WAUWWWWW!! Paloe.. wat gaaf!! Wat een klein prinsesje!! Ook ik ben verliefd, hihi!! Gave fotos hoor, daar hoeft geen tekst bij want je kunt de emotie van de fotos aflezen! Wauw.. heb er ff geen woorden voor.. Snap heeeeeeulll goed dat jullie genieten en verliefd zijn!!
@Sarah Voor jezelf: Toilettas (kun je even douchen/jezelf opknappen) Badjas 2 Voedingsbh's Voor de baby: dekentje/voetenzak voor in de MC mutsje sokjes Wikkeldoek om kleine in te leggen? (Dat had Barbie, geen idee of je dat ook nodig hebt) Fijn dat vriend zich weer de oude voelt, als ik aan die vinger denk lopen de rillingen me nog over de rug! En fijn dat zijn houding/instelling veranderd is, want vond het echt niet normaal dat hij jou liet ploeteren met je dikke buik en dat hij ging vissen... @Paloe, je verhaal gaat een beetje langs mee heen geloof ik , Dat is geen desinteresse maar op de een of andere manier block ik alle bevallingsverhalen uit, zelfs de goede! Mag ik het aan ml laten lezen (als hij wil) zodat hij een beeld heeft wat er gaat gebeuren? Ik begrijp wel dat je echt een super bevalling hebt gehad! (fijn is uiteraard wat anders). Komt dat doordat het de 3e is? Dus dat je nu meer ervaring hebt en de weg al 2 keer vrij is gemaakt? Tongriempje knippen, wat goed dat je het nu meteen laat doen. Had bij mij ook moeten gebeuren, maar ik durf het als volwassene niet meer hahaha! Mooie foto's!! Ik dacht al meteen dat zijn professionele foto's!!! Een vriendin van me fotografeert ook, ga ook een babyreportage krijgen! @Hier, geloof een beetje last van mijn hormonsters Ben een beetje verdrietig, heb zojuist met een berg schuldgevoelens een antibiotica-bom ingenomen omdat ik naar de mondhygieniste moet. Ik loop daar omdat ik als hartpatient infectiegevoelig ben, en tandheelkundige ingrepen/behandelingen mogen niet zonder AB. Maar het is niet normaal wat je dan even binnen gestampt krijgt (4x750mg=3000mg). Dus heftige maagpijn/maagzuur/eten komt omhoog, ik verwacht een vag. schimmelinfectie (is meestal daarna), en ik maak me zorgen om de kleine.... Dus een beetje verdrietig nu. Hopelijk voel ik me straks beter/optimistischer!
@paloe... wat eenbprachtig meisje..wow!! ze is echt heel mooi... ik snap dat je verliefd bent... ooh nu kan ik niet meer wachten.. wat ontzettend mooi... @chickie...watvoor ab is het dan? ik moest 10 dagen 2000mg per dag.. had daarvan precies dezelfde klachten als jij.. maagpijn en zuur en idd daarna een schimmelinfectie... Ik zou mij niet te schuldig voelen... jouw kleine is beter af..als zijn mama niet ziek is... komt allemaal goed... knuf.
Mh90 thnx!!! Mooi he Yuna dank je! Zwangels dank je wel! Sarah dank je! Chickie jahoor je mag het laten lezen! En dit kan ook bij de eerste! Met Olaf was ik lekker uit eten geweest met manlief, mn moeder en mn oma bij de Griek. Had wat krampen die pijnlijker werden, thuis maar eens gaan timen en had elke 5 minuten een wee van een minuut. 5 uur later was Olaf er na 2 persweeen Bij Liam was het echt duidelijk begonnen en wederom 5 uur later was hij er, na 3 persweeen waarvan ik de middelste weg moest puffen. Deze bevalling was eigenlijk het zwaarst omdat ik 6 cm lang persdrang/ -weeen weg moest werken, duwen, puffen Tongriempje knippen is nu idd het beste moment, ze voelen er nog niets van (het bewijs daarvan hebben we bij Liam gezien) en het drinken en straks praten gaat er makkelijker door ze heeft echt een heel kort tongriempje Succes bij de tandarts meid, hopelijk voel je je straks weer wat beter!!! Leuk dat je ook een shoot krijgt!! Eigenlijk zou ik het niet krijgen, maar mijn zusje was ziek en kon de foto voor het geboortekaartje niet maken dus had haar gevraagd..toen werd het meteen een hele shoot
@chickie.. je zoontje heeft er alleen maar wat aan als t goed gaat met zn mama.. jij doet wat het beste voor jezelf is en dat is ook t beste voor je kindje!! Rot hormonen he? Dikke knuf!! @sarah.. fijn dat t goed gaat met je vriend! Scheelt alweer!! Hoe is t met jou? @hier.. Gaat aardig goed hier.. ben alleen ontzettend moe! Heb vannacht bar weinig geslapen.. vanmorgen al vroeg wakker en eruit en ik ben nou zo moe, maar kan niet slapen.. grr!! Zo maar ff koken.. ik eet alleen dus dat is wel heel saai, meestal kook ik dan niet.. maar omdat vl morgen van s morgens tot savonds moet heeft hij voor morgen ook wat!
Even de stad in geweest naar de Wibra voor een reserve boxkleed (ala 7 of 8 euro) , de Kruidvat voor die babytas, en de AH. Ik ben gesloopt (kleine vent was wel mee)
Even een stukje uit het AD. Kan je vast rekening mee houden met autostoeltjes: 'Nu zijn ouders al verplicht om hun kinderen die kleiner zijn dan 1,35 meter in een autostoeltje te vervoeren. Maar vanaf juni moeten ouders hun kinderen achteruit vervoeren tot ze 15 maanden zijn,' zegt Sandra de Jong van de Consumentenbond. 'Het is een streng advies en binnen afzienbare tijd komt hiervoor zelfs een verplichting.'
Sarah: nou die broek afgeprijst voor 15 euro zit heerlijk !! Normaal gesproken zou ik dit soort broek niet kopen, want het is niet echt een spijkerbroek. Maar hij zit echt heerlijk.
@paloe, wat een ontzettend mooi meisje hebben jullie! Auw kontweeen zijn niet grappig, ik heb ze bij m'n dochter ook gehad. Niettemin een mooi bevallingsverhaal! Geniet lekker van je kleine meisje! Mh90, de meeste dingen zijn Al opgenoemd voor in de vluchtkoffer maar heb nog een paar dingen op het lijstje. Lippenbalsem ( ben ik echt verslaafd aan) Thermobolletje die etherische olie verdampt ( een rustgevend geurtje) Eventueel medicijnen Tja de rest is al genoemd zoals toiletspullen, kleertjes voor de baby, o ja en een leuk nachthemd voor na de bevalling hihi. Hier hebben ze vandaag het plafond geschilderd, gelijk alles grondig schoongemaakt beneden, de gordijnen gewassen en vl heeft de muren schoongemaakt met dat spul van HG. Vl is nu naar de bouwmarkt voor spulletjes om de kast op zolder te maken. Morgen zal ik ook eens het speelhoekje van m'n dochter uitmesten, daar staat een winkeltje en keukentje met allemaal losse prullen dus dat kan ook wel een beurt gebruiken. Hoezo nesteldrang?? Zelfs vl heeft er last van haha
Vroeg me eigenlijk af of iemand nog iets van diabolique heeft gehoord? Is al een tijdje geleden dat ze iets heeft gepost toch?
Gebakje dat boxkleed heb ik ook met een boxmatras eronder is het goed! (anders vind ik m te dun) Die tassen van de kv zijn super, we gebruikten m voor Liam als luiertas en nu nog gebruiken we m. Echt ideaal! Dat van die stoeltjes echt idioot hoor ik zie een kind van 4 echt zn benen niet recht omhoog langs de achterbank leggen.. en de verplichting komt in 2015 zeiden ze gister op t nieuws.. Minnie dank je! Lekker dat het zo opschiet!!! Van dia heb ik niets meer gehoord idd Zh tas: ik had mee: Lize: 2 setjes kleertjes (uiteraard met mutsje en sokjes), omslagdoek (ook lekker voor over de maxicosi als je naar buiten gaat, tegen de kou en wind), maxicosi met voetenzak Wij: schone kleding mr paloe, schone kleding voor mij voor naar huis, pyama voor als ik moest blijven (niet nodig gehad), toiletspullen (shampo, tandenborstels, tandpasta, verzorgingsproducten), lippenbalsem, vruchtensuiker (oeh daar had ik echt veel aan na de bevalling, tijdens heb ik thee met suiker gedronken), smints, warme sokken.. Uiteindelijk hebben we voor Lize 1 setje kleding niet gebruikt en voor ons hebben we alleen de shampo, vruchtensuiker, schone kleding voor mij voor naar huis en warme sokken gebruikt.. (leuk detail: ben in bh, spaghettibandhempje en wollen sokken bevallen .)
Ik heb ook een boxmatras , anders was hij te dun. Ik heb ook nog een dik boxkleed, maar zelfs daar ligt het matras gewoon onder. Ik vind het anders zo hard liggen voor die kleintjes
@Sarah ik heb amoxicilline 4st x 750mg gehad, krijg ik altijd. Maar dat neem ik dan een uur voor de behandeling in een keer in. @Paloe, ik kan mijn tong ook bijna niet uitsteken, puntje komt niet voorbij mijn onderlip. @Gebakje, een extra boxkleed, heb ik helemaal niet aan gedacht. Ik had eigenlijk de planning om mijn boxkleed in de droger te smijten (ook al mag dat eigenlijk niet). Is het toch slim om er een tweede bij te kopen (Wibra ofzo inderdaad)? Gebruik je ze ook buiten de box? Ja autostoeltje, laten we nou net het stoeltje voor NA de MC ook al in huis hebben... geen idee of dat ook achteruit kan, ik had wel al op het nieuws gezien dat het verplicht wordt. Welke KV babytas? Bedoel je de tas die je op kan halen 2 maanden voor de geboorte? Zoals de blije doos? @ziekenhuiskoffer, nemen jullie allemaal nachthemden voor na de bevalling? Ik zit voor na de bevalling echt te denken aan een pyama met broek. Voor tijdens de bevalling wil ik een lang shirt, liefst een ietswat donkere kleur (ivm vlekken net na de bevalling, is toch minder op de foto's). Kort lijkt me zo... nou ja, ongemakkelijk Maar hebben jullie een speciale reden om voor een nachthemd (praktischer ofzo) voor na de bevalling te kiezen? We hebben het ledikantje zonder lattenbodem staan. Zijkant van de lattenbodem was niet geschilderd maar wel zichtbaar... Dus nu tijdelijk een doos om het matras te ondersteunen. Vraag, hoe leggen jullie de hydrofielluier in het bedje? Ik heb op internet al gezien in een driehoek, maar die van mij (Prenatal) is helemaal krom, leg ik hem dubbelgevouwen over de breedte van het matras is hij net de kort om onder het matras te stoppen. Bestaan er voor ledikantjes ook van die hoeslaken-bretels? Mag je die gebruiken? Het hoeslakentje (ook Prenatal) kruipt op namelijk.... grrr....
Goedenavht!!! Mensen wat ik vandaag weer heb gedaan!!!!! Ik ging vandaagvff de stad in... dus ik pak mn telefoon..buskaart..pinpas.. en wij hebben zo'n sleutelkastje naast de voordeur... maar ik smijt zo de deur achter mij dicht..zonder sleutels.... vl kwam pas thuis om 00:30. En het was pas 14:15... Ik ging eerst maar ff de stad in...wat dingetjes gehaald..inclusief klerenhangers..in de hoop dat ik daarmee mn deur kon openhengelen... helaas was dat onbegonnen werk. Mn moeder woont gelukkig dichtbij... maar helaas..haar man was niet thuis..en mn moeder die nachtdienst heeft lag te slapen..enndoet dan oordopjes in..en hoorde mij niet aanbellen... ik heb nog steentjes op haa slaapkamerraam gegooid... werkte niet... Dus ben maar een beetje rondgaan zwerven.. om 17:15 ben ik weer gaan aanbellen...dit keer geluk... Ik dacht dat wij onze extra sleutel bij mn moeder hadden liggen..maar die had ik een paar maanden geleden al gebruikt en vergeten terug te geven.. dus heb daar gezeten tot half 1... en ben nu pas thuis.... En mn moeder liet vaag doorschemeren dat ik volgende week zaterdag een babyshower krijg... die kan ook echt geen geheimen bewaren hahaha maargoed ook..want ik word altijd ongemakkelijk van surprises. @hier ook een boxmatras met twee wibra boxkleden...maar heb ook twee dikkere.. @chickie....idd een driehoek vouwen..maakt niet uit of hij een beetje krom is.. die leg je waar het hoofdje komt..het puntje boven.. en het breede gedeelte net iets onder de onderkant van het laken...zal anders ff een foto maken...voor een duidelijkere illustratie.
@chickie: Ik heb ook wel een droger, maar ik had bij Jasper ook 1 reserve boxkleed en dat was toch wel makkelijk. Ik had alleen geen zin om voor het reserve kleed weer 40 euro uit te geven. Bij de wibra hebben ze een paar verschillende. Ik heb nu voor 7,95 een simpele met 4 vierkanten, in roze wit en grijs. Ze zijn wel wat dunner dan die dure,maar met een boxmatras er onder maakt dat niets uit. Boxmatras: heb ik toen gekocht bij van asten, voor 15 euro