Gezellig, vandaag met Sam naar de ha geweest voor haar oortje er kwam bloed uit. Het was een oorontsteking. Helaas is het druppelen drama! Morgen nog maar eens goed proberen uit te leggen en anders maar een belonings systeem maken.
Ze heeft voor haar doen goed geslapen, ik geeft haar nu voor ze gaat slapen een half tabl. melatonine en ze word om 3.00 wakker dan krijgt ze van mij de andere helft. En dat werkte blijkbaar goed. Vanmorgen werd ze pas om 7.15 wakker. Wat heerlijk. Druppelen moeten we nog doen, ik ga het nu proberen met de time timer. Als die afgaat dat we dan gaan druppelen. Lastig bij Sam is dat ze bijna nooit pijn aangeeft, soms zegt ze mama heb klein beetje pijn. En dan heeft ze meestal dus iets heel heftigs. Gister nadat we naar de apotheek waren geweest kwamen we langs de schoenenreus. Ik dacht ga ff regenlaarsjes voor haar halen. Stom natuurlijk want dat had ik deze keer ff niet gezegd. En toen zag ze Cars laarsje en die moest en zou ze hebben. Toen heb ik haar met heel veel moeite de winkel weer uit gekregen. (zonder carslaarsjes hihi) Ik weet eigenlijk best wel dat ik dat zo niet moet doen, maar toch vergeet ik het soms heel even. zucht........ Vandaag gaan we op kraamvisite, en weer paardje rijden dus daarna is ze meestal wel lekker rustig. Ze heeft haar zinnen gezet op een cars broodtrommel, dus daar moet ik ook nog even voor op pad. (had er bij de wibra gezien) Dus nu maar hopen dat ze ze daar nog hebben.
fijn dat Sam de nacht goed is doorgekomen (en daardoor mama ook ) mijn dochter geeft ook absoluut pijn niet of niet goed aan, nou moet ik zeggen dat dat met 2 jaar ook normaal is maar het is ook absoluut geen piepert wat dat betreft, als ze valt (en dat gaat soms echt hard) dan staat ze op alsof er niks gebeurt is. fijne dag vandaag allemaal veel plezier met paardje rijden Sam miss mimi, antares, gezellig....... !!
Vandaag een drama dag, ze wilde niks veel huilen en boze buien. Ze lag er al om 6uur in ze is doodop. Ze wilde niet eens paardrijden. Uiteindelijk ging ze er toch op, maar niet van harte. Pfff denk echt dat de verandering van school haar ff zwaar valt.
oh Sam, veel sterkte! hopelijk went ze gauw. slaapt ze nu nog? of wordt ze ook veel wakker? hopelijk komen jullie de nacht goed door. bessy ook welkom, gezellig!
wij krijgen morgen de pedagoog weer aan huis, ik weet niet meer wie vroeg of wij daar ook ervaring mee hadden. ik vind het wel fijn, kan ik mijn vragen/moeilijkheden kwijt en ik krijg nuttige tips, als ik er soms even minder behoefte aan heb dan komen ze gewoon een tijd niet. erg flexibel is het
Ik was dat bedankt. Ze nemen als het goed is volgende week contact op, dus ik ben benieuwd. Ik hoop dat Sam zich snel weer wat beter voelt en een beetje gewend raakt aan de nieuwe schoolsituatie. Ik ben trouwens aan het aftellen tot volgende week de school weer begint, pfffff was blij toen ze vanavond allemaal in bed lagen *schaam*
ik ben ook aan het aftellen , ze gaat 3 keer in de week een ochtend (paar uurtjes) maar toch, dan kan ik lekker even door het huis razen en schoonmaken, boodschappen doen etc. samen met haar duurt dat toch aanzienlijk langer Sam, zijn jullie de nacht goed doorgekomen? zijn er trouwens meer waarvan de school/mkd volgende week weer begint? of net weer begonnen is? ik ben echt bang dat mijn dochtertje na 2 maand vakantie echt weer opnieuw moet wennen. niet dat dat erg is maar voor haar natuurlijk erg vermoeiend.
Hier is hij vorige week begonnen. Alyssa vind het geweldig gelukkig. Was wel ff wennen, ze heeft donderdags en maandags heel hard gehuild toen ze thuis kwam...ff ontladen denk ik. Pedagoog aan huis, ik kan dat ook krijgen. Maar heb voor nu nog ff gezegd dat het niet hoeft.....maar lees uit jullie reacties dat jullie het wel fijn vinden? Groetjes< Miranda
idd wij hebben ook ambulante hulp vanuit het mkd, en die loopt nog ff door. Ik hoop tot einde van dit jaar! Wij hebben echt al heel veel tips van haar gehad, ze komt voornamelijk voor ons. Dus meestal is Sam er niet bij. Dat kan wel hoor als wij dat vragen.
morgen is jairo jarig word ie alweer 2 en krijgt een nieuwe kamer van toy story.papa heeft gisteravond de meubeltjes al in elkaar gezet en het nieuwe bedje en vandaag ga ik samen met jairo ze oude kamer uit elkaar halen en opnieuw inrichten met ze nieuw meubeltjes en bedje zodat ie vandaag de hele dag de tijd heb om te wennen en vanavond slaap ie dan voor het eerst in ze nieuwe bed ben benieuwd hoe dat gaat aflopen. hij heeft 3 nieuwe knuffeltjes gehad van toy story maar die had me moeder gister even op de commode gelegd en toen ik jairo daar net op wou verschonen werd ie helemaal wild.tja die knuffels lagen der natuurlijk had ik zo snel niet door dus die heb ik maar even ergens anders neergelegd. @sam hoe is het nu verder met sam?heeft ze nog veel last van der oortjes en hebben jullie beetje kunnen slapen vanacht?
Nog steeds last van d'r oortjes helaas, moet denk ik de komende week weer terug naar de huisarts. Do op vrij nacht is ze geen een keer wakker geweest ze werd pas om 6.15 wakker. Echt heerlijk zeg, merkte ook gelijk dat ik wat meer was uitgerust. Vannacht wel weer 2 x wakker geweest. En ben zelf ook niet echt fit. Heb vandaag en moet morgen ook werken. Dan is Sam ook altijd wat uit haar doen.
wat zielig voor sam zeg. Hopelijk voelt ze zich snel beter! miss mimi, is jairo's verjaardag goed verlopen? Hoe vond hij zijn kamer? Kunnen jullie zomaar wat veranderen op kamers enz....wij proberen het te vermijden...het levert geheid een slapeloze nacht op.....
Volgens mij hebben ze dat Samen met Jairo gedaan. Zo werkt het hier ook, al moet ik zeggen laatst hebben we haar bed samen 1.5 meter opgeschoven, en een kastje er bij gezet. En dat was toch wel 2 nachten lastig. Ze kan het gelukkig nu zelf wel aangeven. Ze zei mama bed niet goed. Vandaag zit ik ook al weer ff met haar beneden, Dora te kijken pfff en moet vandaag en morgen de hele dag werken. S'nachts ga ik er eigenlijk altijd uit omdat mijn vriend haar zoiezo niet hoord. En hij moet er iedere dag al om 5.00 uur uit! Dus laat ik hem nu ook nog maar ff slapen. Misschien kan ik straks nog ff terug. Moet om 11uur beginnen. Morgen is het de 1e maandag van de maand, voor Sam altijd een moeilijke dag ivm het testalarm om 12uur. Ik had het met de juf besproken dat Sam daar van in paniek raakt. Ze heeft het al tegen Sam gezegd met gevolg dat ze nu de hele tijd zegt mama op de groene dag alarm he, doe jij koptelefoon in de tas? Dus ben benieuwd hoe ze het morgen zal doen. Heb gevraagd of de juf dat in het mapje wil schrijven. O en sorry maar natuurlijk super gefeliciteed met de verjaardag van Jairo. Heeft hij en jullie een fijne dag gehad? Sam was op haar verjaardag al dagen hyper, nu ze het steeds meer beseft. In het begin vind ze het nog wel leuk, maar dan begint ze zich terug te trekken. Ze hoeft van ons dan ook niet te komen. Ze vind al die drukte dan echt teveel. Vorig jaar riep ze heel hard NEE wil niet meer, en ze sloot zich op in haar speel huisje ze wilde er niet meer uit komen. Vond dat toen voor de visite heel erg. Maar nu zeg ik gewoon zet je kadootje daar maar neer, als Sam er aan toe is komt ze zelf wel. Is misschien sneu, maar het voorkomt een hoop elende.
daar ben ik weer nou jairo heb de eerste dag supergoed geslapen in ze nieuwe bed ben echt trots op hem hij had tot 9:15 uitgeslapen wij waren nog eerder wakker dan hem . we hebben hem inderdaad helemaal betrokken bij het inrichten van ze nieuwe kamer maar hij moest er op dat moment niks van weten liep iedere keer weg en zo en wou ze kamer niet in.heb het expres vrijdag ochtend al gedaan zodat ie de hele dag de tijd had om te wennen.en savond ging die erin en is er 2 keer uitgekomen en daarna viel hij in slaap. de verjaardag zelf is best goed verlopen hij werd natuurlijk al goed uitgeslapen wakker en hij vond de versieringen in het huis helemaal geweldig en keek ze ogen uit. smiddags werd het steeds drukker en dan trokt ie zich af en toe even terug in mijn slaapkamer maar af en toe maar en voor de rest heeft ie de hele dag achter de andere kindjes aangelopen. alleen de taart aansnijden met ze allen en zingen ging niet ,hij liep weg bij de taart en ging op een afstandje meekijken maar was wel heel nieuwsgierig maar dat hadden we ook wel verwacht geeft niks. al met al is het me allemaal meegevallen en is het heel goed gegaan het feestje was van 1200 tot 1700 dus heb hem lekekr vroeg op bed gelegd alleen ging deze keer slapen niet zo makkelijk als de eerste dag hij bleef uit ze bed komen en is uiteindelijk om 21:30 pas in slaap gevallen. vanacht werd ie huilend wakker om 3:00 uur hij was helemaal nat van zweet dus ben ik even binnen met hem op de bank gaan zitten en toen is ie weer in me armen in slaap gevallen. vandaag doen we lekker rustig aan saampies @sam hoop dat het echt wat snel beter gaat met sam moet voor jou ook heel vermoeiend zijn denk ik. ik werk zelf ook 4 dagen waarvan 3 savonds en dat vind ik ook erg vermoeiend als ik na het eten de deur uit moet ben ik eigenlijk al op en dan moet ik nog eens 5 uur gaan werken dus snap dat het vermoeiend is. ook mijn mananetje moet er sochtends vroeg om 5:00 uur uit dus als er snachts wat is ben ik ook altijd degene die eruit gaat.