Idioot misschien..haha..eerst maar es zwanger raken en dan kijken of het er wel twee zijn..maar goed..je weet maar nooit en het is altijd interessant om te horen van een ander!
Da's zeker waar haha nou ik ging eigenlijk blanco de bevalling in want met een tweeling kan het vreemd lopen haha met eentje ook maar de gyn had al tegen me gezegd dat ik er rekening mee moest houden dat het een ks kon worden! Ben wel erg blij dat ik weeën heb gehad hoor! Mijn lijf had zelf besloten dat de heren eruit moesten en daar had ik vrede mee! Zo was mn zwangerschap voor mijn gevoel echt afgesloten! Maar tis idd vreemd dat je dan ineens 2 zoontjes hebt! Helemaal zielig dat ze in de couveuse lagen met een infuusje en een hoop draadjes! Ben gelukkig ontzettend goed opgevangen in het zh zowel op de kraam als op de kinderafdeling! Een dikke pluim voor het personeel van het ziekenhuis!!!
@Horselover, tja jong mama zijn, het was van mij echt een keus, ook vooral omdat mijn ventje wat ouder is als mij hij is 35, en we zijn nu 7 jaar bij elkaar, en hij wou voor zijn 35ste papa zijn dat is hem in ieder geval al gelukt haha! Angela is geboren toen ik 21 was, 1,5 maand na haar geboorte was ik jarig. En Evelien is dan geboren toen ik net 24 was, en de 3e zal iets na mijn 25 ste geboren worden. Het was bij Angela ook wel heel pittig was een reflux baby, spoog alle voedingen uit, sliep hooguit 2-3 uur per nacht. En als ik nu kijk naar Evelien, dat is een schat van een kindje, drinkt goed slaapt geweldig goed! Echt een droombaby Moet ook stiekem zeggen dat ik er nu ook wel echt heel veel meer van kan genieten hoor! Bij Angela kon ik van het eerste jaar absoluut niet genieten, heeft heel wat tranen gekost. Dus ben benieuwd wat de 3e voor verassingen heeft voor ons @Linnepinneke, ik vindt het nog steeds knap hoor een tweeling, het lijkt me echt ontzettend druk, als ik hier soms al kijk om Angela en Evelien te combineren....en dan heb jij 2 kleintjes in dezelfde leeftijd....Hier is ook een verhoogde kans op een tweeling, dat heeft bij de zwangerschap van Evelien geleid tot een vanishing twin. helaas En deze zwangerschap is er dan gewoon weer 1. Maar ik begreep dat je ook gewoon nog werkt ? Hoe ga je dat combineren dan, gaan de jongens naar oma en opa of naar de kdv ? Dat lijkt me helemaal heftig, mama zijn en werken, die mama´s heb ik echt heel veel respect voor! Waarschijnlijk omdat ik zelf een thuisblijf mama ben, en zelf al vaak denk van hoe krijg ik alles gedaan in en rond het huis, en dan een mama die er ook nog is bij werkt knap hoor!
Hey Maaike, Jij bent lekker vroeg op haha tsja 13 januari loopt mn zwangerschapsverlof af en dan moet ik idd weer gaan werken... De jongens gaan 1 dagje naar het kdv en 1 dagje komt oma hier oppassen... Heeft ze alles bij de hand! En zaterdag is papa thuis! Maar moet wel zeggen dat ik er tegenop zie hoor!!! Zeker omdat ik al zolang niet gewerkt heb... Lag er bij 12 weken zwangerschap al uit... En zou veel liever zelf bij mijn kereltjes blijven! Voel me op en top mama en vind het zo lekker om de hele dag met ze bezig te zijn! Lekker wandelen 's middags (behalve met dit weer, da's echt geen doen haha) flesjes geven... Moet het oma nog zien doen, 2 mannen tegelijk de fles geven haha maar dat gaat zeker goed komen! Vanmiddag naar de kinderarts voor controle en ben zo benieuwd hoeveel mn kereltjes gegroeid zijn!!!
Binnekort weer aan de slag dus! Succes, en oma doet het vast wel goed Bij welke kinderarts loop je dan ? in het zh waar je ook bevallen bent ? Daar heeft Evelien in het begin ook controle gehad. Ik ben erg benieuwd hoe de 2 mannen gegroeid zijn, ga maar op tijd weg, het schijnt nog steeds niet helemaal op en top te zijn op de weg! Was vroeg wakker he...het ventje heeft dagdienst...gaat de wekker om 4.30 en dan gaat hij rond 5.00 uiterlijk 5.15 weg, moet elke dag beginnen in Vliss. Dus ja dan ben ik ook wakker, en de laatste tijd dan moet ik echt even wat drinken als ik wakker ben anders blijf ik missenlijk dus ja kan dan net zo goed even het forum en mn mail na kijken! Daarna ben ik nog terrug gegaan hoor tot 9uur toen werd Evelien wakker, die heeft net dr flesje op. Fijne dag allemaal!
Nou ik mocht kiezen waar ik naar de kinderarts wilde! Of in vlissingen bij een ka die ik nog nooit gezien had of 1 van de 2 dames die de mannen opgevangen hebben bij de bevalling maar dan moest ik naar Goes... Nou ik rij wel lekker naar goes hoor haha Ze moeten bij dokter Boone, een heel lief belgisch vrouwtje is dat! Ben wel blij dat mn man vrij is vanmiddag want ik ben al helemaal geen held om met dit weer te rijden hahaha
Boone heeft ook Evelien nagezien na haar geboorte (alleen weet ik daar allemaal niet zo veel meer van) Succes dan vanmiddag, ik ben ook niet zo,n held hoor...morgen is mn mannetje vrij, en dan gaan we gauw alle kerstboodschappen doen, en even de grens over naar BE want vrijdag moet hij nog een dagdienst werken en dan is hij een poosje vrij!
Ik heb mn man gisteren al om boodschappen gestuurd haha vandaag nog eventjes luiers voor de heren inslaan bij etos en we kunnen er weer tegen aan!!! @daantje, hoe was je bevallingsdienst??? Druk geweest?
Ik heb dat ook ja...als je nou een gebroken nacht hebt gehad...en ik zou moeten werken..ik vind dit ideaal! Dit past ook helemaal bij mij! Ik vind het heerlijk! Maaike is altijd heel makkelijk geweest, dus als er een 2de komt, kan die heel anders zijn!
@ Linnepinneke Ben benieuwd hoe het met je mannetjes gaat! Geloof ikzeker dat het genieten is met die 2 mannetjes..volgend jaar kunnen ze samen op de slee!
@Madeliefje, leuke naam he Maaike Maar ik heb het ook hoor, vooral bij Angela 2-3 uur slaap snachts...was kapot, en mn mannetje werkt dan nog is 12 uurs diensten zowel dag als nacht...geloof dat die het ook niet altijd even makkenlijk had Maar Evelien is echt 100procent anders als Angela, en het zijn toch echt zusjes
Ja..daarom! Maar manlief heeft er volle vertrouwen dat al onze kids dat makkelijke en rustige van nature in zich hebben..nou..daar komt hij nog wel es op terug denk! Maaike is idd. leuke en mooie naam!
Makkenlijk en rustig....pff heb hier een peuter van bijna 3 jaar rondlopen...nou die is niet de makkenlijkste hoor...en al helemaal de rustigste niet maar ze is o zo lief! Maar op dr kont blijven zitten ho maar! is echt madam van dit doen dat doen, heel de dag bezig zijn, ben dan ook blij als ze smiddags even op bed ligt haha
ZO het gaat snel meiden haha! Maar Maaike ": oh meid weet wat je mee maakt met een refluxkindje! Hier ook 1 en die zit er nog altijd mee! Kan niet tegen medicatie.. Is overal overgevoelig voor! En dat heeft mij tegen gehouden om snel weer een kindje erachter aan te nemen., WIlde het altijd wel, maar het eerste jaar was ik kapot! En nog is het altijd een gezoek, ik werk veel, loop stage en zit op school...Dat sleept mij er wat doorheen! Al moet ik zeggen dat ze de laatste 5 dagen gelukkig weer aardig ok is voor haar doen. En ik heb even vakantie! DUs dat is voor mij even genieten.. Maar ondanks alles ben ik natuurlijk ONTEZETTEND gek op mn meisje! Het is mn allesie! En blijven jullie veel binnen met de kids op het moment? Ik ben er vandaag nog niet met dr uit geweest... Ik zal ff naar dr toe ze heeft de kerstballen uit de schaal gehaald en brengt ze heel lief naar mammie toe met de tekst: danke mammie! En dan loopt ze als de donder weer snel terug hihi
welkom de nieuwe meiden. het is drukker geworden sinds ik weg was. al heb ik gisteren geen bevalling gehad helaas. maar goed van 16 uur tot 00. uur heb ik weer wacht vandaag dus wie weet. ik ben nu 1.5 jaar kraamverzorgende. @horselover het werk is te combineren hoor een flexibelegastouder hebben scheeld een hele hoop. @ linnepinneke ik wete hoe het is om te bevallen onder narcose en dan gefeliciteerd te worden met je kind of kinderen het is echt heel raar.
@daantje: ja die heb je dan ook wel nodig! Maar het is natuurlijk de eerste dag altijd even lastig.. Maar wat een prachtige namen hebben je kids
@ horselover Wat een boefje hihi! Wij zijn ff naar de winkels geweest met de wandelwagen, maar voor de rest zitten we veel binnen. Lekker warm!
@ horselover: het is niet eens me begin dag het is een dienstje tussendoor ben verder namelijk vrij. dank je wel. brandon van 4 idd en damanja van 2 jaar. ik was bij brandon 19 en bij damanja 21 jaar toen ik beviel van hun. ook best jong dus
@horselover Ja reflux is niet niks he Angela was ruim 1,5 toen ik terrug zwanger raakte, toen ging het gelukkig al stukken beter met haar! Gelukkig nu nergens meer last van Al die nachten dat we op gezeten hebben,geen voeding binnenhouden alles met een grote boog uitspugen, zelfs spugen van het huilen, het elke keer bijna uitgedroogd, en steeds bijna naar het ziekenhuis moeten, maar toch steeds net weer niet nodig....ben toch echt blij dat Evelien heel anders is, zij is echt van elke druppel die ik binnenkrijg houd ik binnen! hahaha Hoe verschillend! Hier ook niet weggeweest met de kindjes, mag niet van het ventje..die is zo bang dat ik uitglij, het is hier echt enorm glad en ligt nog steeds een berg sneeuw. Afgelopen dagen wel veel met angela naar buiten geweest als het ventje thuis was, met de slee enz...heerlijk hoor! Daantje, is het wel goed te combineren je werk en de kindjes ? het lijkt me op zich wel vrij zwaar werk want je doet dan bevallingen en de kraamperiode begeleiden ? dan ben je toch heel intensief bezig lijkt me. En ik begrijp ook dat je onder volledige narcose bevallen bent, hier nog 1 bij Evelien was het een spoedks, uitgezakte navelstreng, en er was geen hartslag meer bij Evelien, maar gelukkig bij de deuren van de OK zei de verloskundige dat ze de navelstreng weer voelde...maar zelf dacht ik mens je lult maar wat Het eerste wat ik dan ook wou weten toen ik weer bij was en weer wat kon zeggen, wou ik natuurlijk weten hoe het met mn meisje was,en of ze het gered had, maar alles was oke apgar van 9 en 10. Ik mocht zelf wel pas ruim 2uur na de ks terrug naar de kamer, toch wel jammer dat ik het begin gemist heb. Heb er dan ook nog best lang *last* van gehad. Zo weer even genoeg neergezet Ga maar is wachten tot mn schoonouders bellen, had net mn schoonbroertje aan de telefoon of hij vanavond al mee ging naar Belgie, maar nu schijnt de oma van mn ventje weer heel slecht te liggen dus ja mn schoonouders zijn nu naar het verzorgingshuis waar oma zit, en straks zullen we wel horen hoe of wat, en het toeval wil dat een goed jaar geleden net het ventje zn andere oma overleden is....blegh!