@ serendipity: hoop ook dat alles gelijk weer loopt zoals t hoort maar goed sinds mijn menstruatie weer over is heb ik al een raar rommelig gevoel in me buik zal wel bij t ontpillen horen en we klussen hier lkkr wat af hihihihi hou me niet te veel bezig nog met ei sprongen etc.. we doen gwoon waar we zin in hebben en dan zien we t wel
even een spammetje hoor. vond dit zooo cute.. mijn dochter nikki en haar vriendinnetje lizzy. zijn ze zelf zo gaan liggen trouwens heb ik geen hand in gehad.
aaaaghhhhhh so cute hoop dat mijn hondje later ook zoo met ons kindje zal omgaan!! nooit last gehad van jaloezie bij de hond toen je zwanger was en toen de kleine meid er was??? dat is iets waar ik nogal angstig voor ben mijn terrrier mix is nu mijn baby!! mijn alles maar goed logisch maar lijkt me moeilijk voor het beestje om later de aandacht te moeten delen! hoe heb jij dat gedaan als ik vragen mag
nou lizzy hebben we pas een paar maanden. maar daar hebben we nooit last mee gehad. de andere hond onze reu.ook een jack russel ook nooit. toen ik zwanger was kwam hij heel vaak bij me liggen met de kop op mijn buik. hoe rustig nikki ook was,zodra spike tegen mij aan kwam te liggen begon nikki te trappelen. ze maakten dus toen al contact. toen we thuiskwamen met haar hebben we gewoon de maxi cosi op de grond gezet en hem rustig laten snuffelen en likken. daarna hebben we haar in de wieg gelegd. er stond een stoel naast en daar zat spike op met zijn kop op de rand van de wieg. als we met haar op schoot zaten mocht hij er altijd bij en we hebben hem nooit weggejaaid ofzo. we hebben ook tegen de kraamzorg gezegt dat ze de hond er goed bij moest betrekken. hij ging mee bij het verschonen e.d als nikki bij ons was viel het wel mee. als hij dan op bank lag keek hij gewoon wat we deden. maar als de kraamzorg met haar op de arm liep volgde hij haar overal om te kijken wat ze deed. dus de hond gewoon betrekken en niet wegjaagen. en ook al vind je het likken vies. toch gewoon even laten begaan. als je met de baby speelt de hond mee laten spelen enz. nikki kan nu bij de honden in de mand liggen. bij de etensbak komen (mag niet van ons maar gebeurt nog wel eens) en zelfs de botjes afpakken en teruggeven. lizzy en nikki spelen heel vaak samen met de bal. lizzy komt de bal brengen en nikki gooit hem weg op haar manier. en lizzy komt hem weer brengen. of samen een uiteinde van een lang touw. is echt super super leuk om te zien
leuk dat je zo'n uitgebreide reactie hebt geplaatst! mijn liefste din heeft ook een kleine (13) weken en die waren een tijdje geleden bij ons en tot mijn verbazing vond mijn hondje het allemaal maar reuze intressant (normaal is het echt een adhd wervelstorm) maar nu dus niet het enige wat ik een beetje vervelend vond, de kleine van mijn din kreeg slaap dus mijn din pakt haar op en loopt even met haar door onze woonkamer en toen vond mijn hond het wel nodig om onafgebroken naar der te blaffen dat vond ik tog echt wat minder! mijn vriendin heeft ook honden dus ze liet de mijne wel begaan met ruiken en likken en (heeel voorzichtig) een sokje uittrekken en we hebben hem er ook lkkr bijgehouden maar vind dat tog iets spannends hoor want jah zolang ik kinderloos ben is mijn hondje tog echt mijn beebieeeee
@Shen. Ik heb ook een Jack russel lijkt heel veel op lizzy echt zoo leuk... Door hem wist ik al dat ik zwanger was... hij is normaal best rustig en op zichzelf alleen nu ligt hij hele dagen bij me op de bank loopt overal mee naar toe, en indd. mijn zijn hoofd op mijn buik heel schattig... Dinsdag ga ik naar de huisarts, vertellen dat ik zwanger ben .... pfff langzaam komt het besef. En ben dus nu ook gestopt met roken. Zodra ik een echo heb laten maken heb ik besloten het te vertellen aan mijn ouders...dan hebben ze het zwart op wit... Heel raar heb zelf het vermoeten dat ik een jongen krijg...eigenlijk al vanaf het begin... heeel raar het besef is er maar toch ook niet.... suc-6 meiden.
@ sas, ik wist ook zeker dat ik een jongen zou krijgen. had het gevoel. keek alleen maar bij jongens kleertjes en dingetjes. dingen voor meiden had ik helemaal geen oog voor. toen ik dus met 17 weken hoorde dat ik een meid kreeg,heb ik het 3 keer nagevraagd of ze het wel zeker wist. was heel erg blij maar het was wel even omschakelen.
@ Shen... at jij ook nog andere dingen, ik heb bijvoorbeeld nu zo iets van appels alles met appel, dus denk aan appelsap, gewoon een appel, of appelmoes heerlijk ... me buik borrelt de hele dag.. zodra ik iets eet waar me lichaam bijna om smacht is me buik stil... Gisteren met babydaddy van alles besproken, even dat terzijde zijn ouders wonen niet in nederland zodra ik mijn eerste echo heb gehad doe ik die doorsturen naar zijn zussen zodat zij dat weer aan zijn ouders kunnen laten zien En de kamer wordt lime groen met wit... erg leuk al zeg ik het zelf... Kan niet wachten tot ik het eindelijk mag zien... Even een update: ik ben gestopt met roken. Eet veel melkproducten en slik foliumzuur. De kattenbak verschoont babydaddy, en anders de buuf...
@ sas hmm kwa eten moet ik even denken. in het begin at ik heeeeeel veel. en vooral veel vet. tot 12 wkn helemaal niet misselijk geweest. met 12 wkn en 1 dag ineens kotsberoerd, als ik brood at en ik zette het bord op het aanrecht kon ik gelijk door naar de wc. terwijl als ik om 10.00 uur smorgens een hamburger at die er lekker in bleef haha. patat oorlog heb ik wel 3 x per week gegeten.die snackbar heeft goed aan mij verdient. toen ik niet meer misselijk was had ik ineens zin in alles uber uber gezond. fruit groente jus dórange enz. maar waar ik echt super verslaafd aan was... aarbei kwarktaart toetje van mona. en nu? brrr heb het toen zoveel gegeten dat ik het niet eens lekker meer vind.
Hii Er is veel geschreven hier! @ Sas van harte gefeliciteerd meid en wat fijn dat alle op zijn pootjes terecht is gekomen. Wel heftig dat het zo kortstondig is gegaan. Gelukkig zijn jullie beiden erg gelukkig ermee Geniet er lekker van. @ Shenoby wat een schattig grietje heb je. Tis echt een quty!! Alles alweer een beetje op de rit of tast je nog steeds in het duister:S? Jij wilde dus vooral vet eten? Mmhz vanaf wanneer, want ik heb continu honger en vooral in vettigheid en chocola. Maar goed het kan ook gewoon mijn lintworm zijn:S Normaal krijg ik dat pas 4/5 dagen voordat ik ongie moet worden. Aahja we wachten het af
Hey meiden ben ik weer... Heerlijk even bij de zonnenbank geweest, daarvoor natuurlijk weeer trek in een appel, en daarna heb ik helaas weer patat gegeten met een kaassoufle en een frikandelspeciaal heerlijk..... Maar ik heb ook me gezonde momenten, van brood, met kaas en komkommer.. hmmmm lekker... of gewoon lekker verse jus enzo... Koffie drink ik haast niet meer... maar wel lekker thee heerlijk... Net weer even slapen op de bank wordt ik wakker. ligt er een kat naast me die andere op me borst en me hond bij me benen zooo schattig... Owh evn nog wat info babydaddy en ik wonen niet samen geen idee hoe we dat gaan doen als de kleine er is... ik zie het allemaal wel. Heb besloten om het volgende week aan me moeder te vertellen dat ik zwanger ben... ik ga met haar naar ikea... misschien wel goed ook... Heb nu wel onwijslast van me banden... het trekt en het borrelt enzo...
@saskia Jeetje wat leuk dat je "vriend" zo leuk reageerd. Je treft het meid! Mannen kunnen ook erg schrikken van een zwangerschap. Weer een 85 zwanger. Gna gna we gaan de goede kant op meiden! Hier zijn we nog lekker aan het klussen. Zouden op vakantie gaan dus dacht dan meot het goed komen maar helaas het lot heeft anders bepaald. Dus we gaan nu romantisch thuis aan de gang. Damn. Maar goed in ieder huisje kan je een warm bedje maken! Als ik deze maand zwanger wordt dan kan ik het met mijn verjaardag gaan vertellen. Zou toch wel heel leuk zijn. Mijn kado! Okey ik loop te ver voor op mijn zaken! Owh die foto van lizzy en het kindje (sorry ben ff de naam kwijt) is zo VET schattig! Ik wens jullie een mooie dag en een goede nacht Liefs 'Nita
Ik ben van 1984 en ook gestopt in augustus... Tot nu toe wil het nog niet echt lukken. Deze poging voor het eerst mijn ei gezocht, wat een ramp... Pas bij dag 20 een positieve test terwijl mijn cyclus rond 28 / 29 ligt... Ik kan niet meer wachten pff.... 1e kindje; 25, 27, 26, 29, 28
Pfff even wat frustratie kwijt hoor!!!! Sjonge jongeeee jongeeee ik ben volgens de berekening 4 weken zwanger nu 4 weken en 2 dagen volgens de buuf ben ik niet zwanger van mijn huidige vriend maar van iemand anders ik ben gisteren zooo booss geworden ik heb haar nog maals vriendelijk doch dringend uitgelegd dat ze rekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie...en dan ben ik dus 6 febr bevrucht en dat klopt pfff...ik heb het haar zoo veel keren uitgelegd en ze snapt het gewoon niet... ik ga nu ff de dokter bellen en vertellen dat ik zwanger ben
nou leuk hoor zwager zijn hihi ben er nu al klaar mee ben als dik 4 weken honds beroerd zo erg dat ik met al 1,5 week ziek heb gemeld. heb vanmorgen de ha gebeld en ik word rond 12 uur terug gebeld hoop zo dat ik iets kan krijgen wat helpt, zo is het echt niet meer leuk. voor die meiden die al een kindje hebben of zwanger zijn wanneer hebben jullie verteld dat je zwanger was? wij wouden het met 12weken doen maar ik krijg nu al een aardig buikje en aangezien ik altijd strakke kleding draag kan ik het denkk niet nog 4 weken verborgen houden. denk dat we het met 10 weken toch echt moeten vertellen.
Nou op werk weten ze het al hoor!!! Helaas ik kan me mond er niet over houde... sorry... en ik hoorde dat een ander collega al weer 5 maanden is watttttttttttt mijn god... Maar nu ook steeds zieker aan het worden, koorts misselijk, en last van me buikieeee.... rommelende darmen pfff indd leuk hoor zwanger zijn... Heb de huisarts gebeld, verteld dat ik zwanger ben... moet stoppen met me medicijnen, foliumzuur slikken en natuurlijk gezond leven, niet roken en niet drinken... en vooral genieten nr van de verloskundige gehad... zit vlakbij mijn werk ideaal... Pfff ben moeeeeeeee
@ Anica wat vervelend dat je zoveel last ervan hebt. Ik hoop voor je dat het gauw over gaat. Betreft het vertellen zou ik dat ook pas met 3 maanden doen, maar goed dat is niet echt handig als je veel kwalen hebt en een buikje krijgt. Dus 10 weken is miss een goed streven. Succes @ Laurise welkom Ik ben vanaf september bezig dus bij ons duurt het gewoon ff wat langer, maar een jaar ervoor uittrekken is normaal. Ben jij nog aan het ontpillen? Ik lees dat je wel op zoek bent naar je ei. Dat is altijd lastig en idd een klus:S Was ook sinds deze maand op zoek gegaan. Wanneer is je NOD? @ Sas...je krijg als het ware ongeveer 10 tot 14 dagen cadeau!! Het telt vanaf je eerste dag van je laatste menstruatie, maar normaliter krijgt een vrouw pas 14 dagen erna haar eitje. Dus als het ware ben je idd van ongeveer 6de zwanger. Succes!
Hey meiden, @ shenoby Jeetje die pco is ook echt niet grappig zeg... pff... had je dat ook al voor de zwangerschap van Nikki?? Of weet je dat niet? Wel fijn dat je bij de gyn loopt, dan kan je het een beetje in de gaten houden, want ovutesten heeft natuurlijk ook geen zin dan. Maar wel raar van die bloeding, wat zou dat kunnen zijn dan? Wanneer moet je weer terug naar de gyn? Echt super schattig die foto van Lizzy en Nikki!! Wat een lieve lach heeft ze... en klinkt wel echt bijzonder dat ze al zo'n leuk contact hadden, toen ze nog in je buik zat!! @ sassie Wat goed dat papa zo leuk reageert!! Hoe ziet hij de toekomst?? Kwa samenwonen enzo? Of daar nog niet echt over gehad? Wel lekker, nu kan je echt gaan dromen van je zwangerschap en misschien echt een gezinnetje worden!! Succes met vertellen... @ dnise Ja die rommelende darmen heb ik geen ervaring mee met ontpillen... het enige wat ik over heb gehouden aan het ontpillen is meer zin in sex (niet verkeerd natuurlijk haha) minder moodswings, en helaas veel puistjes ... maar volgens mij kan dat wel ja... rommelende darmen! En waarschijnlijk zit je nog voor je ei, dus dan kan het nog niet van iets anders zijn! @ ladylola, Ik ga voor je duimen!! Verder nog symptomen?? Ik weet nog dat ik vanaf ronde 5 dacht, dat ik het echt wel tijd begon te vinden om zwanger te zijn! Ik hoop het voor je!! Spannend!! @ anita Balen dat je vakantie niet door gaat!! Maar idd romantisch thuis kan natuurlijk ook... al vind ik het op vakantie idd ook altijd wat specialer! De sfeer is dan meestal toch anders... Ik zat ff naar je cyclussen te kijken... raar die van 17?? Weet je ook niet echt waar je aan toe bent met je ei... gebruik je al iets van ovutesten?? Of temperaturen?? @ Laurise Pas bij 20 dagen een positieve ovutest?? Das wel laat idd... ben benieuwd wat je cyclus deze maand dan verder gaat doen... als je ongesteld wordt bij 28 dagen, heb je wel een korte lf.. Betekend misschien ook dat je al die tijd misschien verkeerd geklust hebt?? Op welke dag van je cyclus ben je begonnen met ovutesten??