*EGO AAN* heb gister een bloeding gekregen. ongeveer een week te vroeg. poli van de gyn gebeld en was dus niet goed. want volgens de echo en bloedwaarden van vorige keer hoorde dat dus helemaal niet. nu moet ik dus 2 maart weer naar de gyn om alles opnieuw te controleren. ben dus wel een beetje verdrietig
geen idee. weet niet wat ie gaat doen allemaal. ik hoop eingelijk gewoon dat hij mij gelijk aan de clomid gaan zetten, dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben. door mijn endo heb ik al elke dag pijn en doordat ik nu geen pil kan gebruiken is het alleen maar erger. dan ook nog eens pco.. dus zwanger worden is best een hele beproefing zo. de gyn heeft tegen mij gezegt dat ik me op het compleet krijgen van mijn gezin moest richten. dan kan rond mijn 30e de eierstok eruit. beetje onsamenhangend verhaal misschien. maar ik ben gewoon zo telleurgesteld in mijn lichaam dat ik het even niet meer zo zie zitten. Nu ben ik al gezegend met 1 prachtige dochter daar ben ik me heel goed van bewust. maar de wens voor een 2e is zooo groot. ik wil dat geluk zo graag nog een keer meemaken. en mijn dochter een brusje geven om samen mee te spelen. misschien ben ik wel egoistisch ik weet het niet... pff kan wel janken nu.
@ Shenoby. Meid je bent niet egoïstisch. Je hebt gewoon een wens die je graag in vervulling wil laten gaan. Ik kan me voorstellen dat je erg verdrietig bent dat je lichaam andere plannen heeft dan jij in je hoofd hebt. Ik hoop dat je gauw duidelijkheid krijgt wat er gaat gebeuren, zodat je daar naartoe kan werken. Sterkte meis!! @ Paradijsvogel wat heerlijk 12 april al! Je gaat dus ook gauw met verlof of ben je dat al?
Hey meiden ik meldt me ook ff... ik ben van -02-01-1985 Ik ben er sinds vandaag achter gekomen dat ik zwanger ben! Ik ben 4 weken precies zwanger, ja geplant, en een soort van vriendje... tegen gekomen via het stappen, gezellie gezellie en van het een kwam het ander en ik heb hem verteld dat ik HEUL graag een kindje wil... maar dat het zo snel zou gaan als nu had ik niet niet verwacht, ik ben in decemeber 09 gestopt en nu al zwanger... heel raar ik kan het ook niet bevatten... Maar hoe dan ook ik hou het, die jongen weet trouwens niet dat ik zwanger ben, hij neemt zn telefoon niet op, dus heb zijn beste vriend gebeld en gezegd ik ben zwanger wil je tegen hem zeggen dat hij naar me toe moet komen zo niet pech... het is van mij en ik weet wie de vader is... Ik heb ooit in 2007 ook al zwanger willen worden van mijn ex, alleen helaas heeft het lot anders bepaald, en ben ik er achter gekomen dat hij al 1 1/2 jaar een ander had en dat die meid ook nog is zwanger was van mijn mannetje ik ging door een hell... ik had ook zwanger kunnen zijn alleen was ik toen net 3 dagen over tijd gelukkig.... Maar goed... ik zal me even verder voorstellen, Saskia, een stuiterende adhd-er van 25 winters jong, woonachtig in Rotterdam, wel / niet vriendje... woon samen met mijn 3 katten en 1 hond... Dillema: wanneer vertel ik mijn ouders dat ik zwanger ben???? Klachten op dit moment, een rommelige buik, rare darmen, puisten ( nu open gegraven en kapot AU!! ) en misselijk, owh ja en natuurlijk MOE....
*klop klop* mag ik mee kletsen?? Ik klets al mee met een ander forum, maar daar zijn ze nu bijna allemaal zwanger of bevallen en aangezien ik ook uit 1985 kom Zal me even voorstellen, morgen 25 jaar en vriendlief is 30.. sinds februari 2009 officieel bezig met kindjes maken. Alleen wil het nog niet echt lukken. In ronde 3 een vmk gehad bij 4.4 weken, maar heb deze ronde toch weer lichte hoop. Al durf ik eigenlijk niet meer te hopen. Gisteren m'n ei gehad, dus dat worden nog 2 lange lange weken. Ik heb verder nog niet terug gelezen, dus moet jullie nog wel even leren kennen... zijn hier veel meiden voor hun eerste kindje aan het klussen? Of meer meiden die al kinderen hebben? Owja ik werk trouwens in de kinderopvang op een babygroep dus ik oefen al goed met de beebs maar het lijkt me zo geweldig om een eigen wondertje te hebben! @ Sassie, Jeetje wat een verhaal, nu hopen dat je wel/niet vriendje ook graag met jou al kindjes wilt krijgen!! Maar begrijp dat jij er zoiezo voor gaat! Spannend!! Ben benieuwd hoe het verder gaat... en uhm moe en adhd, lijkt me een lastige combinatie
@serendipity... Dit is mijn eerste verder nooit zwanger geweest altijd wel gedacht maar dan altijd wachten en dan toch ongesteld worden en dus nooit een positieve test in mijn handen gehad... NU WEL! Ik heb hem verteld dat ik gestopt ben met de pil, en dat ik graag een kindje wil... hij vroeg mij zelf om een baby te gaan maken en ik heb daar natuurlijk volmondig JA opgeantwoord alleen nooit geweten dat het zooooo snel zou gaan... ach ja komt goed... Hij belt wel weer en zo niet ik heb zijn beste vriend gebeld en gezegt dat zwanger ben tsja wat moet ik dan??? IK lees in je onderschrift dat jullie bij de huisarts zijn geweest zaadonderzoek en al wat gehoord of niet
@ Sassie Vorige week vrijdag hebben we info gekregen en een potje voor zaadonderzoek, dan moet er nog eerst een afspraak gemaakt worden enzo om het in te leveren... en aangezien ik deze week geen zwemmers wilde verspillen, hebben we nog geen actie ondernomen. Daarbij heeft m'n vriend ook allemaal minder haast dan ik. Hij wil liever niet gepland klussen en heeft volgens mij ook een beetje angst voor de uitslag... dus ben bang dat ik aan z'n hoofd moet gaan zeuren! Maar het lijkt me dat je wel/niet vriendje dan wel een kindje wilde ja ben benieuwd wat hij zegt!! Ken je hem al lang?? En hoe hebben jullie elkaar leren kennen? Wel echt gaaf om dan eindelijk een positieve test te hebben he?? Ik heb 1x een positieve test mogen zien, maar die was niet zo knal positief als ik had gehoopt. (mijn vriendin blijkt sinds 2 weken zwanger te zijn) Toen mijn vriendin haar positieve test liet zien, kreeg ik echt zo'n gedachte van... het kan dus wel Geniet er van!!
hallo nieuwe meiden welkom. @ sas gefeliciteerd met je zwangerschap. en wat je ouder betreft? tja.. je bent natuurlijk volwassen. verder weet ik niet hoe je omstandigheden zijn. huis baan enz. maar als de vader niet echt in beeld is en je dus eingelijk deels een BAM moeder zou zijn. kan ik me indenken dat je ouders misschien eerst wel even schrikken. @serendipity succes met het zaadonderzoek, misschien een tip wat betreft het "verplicht"klussen. laat je mannetje niet weten wanneer het "moet"maar probeer em gewoon te verleiden op zon moment. grote kans dat hij dan heeel graag wil. over de vraag wat kinderen betreft. Ik heb 1 dochtertje (foto's zie mijn album) 3 maart word ze 1 jaar. vanaf okt. 2009 zijn we bezig voor een brusje. maar wil niet echt lukken (voor meer info even een heeel klein stukkie teruglezen.) dus 2 maart moeten we weer naar de gyn @ dnise (zo schreef je het toch) sorry had jou nog niet verwelkomt. lekker bot weer van me. maar goed hier alsnog een warm en hartelijk welkom
@ shenoby Ik had idd jou stukje over de gyn gelezen... maar ben nog niet zo thuis in de afkortingen... wat houdt endo precies in? Van pco heb ik wel eens gehoord! Ik hoop voor je dat je kleine meid snel een brusje erbij krijgt! Heb jij medicatie of iets, vanwege die endo en pco?? En zijn jullie de vorige keer op een natuurlijke manier zwanger geworden?? Heeft het toen lang geduurd??
@ Shenoby Even wat foto's bekeken, wat een schatje zeg!! Ik vind haar echt op papa lijken, tot dat ik een foto met mama zag... toen wist ik het niet meer! Echt schattig die foto met die bigsmile!!
@ Serendipity ik ken hem vandaag precies 3 weken ( mijn cyclus is 4 weken heb het nagerekend en alleeen hij kan de vader zijn de rest waaar ik mee sex doe ik t veilig mee voor dat ik hem leerde kennen ) Ik heb hem in een salsatent in Rotterdam leren kennen... ik was opslag verliefd...En het ging zo goed, tot vorige week ik hoorde niets meer van hem, gisteren belde bij me en eer gisteren ook maar jah dan zegt hij wel dat hij komt maar jah kan de klok erop gelijk zetten dat hij dan niet komt... ach... ik w8 rustig af de beep en ik gaan nergens heen @ Shenoby ik heb een jaarcontract tot september 2010 ze zijn heel erg tevreden over me dus... dat moet wel goed komen hoop ik en anders regelen we gewoon wat toch?! Tsja me ouders, me moeder weet dat ik gestopt ben en een kindje wil mijn vader staat daar anders tegen over... ook al weet ik dat als hij mijn kindje ziet het hem niet uitmaakt wie de vader is maar dat ik de perfecte alleenstaande moeder, mijn ouders hadden een paar weken geleden een gesprek en toen zei mijn vader ik weet dat Saskia een hele goede moeder zal zijn ik moest er van huilen... Dat het sneller is gegaan dan ik had kunnen plannen dat is een feit... Maar zoals ik al eeder zei met of zonder man... het is mijn kindje!!!! Alleen weet ik nu echt niet wat ik allemaal moet doen... Ik weet wel dat ik een afspraak moet maken bij de huisarts om te zeggen dat ik zwanger ben! Maar wat dan??? vorige maand nog een negatieve test en nu positief ongeloofelijk kan het niet bevatten.....
Jeeeehhh een sms van meneer... schatje ik kom zo bij je... xxx hmmm is kijken wat zijn reactie is als hij het nog niet weet
@ ser (ik ga het even zo afkorten is makkelijker) endo is endometriose. kort gezegt bevind bij mij bm slijmvlies zich niet alleen in de bm. maar ook in de eierstokken darmen enz. dat veroorzaakt verklevingen littekenweefsel en pijn. normaal kreeg ik er hormonen tegen,de pil helpt ook deels. maar omdat ik nu zwanger probeer te worden gebruik ik niks. waardoor de endo vrij spel heeft zeg maar. wel gebruik ik dagelijks pijnstilling (bijna morfine) van nikki ben ik spontaan zwanger geraakt. maar het heeft wel even geduurd, bijna een jaar. net een paar maandjes voordat ik een afspraak had bij de fert,poli bleek ik zwanger. mijn zwangerschap is alleen helaas niet vlekkeloos verlopen. heb in het begin veel bloed verloren helderrood enzo. daarna had ik last van nierstuwing waardoor ik 3x in het ziekenhuis heb gelegen.3x ben ik op eingen innitatief naar huis gegaan. dus het had 6 keer kunnen zijn. met 38wkn ben ik dan ook ingeleid. gelukkig wel een vrij snelle en makkelijke bevalling gehad. voor de pco krijg ik nog geen medicatie. want dat is net pas vastgesteld.maar dat gaan we 2 maart dus bekijken. volgens de meeste mensen lijkt mijn dochter op papa. maar de ogen en wenkbrauwen heeft ze van mij. toen ze net geboren was was het wel precies haar mama. @ sas gelukkig zijn je ouders vrij positief. en begrijp me niet verkeerd hoor. heb niets tegen een bam moeder. misschien dat je dat uit vorige post opmaakte maar is niet zo hoor meid. een mama alleen kan ook prima een kindje opvoeden. wat betreft de zwangerschap even de dokter bellen, en een afspraak maken bij de vk. zij zal zeggen in welk termijn je moet komen. als je niet precies weet hoe lang je zwanger bent kun je altijd vragen om een vroege termijn echo. ben benieuwd wat de papa in kwestie zal zeggen.
@ shenoby: dankje wel hoor is niet onbeleefd! is gwoon druk hier in de 1985ers je ziet mekaar zo over t hoofd
@ sassie Spannend!! Ben erg benieuwd wat hij zegt!! We horen het wel... @ Dnise Je eerste ronde aan je handtekening te zien?? Hoop voor je dat je cyclus meteen netjes is... nu in je klusperiode altijd handig in het weekend vind ik zelf! Veel plezier!! @ Shenoby Nu loop ik toch 2 dingen door elkaar te halen denk... hmm... endo kende ik dan al denk... en wat is pco dan precies? Toch best netjes dat je van Nikki toch nog na een jaar zonder hulp zwanger bent geraakt! Wel een geruststelling dat je weet dat het kan? Heb je altijd pijn?? Of alleen tijdens bepaalde periodes in je cyclus? Soms ben ik er ook een beetje bang voor, al heb ik er geen reden voor hoor... maar je hoort best vaak dat meiden dat hebben! Ik ga voor je duimen dat je nu niet zolang op een zwangerschap hoeft te wachten!
meisjes... babydaddy is er... zijn reactie ( meneer moest weer eens veel werken een work aholic.) ik had het helaas al aan zijn vriend verteld en die had het aan hem gezegd, hij geloofde het niet!!! Zijn eerste reactie na het zien van de positieve test was me beetpakken en me vasthouden.... kon wel janken had hem echt gemist... zoo kort zijn we samen zoo veel geef ik al om hem... We gaan samen de een leuke toekomst tegenmoet... ik heb zo iets van mocht je al gelijk zwanger zijn het lot heeft dat bepaald.... @Shen nee joh ik vatte het ook niet zo op no prob... het is gewoon soms lastig om dingen te verwoorden omdat je elkaar niet kan spreken en horen... maar mochten we elkaar niet begrijpen of mocht ik een van jullie niet begrijpen zal ik dat gelijk schrijven. fijne avond dan heb ik het ook kus
@ sas. fijn dat de daddytobe zo super reageerde, lekker gaan genieten hoor! @ ser. pco is veel eitjes maar geen rijping en eisprong. ik werd eerder soms maar 1 of 2 keer per jaar ongesteld. soms kan het na je zwangerschap veranderen. dus toen de gyn een eitje zag wilde hij een paar maandjes wachten. maar blijkbaar is er nog steeds iets niet goed.