Meiden van 21 die gaan voor hun eerste kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door babywens2011, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jiskaa

Jiskaa Actief lid

20 okt 2010
    277
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha nee niet mijn eerste ronde hoor :p Maar afgelopen maand wel precies rond eisprong geklust en ook wat extra, de maanden daarvoor gewoon wanneer we zin hadden :) Het ontpillen even wat tijd geven :)

Ik heb trouwens wel witte ovu testen hoor, als ik een licht streepje heb betekend dat dat mijn ei eraan komt, en dan wordt ie dus donker, en daarna weer eventjes licht, en dan wordt ie weer wit. Dus vandaar. Ik denk dus dat je ei eraan komt, maargoed, daar kom je alleen maar achter met blijven testen ;)

Ik momenteel niet op school, twijfel of ik weer naar school zal gaan in september. Opleiding is 2,5 jaar dusja, of dat te combineren is met zwangerschap/baby :( Plus, je weet niet wanneer het raak is natuurlijk, misschien duurt het nog wel een jaar..

Beterschap Jenny! Klinkt als griep, maar lekker rustig aan doen!

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Jaa bij iedereen werkt t weer een beetje anders geloof ik haha soms is er geen touw aan vast te knopen!:p

Hier precies hetzelfde probleem vandaar mijn vraag...
    Zit ook te twijfelen over school, wil dan soieso wel BBL doen aangezien ik een hekel heb aan school:$ haha
    Maarja idd.. is dat te combineren!!:)

Ik dacht misschien heeft 1 van jullie enig idee.....
    Misschien anders iets van een thuisstudie ofzo:(

Tis toch wel wat he op onze leeftijd een kindje willen haha:p
    Wel heeeeeeeeel leuk hoor daar niet van!:D

xx

3. babywens2011

babywens2011 Fanatiek lid

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    haha meiden wat grappig.. hier nog één in dubio, wel of niet naar school. Op het moment zit ik ook niet op school, maar weet ook niet of ik dit nog wil. Ikzelf zie een baby en opleiding niet als combinatie. Iedereen verschilt daar natuurlijk in, maar ik wil er gewoon 100% zijn voor onze baby.. maarja je weet natuurlijk nooit wanneer er eentje komt. Misschien duurt het inderdaad nog wel een jaar of 2. Dus het is erg lastig. Op het moment ben ik 'oppasmoeder' en ik wil denk ik wel de cursus volgen tot gastouder.. duurt maar iets van 2 maandjes, maar dan heb je wel een certificaat op mbo-2 niveau. Ik heb zelf de havo gedaan, dus kan wel wat 'hogers' gaan doen, maar ik wil niet nog 4 jaar naar school :(

Thuisstudie kan inderdaad ook, maar dan zit je wel weer met verplichte stages die je moet lopen.. je zal maar een eind zwanger zijn/bijna bevallen als je stage moet lopen, dan komt er ook niks meer van.. pfff ik weet het allemaal niet hoor, erg lastig inderdaad!

Oké ik ga morgen gewoon weer testen en kijken oftie donkerder is dan vandaag :) Ik ben vandaag begonnen, dus misschien heb ik hem gisteren ook wel gehad :p of kan je dan nu geen lichte streep meer zien? Nouja we wachten gewoon af en zien wel!

Balen Jenny dat je ziek bent.. maar ik snap iets niet. Je zei dat je morgen ongesteld zou moeten worden? Als je dat morgen niet bent kan je toch gewoon testje doen en hoef je niet te wachten tot 1 maart? Beterschap en laten we hopen dat je ziek zijn positief beloond wordt ;)

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Njaa het is niet zozeer dat ik naar school WIL maar ik heb wel een vaste baan nodig, en aangezien ik dat nogal lastig vind en vooral zonder diploma dacht ik nou dan ga ik even een jaartje helpende welzijn doen.(BBL)
    Kan ik namelijk precies hetzelfde mee als wat ik nu doe(thuiszorg huishoudelijke hulp) alleen heb ik dan een diploma en ook meer kans om gewoon in een verzorgingstehuis een baan te krijgen.
    Ook ik heb geen zin om nog 4! :$ jaar naar school te gaan
    Maarja inderdaad wanneer word je zwanger?!

Zag denet ook iets over gastouders.. wat houd dat precies in dan?
    En kan je daar ook gewoon vast werk in krijgen?

En heb je met thuisstudie ALTIJD stage's of kan je ook alleen theorie doen?
    Hoe zit het met jullie met werken voor de rest? Vaste baan of iets?

@ Babywens:
    Gewoon lekker blijven klussen en door blijven testen hihi dan zou je wel een redelijke kans moeten maken toch!:D
    Over die lichte streep kan ik je niet zoveel vertellen sommige mensen testen erna gewoon wit.
    Ikzelf had wel een lichte streep maarja.. die kwam wanneer die zin had haha daar zat niet echt regelmaat in ofzo:p

@ Jenny:
    Pff spannend hoor!! nog even geduld:$ hihi Hoop zooo voor je dat het raak mag zijn!

xx

5. babywens2011

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    hahah ik wil inderdaad de cursus volgen tot gastouder.. Dat is een cursus wat je in je eigen tempo kan doen, dus soort thuisstudie.. als je gewoon doorwerkt kan je die cursus in een paar maanden doen. Daarvoor moet je verschillende vragen invullen en dingen 'leren'. Dan krijg je via internet een toets (hoe makkelijk kan het zijn) en als je die toets goed hebt, ben je geslaagd. Wat je ook nog moet halen is je EHBO cursus.. Als je dat dus hebt, kun je aan de slag als gastouder. Een gastouderbureau helpt jou dan met zoeken naar kinderen in de buurt waar jij op kunt passen. Meestal komen die kinderen dan lekker bij jou aan huis. Je kan zelf bepalen hoeveel kinderen je wilt, hoeveel dagen per week en hoeveel uur.

Bij een thuisstudie moet je inderdaad ALTIJD stage lopen :( helaas wel, ik heb hier ook wel eens naar gekeken en ik heb een grote hekel aan stage lopen hahahha.. maar helaas moet je dat wel doen dus.

Ik ben op het moment dus 'oppasmoeder' en wil graag 'gastouder' worden. Dan verdien je namelijk ook meer en er zijn meer mensen die van je dienst gebruik willen maken!

Succes met uitzoeken..

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hmm okee dankjewel.
    Het is alleen zo lastig want om een huis te hebben moet je wel een vast contract hebben en dat is t m nou net.
    Me vriend heeft wel een contract alleen ik niet....:(

xx

7. Jiskaa

Jiskaa Actief lid

20 okt 2010
    277
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil ook niet meer 4 jaar naar school hoor, dus vandaar dat ik me heb ingeschreven voor mbo opleiding, en die kan ik dan versneld doen in 2,5 jaar ivm mijn havo achtergrond ;) Maarja, we zien wel hoe 't loopt, we blijven proberen :)

Momenteel even werkloos, straks weer aan het werk, callcenter helaas, want indd zonder diploma kom je nergens helaas :( Misschien nog thuiszorg ernaast, maar dat zien we wel even..

Gastouderschap heb ik ook over nagedacht, alleen is ons huis niet heel groot, en zo'n cursus, weet niet of ik dat zie zitten.. geen idee eigenlijk. Ik zal eens kijken hoe dat zit bij ons in de buurt :)

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Oow dat is wel lekker dat je dan niet zolang hoeft! :D
    Maar hoe ga je dat doen dan als je zwanger ben ende kleine is er dan?
    Jaa echt heeel lastig dat geen diploma hebben :(
    Ik werk dan voor thuiszorg via een uitzendbureau
    Verdient wel goed per uur moet ik zeggen alleen kan je niet zoveel uren werken maarja straks met een kleine werk je toch geen 30 uur denk ik :p

En natuurlijk kan je ook zelf aangeven wanneer je kan werken :D

Jullie wonen wel allemaal samen toch?

Pff nog ff klagen hoor haha heb echt sinds 2 dagen dat ik echt savonds zoon raar soort van ongesteldheids gevoel heb, alleen dan zonder krampen maar alleen het soort van spierpijn gevoel zeg maar....
    Als jullie tenminste snappen wat ik bedoel:)

Xx

9. babywens2011

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    maar dat maakt toch niet uit? Als je vriend een vast contract heeft dan is het goed hoor! Waar wonen jullie nu dan?

10. babywens2011

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja 2,5 jaar valt opzich nog mee, maar stel dat je nu deze maand zwanger blijkt te zijn...dan moet je nadat je bevallen bent nog minimaal jaar naar school.. dat zou ik dan weer niet zien zitten. Sjonge echt lastig zo, had ik maar al een diploma op zak.

Wat voor mbo opleiding wilde je dan gaan doen? Als je namelijk cursus gastouder hebt gehaald, heb je diploma helpende zorg en welzijn niveau 2! Is natuurlijk niet veel, maar je hebt dan wel wat.

Die cursus stelt alleen niet zo veel voor hoor. Je mag gewoon thuis je boeken bestuderen en dan moet je via internet een toets afleggen. Het enige wat je moet met andere mensen is een EHBO cursus.. maar dat duurt hooguit een dagdeel en dan heb je al je certificaat. Dus in 2 a 3 maanden kun je gecertificeerd gastouder zijn.

Hhahah en ik weet zeker dat jullie huis veeeel groter is dan ons 'huis' ;) Wij wonen namelijk in een appartementencomplex en hebben maar één verdieping. Dus hebben heel klein huisje, maar pas nu ook op een jongetje van 10 maanden. DIe komt 3 keer in de week bij mij thuis, gaat prima!!

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Ja wonen nu allebei nog thuis, 5 min bij mekaar vandaan haha.
    En aangezien we allebei t huis uit willen, gewoon lekker ons eigen plekje:D zijn we al wel aan t zoeken enzo...
    Alleen tsjaa.. t gedoe is vaak dat je een bepaald aantal keer de huurprijs bruto moet verdienen...
    Wonen in rotterdam, en willen het liefst wel in oost blijven.
    Vind de rest.. njaa niet zo aantrekkelijk haha.
    Alleen je merkt wel dat de huizen hier in oost wel duurder zijn.....:)
    Vandaar dus dat het makkelijker zou zijn als ik ook een vaste baan zou hebben...
    Maar zie die maar eens te vinden!:$ haha

xx

12. jenny90

jenny90 Lid

18 jan 2011
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden zo zo heel wat gemist.
    jaa babywens ik moet morgen ongesteld worden maar bij me vorige zwangerschap had ik rond me nod zoown dun streepje dat ik gek werd van twijfels en nu 1 week duidelijk resultaat drm wouw ik ef w8en zodat ik dan missgien een duidleijekr resultaat zou hebben en mijn cyclus natuurlijk langer zou kunnen zijn door de clomid! en jullie allemaal twijfelen over school ik ben heel vroeg al gestopt met school en ik wil nu nog niet pas als ik dalijk een kind heb en die wat ouder is ik ben toch nog jong en nog zoveel jaren te gaan en kun natuurlijk ook thuis studie volgen kan je in je eigen tempo enz doen altyd fijn toch als jullie nog niet school willen want lijkt me ook niet fijn met kinderwens en misschien zijn jullie wel snel zwanger en heeft t natuurlijk geen zin tog..

xxx

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Hee jenny!

Zoooo merk dat ik t gewoon helemaal spannend vind dat je bijna je NOD heb! haha;)

Jaaa daarom ook mijn twijfels.. het is wel handiger voor een vaste baan maarja.. is school en een kind nou zo handig....:)

Wat voor werk doe jij eigenlijk? of werk je niet?

xx

14. jenny90

jenny90 Lid

18 jan 2011
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    nee ik werk niet ben al vanaf mijn 16de jaar gestopt met school heb alleen vmbo diploma . mijn vriend is 34 en veel ouder als mij natuurlijk en woude al snel samen wonen enz en school heb k niet meer gedaan toen a hebbenw e t niet slecht thuis mijn vriend heeft 3 cafe's hier en hij verhuurt in turkije appartementen ik ben een ''huisvrouw'' haha noemt die t maar maar ik wil na thuis opleiding management en helpt mijn vriend mij een eigen zaak te beginnen kleding of sieraden schoenen ofzo dat leek me wel leuk maar niks heeft er haast bij natuurlijk. we doen gewoon lekker alles op zijn gemak en als ik er klaar voor ben dalijk als de baby al wat ouder is komt dat allemaal vanzelf wel . En sam zou dan wel al goed gaan kijken enz want voor dat je t weer ben je misschien al zwanger en dan wil je toch graag je huisje en alles klaar hebben . Wij zijn al een jaar bijna baby spulletjes aant verzamelen als we egt is iets leuks zien schoentjes ofso dan kopen we dat en doen we in een grote doos de baby doos noemen we t haha vinden we wel leuk zoo heel afentoe al iets te kopen :p

xx

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ooww okee haha jaa me vriend is geen miljonair, maarja wie wel:p maar het moet lukken:) haha met het werk wat ik nu doe hebben we bovenop zijn salaris 700 erbij.... Dus dat moet soieso lukken, tis alleen een beetje lastig met een huisje omdat mijn werk niet vast is en dus officieel alleen op zijn salaris kunnen zoeken.....
    Misschien klinkt het wel heeel ingewikkeld nu haha

Ooww dat is zeker heeel leuk! Al dingen kopen enzo!:D
    Alleen kan dat hier helaas niet omdat niemand het weet ivm reacties enzo......

Xx

16. jenny90

jenny90 Lid

18 jan 2011
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    ohzo jaa bij ons weet iedreen het wel haha , en nog iets grappigss ofjaa raar mijn vader (43j) is opnnieuw getrouwd en zijn vriendin is nu zwanger! dus krijg ook nog us een broertje of zusje erbij raar he op je 21ste haha moet der egt aan wennen aan t idee..:p

xx

17. Jiskaa

Jiskaa Actief lid

20 okt 2010
    277
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien moet ik me toch maar eens gaan verdiepen in het gastouder zijn/worden, dan kan ik toch lekker thuis blijven bij m'n kindje, maar ook nog centjes verdienen. Hmm, lastig lastig.. Ik zie wel hoe het loopt, mocht ik snel zwanger raken, begin ik gewoon niet met die opleiding in september en kan ik alsnog kijken voor gastouder :)

Wij wonen wel samen, mijn vriend en ik, ons eigen huisje, hebben we vorig jaar gekocht, toen het allemaal nog niet zo moeilijk was. Hoor echt om me heen dat we op tijd geweest zijn en dat het sinds 2011 allemaal veel moeilijker is om aan een huisje te komen! :$ Zowel koop als huur. Wel vervelend dat jullie nu nog thuis wonen dan, hopelijk komt dat gauw goed! :D

18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Hahaha jaa dat is wel apart en zeker als je zelf ook mama wilt worden!:p
    Ooooww misschien ben jij straks ook wel zwanger dan zijn jullie samen zwanger!:D
    Hahaha wel een beetje apart dan denk k , maar ook wel weer heel tof!

Pff hier is t al jaa denk dat het handiger is als je misschien nog eerst 2 jaartjes hier blijft wonen bla bla dus laat ik maar niks zeggen over een kindje whahah!:p

hmm... kan jij ook helemaal zo een beetje wegzwijmelen als je het woordje mama hoort?
    Tenminste mijn vriend zegt wel eens jaa en binnekort ben je mama en dat soort dingen hihihihiii:p

xx

19. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

@ Jiskaa

Hmmm jaa ik vind het ook wel een aantrekkelijk idee haha en kan ik alvast oefenen haha:p
    Nou meis hoop voor je dat je toch in september al wel zwanger ben!
    Wie weet met een beetje geluk beval je al wel eind van t jaar haha wie zal t zeggen:p
    Jaa wij willen wel eerst gaan huren....
    En is idd lastig.. sinds januari zijn er weer allemaal vage regeltjes ofzo....:)
    Maarja heb soieso nog 9 maanden haha dus moet goed komen:D
    En mocht het nou ECHT ECHT niet lukken(ga er natuurlijk wel alles aan doen) dan kan ik t hier ook nog wel een paar maandjes uithouden......Liever niet natuurlijk maar goed....

xx

20. babywens2011

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zooo dames.. wat zijn jullie een kletskousen zeg :p hahah even een avondje niet op internet geweest en meteen weer super veel gekletst, lekker hoor! Daar is het ook voor he? :)

Ja het blijft allemaal lastig.. werken.. opleiding.. huis.. inkomen, pfff was alles maar gemakkelijk! Gelukkig wonen mijn man en ik (zijn 4 maandjes getrouwd) op het moment in een huurwoning. Dit is wel maar een éénkamer appartement, maar we zitten in ieder geval ergens! Over half jaartje willen we of een groter huis huren of kopen, als dat dan mogelijk is.

Mijn man heeft een eigen bedrijfje, met zijn vriend, in de website branche. Ook hebben ze al een werknemer in dienst, grafische ontwerper. Het loopt op zich erg goed, maar ze zijn natuurlijk nog maar beginnende! Ik maak sinds een maandje zelf sieraden en mijn man is nu bezig met een websiteje :D Ook errug leuk en hoop dat het een beetje gaat lopen!

Ja ik wil ook graag thuis zijn voor mijn kindje, maar toch ook wel wat verdienen. Dat kan dus heel mooi als gastouder..

@sam Ik snap heeel goed dat je graag samen wil gaan wonen! Wat keek ik uit naar het moment dat wij eindelijk gingen trouwen en samen gingen wonen!

Weet niemand dat jullie graag een kindje willen? Wat zouden ze ervan zeggen dan?
    @Jenny Ohja ik snap je wel, maar ik zou het zelf absoluut niet kunnen. Wil liever nog voor mijn NOD testen, maar is natuurlijk niet slim :p

Wel bizar dat de vriendin van je vader zwanger is zeg.. straks zijn jullie inderdaad zwanger en dan is je broertje/zusje net zo oud als jou kindje :p

Ik ga lekker slapen, morgen komt mijn oppaskindje weer om 7 uur.. dus vroeg op! Welterusten allemaal!!

Deel Deze Pagina