekend naar plaswijck (toen was het niet zo warm is nu) en afgelopen dagen veel de speeltuin in na insmeren enz. mooie foto trouwens van Stijn, gaat hard he !! joh die is al weer bijna een jaar pfoe. Lekker hoor vakantie, idd goed van genieten dan maar komt wel goed als ik dat zo lees.
euh overdag NIET geslapen... in zijn geheel NIET apart !! zo jong en dan al overdag niet slapen. R. slaapt overdag nog regelmatig hoor. de ene dag 3 of 4x kort de andere keer 2x wat langer zeg maar, maar de hele dag niet slapen pfoe, lijkt me dat hij dan oververmoeid zou raken. Heb je een idee hoe het kwam?
Elmo, Aimée kon alleen maar huilen als ze wakker was dus nee die slaapte in zn geheel niet nee.. Soms doezelde ze wel wat maar echt binnen 10/15 min was het dan weer krijsen.. Sinds het bezoek aan de manueel therapeut dinsdag is ze vanaf woensdag overdag gaan slapen... Gelukkig maar, k heb nu een vrolijk kindje als ze wakker is, wat lekker kan lachen en geluidjes kan maken.. Ze zit gewoon lekkerder in dr velletje.. En natuurlijk huilt ze nnog, maar echt zoveel minder dan als ze deed!!
oh echt van die hazeslaapjes dus. Zat haar wat dwars dus... ach sneu. Fijn dat het nu beter gaat. Moet zeggen dat R. dat ook wel eens heeft gehad wegens krampjes, maar die kon ik gelukkig altijd na een tijdje wel toch in slaap krijgen. sneu he dat huilen en niet precies weten wat er is of er nauwelijks wat aan kunnen doen. goed dat je naar manueel therapeut bent gegaan. Nu zal ze wel lekker vrolijk worden van dat slapen dan fijn !!!
Wat doet een manueel therapeut dan precies?? Hier vandaag constant aan het clustervoeden, was vanmiddag tijdje zo en net weer elk half uur dat meneer aan de borst wil voor hooguit 5 minuten.
Skaya dat is opzich logisch met deze warmte! Wij drinken ook veel meer dan normaal... ik zit normaal op de 6/7 voedingen per dag en gister en vandaag waren dat er 8. CB arts zei gister ook dat ik daar gewoon aan toe moest geven want die kleintjes hebben ook veel meer dorst!
Zat hier gisteren wel aan de 14 voedingen. Werd vannacht wakker van de stuwing. Heb een borst helemaal leeggekolfd omdat zoveeel pijn deed. Nu nog steeds en zere plek is ook rood. Moet de vk bellen alsk koorts krijg.
Skaya je moet uitkijken dat je geen borstontsteking krijg. Wat je kan doen is onder de warme douche je borst leeg masseren of leeg kolven. Gaat het verder wel goed met jullie?
Hoi Skaya, Ik heb twee borstonstekingen gehad. Goed masseren tijdens het leegkolven en warme kompressen. Ik had de tweede inclusief koorts, maar ben er door goed warm houden, masseren en kolven snel zelf vanaf gekomen! Succes meis, stuwing is echt ff waardeloos, maar is snel weer over!
succes ermee skaya. het is idd niet heel vreemd zoveel voeden hoor die eerste periode. R. kon er ook wat van en nog steeds wel eens trouwens. Hij krijgt zeker nog 7 voedingen per dag maar meestal zijn het er 8. En met dit warme weer ook wel vaker. En idd wat de andere meiden al zeggen, masseren, kolven evt, afspoelen enz. tegen stuwing helpen ook witte koolbladeren of ijscompressen evt.
hier trouwens alles goed. Heb momenteel logeetje hier dus..... zoontje van Sjudith. Lekker ventje en doet het prima. hij heeft gewoon nu al 2 tandjes die doorgekomen zijn (bijna 4 mnd nu) Erg leuk... scheelt al wel met R. hoor die 6 weken doet al een hoop hihi. Gisteren dus met 3 kids naar de speeltuin geweest en nu gewoon dagje thuis met spelen, muziek, luuk met wat water spelen hier. Nu liggen de 2 kleintjes allebei even te slapen dus had ik even tijd om te lezen en reageren hihi.... want is superleuk en gezelig hoor, maar je bent met 3 kids wel constant bezig hahaha... mag er nog van genieten tot morgen einde van de middag.
Elmo, jeeetjeee wat zal jij het druk hebben zeg met 3 kids!! Hoe doe je het?!?! Hier is de 'tietpijn' alweer een stuk minder. Dat leegkolven en masseren helpt idd goed! Maar bah wat kan je je er naar door voelen zeg!!