Hoi meiden, Vandaag is het besloten hoor, mijn vriend (bijna man, 1 juni trouwen we) en ik gaan half mei 2012 stoppen met de pil. Ik heb het vanmorgen officieel aan hem gevraagd toen hij als kado'tje een woezel en pip rammelaar uitpakte haha. Dit is het plan: 15 mei laatste pil, dan starten met foliumzuur, ongesteld van 17 mei t/m 20 mei en daarna maar afwachten hoelang het duurt voordat mijn eigen cyclus op gang komt..... Het ontpillen. Ik zat even op de calculator te kijken, maar ik zou dan 28 t/m 30 mei vruchtbaar zijn. Het is dan toch beter om met condoom te vrijen? Het lijkt mij leuk om in contact te komen met dames met al meer ervaring of welke ook rond die periode met de pil gaan stoppen. Groetjes Emmie
Spannend! Ik herken me een beetje in je situatie (al is het voor mij inmiddels al weer 6 jaar geleden ), ben maandje voor bruiloft (in juni) gestopt met pil en gestart met foliumzuur. Na onttrekkingsbloeding (na de laatste pilstrip) met mijn gedachten vooral met bruiloft bezig geweest. Vanwege nachtdiensten van mij die maand 1 keer seks gehad en ook helemaal niet datum van laatste menstruatie genoteerd. Oh ja, dacht ik, daar moet ik de volgende keer aan denken! Maarre... er kwam geen volgende keer, want op mijn huwelijksreis kwamen de kwaaltjes en ik was dus, onwetend, ruim 4 weken zwanger toen ik trouwde. Geen ontpillen dus! Niet iedereen heeft daar last van, je hoeft ook niet perse eerst een menstruatie af te wachten. Ik zou persoonlijk de condooms ook gewoon in de kast laten liggen . Veel succes en straks ook veel plezier op jullie dag!
Wat leuk, ik ga ook stoppen in mei, wel begin mei. Vind jij het ook zo spannend? Ik kan aan niets anders meer denken nu ik de beslissing heb genomen. Vind het ook wel spannend in de zin van, ojeee als het maar goed gaat en het ons gegund is. Ik krijg daar nu al stress van! Heb jij dat ook? Gr Hannna
Hoi Kache, Dat hadden jullie dan snel voor elkaar zeg! Ik heb ook 2 kennissen waarbij het de 1e keer meteen raak was. Zo kan het ook lopen natuurlijk. Ik probeer er zo nuchter mogelijk onder te blijven, want het kan natuurlijk ook jaren duren ,mocht het allemaal niet vanzelf gaan. Wij gaan ook op huwelijksreis, maar hoop dat ik geen last krijg van het ontpillen. Het wordt een intensieve rondreis en ben nogal een hoofdpijn klant, maargoed de ibuproven gaat mee. Liever dat gebruiken dan weer te starten met de pil haha... Dat van die condooms zien we wel. Vriendlief is er geen fan van en misschien gaan we inderdaad meteen wel aan de slag. We zien wel. Het besluit moet eerst nog even bezinken hij hem. Al had hij vandaag al om half 6 gekookt en zei met een knipoog: ik oefen alvast voor als we een kleine hebben Groetjes Emmie
Hoi Hanna, Ik zag eerst je eigen geplaatste berichtje en daarna pas dat je ook op mijn bericht had gereageerd Ik vind het vooral zo spannend dat je niet weet hoe het loopt. Je kunt met 1 maand zwanger zijn, maar het kan ook nog jaren duren. En hoe het dan gaat je leven met een kindje erbij, opeens met zijn 3en. En of de zwangerschap wel goed verloopt. Ik zie helaas alle vrouwen welke ziek zijn door de zwangerschap of bevalling op mijn werk voorbij komen. Maargoed positief zijn! Ik liep wel zaterdag in de stad en zag echt alleen maar kinderwagens overal. Toen dacht ik volgens mij is de baby alert knop in mijn hoofd aangegaan ofzo haha. Ik dacht sowieso dat die rammelende eierstokken eerst een tijdelijke bevlieging ofzo was. Het broertje van mijn vriend was 20 toen hij zijn eerste kreeg (inmiddels 6 jaar geleden) toen kregen wij ook vaak de vraag, maar waren altijd nog in de ontkenningsfase wat kinderen betreft. En toen begon het een jaar geleden ineens te kriebelen. Hoe ging dat bij jullie? Groetjes Emmie
Hey meiden, Ik lees al een tijdje mee en vond het nu wel eens tijd om me ook maar te registreren. Praat hier verder met niemand over dus het is wel fijn om hier mn verhalen kwijt te kunnen. Ik ben van plan om in juni te gaan stoppen. Mijn vriend gaat voor zijn werk een aantal maanden naar het buitenland en dit leek ons het goede moment om te stoppen, want alleen zwanger zijn terwijl hij in het buitenland zit leek ons niks. Ik kan dan beginnen met ontpillen en een beeld gaan vormen van mijn cyclus zodat ik een idee ga krijgen van mijn vruchtbare periode. Ik slik al 13 jaar de pil dus heb geen idee hoe het nou voelt om echt ongesteld te zijn! Aangezien mn vriend pas over ong 6 maanden thuiskomt zullen een aantal van jullie al wel zwanger zijn. Maar vind t wel leuk om mee te blijven praten. Voorpret is ook leuk
@ Emmie: Ja klopt, ik zie ook overal kinderwagens, iedereen om me heen is zwanger (kapster, fitnessjuf, en de rest ). Een vriendin van mij is net bevallen en dat is ook zo leuk joh. In september word ik 30. Ik heb altijd gezegd dat ik op mijn 30e zwanger wilde zijn. Maar goed.. tot vorig jaar dacht ik niet aan kinderen en vond ik het allemaal wel erg snel gaan zelfs! Maar op de een of andere manier werd het gevoel van het willen hebben van een kindje steeds erger. Alsof de rammelende eierstokken toch bestaan. Met mijn vriend hadden we afgesproken dat ik op mijn verjaardag zou stoppen met de pil (of wanneer de laatste pil zou zijn die maand). In januari zijn we op vakantie geweest en op de een of andere manier voelde het anders toen we thuis waren. Alsof het klopte. Op een zondagochtend hadden we het erover en spraken we allebei uit dat het ook wel eerder mag. Om het psychisch toch een beetje voor te bereiden hebben we nu mei in de planning staan. Nog twee pilstrips te gaan. Soms schieten er wel eens gedachten door mn hoofd waar ik wat minder blij van word. Zoals, als ik het maar kan, en dan kan ik niet meer reizen, etc. Maar aan de andere kant lijkt een gezinnetje mij zo leuk, ik ben er wel aan toe. En daarbij.. ik word al 30.. ik mag hopen dat ik 31 ben wanneer de uk er is! @ Jenna: Voorpret is ook leuk! Ik zit er ook midden in en vind het oh zo leuk om er met jullie over te babbelen. Mijn vriend is zo nuchter joh. Bij hem gaat het pas echt leven wanneer we er voor gaan denk ik. Of erger nog, wanneer ik zwanger ben. Ik heb het met een vriendin besproken die nu bevallen is en haar man had dat ook. Het beangstigd mannen ook wel een beetje. Gedachten als, als ze maar geen 30 kilo aankomt etc, schieten door hun hoofd.. Dus ik ben blij dat ik hier kan babbelen. Ik wil het er met hem ook niet 24 uur over hebben. @ allemaal: ik twijfel of ik ga ontpillen of gewoon maar meteen zonder condoom er voor ga. Dat ontpillen kan best lang duren. Ik weet niet of ik het geduld er voor op kan brengen.. wat doen jullie?
Wij zijn twee weken geleden gestopt met de pil. Al maanden was ik ermee bezig (lees: elke avond bezocht ik meerdere babysite's....) en ik merk nu we er echt mee zijn 'begonnen' het van de ene kant opeens heel spannend wordt, maar ik tegelijkertijd ook rustiger ben geworden. Hoe zijn jullie mannen/vriendjes hieronder? Mijn vriend roept steeds 'als het zover is dan hebben we nog 9 maanden om ons voor te bereiden' maar stiekem heeft ook hij steeds meer verrassende opmerkingen en is hij er misschien toch meer mee bezig dan ik denk....mannen !
Omdat wij pas officieel kunnen beginnen eind 2012 is hij er nog niet mee bezig. Hij vond dat ik er al teveel mee bezig was dus vandaar dat ik op dit forum mn verhaal doe om mn ei kwijt te kunnen. Hij zei ook wil er nu niet teveel over praten, ik hoor t wel wanneer je zwanger bent... Mannen.....
Hehe ik heb het gevonden waar we nu staan haha. Jullie ook? We tellen nu al mee als clubje! Leuk he? @Jenna leuk dat je mee praat. Ik praat er ook met niemand over dus dit is zeker fijn! Over 6 maanden is de pil zeker uitgewerkt en mogen jullie gaan proberen. Het ziet er niet meer naar uit dat je vriend dan opnieuw naar het buitenland moet? Knap dat je dat trekt hoor! Mijn vriend heeft wisseldiensten en dan mis ik hem soms al na 5 avonddiensten. @ Felice88 Je bent dus echt al gestopt. Dat kan niemand hier nog zeggen toch? Leuk hoor. Ga je wachten tot de cyclus op gang komt of ga je meteen aan de slag? @Hanna Mijn vriend zei gisteren: we kunnen ook meteen aan de slag gaan in mei en niet de cyclus afwachten. Maar ik heb gelezen dat dit de voor/ nadelen zijn: -Je weet je cyclus en dus weet je ook ongeveer wanneer je ongesteld zou moeten worden of eventueel zwanger. Scheelt een hoop neppe hoop zeg maar. - Je weet niet precies wanneer je zwanger bent geworden. Dit weet je dan pas na de 1e echo. - De kans op een tweeling is 1,5 keer groter als je niet de cyclus afwacht. Ik denk dat ik mijn cyclus afwacht. Stiekem hoop ik ook dat een vriendin binnenkort met de pil stopt. Ik heb namelijk nog geen vriendinnen met kinderen. Wel 2 schoonzussen met 2 meisjes van 3 en 6 en een neefje van 7. Zelf ben ik trouwens 27. Ik snap je twijfels wel hoor. Heb ik ook nog: hoe gaat het met oppas, werk, de financien, onze relatie, de katten, niet vaak meer kunnen uitslapen enz, maar het kriebelt gewoon. Er zijn zoveel mensen met kinderen en ik denk dat wij het samen hartstikke leuk gaan doen Mijn vriend zei wel van de week: ik vind het leuk dat je er al zo mee bezig bent. Tja ik moet mij wel en psygisch voorbereiden of wat eventueel komen gaat toch? Wel maakt hij wel regelmatig opmerkingen van: als we straks een kindje hebben dan.... Tjeemig wat een lap tekst! Volgende keer maar ik stukjes doen. Leest ook wat makkelijker. Fijne avond x
Haha vind t wel gezellig zon lap tekst Mn vriend moet nog wel regelmatig naar t buitenland, maar dat is vaak nooit langer dan 4/6 weken.( behalve nu die 7/8 mnd dan) T is nu eenmaal zijn baan. Soms kan ik hier heel verdrietig om zijn dat ik m zovaak moet missen terwijl mn vriendinnen hun vriendje iedere avond thuishebben. Dus ook t zwanger worden zal niet zo snel gaan als hij zovaak weg is... Heb stiekeme hoop dat t al heel snel raak is, maar je weet maar nooit. Ik heb 3 beste vriendinnen waarbij er 2 al n kleintje hebben (dit jaar geboren) en mn andere vriendin gaat ook deze zomer nog stoppen met de pil. Heb nog geen nichtjes en neefjes. T liefst zou ik de pil nu al de deur uit doen maar zwanger zijn zonder je partner is absoluut niet leuk.. Wil hem dr wel graag in bij betrekken. Als mn vriend niet weg was gegaan had ik gewoon gestopt en dan wel zien waar t schip strand.. T komt nu toevallig zo uit dat ik de kans krijg om inzicht in mn cyclus te krijgen en kijken hoesnel ik na 13 jaar weer 'natuurlijk' ongesteld word. Ik zou t wel weten als ik jou was
Wij willen eind mei beginnen, dan gaan we op vakantie en dan ben ik meteen in mijn vruchtbare periode. Dus ben benieuwd..Heb al eerder een miskraam gehad met 8 weken bijna 2 jaar geleden, maar die zwangerschap was ongepland dus sindsdien niet meer geprobeerd zwanger te worden. Hopen dat we allemaal snel zwanger raken
hallo dames. wat een leuke site.ik heb me ook maar eens aan gemeld. want ook mijn vriend en ik hebben besloten om te stoppen met de pil..op 12juni neem ik mijn laatste pil van mijn strip.op mijn verjaardag...ik vind het allemaal erg spannend! liefs
Hey dames, Wij gaan ook voor ons eerste kindje vanaf begin mei! Ik ben al een aantal maanden gestopt met de pil met de hoop dat ik mijn cyclus ken (en dus de hoop sneller zwanger te graken ). Ik ben er ook zo goed als 24 uur per dag mee bezig! Dat mijn vriend het soms niet begrijpt maja ik wil het dan ook zo graag! Ik kijk al uit naar de gezelige gesprekjes en hoop dat we allemaal snel zwanger zijn. groetjes