Hydrofiel in bed: Ik las laatst in een ander topic dat je het hydrofiel beter onder het lakentje kom leggen, omdat er toch een kindje in gestikt was of zo ????? Wij deden hem bij jasper ook gewoon zoals Sarah hem heeft. Maar ik weet nu dus niet meer of dat nog mag. ( grrr al die regels die altijd veranderen)
Bedje: gisteren tijdens de intake met de kraamzorg uitleg over gehad. Zij zei dat het gewoon kon met de luier in een punt zoals sarah heeft. Weet niet of dat overal hetzelfde is.
@sarah.. wat een ellende!! Hihi gelukkig veilig thuis!! Een babyshower, wat leukkkk!!!! @hier.. ik slaap al nachten slecht.. word continue wakker vd kleine.. trappen tegen mn ribben, plassen, boksfeestjes down under, heel krachtig de hik hebben.. en dan t vervelende, harde buiken af en toe pijnlijk.. grrrr niet leuk!! Slaap veel op mn zij en bij t draaien lijkt mn buik wel 40kilo.. pff.. Nou maar eruit en gaan werken voor de een na laatste x!! Fijne dag dames.
Ach..arme mh.... Tis ook echt verrot...dat slapen...dat uren opbeen zij liggen..daar gaat jeblichaam gewoon pijn van doen... ik herken het zo.. En ook van tijdens het draaien..dat die buik zo zwaar voelt.. steunend en kreunend draai ik mij om. Maar die harde buiken die pijnlijk zijn..moet je ff goed bij opletten hoor.. Dat t niet regelmatig wordt of teveel.. Maar nog maar 2 keer werken...en dan kun je wat meer rusten...das wel heel fijn!! @gebakje.. hier moet het van de kraamzorg nog steeds zo..zolang je dus puntjes maar zo strak mogelijk onder het matrasje trekt.
Hey dames! Even een berichtje van mij. Ik moet vanavond nog 1 avond werken en morgen gaan we naar mijn schoonouders en blijven hier ook een nachtje slapen .... net in mijn vruchtbare periode waarschijnlijk. Dus morgen thuis nog maar even en dan zondag avond weer thuis We hebben deze ronde besloten om elke dag te klussen, proberen in ieder geval. Tot nutoe lukt het aardig. Gisteren voor het eerst preseed gebruikt, is fijn spul! Nu hopen dat het werkt! Ook doe ik weer ovulatietesten. Alleen zondag gaat dat lastig worden, ik heb nl een vaste tijd om te testen en dan zijn we dus bij mijn schoonouders....denk maar dat ik ee testje meeneem en daar probeer te doen. Ik lees wel mee maar zal waarschijnlijk niet reageren dit weekend. Dus bij deze een fijn weekend dames!
@zwangels, fijn weekend! En klus ze! @Sarah, ohh wat balen zeg dat je je huis niet in kon. Wij hebben gelukkig buren met de sleutel en mijn poetsvrouw heeft er ook eentje. Gelukkig is die dag weer voorbij, waar was Noa de dag? @Chickie, ik denk dat een nachthemd praktischer is na de bevalling. Als ik kijk naar m'n vorige bevalling had ik behoorlijk last van m'n onderkant en moest regelmatig m'n eigen verschonen van ondere dan is et misschien een gedoe met een pyamabroek. Maar goed dat was mijn ervaring toen, misschien ( hoop ik) gaat het nu anders. Pfff weet niet of jullie het ook zo voelen maar zie stiekem best tegen de bevalling op. Het idee dat ik er weer een kind uit moet persen. De vorige keer s het daar ook misgegaan. Ontsluiting ging hartstikke vlot maar op het moment dat ik mocht gaan persen werd ik zo angstig dat al m'n persweeen verdwenen, met als gevolg een weeënopwekker en de vacuümpomp. Hoop dat het deze keer anders gaat. Gelukkig doe ik nu veel aan yoga dus hoop dat het helpt, wil in de toekomst yogajuf worden dus moet dit klusje toch kunnen klaren...
@Sarah, dank je wel voor de foto! Ik krijg de puntjes ook niet op elkaar, ik heb dat ding wel 20 keer opnieuw gevouwen en gedaan... kreeg er al helemaal de kriebels van! Ik maak het bedje wel op met de hydrofiel in een punt en als de kraamzorg het anders wil dan hoor ik dat vast vanzelf Jeetje jezelf buitengesloten tot 's nachts, dat lijkt me erg! Ik heb een glazen potje in de tuin begraven, met sleutel er in die ik kapot kan gooien, maar op een appartement werkt dat niet natuurlijk. Misschien een idee bij je moeder in de tuin? Leuk een babyshower! Heb je er zin in? @Gebakje, ik las dat jullie een boxmatras hebben, dat is dus toch wel aan te raden lees ik zo? 15,00 is ook nog wel een keer te overzien, daarvoor ga ik hem in elk geval niet zelf maken. Ik ga er denk ik een online bestellen zodra de box van zolder gehaald is (kan ik hem opmeten). En een extra boxkleed is misschien ook wel makkelijk. @Billendoekjes: zit er veel verschil in die dingen? Ik heb nu 1 pakje pampers sensitive billendoekjes gekocht, omdat ik er vanuit ga dat de baby een gevoelig huidje kan hebben. Man en ik hebben beiden een lastige huid vandaar. Is het net als met wc papier dat er veel verschil in zit (dikte oid), of maakt het allemaal niet zo veel uit? @Mh90, het slapen word hier ook al lastiger, wordt steeds wakker omdat mijn maaginhoud terug mijn keel in loopt, draaien steeds moeilijker word en ik word ook gewekt door de kleine, dus kan me heel goed voorstellen dat het met 31 weken alleen maar sterker en erger wordt... fijn dat je bijna met verlof mag! Kun je een beetje bij komen! @Minnie, dan pak ik denk ik en een pyama en een nachthemd in voor na de bevalling! Bevallingsangst? Ach gewoon door je anus ademen en dan komt alles goed... Of heb je niet voor zwangerschapsyoga gekozen? Nee zonder flauwekul, ik vind het ook doodeng, letterlijk want mijn hart kan het dus begeven (kleinigheidjes hou je toch... *kuch) Dus ik block alle gedachten rondom de bevalling uit, ik ga er aan beginnen met een *verstand op nul-blik op oneindig* gevoel, en ga hopen dat het allemaal goed komt. Maar dat is misschien ook wel omdat ik niet weet wat me te wachten staat. Ik heb me inderdaad wel al een paar keer afgevraagd waarom vrouwen kiezen voor een 2e of 3e kind als je eenmaal een keer bevallen bent, schijnbaar weegt het geluk op tegen een bevalling...
boxkleed: ik vond het ideaal. Want jasper sliep in het begin heel veel in de box, en dan lag hij in ieder geval comfortabel, en niet alleen op een boxkleedje.
@chickie..wbt billendoekjes.. Ik denk dat je gaandeweg wel ontdekt wat het beste merk is voor jullie... ieder heeft weer een andere voorkeur.. ik hield zelf veel van pampers sensitive en zwistal sensitive(dat heet volgens mij anders). Maar goed de laatste keer dat ik die echt gebruikt heb is bijna 4 jaar geleden... En ja..normaal heb ik altijd een extra paar sleutels bij mn moeder..maar die had ik dus al een keer opgehaald...en niet meer teruggegeven..(lekker slim).. En ja lijkt me leuk die babyshower.... ben benieuwd wie er gaan komen...mn vriend zit ook in het complot zei mn moeder...ik vind het ongelooflijk knap van m..dat hij mij niks zegt of laat doorschemeren..want normaal kan hij niks voor zich houden. @minnie... oh meid.. heb precies hetzelfde..tis nu iets minder als een paar weken geleden...maar zag zo op tegen de bevalling..de angst overviel mij steeds...en herkende dat niet van mn eerste zwangerschap...heb het met de vk besproken... en zij heeft mij iets rustiger kunnen maken..misschien is dat ook een idee om te doen. @hier...mn laatste wasje is nu aan het drogen..en dan ben ik zo goed als klaar..alleen nog de accesoires hier en daar plaatsen.. wachten op de gordijnen.en de radiatorombouw(maar verwacht eigenlijk niet dat vl die deze week nog af krijgt). Wat een rust geeft dat... gewoon heerlijk...dat ik het kamertje inloop en alles staat...
Zwitsal is bij mij favoriet. Koop ik meestal in een grote doos van 12 st in de aanbieding bij kruidvat. Een goede 2de vind ik doekjes van pampers. En eigenmerk AH gaat ook wel. Alle andere doekjes vind ik stinken, of te nat, of te droog. Of als ik het lang gebruik krijgt hij er uitslag van. Maar je ziet zelf wel wat bij jullie het beste werkt. De eerste weken gingen er wel 3 pakken per week door heen, en nu hier nog maar 1 pak per week of zo.
@zwangels.. Fijn weekend!! Hoop dat t spul zn werk doet!! @chickie.. brr hoop dat je goed de bevalling door komt!! @sarah.. fijn te lezen dat je eindelijk happy word vd babykamer!! Nog ff!! @minnie.. je kunt t!! Snap de angst wel, ik heb er gelukkig nog niet veel last van zolang ik er niet teveel aan denk haha! @hier.. Ik hang heerlijk op de bank! Vanmiddag niet teveel gedaan! Hopelijk vannacht een betere nacht.. nog 1 daggie werken en smiddags verjaardag!!
@gebakje, geniet van je verlof! @Chickie, jeetje ik snap dat jij dan extra angstig bent voor de bevalling ivm je hart maar ik neem aan dat de artsen weten wat ze moeten doen in jouw situatie. Ja ik doe aan zw.schapsyoga. Heb binnenkort een priveles om mijn angst voor persen te bespreken. @Sarah, fijn dat alles bijna af is! Hier komt ook schot in de zaak, vl heeft vandaag flink gewerkt aan de kast op zolder. Als die af is kan ik gaan ruimen. Even een vraagje, voelen jullie de kleine ook soms minder krachtig? Voel haar nog wel bewegen en schuiven maar normaal is ze een feestje aan et bouwen in m'n buik en tis nu wel iets rustiger.
Bewegen : soms nog een feestje, soms alleen schuiven. De ene dag heel veel, de andere dag.een paar keer.
Zwangels hopelijk doet die preeseed het goed ik heb het ook gebruikt maar ik moet zeggen dat het een grote glijboel werd..hahaha sorry Gebakje jeuj verlof! kan me nog weinig voorstellen over een bevalling dus kan er niet echt mee over praten.. ik heb er iig geen angst voor op het moment... PFff hier echt opgeblazen gevoel verder gesprek gehad met een therapeut.. wat me toch wat verdrietig maakt.. ze weet neit dat ik zwanger ben btw. Maar ik vind het moeilijk te beseffen dat mijn kind gaat opgroeien in deze wereld een wereld die mij meer ellende als vreugde heeft gebracht.. ik ben nog steeds alleen, mensen verlaten me nog steeds.. ik snap soms niet wat ik verkeerd doe of dat ik echt zo anders ben.. (en dat bedoel ik niet narcistish) soms heb ik gewoon eht gevoel niet in deze wereld te passen, maar aan de andere kant mijn verleden heeft me tot een beter mens gemaakt, beter dan de weinige vrienden die ik tot nu toe heb gehad.. 1tje daar kan ik echt op vertrouwen, de rest belt alleen maar als ze iets nodig hebben.. Die vriend is lief, en hij zal zeker zijn best doen maar ook hij heeft zijn gebreken anders was ik allang met hem samen gaan wonen..ik weet dat dingen ook in mij zitten, wand vertrouwen vind ik moeilijk.. ik hoop gewoon dat ik een grotere kring kan krijgen met mensen die me begrijpen.. meer als die 1ne vriendin... niet dat zei niet goed genoeg is, maar het kan zo eenzaam zijn zo alleen... wand dat ben ik 90% van de tijd..
@yuna.. wat naar dat je je zo voelt! Nooit zo bij stil gestaan!! Jammer dat sommige mensen t zo kunnen laten afweten maar meid vergeet niet dat ze niet voor niets gaan, de mensen zijn jou energie en liefde niet waard.. dikke knuf meid!! XX
Ach lieve yuna.. Ik weet hoe je je voelt... ik was voor Noa super sociaal..had vrienden en vriendinnen door het hele land, en ik ging overal heen.. treinen.. logeren..alle sores kwamen ook altijd bij mij en ik gaf raad met liefde... Na Noa liet iedereen mij als een baksteen vallen... ik raakte totaal geisoleerd.. het was ik en Noa..en verder niemand... ik heb het daar heel moeilijk mee gehad... Toen Noa wat ouder werd en ik meer vrije tijd had.. stonden ze opeens weer voor mn neus... maar heb ze genegeerd...langzaam aan dankzij school en werk nieuwe vrienden gemaakt.. maar niets daarvan is echt super close... ik vertrouw ook niemand meer..(behalve dan mn lieve vriend)... Ik zeg altijd.. Vrienden bestaan niet..alleen momenten van vriendschap. Het komt allemaal wel goed hoor Yuna... maar ik weet hoe kut je je kan voelen door de eenzaamheid... je kunt me altijd berichten als je wil. Knuf