Wij hebben t gedaan in een opel corsa 3deurs met open schuifdakkie.. die moest wel open want mn kop kon er mooi uit, hahaha!!
Zo.. vanmorgen mn laatste werkdaggie gehad.. vond t 'afscheid' nemen, gedag zeggen niet zo grappig haha!! Vl heeft boodschappen gedaan vanmorgen en vanmiddag zijn we naar rotterdam gegaan.. verjaardag! Gaan met 10 minuutjes weg.. ik rij, vl heeft wat biertjes gehad.. ik ben alleen zoooooo moe hihi!
Chickie lastig lijkt me dat! Heb je er geen last van met praten en eten en zoenen? Een extra boxkleed is wel fijn hoor, lekker als je er meteen een schone in kan leggen als er gespuugd is oid Die van de wibra is wel heeeeel dun dus moet wel een opgevouwen deken of boxmatras oid onder.. ik heb ook die met vier vakken van de wibra, boxmatras zelf gemaakt boxkleed gebruiken wij ook op de grond voor het spelen als de kleine wat ouder is Kv tas ohja kan ook die gratis tas zijn haha ik dacht meteen aan luiertas Voor na de bevalling had ik een pyama mee, met broek dus Die wilde ik alleen aan als ik moest blijven en dat hoefde niet dus ik heb gewoon mn jurkje aangedaan Enne meestal beval je uiteindelijk in je hempje of je bh Dus over dat shirt zou ik me niet te druk maken en lang of kort . Het wordt helemaal omhoog geschoven zodat alleen je boobs bedekt zijn Over de gene ben je snel heen Lastig van die hydrofiel er zijn ook grotere te koop.. hoeslakenbretels ken ik niet.. Hier in het wiegje ligt hij niet in een punt maar gewoon dubbel Het is trouwens nieuw dat ze aanraden de hydrofiel te verwijderen als de kz weg gaat, maar bij ons in de wieg is hij zo stevig ingestopt dat we m laten zitten. Ze zeggen dat hij anders los kan raken.. maar voor spugen enzo vind ik het wel erg fijn hoor Qua doekjes: sommigen zijn heel nat (van pampers) en sommige minder, dat is maar net wat je fijn vindt. Daarnaast verschilt de geur natuurlijk en de stoffen die erin zitten en dus hoe je kindje erop reageert. Wij gebruiken altijd de doekjes van de kruidvat, ook bij Liam die atopisch eczeem heeft. En de prijs is fijn, in de aanbieding een doos van 12 pakjes voor 12 euro Nu heb ik 4 dozen zwitsal staan door de foute actie van de etos, waardoor die goedkoper dan een euro per pakje waren Maar daarna ben ik de zwitsal geur weer zat en blij met de kruidvatdoekjes En idd.. het geluk weegt op tegen de bevalling.. al heb ik me wel afgevraagd waarom ik het mezelf toch weer aandeed Bij jou heeft het nog eens even een extra lading hopelijk gaat het allemaal goed.. Sarah whahaha sorry maar het is wel een grappig verhaal over je sleutel Fijn dat je toch bij je moeder terecht kon! Leuk een babyshower!!! Die matrashoes heb ik ook! Waren daar ook lakentjes van? Helemaal niet gezien! Wanneer krijgen we fotos te zien van je kamertje? oh haha het is er al, gaaaaf! Mooie meubels! Gebakje de hydrofiel raden ze nu aan te verwijderen na de 8e dag, dus als ze kz weg gaat wij laten hem in de wieg liggen omdat dat matrasje veel smaller is dan van het ledikant en strak zit dus de hydro is strak ingestopt. Oh heeeeerlijk, geniet van je verlof! Pff ja idd het was heel koud vandaag! (ben dan ook niet buiten geweest) Gera, zie hierboven althans, zo is het hier Zwangels fijn weekend!!! Minnie ik keek behoorlijk tegen de bevalling op maar ik denk dat dat heel normaal is.. het is het allemaal waard meid! dat minder of minder krachtig bewegen komt doordat de kleine minder ruimte krijgt, maar als het echt opvallend is moet je gewoon de vk bellen.. Yuna dikke knuffel Meeting: idd superleuk!!! Meiden, wat je niet meer mag gebruiken van de kz: kruikenzakken! Ze doen ze nu gewoon in een hydro! Hier: ik heb koorts en borstontsteking.. hoofdpijn, overal pijn, bah.. heb al ab dus hopelijk helpt het snel met na Liam in gedachten vinden we het wel een beetje eng..
@plaoe...neeeee..oh krijg gelijk vreselijke flashbacks....doodziek was ik van de borstontsteking...ik hoop zo dat het weggaat bij je..en je snel opknapt..en dat je productie gewoon goed blijft.... dikke knuffel..rillingen over mn lijf... Geen kruikenzakken? dan word ik boos..ze hebben ze zelf op hun uitzetlijst gezet... Oh en het lakentje is niet hetzelfde als het hoeslakentje..wel beide van de hema. @zwangels... heel fijn weekend...en gewoon lekker een plekje opzoeken...komt vast goed!
Hier deden ze een hydrofiel er omheen knopen, en de knoop tussen kruik en baby in. Dan kan de baby nooit brandwonden krijgen. Ik had/heb ze nog wel de kruikzakken . Liggen ongebruikt in de kast.
@Paloe, tja die vraag was te verwachten! Dat vroeg de kaakchirurg zich ook al af! Nou, schijnbaar niet ernstig genoeg om er in te laten knippen whahahahaha! Borstonsteking, bahh klinkt vreselijk! Jij hebt ook wel steeds van die leuke dingen in je kraamtijd he! Ik hoop dat dit het laatste vervelende ding is voorlopig! @Geen kruikenzakken? Oke, hier staan ze nog gewoon op de kraamlijst die ik van de kraamzorg gekregen heb. Maar ik wist van Gebakje inderdaad dat zij ze al eerder niet meer mocht gebruiken. Nou ja genoeg hydro's in huis dus zal vast wel los lopen! Ik vind die kruiken doodeng, snap ook echt niet dat we geen bellywarmer mogen gebruiken, dus veiligheid voor alles. Heb ze nu al 2 keer gecontroleerd op lekken... ben er totaal niet gerust op! @luierdoekjes, ik zit te denken om 2-3 verschillende pakjes in huis te halen om te zien wat het prettigste is. Of is dat dom en wek ik juist door te vaak te wisselen huidirritaties op? @Twingo, ik vermoed dat Zwangels het niet gaat redden met de stoel plat...
Paloe: wat balen van die borstontsteking! Hopelijk gaat de bv nog wel goed door en ben je er snel van af! Kruikenzak: doet de kv hier ook niet meer! Had ik ook al van een vriendin gehoord dus gelukkig niet aangeschaft! Luierdoekjes: geen idee! Ik heb nu die van de kruidvat gekocht. Eerst maar eens proberen! Verlof: nog 3 weekjes! Zie er wel behoorlijk tegenop omdat het hele drukke weken worden. Gelukkig in de vakantie al veel voorbereiding gedaan dus dat scheelt weer! Vanavond gezellig uit eten met vrienden. Ff lekker eruit! Gisteren uurtje de stad in geweest en lekker geshopt voor ukkie. Moest nog rompertjes erbij hebben en wilde nog graag een jasje/vestje erbij. Dat zijn er uiteindelijk 2 geworden omdat ik niet kon kiezen welke ik het leukste vond!
@kruikenzakken.. Mijn zus mocht t ook absoluut niet.. Ik heb t gevraagd 2 weken geleden en hier wou de kz juist dikke kruikenzakken.. ik raak de draad soms echt kwijt.. Heb t allebei in huis dus ze mogen kiezen!! @paloe.. oeh wat vervelend van je borstontsteking.. lukt de bv dan nog wel? @chickie.. wat een goede vraag van die luierdoekjes.. vd week maar is ff googlen.. denk dat je zelf maar een beetje moet uitproberen.. Iemand nog tips voor goede luiers? Hebben veel van mn zus gehad.. @gera.. Veel plezier vanavond, lekker!! @hier.. Flink chagrijnig.. deur zou vandaag komen, bleek gister flink beschadigd dus duurt nog een week omdat die weer besteld moet worden, grrrrr!! Dus de katten kunnen s nachts ook nog steeds niet in hun kamer en breken letterlijk de boel af.. ik heb al sinds gisteravond koppijn en met 2 vervelende katten is mn humeur om ver achter t behang te plakken!!!!! Mn vader en zn vriendin komen straks wel gourmetten.. das dan wel weer gezellig!!!!
Luiers voorkeur op volgorde hier ; Pampers Bumblies Kruidvat Maar per kind moet je dat weer uitzoeken wat het beste is qua pas vorm en doorlekken etc.
@mh...wat ontzettend balen van die deur...ik snap je frustratie... zeker als je dan ook nog met je katten zit. Gelukkig heb je later ff wat afleiding met gourmetten... Wbt luiers... heb bij Noa toen heel veel geprobeerd.. alleen pampers waren goed.. bij de rest lekte ze stelselmatig door... maar miss hebben ze de formule van kruidvat luiers in 5 jaar verbeterd...want hoor daar nu veel goede verhalen over. @gera veel plezier met je etentje... nog maar 3 weekjes.. u can do it! @hier..gister nog wat leuke dingen in Noa's kamer opgehangen...en gedaan. Ze komt vandaag terug... ze is namelijk om het weekend bij haar biologische vader. hier heeft t ook weer lekker gesneeuwd..het maakt me zo down... Verder gaan we zo naar mn schoonvader..jim zou ff de wii van zijn halfbroertjes maken. ik heb er eigenlijk helemaal geen zin in, want daarna gaan we nog ff naar mn moeder omdat jim daar nog haar hal zou leggen met onze vloer(we hadden nog over)....
@Mh90, ik heb ook 4 dikkere kruikzakken gemaakt. Fleece binnen in, katoen buiten om. Vond die van de Hema veel te dun. Maar ik vind die kruiken sowieso eng, vorige week kwam op FB een bericht voorbij van een babietje van 1 week oud, 2e en 3e graads verbrandingen. Baby huilde, moeder wilde gaan kijken, KZ zei nee laat maar even huilen... niet meteen bij elk kickje gaan kijken. Maar moeder voelde/hoorde dat er wat was en toen ze ging kijken...... brrrrr...... We volgen het advies maar op, maar als het ook maar enigzins kan doe ik alleen nog het bedje voorverwarmen! Oehhh die deur.... daar zou ik ook stevig van balen! Hier zijn de katten ook "anders" dan normaal. Soms denk ik dat ze weten/ruiken/aanvoelen dat ik zwanger ben. Veel plezier met de gourmet! @Gebakje, ik heb gehoord dat je in het begin inderdaad het beste de New Born van Pampers zou kunnen gebruiken omdat die net ietsje kleiner zijn en beter aansluiten/passen. Om ons heen hebben de meeste ouders daarna voorkeur voor Kruidvat (ook ivm de prijs). Zal ook wel liggen aan welke winkels je in de omgeving hebt, wij hebben hier een Kruidvat, Trekpleister (=kruidvat) en een DA drogist. Voor de Etos moet ik 20 min rijden. Bumblies ken ik niet? Oh die verkopen ze bij de Jumbo zie ik. Dat zou dus ook nog een probeerseltje waard kunnen zijn! @Paloe, Hoeslaken bretels heten ook hoeslaken- of bedspanners. Het zijn bretels om te zien, die je aan het hoeslaken vast klemt zodat je het laken kan op spannen. Dan kruipt het aan de zijkanten niet op. http://www.eulalie.nl/images/el_diversen_bedspanners.jpg Ik heb bij de Prenatal 2 dekens, hoeslakentjes en 2 pakken hydrofielen gekocht, allemaal bij elkaar passend, om het bedje mee op te maken. Maar ben niet tevreden met de kwaliteit, helaas is het een aparte kleur waar ik niet zomaar alles mee kan combineren. @Sarah, hier werden we wakker, en leek het net of we ingesneeuwd waren! We hebben een dakraam op de nieuwe slaapkamer, dat lag tot halverwege vol. Wij moeten hier dan altijd verplicht sneeuwruimen, dat is het nadeel van een huis. Maar we moeten nog even volhouden, het vieze/natte/koude weer duurt nog wel even. De lente begint 21 maart, maar meestal vriezen alle voorjaarsbloemen hier nog kapot, dus ik zit te smachten naar ijsheiligen (11 mei), dan zijn we van de vorst en het auto's krabben verlost!! Dan loop jij heerlijk met je nieuwe wandelwagen in de zon! Heb je voor Noa zo'n plankje waar ze op kan gaan staan? @Billendoekjes, ze hebben nu 2 soorten Huggies bij de Action: Soft skin en Pure (zonder parfum) voor 79 cent. Bij de Big Bazar zag ik ze ook al liggen! Ik heb nu Pampers Sensitive, Huggies Pure, denk dat ik ook nog een pakje Kruidvat sensitive ga halen. @hier, vandaag weer verder in huis. Schoonvader komt 1 deur plamuren. Man heeft het babybedje opgemaakt, niet helemaal zoals het hoort, maar vond het zoooooo schattig! Vandaag worden de kozijnen en deuren gescheurd, morgen geschilderd. Ik ga strijken en andere klusjes doen voordat het volgende week weer veel teveel in 1 keer is! Maar ik heb totaal geen zin!
nee bumblies hebben ze niet bij jumbo. Tenminste hier in de regio niet. Bumblies verkopen ze bij de Sligro, en bij de plus, en ik geloof bij scoop en hoogvliet (die laatste 2 weet ik het niet zeker van) Ik moet wel zeggen dat ik bijna altijd pampers heb. Wat ik wel weet is dat ik nooit meer de c1000 luiers neem, die lekker hier aan alle kanten door, en zijn een stuk dikker.
Wij zijn weer thuis..zucht..wat een dag!... @chickie... ja echt vreselijk...ik hoop elke keer op de doorbraak van de lente.. de kou vind ik niet zo erg..maar die sneeuw en gladheid... echt blegh!! En nee voor noa heb ik geen plankje..ze wordt in juli 7.. die kan goed zelf lopen hoor hahahah...wordt ze alleen maar lui van. Wat is het hier rustig zeg... naja tis zondag iedereen is druk..
@Sarah, Ik dacht dat Noa 4 was! (Hoe ik daar dan bij kom....) @Gebakje, we hebben geen sligropas meer, en de plus, scoop en hoogvliet zitten hier niet. We hebben Jumbo, AH, Jan Linders en Emte. Maar ik zal mijn ogen eens open houden met shoppen om te zien welke merken hun in de schap hebben liggen. Ik hoor slechte verhalen over de luiers van de Aldi en de Lidl dus daar gokken we het maar niet op. Zo'n kidsit lijkt me ook fijner, Jasper is peuter/kleuter toch (of vergis ik me nou weer...), dan is het wel fijn als hij ook kan zitten lijkt me. En jij bent een stuk mobieler zo als met een duo wagen. Wanneer zetten jullie de box op? Hier zitten we in dubio, ik wil nog even wachten, mijn man wil het ding al naar beneden halen zodat de katten kunnen wennen (en hij ook hihi). Ik heb de hele dag al vreselijke hoofdpijn! Het voelt alsof ik migraine ga krijgen, en dat benauwd me een beetje omdat ik niets anders mag slikken dan paracetamol... duimen dat het goed blijft gaan!
jasper is nu 17 maanden, bijna 18 maanden. Hij loopt heel goed zelf hoor, maar hij loopt ook alleen heen waar hij heen wil. Wil ik links, gaat hij rechts Je hebt nog kans dat jan linders de bumblies heeft.
pampers: ik koop ze altijd in de aanbieding. Vaak bij kruidvat/etos 2-3 pakken voor 30 euro. (ligt aan de grote van de pakken) Bol.com en wehkamp hebben soms ook wel een leuke aanbieding van pampers, 3=2 etc.
Ohw en die oranje pakken van de pampers: simply dry: geen aanrader. Zijn wel goedkoper, maar lekker veel sneller door dan de babydry of de actifit.