hahaha ja hier kletsen is natuurlijk ook er mee bezig zijn... maar overdag als ik geen vakantie heb en aan t werk ben enzovoorts gaat het me goed af hihi
wij hebben er bij onze zoon negen maanden over gedaan. eigenlijk helemaal niet lang als je kijtk naar sommige maar voor mij voelde het echt als een eeuw... hoop toch dat we dit keer niet zo 'lang' hoeven wachten. zijn er hier nog meer die voor een tweede gaan of allemaal de eerste?
Eigenlijk nu je er langer mee bezig bent kun je het wel wat makkelijker naast je neer leggen. Of ik zal het anders zeggen: het hoort erbij. Als het al meer als een jaar een deel van je dagelijkse ding is. Nou meiden ga eerst maar lekker verder zonder al die hulpmiddelen. En lees niet al teveel overal en nergens op het internet, want dan wordt je helemaal onzeker. Je kunt het beste naar je huisarts gaan en vragen hoe of wat!!!
krijgen jullie niet soms de vraag of het niet eens tijd word voor kinderen?? en zijn jullie meiden getrouwd of willen jullie trouwen voordat er een kleine is? mensen denken vaak zo in hokjes en patronen maar dat kan best kwetsend zijn als mensen er maar gewoon uitflappen of het niet eens tijd word voor kinderen of mensen die gaan vissen of je zwanger bent of wilt worden. @ingeping: weet jullie omgeving dat jullie bezig zijn en naar een gyn gaan omdat het niet vordert?
@Bos: 9 maanden is volgens mij netjes, ik heb het gevoel dat wij er veel langer over gaan doen, maar goed, misschien wel niet. Misschien is t zelfbescherming... @Ingeping: Daar heb je ook wel een punt, dat het erbij hoort. Nu je net begint heb je net die beslissing genomen en is t nog 'nieuw'. Maja hoe dan ook, hopen dat t voor iedereen hier snel raak mag zijn!
@Bos: wij zijn 4 juni j.l. getrouwd, net uit de witte broodsweken en ik heb nu eindelijk een fulltime baan dus niemand denkt dat wij hier mee bezig zijn want ze zeggen allemaal: eerst maar een paar jaar werken... Maar dat wil ik helemaal niet, ik wil werken en een kind Maar mensen vragen er idd over en dat vind ik wel gek, is toch erg prive? Bij jullie vragen ze of t geen tijd wordt voor een tweede?
Ik krijg die vraag aak vooral omdat mijn vriend zijn broertje van 24 zijn 2e kindje krijgt en wij nog geen een en wij zijn langer bij elkaar als hij met de moeder van het eerste kindje al was en nu de tweede moeder dan
@Monique: oh leuk een kersverse bruid dus . mooie dag gehad zeker...nog op huwelijksreis geweest? bij ons vragen ze niet direct of we al voor een tweede gaan maar ik hoor wel mensen zeggen van: oh denk niet dat het lang gaat duren bij jullie of wanneer komt de volgende heb ik ook wel eens gehoord. ik maak er dan maar wat van zoals....ja hallo hij moet nog 1 worden, rustig aan hoor....ga ze echt niet vertellen dat er aan gewerkt word (bijna)
@TheCat: ja dan vinden mensen t logisch om te vragen en dat te veronderstellen, gek he? Maar is wel leuk als niemand er van weet.
Wij hebben de vraag al wel meerdere malen gehad van onze omgeving. Vooral omdat we ook tien jaar samen zijn, dan lijkt het op een gegeven moment te moeten. Mijn ouders en schoonmoeder weten het. Me zus, 3 vriendinnen en twee collega's. Dat zijn mensen waar ik het niet meer voor me kon houden. En ik wilde er graag met me moeder over kunnen praten. En dat is wel heel fijn. Ze vond/vind het ook erg leuk dat we aan het proberen zijn om zwanger te raken. Als je de keuze maakt om te proberen zwanger te raken dan is dat nieuw en spannend. Maar nou had ik afgelopen ronde echt het idee dat het raak was, dat was toch ook wel erg spannend en een beetje eng!!! Maar wel helemaal geweldig als het eindelijk zo mag wezen natuurlijk......je zet een grote stap in je leven!!!
Ja dat wel het geheim houden is leuk maar als dat meisje (ze is 19 van mijn zwager) dan zo aan het showen is met haar buik en opscheppen dat ze zo jng is moet ik mijn best doen mijn mond te houden
Vooral als het lang(er) duurt lijkt het me fijn om met mensen over te praten! Dat kan ik me goed voorstellen. Want dan is het moeilijk om allemaal voor jezelf te houden. Vooral met je moeder. Wat zou je dan gebaald hebben zeg dat je echt dacht dat het zover was! Ik kan me er nog niet helemaal een voorstelling van maken natuurlijk maar snap dat je daar wel een beetje depri van kan worden.
@TheCat: ooh sorry van je moeder, dat moet wel heel vervelend zijn nu. Het is altijd een gemis maar in dit soort situaties extra...
@Thecat: oh dat is wel vervelend zeg dat ze zo gaat zeggen dat ze zo jong is enzo. ik merkte wel dat toen ik zwanger was er wel mensen vroegen: oh hoe oud ben je dan....ze hebben nooit gezegd dat ik jong ben maar ik heb wel regelmatig het gevoel gehad dat mensen me jong vonden (was net 24 toen ik vertelde zwanger te zijn) ikvind het alleen maar een voordeel dat ik 'jong' moeder ben. mijn zus is 30 en nog gewenst kinderloos. persoonlijk zou ik graag klaar willen zijn als ik 30 ben...
@thecat: oh wat erg dat je moeder niet meer leeft. is ze al lang overleden? moet een gek en verdrietig gevoel zijn dat ze je kleinkinderen niet mag leren kennen (al geloof ik wel dat er meer is na de dood en ze jullie kan 'zien') oh lees het al 12 jaar....
Ze is in 1998 overleden ik was 15 toen ze werd ziek toen ik 13 was ik vind het idee het raarst dat ik straks meerendeel van mijn leven zonder haar heb geleeft. Ja voor mijn kleinkinderen vind ik het erg ja geen oma (ook mijn vriend heeft geen moeder meer)