hai meiden. nou bruinverlies is inmiddels gestopt hoor. met nikki heb ik ook anderhalve week zwaar helderrood bloedverlies gehad. ook goed gekomen. vanmiddag de uitslag van de hcg stijging dus nog even blijven duimen. wat zwanger worden betreft. ondanks dat ik er al 1 heb natuurlijk en nmr 2 op komst weet ik heel goed wat jullie doormaken. ik had op laatst de hoop ook opgegeven om nog "normaal" zwanger te worden. maar... jullie weten mijn verhaal. dus wat mij kan overkomen kan jullie ook zeker overkomen. hou hoop. allemaal een dikke digiknuffel van mij.
Wat fijn dat het gestopt was, en wat lijkt mij dat erg als je rood bloedverlies hebt, dan zit je toch de hele tijd in de stress. En ja de wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik weet zeker dat het goed komt maar die onzekerheid van wanneer en hoe dat blijft zo hangen..Laat je even weten of je hcg is gestegen?
hcg is gestegen! naar 134. dus bijna verdubbeld. maar had eerst laat in de middag geprikt en nu vanmorgen al.dus goede hoop. @ laurise kan ik me heel goed voorstellen. je gaat de hoop een beetje opgeven he? en vraagt je af waarom een ander wel en jij niet? en dan vooral ook nog mensen die in jouw ogen lang niet zo'n goede moeder zullen zijn als jij. dat steekt dan helemaal. misschien helpt het. baat het niet dan schaadt het niet. ik ga even hcg strooien. *hcg*hcg*hcg*hcg*hcg*hcg*hcg*hcg*hcg*hcg*hcg*hcg*
Wow goed om te horen Shenoby!!! Als het verdubbeld is dan komt het zeker goed en blijft je beebje lekker plakken in je buik! Ja, de hoop geven we nooit op maar de moed soms wel. Inderdaad mensen die om mij heen roken, drinken, niet sporten, slecht eten worden in een mum van tijd zwanger. Mensen waarbij het niet gepland was, mensen zonder baan/huis. Wij hebben alles voor elkaar, zijn gelukkig mooi huis genoeg geld, leven gezond. Ik die al vanaf mijn 6de leeftijd aan mijn moeder vroeg wanneer ik mama kan worden lukt het niet.. en ja dan al die adviezen en goed pratende woorden.. maar het ergste is die pijn..lig al 5 dagen krom van de pijn, slik nu toch maar een hoge dosis pijnstilling (weet dat het slecht is maar hou het niet meer vol). En op een ander forum waar ik schrijf en hier is bijna iedereen zwanger..tja slik sllik slik maar goed we gaan door.. Lief dank je, ik sta met mijn vangnet klaar. KOM MAAR OP HCG!!
gewoon pijnstilling nemen hoor. en niet wachten tot de piek er is. maar daar voor al. want krom liggen is ook niks dat weet ik maar al te goed. ja is frustrerend meid ik weet het. maar als je het net zo doet als ik... is het deze ronde raak. 2x 9 maanden over gedaan.
haha dat zijn er niet meer zoveel aangezien iedereen hier maar zwanger wordt!! Is het een mode trend zwanger worden 8) whahah
Ik ben hier veel te lang niet geweest! Zie nu dat Shenoby zwanger is; van harte gefeliciteerd meid!! Wat een goed nieuws! En Laurise, jij krijgt hulp bij het zwanger worden zie ik, fijn zeg! En in elk geval heel goed dat er met de zaadjes niks aan de hand is hè. Succes met alles! @ Anita; gefeliciteerd, geslaagd zie ik! Ook voor je P toevallig, of niet? Ik heb afgelopen dinsdag mijn P gehaald dus ook ik hoef een paar maandjes niet te studeren, heerlijk. @ hier; geen nieuws. Dag 24 inmiddels en vanochtend ineens bruine afscheiding, maar nu niks meer. Dus heb héél voorzichtig hoop dat het van de innesteling is, we zullen zien van de week...
@ bibi Nee ik ben gewoon helemaal klaar met school. Nooit meer naar school....ahum nooit is wel erg overdreven maar als ik weer naar school ga is dat weer een vrijwillige keuze....gna gna @ shenoby schat ik gun het je van harte zat maar een beetje zielig te doen @ hier mensen het is het lekkerste weer van de wereld en ik wil zwemmen maar ik moet zo werken!! Bah heb een avond dienst...
Hey meiden, Tijd geleden... ik weet het! @ Shenoby Jeetje meis, wat lees ik nou!!! Gefeliciteerd!!! Wat een wonder zeg!! Dit heeft echt zo moeten zijn!! Heel bijzonder!! @ Laurise Lees dat jullie nu verder zitten in de mmm... wat zijn nu de volgende stappen?? Hoop zo voor je dat het nu snel raak is!! Heb je nu wel weer nieuwe hoop, nu je wat hulp krijgt?? Of zinkt de moed je verder in de schoenen? Ik ga zo hard voor je duimen meis!! @ Bibi Had ik ook met deze zwangerschap licht bruine afscheiding... ik ga voor je duimen meis!! Je hoort heel vaak dat meiden snel zwanger zijn na een (v)mk, dus misschien is er voor jou ook dat geluk!! @ Anita Even je verhalen gemist, maar jij was ook naar de ha geweest toch?? Hoe nu verder?? Jou cyclus lijkt wel veel op mijn cyclus als ik het zo bekijk... kwa onregelmatigheid dan Verlies de hoop niet hoor meis! @ hier Morgen naar de ha... heb sinds 2 weken langs van m'n rechter heup... dacht eerst verkeerd gelegen of spier verrekt ofzo... maar wordt steeds erger! Gisteren zelfs zo erg dat ik niet meer uit de stoel kon komen van de pijn! Niet echt best dus... ben benieuwd wat de ha gaat zeggen! Wat zo vroeg in de zwangerschap deze pijn, slaat natuurlijk nergens op Verder bij m'n vriendin met de angelsound al vanaf 11 weken en 3 dagen het hartje gehoord!!! Super gaaf!! Toen ook meteen zo'n ding aangeschaft en vanmorgen hoorde we hem super veel bewegen, zo gaaf! Tis nu al een drukte makkertje
Ja ik heb geen idee hoe bekken instabiliteit voelt, maar m'n gevoel zei eigenlijk ook meteen dat dat het was?! Wel veel te vroeg natuurlijk, maar m'n nichtje had er ook al zo vroeg last van! En nu 2 jaar na de bevalling heeft die er nog steeds last van dus ben er een beetje bang voor! Hoop dat de ha me wonder tips kan geven! Heb vroeger als baby ook een sprijtbroekje moeten dragen... geen idee of dat er wat mee te maken kan hebben?
Zit ik even te googlen op bekkeninstabiliteit... lees ik dit?!?!?!?! ND Geplaatst op donderdag 3 mei 2007 'Bekkeninstabiliteit zit tussen de oren' ANP WAGENINGEN - De zwangerschapsaandoening bekkeninstabiliteit bestaat niet. Ook aandoeningen als fibromyalgie, RSI, postnatale depressie en het chronisch vermoeidheidssyndroom ME/CVS zijn modeziekten, die alleen voorkomen zolang artsen en andere hulpverleners in het bestaan ervan geloven. Dat stelde gynaecoloog Cees Renckens gisteravond op een thema-avond over lichaam en geest van de Wageningen Universiteit. Renckens is tevens voorzitter van de Vereniging tegen de Kwakzalverij. Volgens de gynaecoloog voldoen modeziekten altijd aan een aantal kenmerken. Er zijn medici die in de ziekte geloven en er is altijd een actieve patiëntenvereniging, die de aandoening steeds in de belangstelling weet te houden. Door alle aandacht krijgt de modeziekte de omvang van een epidemie, meent Renckens, terwijl de klachten - vaak vermoeidheid, zwakte en pijn - eigenlijk vrij alledaags zijn. Veel patiënten halen ook winst uit hun aandoening in de vorm van aandacht en medelijden. Volgens Renckens beleefde de bekkeninstabiliteit het hoogtepunt in het midden van de jaren negentig. ,,Elke zwangere vrouw ging een bekkenband dragen. Er kwamen zelfs vrouwen in een rolstoel terecht met klachten, die tot de ontdekking van de bekkeninstabiliteit gewoon waren tijdens een zwangerschap of baring en die nooit aanleiding gaven voor een bijzondere medische behandeling. Ondanks alle ophef werd er geen enkel wetenschappelijk bewijs voor de aandoening gevonden en sinds een jaar of vijf ebt de epidemie weg.'' Renckens stelt dat artsen het ontstaan van een modeziekte moeten proberen te voorkomen. In eerste instantie is een patiënt blij dat zijn vage klachten een serieus klinkende naam krijgen, maar uiteindelijk kan de niet-bestaande ziekte tot invaliditeit en eenzaamheid leiden.
nou daar ben ik het echt niet mee eens hoor. ik ken iemand die door bi dus inderdaad blijvend in een rolstoel is beland, mijn stiefmoeder mag geen kinderen meer omdat ze anders ook waarschijnlijk blijvend in een rolstoel beland. vind dat artikel wel een beetje kort door de bocht
@ serendipty bekken instabiliteit zit echt niet tussen je oren. Ik heb het al 4 jaar en geloof me het zit echt in mijn rug! Als ik dagen heb dat ik er extreem last van heb heb ik pijn op de rand van mijn bekken. (tussen je bilnaat en zijkant van je rug) en dat trekt door naar mijn bil en liezen. Kan dan ook bijna niet lopen of mijn been sleept met mijn lichaam mee. Heel vervelend. Maar met goede fysio goed te doen. Ik ben idd naar de ha geweest. Ha vond mijn cyclussen teveel verschillen en ze hebben een sperma onderzoek bij mijn vriend gedaan. @ hier (vervolg sperma onderzoek) Ik werk zelf in het zh dus heb ff gekeken naar de uitslagen maar naar mijn mening is het niet zo goed. Maar ik ben geen dokter dus we wachten nog maar even af. Maar 5 van de 10 onderzoeks punten weken af. En dan ook best forse afwijkingen dus ben benieuwd.
Oei Anita, dat wordt spannend dan, die uitslag... @ hier; ongi dus maar weer op naar de volgende ronde...
@ Serendipity Ja we zijn verder de mmm in.. bij mij aan de buitenkant toch endometriose en omdat ik zoveel pijn heb willen ze dat ik snel zwanger word (geen slecht ide dus ik ben er wel gerust op, zeker omdat het zaad prima is en mijn baarmoeder van de binnenkant ook. Dus hopelijk met clomid mijn cyclus was regelmatiger te laten worden en ook mijn ei..moet vandaag bloed prikken voor mijn ei. Maar blijft slikken als je hoort dat je naar moeilijk zwanger worden poli moet maar ben wel erg blij dat het zo snel kan en het belangerijkst voor ons nu is dat ik van de pijn af kom die dagelijks heb..O wat balen dat je zo'n last van je bekken hebt.. hoop inderdaad niet dat je nu al bekkeninstabiliteit hebt.. en tja dat artikel ga ik niet eens lezen want zag ook fybromalygie tussen de oren staan nou ik heb dat al heeel lang en ben zelfs in speciale klinieken hiervoor geweest.. @Anita O dat is weer een nadeel van het zelf kijken in je dossier, dat doe ik ook maar zaaduitslag is heel moeilijk zelf te beoordelen, zelfs de doktersassistente kon dat bij ons niet en moest echt de arts zelf bellen. Bij mijn man was er ook iets buiten de norm en toen de arts belde zei hij dat het allemaal prima is.. wanneer krijg je de uitslag.. hoop zo dat het goed is! @Bibi Oo dacht ook misschien een innesteling bij jou.. temperatuur je nog steeds? Balen dat je weer oni bent geworden maar je cyclus ziet er wel goed uit... sterkte weer met je ongi dagen. @Shenoby Weer alles goed daar van onder...ons niet meer zo laten schrikken he!