Mooie test Yuna! Begint nu ergens op te lijken hè? Lijkt hier alweer een eeuwigheid geleden dat ik meedeed aan mvm. Heb sinds vandaag behoorlijke last van m'n schaambeen richting vagina en kleine steekjes in m'n onderbuik. Ook met lopen is het vervelend, kleine is flink aan het indalen denk ik. Soms heb ik het gevoel dat beebje eerder komt, al hoop ik het niet. Moet nog zoveel doen pffff. De babykamer is wel af maar er ligt nog overal troep wat een plaatsje moet krijgen. Dochter is naar zolder verhuisd maar haar kamertje is nog maar half af. Onder de schotten moet nog een grote schuifkast worden gemaakt zodat daar weer spullen kunnen staan. Dan komen ze as donderdag ook nog eens het plafond sauzen dus moet heel de huiskamer leeg. Moet nog een lijst maken wie we allemaal een geboortekaartje willen sturen, vluchtkoffer in orde maken, nog wat dingen aanschaffen, heb behoorlijk last van nesteldrang maar heb het gevoel dat er steeds weer iets bijkomt haha
Yuna: 2eiig is de enige erfelijke vorm Mijn broertjes zijn een 2ei-ige tweeling en nog voordat ik mijn eerste echo had gehad vertelde ze dat dat erfelijk was. Ik was na de echo toch blij dat het er maar 1 was
Pff minnie dat is idd nog veel, maar hopelijk heb je idd nog even en komt het allemaal optijd af! BTW die KAN meurt nu al.....zucht hahahaha, nou ik zal het zien over 3weken op de echo
@sarah.. moest wel lachen om je eerste zinnetje.. ziek van t trekken.. maar goed dat we al details hadden gehad!! Hoe is t nu met hem? @minnie.. geen stress!! Hihi.. Wat stop jij zoal in je vluchtkoffer?? En de andere dames? @yuna.. waaah t is zo 12/3.. Spannend!! Hihi mooie testen hoor!! @paloe.. hoe is t met je? Hoe vinden olaf en liam hun zusje? @zwangels.. meid.. klus ze!! Moedig de zaadjes aan, hihi!! @hier.. vanmiddag vk geweest.. Kindje lag nog heerlijk compact boven in mn buik.. ik was afgelopen 3weken maar 1 kilo gegroeid dus de stand staat nou op +14,5 hihi. Moest rustiger aan doen ivm harde buiken (alsof ik zoveel doe) en vanavond ook maar weer herstart met de omeprazol.. men word en ben echt ziek van de misselijkheid en t brandende maagzuur!;( Afspraken; 12/3 controle verloskundige. 21/3 liggingsecho.
Hihi dat klussen gaat vast wel weer goed komen! Net de eerste klus er weer op zitten hihi Nu lekker slapen. Mooie test Yuna! Fijn ook dat de digi 3+ aangaf. Ben echt nieuwsgierig of het er 1 of 2 zijn.
@zwangels...heel veel klusplezier... !! toi toi toi..break a leg... @minnie...ah jij ook nog zoveel te doen... zo vervelend he als de datum steeds dichterbij komt...maar ook met jou komt t vast allemaal goed. @yuna.. oh wow ..minder dan 3 weken heb je al een echo wat fijn!! @mh... ik zei het toch..dat jij ook een beetje rustiger aan moest doen.. Fijn dat alles verder goed was..en nog maar zo weinig aangekomen ook... Ik ben gelukkig sinds 24 weken maar 4 kilo bijgekomen...snap niet hoe dat kan.. maar ik ben blij... Ah nee..hoe kom je nou zo misselijk? Ik heb werkelijk geenbidee wat ik allemaal in mn vluchttas ga stoppen.. 2 nachthempjes warme sokken slippers kleding voor na de bevalling 2exrra onderbroeken verder 2 pakjes voor de baby telefoon met oplader(hier staat ook mijn muziek op) camera met extra batterij Verzekeringspasje Maxi-cosi misschien wat eten en drinken verder geen idee
sarah: vergeet een schoon shirt voor je vriend niet Wel zo fijn als hij een nacht heeft staan zweten, en jou heeft staan helpen dat hij ook een schoon shirt aan kan trekken. En misschien een rolletje dextro ??
Hahahahahahah.... oh ja god...misschien ook een extra paar sokken voor hem.. hij heeft altijd zo'n vreselijke last van zweetvoetennals hij zn schoenenbte lang aanheeft... Tovh bizar dat we over 2 weken al kunnen bevallen...het komt echt angstvallig dichtbij nu...
Ik moet ff delen... Het kamertje is bijna af! Moet nog wel bijna alles wassen.. maar het schiet nu op...gordijnen.. en mn kubusjes moeten nog opgehangen en wat tierelantijntjes... Baby-dump komt volgende week maandag hier om het te bespreken...en zodat ik het kan laten zien... Waarschijnlijk word ik financieel gecompenseert... Ik ben blij!
Goedenavond!! @hier.. geboortekaartje + tekst uitgezocht en een proefafdruk besteld.. hebben er 1 gevonden via kaartje 2 go. Ben benieuwd.. ben blij dat dat uitgezocht is, vond het echt rot werk.. hihi Nog 2daagjes werken.. dan vakantie en verlof.. heerlijk!! @sarah.. Fijn dat t nou wel op schiet.. nog ff een nieuw kamertje hihi en dan kan de kleine al bijna komen!! Spannend hoor, schiet mooi op voor jullie!! Hoe is het met je mannetje? Is die wat opgeknapt? Zal jou lijstje bij de hand houden als ik mn tassen in ga pakken, haha ga volgende week eerst weer shoppen! En uh.. wat voor onderbroeken kan ik t beste halen voor na de bevalling en wat voor maat? En hoeveel pakjes maat 50 en maat 56 hebben jullie?
vvAllereerst allemaal heel erg bedankt voor de succeswensen! ik had ze niet meer gelezen maar de wetenschap dat ze er waren deed me goed Ik heb steeds in kleine beetjes bijgeleen en gereageerd, dit topic als eerste, nu de andere nog Bedankt voor de vragen, de succeswensen en de complimenten meiden! Doet me goed! morgen post ik een foto van onze kleine meid! Zwangels.... dikke knuffel lieverd!!! en dank je wel!!! ik heb net als Yuna zwanger worden van de etos geslikt bij Liam.. die ronde lukte het.. oh die gebruik je al lees ik.. De spulletjes zien er goed uit! Chickie hihi ik was idd al in het ziekenhuis 07:15 was best vroeg! niet om het opstaan maar omdat we ervoor Olaf en Liam nog weg moesten brengen Superlastig met de katten.. mogen ze niet naar buiten? Wij hebben de kattenbak in de gang staan onder de trap, helemaal in het begin zeurde de kat wel een beetje aan de deur maar allang niet meer.. alleen soms als hij naar buiten wil. De kattenbak gebruikt hij bijna nooit gelukkig. Onze kaartjes zijn van kaartje2go, echt super! je krijgt altijd precies wat je besteld en ze leveren snel, heerlijk! Gebakje spannend hoor met de groei en je suiker.... nog iets meer dan 2 weekjes en dan mag jij ook meis! Die voorweeen horen er bij een 2e vaker bij helaas, maar als je geluk hebt doen ze al wat voorwerk! Mooie buik!!! Ik heb alleen maar jurkjes gedragen Mh90 hihi toen jij informeerde hoe het was was ze net 40 minuten oud Dank je wel! Hoe was de kennismaking met de gastouder? Klikte het? Dat stukje slijm kan heel goed een stukje slijmprop zijn geweest..gelukkig zegt het verliezen van je slijmprop (bijna) niets over het starten van de bevalling Wat betreft die misselijkheid en pijn... ik hoop te lezen dat je ermee naar de vk bent gegaan want het kan duiden op zws vergiftiging.. Minnie jullie zijn er maar druk mee! Dank je! Sarah ook jij mag gewoon al bijna! t gaat zo snel!!! Dank je wel!!! Oei...ik hoop straks te lezen dat je man bijgedraaid is en de lucht een beetje geklaard is bij jullie.. Mooie boom!! Mooie buik!!! Jeetje zeg wat balen van t kamertje!!! zeker aan de schroefgaten kan je zien dat hij gebruikt is!!! Schrikken van de vinger van je vriend zeg!! hoe is het er nu mee? Yuna dank je! supergoed dat je meedoet met mvm!!! 79mama dank je! Gera dank je wel! en logisch dat je niet zo lang meer kan staan! en met die echoᷰs kunnen ze er flink naast zitten hoor! Lize zou ruim een week achter lopen volgens de echo maar was uiteindelijk gewoon hartstikke mooi op gewicht! MamavanF dank je! succes met aftellen!!! Sofie dank je!!! Eerste nacht ging superdepuper! Valentijnsdag: ik had vantevoren al een kaart en een fotolijstje gekocht, had manlief niet verwacht was alleen ff stress, ik had het gekocht en verstopt maar wist niet meer waar! haha Bevalling: Dank je voor het buddyen chickie! Even een kort bevallingsverhaaltje de week voor de inleiding hadden ze bij toucheren een niet volledig verstreken bmm en een cm ontsluiting geconstateerd. goed..maandagmorgen mochten we ons om 07:15 melden.. we hadden ons ingesteld op eerst een dag ballonnetje en kijken of t zelf op gang kwam en de volgene dag vliezen breken etc..Maar dus iig eerst ballon. Toen we er waren deed de gyn na even inwendig onderzoek en zei: nou dat is mooi, 2 centimeter, we gaan de vliezen breken! Wow dat kwam wel heel plotseling heel dichtbij, niet binnen een of twee dagen ons kleine meisje in handen maar binnen een paar uur! (ik beval snel) Vanwege dit en mijn eerdere ervaring breken ( vliezen breken, 2 persweeen, kindje op de buik)vond ik het doodeng en hebben ze me even een halfuurtje de tijd gegeven. Ook meteen maar even mijn moeder gebeld, die zou bij de bevalling zijn. De eerste gyn was van de ochtendienst, ik was naar de wc geweest, lekker charming met alleen een hemptje aan en toen ik terugkwam stond daar de dagdienst, 3 man sterk arts, arts assistent en co-assistent t was de allereerste bevalling van de co Hij was hartstikke zenuwachtig, ik vond het wel schattig Daarna lukte het niet met het breken, eerst geprobeerd met de sonde voor op haar hoofdje, toen met een vliezenbreekding en toen weer met de sonde, de sonde werkte de 2e keer wel. Na het breken van de vliezen kwamen de weeen meteen op gang, kreeg eerst 2 en al snel 3 weeen in de 10 minuten maar ze waren nog goedd te doen. Ik vond het wel prima zo maar de gyn wilde dat het sneller ging Dus hup infuus op standje 1. Toen kwamen ze met 3 of 4 in de 10 minuten maar de gyn wilde er nog iets meer, dus naar 1,5. Toen kwamen ze echt.. al snel bleek dat ik in het uurtje vanaf het breken van de vliezen 2 cm erbij had gekregen. Ik had 4 cm. Ongeveer vanaf toen moest ik de weeen op de rand van het bed zittend opvangen, ik had persdrang maar gelukkig nog geen echte persweeen. Bij de jongens heb ik alleen buikweeen gehad maar bij Lize ook rugweeen en kontweeen (kwam door de persdrang). De weeen waren erg pijnlijk en ik heb met mijn voorhoofd bijna een deuk in Tim zijn onderarm gedrukt, die gebruikte ik als steun Ik had het gevoel dat ik al mn gewicht nodig had om haar binnen te houden. Ik moest steeds draaien van de kant van het bed in lighouding en dat ging echt niet, niet mt mijn bekken en niet omdat er tijdens de maneuvre 3 weeen kwamen en ik ze liggend haast niet op kon vangen (kon zorgen dat ik niet ging meepersen met de wee). Toen hebben ze op mijn verzoek het voeteneind van het bed gehaald zodat ik alleen maar achterover hoefde vanuit zithouding. Op een gegeven moment kreeg ik echt persweeen, met mijn tanden tegen mr paloe zijn onderarm, sissend, blazend, met al mijn gewicht naar onder gericht etc kon ik haar binnen houden, maar na een stuk of 5 heb ik gezegd dat ze als er NU niet iemand kwam kijken DOOR het bed heen zou gaan. Ze zeiden dat ik rustig moest doen en dat het vast goed zou zijn, ik zei dat ik een probleem had als ik nog niet genoeg cm had want ze kwam. Zij zeiden weer dat het vast zoᷰn vaart niet zou lopen, dat ze eerst gingen kijken en dan evt weer het voeteneind aan het bed zouden zetten etc. Ik zei: daar hebben jullie geen tijd voor, zit maar klaar om te vangen want anders stuitert ze zo op de grond! Toen kwam eerst de arts assistent kijken naar de ontsluiting. Hij voelde en zij oooohhh nou ik laat de arts nog even kijken en dan komt het goed. Dus ik: hoeveel cm? Hij: eerst de arts even laten kijken.. Ik: HOEVEEL CM!! Hij: eerst de arts... Ik: HOE-VEEL-CM!!!!!!! Hij: ik twijfel tussen 9 en 10... Ik dacht: mooi, als de arts heeft gekeken druk ik haar eruit! (bij Liam mocht ik persen bij 8 cm) De arts voelde en zei: gefeliciteerd, je hebt 10 cm, je mag meepersen bij de volgende perswee, puffen als wij het zeggen! ze had haar vingers er nog niet uit of de wee kwam, en bleef..en ik hield woord, ik drukte haar eruit, in 1 wee One squeeze Tijdens de wee dacht ik: dit is vast uitzonderlijk... (de gyn heeft minstens 4 keer geroepen: een natuurtalent!!! een natuurtalent!!!) Tussendoor moest ik heel even puffen voor het draaien en toen was ze er, onze prachtige Lize Lyn!!! Ze huilde heel even toen ze op mijn buik lag en keek me toen prachtig helder aan, zo mooi! we mochten lang knuffelen en ze heeft meteen een half uur aan de borst gelegen Ze zat helemaal onder het huidsmeer, echt een hele dikke laag, de gyn was er ook verbaasd over en ze heeft vrij donkere haartjes Mr Paloe mocht haar na de controles met een washandje een beetje schoonmaken en heeft haar zelf aangekleed. Ik ben megatrots op hem, hij heeft me zo goed gesteund en wat hij bij de jongens niet durfde, de navelstreng doorknippen, heeft hij nu wel gedaan Lize scoorde meteen goede scores en deed het super In het zh is mijn schoonmoeder al langs geweest, mijn moeder was bij de geboorte en vond het weer prachtig! Ik heb in het zh meteen gedouched, heerlijk onder de douche kon ik ook al plassen dus dat was super Ze is om 14:51 geboren en om 18:00 waren we weer thuis De eerste nacht ging meteen al super, de BV niet, megazere tepels en dus heeft Tim een kolf gehuurd. Eerst kwam het helemaal niet op gang, op dag 3 had ik nog steeds alleen maar n druppel na 10 min kolven maar toen kwam de stuwing op gang... en nu kamp ik weer met een overproductie. Lize heeft dus in de eerste dagen kv (kunstvoeding) gehad, daarna deels borstvoeding uit de borst of fles en deels kunstvoeding, daarna borstvoeding uit de borst met een toetje uit de fles en nu... alleen nog maar borstvoeding uit de borst waar ze het vier uur op volhoudt!!! Ze is een supertevreden meisje, echt heerlijk! Eerst was ze veel te moe voor de borst maar dat werd steeds beter Wel gaat het nog een beetje lastig omdat haar tongriempje te kort is, dat wordt vrijdag poliklinisch geknipt en dan wordt het drinken nog wat gemakkelijker voor haar K gebruik wel tepelhoedjes, want mijn doperwttepels zijn te gevoelig en voor Lize haast niet te vinden op mijn watermeloenboobs Voor wat betreft de temperatuur: ze is een warm meisje, op dag 3 had ze al geen kruik meer en in het ziekenhuis bleek dat ze zich zelfs in een koele kamer in alleen een romper goed warm kan houden. Ze kan alleen nog niet zo heel goed koelen, dus we moeten uitkijken dat ze niet te warm wordt. Hier dus geen baby met slofjes, mutsje en omslagdoek in de box maar gewoon met sokjes, romper, broekje en shirtje. Best even wennen
vvDe opname in het ziekenhuis was schrikken, om drie uur verschoonde ik haar voor de voeding en nam ik haar temperatuur op, 39,1! veel te hoog! Meteen de vk gebeld die klaarwakker was toen ze de temp hoorde en snel kwam. Mijn moeder gebeld om bij Olaf en Liam te blijven..Na overleg door naar het zh waar ze helemaal is nagekeken en opgenomen werd op de couveuseafdeling, wat een schrik... Gelukkig was er in de kamer waar plaats is voor 2 ouders plek en kon ik er blijven, Tim ging weer naar huis. Ze hebben haar goed gemonitord en monsters genomen, maar er is niks gevonden. Gelukkig mochten we na een dag en een nacht naar huis en blijft het goed gaan! Lize is wel verkouden maargoed, wie niet Nou meiden, slaap lekker, tot morgen!
@paloe.. wat goed, leuk en fijn om van je te horen.. blij te lezen dat t zo goed gaat zeg.. dat tong riempje knippen maakt me naar maar fijn dat ze dan nog beter kan drinken!! Leuk ook om te lezen dat mr paloe haar heeft aangekleed!! Ben erg benieuwd na de foto!! Vk heeft me gister goed gecheckt.. zodra ik meer of weer klachten krijg moet ik bellen!!
Wow paloe..wat een verhaal.. Maar wat ben ik blij voor je! Ook blij dat t goed gaat met lize en jou...en je borstvoeding nu goed op gang is... super leuk dat je je ff kwam melden. En ben wel echt superrr benieuwd naar je dochtertje...
Wat betreft vriend... dir is weer de oude..geen last meer van zn verstandskies..en zn vinger heel heel mooi... hij is gewoon vrolijk aan het werk..gelukkig dat t zo goed is afgelopen. Hij kwambthuis en was super blij de babykamer te zien... ik denk dat mn nesteldrang nu echt is aangebroken...want kan niet langer als 30 minuten stilzitten...
Paloe: goed om weer van je te horen! Fijn dat het nu goed met jullie gaat. En wat een verhaal zeg! Sarah: fijn dat vl zich nu anders opstelt! Toen ik je berichtjes las gingen serieus mijn nekharen overeind staan. Mh: fijn dat je goed gecheckt bent. Wel in de gaten houden, die misselijkheid! Hier: tijdje niet geschreven maar wel meegelezen. Alles gaat prima, alleen nog steeds hartstikke moe. Gelukkig nu een weekje vrij en dan nog 3 weekjes werken. Kijk echt uit naar m'n verlof!!!! Gisteren ook goedgekeurd door de vk dus helemaal top!
Mh90 ja sorry eerder lukte het niet, met de kraamzorg in huis kruip je ook niet zo snel achter de comp en savonds heb ik steeds even bijgelezen Zo maar eens beginnen aan de rest bijlezen Fijn dat de vk je goed heeft nagekeken! Foto komt zo, we zijn zo ontzettend verliefd! Zwangels haha ja btje lang Sarah de foto komt zo Hihi succes met je nesteldrang, luister niet alleen naar je hormonen he, ook naar je lijf!!! Gera heerlijk dat aftellen naar je verlof! Succes!
Hierbij 2 foto's van onze prachtige dochter Lize Lynn! Hier was ze nog geen 24 uur oud Vind je het mooie foto's? Ze zijn gemaakt door mijn beste vriendin Deborag Boom, fotografe. www.deborahboom.nl