Heel mooi Laurise! Ik schrijf ook graag als ik ergens mee zit. Heb al veel zitten denken om nu ook mijn gevoelens op papier te gaan zetten, maar ben bang dat ik mezelf dan alleen maar verder een dip in help dus ik probeer er juist maar gewoon niet mee bezig te zijn. Ik temp niet meer. Heb besloten het advies van de assitent van de ha op te volgen en er niet teveel mee bezig te zijn. Ik moet nu nog 4 weekjes werken en dan heb ik vakantie. Daar wil ik eerst nog van genieten en als het dan in September nog niet raak is ga ik weer ovutesten gebruiken en tempen. Dus ik probeer nog 2 maandjes geduld te hebben en dan zien we verder...
@ Anita Thnx voor je verhaal!! De pijn van m'n bekken is erger dan de geestelijke pijn of iemand me wel of niet geloofd, dus dat kan me nu nog redelijk gestolen worden gelukkig! Zelfs m'n vader gelooft er niet zo in, hij vraagt niet eens hoe het met me gaat als ik hem zie of spreek! Maar zo is hij altijd al geweest, dus dat went. M'n moeder en vriend hebben inmiddels gezien aan m'n jank partijen hoeveel pijn ik heb, dus die proberen me overal bij te helpen en dat steunt me enorm! Maar dat kan jou idd ook nog wel eens problemen geven bij een zwangerschap... ben je er bang voor? Als ik dit had geweten, dan had ik iig wel eerder rustig aan gedaan... tis nu al zover dat ik niet eens meer m'n huis kan schoon maken en boodschapjes doen... heb pijn bij het lopen en mag niet tillen of bukken, en dat maakt het leven in eens heel saai! Echt bewondering voor mensen die dit al heel lang hebben, echt geen pretje!
Dank je, ja dat vind ik bijna het moeilijkst dat niemand (behalve mijn man gelukkig en wel wat vriendinnen) mij begrijpt.. en iedereen wil het altijd goed praten, het komt wel goed.. maar je hoeft mij niet te beschermen ik heb liever dat je zegt dat je het ook zo kut vind voor ons.. of knik alleen maar dat zegt 10x meer dan je zegt het komt wel goed..Precies niemand voelt wat jij voelt wat in heel veel situaties zo is, als je er zelf niet in zit is het moeilijk om voor een ander te begrijpen.. @ Bibi Ja het kan je soms helpen en soms niet, daarom had ik het nog niet eerder gedaan maar had er opeens erge behoefte aan. En dan moet je het lekker doen en anders niet. Goed van je dat je even 2 maandjes "afwacht" en even richt op iets ander, gaan jullie nog op vakantie? @Anita Wat vreselijk, dacht dat je BI alleen kon krijgen met je zwangerschap, ik herken dat wel, ik heb ook een onzichtbare ziekte waarin ik de ene keer alles kan en de andere keer niet. Dat is voor veel mensen gek.. maar inderdaad als de mensen die van je houden het maar begrijpen en zien dat je niet aanstelt, dat zal inderdaad nog wat worden als je straks zwanger bent..
Ja, we gaan lekker een weekje naar Sardinië. Italië lijkt me erg leuk en het is niet al te ver weg. Heb behoorlijke vliegangst dus ik wil niet te ver van huis. Maar moet eerst nog een aantal weekjes werken dus we hebben nog even te gaan voordat we kunnen uitrusten. En jij Laurise, ga jij nog weg?
@ laurise ben even kwijt wat voor iets jij had?? sorry @ hier ik ga even heel hard janken durf het namelijk alleen met jullie te delen. Ben net bij de gyn geweest voor de samenlevingstest. Maar geen 1 zaadcel zwom! Oftewel als het zo blijft kan ik niet eens op een normale manier zwanger worden! Dus nu is het het zaadonderzoek afwachten en als dat niet goed is meteen iui! Kut leven. Waarom heb ik dat weer??? Bah...
dankje. Baal er echt zo van. Ben nu ook heel ego aan het denken. Vorig jaar hadden mijn vriend en ik een kleine crisis. Ik wilde er eigenlijk een einde aanmaken. (aan de relatie dan he) Maar we kwamen er weer boven op. Maar nu denk ik heel ego had ik het maar gedaan dan had ik nu mss een vent die wel goed zaad heeft. Ik weet het ik moet me heel diep schamen. maar ik denk het wel. Grrr
Anita, kan me best indenken dat die gedachte even voorbij komt. Zolang je 'm ook maar weer heel snel van je af zet is dat helemaal niet erg. Kan me best indenken dat je het even heel moeilijk hebt. Een hele dikke knuffel voor jou en veel sterkte de komende tijd!! Gewoon lekker hier alles van je af schrijven als dat helpt...
O lekker Sardinie schijnt heel erg mooi te zijn, oke vliegangst ken ik wel een beetje haha, maar naar Sardinie toch wel met het vliegtuig of met de auto. Nou ja nog een paar weekjes, je hebt in ieder geval iets om naar uit te kijken! Wij zijn al een week naar frankrijk geweest. En vorig jaar getrouwd en 4 weken op huwelijksreis naar Fiji geweest dus dit jaar niet zoveel @ Anita @ laurise ben even kwijt wat voor iets jij had?? sorry Wat bedoel je hiermee Anita? Wat voor iets ik had? O nee jeetje 1 zaadje maar pfff snap heel goed dat je flink in een dip zit pff dat is niet niks zeg. Tja dan is IUI de eerste optie meteen. Wanneer moet je weer naar de gyn? En waarom weer een zaadonderzoek? Oeh ja dat zijn niet zulke goede gedachtes maar dat snap ik ook wel. Ik heb het andersom, bij mij zit het mis, heb al tegen mijn man gezegt dat hij een vrouw met zoeken waarbij alles goed is...maar mag ik nooit meer zeggen Sterkte meis en schrijf hier lekker van je af, het helpt mij ook enorm! Ik kan niet wachten tot maandag..pff wat spannend, verschillende boekjes door gelezen die we mee gekregen hebben en dat is niet niks pfff..moeilijk allemaal
@ laurise ik zeg dat altijd tegen mijn man wanneer ik niet kan lopen van de pijn in mijn rug. Dan roep ik altijd heel boos. Ga een vrouw zoeken die zich naar haar leeftijd kan gedragen en niet zo'n kreupele doos! Nee BI kan je ook krijgen zonder zwangerschap. Heel weinig vrouwen EN mannen hebben dat maar. Je krijgt het dan tussen je 20 en 35 ste. En als het goed is gaat het over rond je 35 ste! Ik kan niet wachten. Fijn weekend meiden!
hoi hier ook uit 1985 ben begin september begonnen om zwanger te raken.. binnen 1,5 maand zwanger en nu verwachten we een zoon... duurt niet lang meer ken niet meer wachten...
@ Anita Meis, jeetje wat erg!! Ik heb ook wel eens gelezen dat sperma van de man niet tegen het "vocht" van de vrouw kan, dat deze de sperma dood! Kan dat het niet zijn? Ik heb namelijk wel eens gehoord dat dat te verhelpen is met een zalfje, of voor de sex een vaginale douche te gebruiken! Maargoed... als dat het had geweest had je dat waarschijnlijk wel gehoord? Pff achteraf wel goed dat je snel naar de ha bent gegaan zeg! Dat word een heftige tijd voor jullie! En je echo gedachte over je vriend herken ik wel... hier ook een crisis gehad, en zijn zaaduitslag was ook niet de beste! Maar ben nu zo trots dat hij de vader van m'n kindje wordt!
Hallo meiden! hahaha, Anita, jij bent een van de weinige die er naar uit kijkt om 35 te worden Ik hoop echt voor je dat het dan over gaat... samantha, welkom! Je hoeft niet lang meer. Spannend hoor!!!
@ shenoby WAAR BEN JE?? Heb je alvast bijna iedereen zwanger op een aantal na van 1985 club begonnen? @ paradijsvogel Whhhhaaaa kijk er zeker niet naar uit om 35 te worden. Vind ouder worden echt een hel! Heb het nu zo erg. Als ik deze maand niet zwanger word ben ik 26 voor we een baby krijgen. Geloof me ik zit ermee! Slaat nergens op 26 is ook jong. Maar toch.... @ serendipty Het komt wel goed. En ik besef ook wel als ik aan later denk dat het plaatje samen met mijn man is. Dus dat is erg positief vind ik van mezelf. Maar mijn baarmoedervocht was goed zij de gyn. @ hier ben momenteel de gezelligste partner van de wereld. Jank om alles. Heb vanmiddag de emmer met verf kapot geslagen met de hamer . Dus.....Nu weer rustig maar het moest er even uit. Verwerking zeg maar!
Anita, ik moest stiekem wel lachen om het stuk slaan van de emmer verf. Zat alles onder de verf of viel het mee? Ik hoop dat hiermee je frustratie e.d. even lekker weg zijn. Soms heb je even een uitlaatklep nodig en dat was nu de verfemmer
@ anita, hier ben ik meid. momenteel even heeeeeel erg druk. lees wel tussendoor steeds alles bij. heb wel van je uitslag gelezen, en het is zeker vervelend en een domper meid. maar jullie komen er vast samen uit. ga morgen ofzo even uitgebreid reageren
Welkom Samantha, spannend dat je bijna je kleintje gaat ontmoeten! @anita Wat bedoelde je nou met die ene zin tegen mij? O jee de emmer met verf kapot geslagen.. zat alles inderdaad onder? Fijn dat je nu al weer een beter plaatje in je hoofd zit met je mannetje. Wanneer moeten jullie weer naar het ziekenhuis? Brrr wij morgen naar de fertiliteitsarts..spannend.. boekjes die we hebben mee gekregen doorgelezen.. we zijn er klaar voor.. nou ja voor zover je er klaar voor kunt zijn
@ laurise Je had het over een onzichtbare ziekte bedoelde je daar endo mee? En wat gaat de ferilitietsverpleegkundige doen? Laat het ons weten. En het is niet eng. Geloof me ik heb ze zaadcellen uit mijn doos laten zuigen. Als dat gebeurt is ben je alle schaamte voor bij! @ serendipty Hoe is het met jou buik? Groeit ie al lekker? En hoe reageerde mensen in je omgeving op je zwangerschap toen je het ging vertellen? @ shenoby Hoe gaat het met jou buikje dan? @ hier Ja die emmer luchte op. En dan stampvoetend naar beneden de trap af en roepen dat alles kut is. Vervolgens ging man lief de emmer maken zodat ie weer dicht kon viel de emmer om over de vloer. Ik weer janken "het is allemaal mijn schuld snif snuf snotter!" Ach zo blijf je bezig. Maar vandaag ga ik er neit meer aandenken en alleen maar dingen doen die ik wil doen. Zow mijn dosis positiviteit is er weer!
Laurise, succes vandaag! Anita, gelukkig heeft het opgelucht! *stuurt nog meer positiviteit naar je toe*