Meiden van eind Juni/Juli 2012 NOD-Kletstopic deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Yuna28, 7 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Sarah: ik zou ook akkoord gegaan zijn. Wamt voor je weer een andere hebt die je mooi vind, en het geleverd is, dan is het misschien wel te laat. Zeker als de beschadigingen aan de binnenkant zitten, dan zie je ze toch niet.

MH: dat zal een fijn gevoel zijn dat het geregeld is met de gast ouder.

2. Mh90

Mh90 Actief lid

14 mei 2012
    473
    0
    0
    @gebakje.. is inderdaad een goed gevoel.. Heb ook geslapen als een roos.. iig stukken langer als normaal!

@sarah.. aaaah zo! Ja zouden wij ook doen denk ik! T is ook echt een mooi kamertje.. heb m ook gezien!!

@mamavanf.. post je nog fotos van t kamertje?

3. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    @Paloe, hoe gaat het nu met de borstontsteking? Al wat minder geworden? Balen

Waarom mogen kruikenzakken eigenlijk niet meer? Ze verzinnen ook steeds iets anders he. Wilde toch een cosibag aanschaffen of zo,n warmteknuffel, als je die opwarmt komt er ook een lavendelluchtje vrij.

En waarom geen kruik icm aeroseep? Bij m'n dochter deed de kraam gewoon de kruik in haar bedje met aeroseep.

De box staat hier nog niet maar denk dat er eind van de week wel staat. Heb de boxkleden al gewassen.

Geboortekaartjes: we hebben er 80 besteld maar moet eerlijk gezegd nog een lijstje maken wie we allemaal een sturen maar ik denk dat ik wel goed geschat heb met 80 stuks.

Sarah, fijn dat babydump jullie tegemoet zijn gekomen, ik had ook voor deze optie gekozen omdat je de beschadigingen toch nauwelijks ziet.

Hier is de kleine meid gelukkig weer volop aanwezig, denk dat ze gewoon een paar rustige daagjes had.

Ben heel benieuwd wie de volgende is die gaat bevallen, spannend!!

Afgelopen zondag naar de negen maanden beurs geweest, was heel leuk maar wel mega druk, dat is dan weer jammer.

Verkoudheid is her ook weer terug joepie, door het hoesten doen m'n ribben weer zeer. Had dat in december ook en was al blij dat ik ervan af was, helaas voor korte duur. Gelukkig gaan we de goede kant op, het is al bijna maart dus zonnetje kom maar op!

4. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Ooooja, had ik nog beloofd he, foto's van het kamertje :D
    Komen ze:

5. MamavanF2009

en nog twee :)
    Laat ons mannetje maar komen!!!

6. Mh90

Mh90 Actief lid

14 mei 2012
    473
    0
    0
    @minnie.. beterschap! Fijn dat die kleine weer wat drukker is.. post jij nog fotos? Of heb ik wat over t hoofd gezien?

@mamavanf.. wat een lief kamertje.. vind het mooi met de trap zo.. heeft wel wat!! Mooi hoor. nog ff dan kun je t bedje vullen!!

7. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Heel mooi en schattig kamertje mamavanf! Waar gaat die trap heen? Vind het leuk staan!

Ja ik moet nog foto's posten maar tis nu nog een rommeltje op de babykamer. Liggen nog allemaal spulletjes op de commode die een plaatsje moeten krijgen en er moet nog eea opgehangen worden.

Zal zo wel alvast een fotootje plaatsen van de wieg.

8. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
  9. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Wat een mooi kamertje mamavanF...super leuk geworden!

@minnie...beterschap..zo balen is dat!
    Wat een lief wiegje....ben benieuwd naar de rest als het af is.

@hier..net terug van mn moeder...was wel ff gezellig...
    Morgen gaat ze mee naar de echo... en daarna komt ze ff helpen met opruimen en schoonmaken in huis...gelukkig valt t mee..maar twee handen maken licht werk... want de babyshower wordt bij mij thuis gehouden...mn moeder "lokt" mij s ochtends naar haar huis..zodat mn nichtjes (denk ik) de boel hier klaar kunnen zetten...en dan ga ik weer terug...verrassing!!! hahaha..ik ga alvast oefenen op mn "surprise-face"...ben blij dat ik t weet..kan ik t huis iig voor die tijd aan kant maken.. hahaha.

10. Yuna28

Yuna28 Niet meer actief

Hahaha sarah dat is wel handig ja! en wat leuk dat ze dat organiseren!

Mooi wiegje Minnie

en mooie kamer mamavanF

hoop dat de andere dames ook een goeie dag hebben..

hier nog enorm aan de twijfel.. wel o f niet bellen naar het echobureau....

11. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    yuna: het is een hoop geld, en je hebt binnenkort toch al een echo ???

Kwaaltjes hoeven helemaal niet hoor. Ik heb bij beide de eerste 8 weken bijna geen kwaaltjes gehad. Af en toe een dagje iets zere borsten of zo, maar ook zo weer een aantal dagen helemaal niets.

12. Yuna28

Yuna28 Niet meer actief

Weet ik.. idd nog 2 weekjes wachten.. hoe hebben jullie die geduld bewaard? btw ik heb toch een behoorlijke telefoonangst dus de kans dat ik ga bellen is nihil..ik hoop dat het gewoon snel 12 maart is! ik denk idd dat ik vanaf de 11ste week ofzo een angelsound ga aanschaffen...

Zwangels waar is je eitje!? :(

13. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Een angel sound kan je ook behoorlijk stress opleveren. Als je het hartje dan een keer niet kan vinden, omdat het kindje gedraaid ligt of meer naar achteren raak je helemaal in paniek.

Mijn motto: geen bloed = moed.

Zelfs als je op de helft zit, hou je angst of alles wel goed is/gaat. Gewoon ontspannen, en proberen te genieten van dat wondertje in je buik.

Nieuwe angsten beginnen als ze eenmaal geboren zijn :p

14. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    @yuna... idd...die eerste tijd was vreselijk..en afentoe zit je nog met twijfels..als je de beeb ff niet voelt.. dat gaat niet weg.
    Ik heb echt zo naar die eerste echo toegeleeft..de dagen gibgen zo langzaam....eenmaal de echo gehad..kloppend hartje gezien..zelfs mini armpjes en beentjes...geeft je daarna toch weer onrust..je voelt je kleibtje nog niet..maar dan heb je opeens weer last van krampen en steken..en denk je..ohjee als dat maar goed gaat... probeer zoveel mogelijk te genieten... je hebt zulke mooie testen... ga gewoon uit van het goede!

15. Chickie

Chickie Bekend lid

28 mrt 2012
    951
    0
    0
    Jongerenwerk
    Regio Nijmegen
    @Paloe, ik vind dat hele kruikengedoe geen fijn idee. Ik ben erg benieuwd naar de uitleg waarom de bellywarmer niet mag. Ik heb dat gevraagd aan de foon tijdje geleden, voordat ik de kruiken kocht, of een bellywarmer echt niet mocht. Maar bij ons krijg je een allround telefoonmiep die alle vragen beantwoord voor de thuiszorg en de kraamzorg. Dus die was streng en zei alleen dat het niet mocht. Ik hoop eigenlijk uitleg te krijgen tijdens de intake. Ja dat verhaal van die verbrande baby verbaasde mij ook, dat die kz zei laat maar even huilen! Niet reageren op elk kickje... Ik weet niet anders dan dat babies nooit zonder reden huilen, het is hun enige communicatiemiddel, en dat het ook de veilige hechting bevorderd als je kleintje voelt dat zijn ouders er altijd voor hem zijn. Je zou ze er in elk geval niet mee verwennen oid. Laatste zwangerschap, ja voor mij voelt het heel anders, wij zouden geen kinderen mogen krijgen dus voor mij is 1 zwangerschap al een heel groot wonder ;)

Geboortekaartjes: 120st besteld, wij versturen altijd zo'n 65-75 kerstkaarten, dus denk dat we wel safe zitten met 120. Heb woensdag de proefdruk, de enveloppen en de sluitzegels opgehaald. Dus we kunnen adres etiketten gaan maken. Familie = 14 kaartjes beiden kanten samen, de rest gaat allemaal naar vrienden/kennissen/buren/artsen/collega's/hobbyclubs.

@Sarah, hoe is het verven uit gevallen? Is het mooi geworden? Ik heb vanaf mijn 18e elke 4 weken geverfd, en sinds vorig jaar februari ben ik alles aan het laten uitgroeien. 300 euro is op zich een hoop geld, ik had ook niet gewacht op een nieuw kamertje.

@MamavanF, wauw wat een leuk kamertje! Jij ook alles wit met grijs geschilderd! Wij ook. Oehh mooi laminaat ook, die grijze kast is makkelijk zeg! Nu voor al je verzorgingsspulletjes straks voor speelgoed, boekjes etc. Dat konijn hebben wij ook, hier is hij toegeeigend door onze jongste kat, die verzameld pluche beesten die hij allemaal naar zijn slaapplek sleept hihi. Mooie schommelstoel! Ik wilde ook een echte traditionele schommelstoel, maar die zijn nog lastig aan te komen voor een leuk prijsje. Voorlopig ga ik kijken hoe het is om te voeden op/in bed, maar als mijn man er 's nachts teveel last van heeft, moet ik toch een stoel gaan regelen tzt.

@Minnie, beterschap! Leuke wieg, is dat een nieuwe wieg in een nostalgisch/romantisch jasje of echt een oude wieg?

@Yuna, ik zou de echo ook niet doen. Ik vind het een hoop geld en verder kunnen je kwaaltjes enorm wisselen. Zo kun je de ene week veel last hebben, de andere week niets. En de kwaaltjes veranderen ook steeds. Die eerste 12 weken zijn enorm spannend, die lijken een eeuwigheid te duren. Leef/eet lekker gezond, ga op tijd naar bed, neem netjes je foliumzuur, en probeer stress een beetje te vermijden. Meer kun je toch niet doen. En inderdaad geen bloed geeft moed!!!

@Zwangels, hoe gaat het met je?

@Hier, Maandag 2 bijna volle pakken Kruidvat luiers gekregen, new born 0 (tot 2,5 kilo weet niet of hij daar in gaat passen) en de newborn 1 (2-5 kg). Ik heb eigenlijk de planning om gewoon met Pampers te starten maar nu kunnen we kv ook eens proberen. Ik kreeg ook 6 Avent flessen erbij, ze zijn wel een beetje dof geworden door gebruik. Ik heb de spenen weggesmeten en alles schoongemaakt en uitgekookt met een scheut azijn erbij voor de kalk. Ik ga starten met de S fles, vind die veel fijner in de hand liggen. Maar nu dus een setje Avent erbij (heb ook nog 1 nieuwe met speen uit de blije doos) als reserve als de Difrax niet zou werken. En vandaag een collega van mijn man, die voorzichtig vroeg of we interesse zouden hebben in jongens babykleertjes. Ja natuurlijk! Schijnbaar is het bij hun in de familie not done om tweedehands spullen te gebruiken, maar hij had gehoord van onze 2e handse babykamer en wandelwagen enzo. Er zit schijnbaar nieuw spul tussen met de kaartjes er nog aan, ben erg benieuwd. Maandag 11 maart kraamzorgcontrole/arbocheck. Zo duurde even, maar ik ben weer bij gelezen!

16. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Yuna, ik had tot ruim 8 weken ook geen noemenswaardige kwaaltjes. Het hcg schommelt nog zo in het begin. En tis wat de andere meiden zeggen zodra de zw.schapstest positief uitslaat gaan je zorgen nooit meer voorbij.

17. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Heel het dorp hier zit zonder stroom. Best een kunst om een poepluier in het donker te verschonen ;) duurt nog minimaal 1,5 uur. Bah.

18. MamavanF2009

Ik zou ook nog wachten Yuna, hoe moeilijk dat ook is.
    Er zijn zoveel vrouwen die in het begin niets voelen of de ene dag wel en de andere dag niet.
    Snap goed dat het nog erg lang wachten lijkt voor je eerste controle maar als het je lukt zou ik proberen dat geduld op te brengen.
    Maarja, het is wat iedereen hier al zegt; zodra je zwanger bent beginnen de zorgen en ze veranderen per fase.
    Én ze blijven de rest van je leven, al zijn het nog zulke kleine zorgen, er zal altijd wel íets zijn.

Dankjullie voor de complimentjes over ons kamertje, ben er erg blij mee!
    De trap loopt naar zolder en aangezien we daar nogal vaak moeten zijn hebben we ook maar geen poging gewaagd er een vlisotrap oid van te maken.

Heb vandaag bij Wehkamp twee sets luiers besteld, € 11,- per set voor twee pakken, nr. 1 en 2
    Dus nu voor € 22,- bijna 200 luiers gekocht, is dat een koopje of niet :D

19. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    @chickie...wat fijn..dat al zoveel geregeld hebt.. ja die maat 0 twijfel ik over..best zonde..meeste babies worden toch wel iets groter geboren...maar je weet het niet...ooh leuk kleertjes...daar zit altijd wel wat leuks tussen..denk ik zo...

Ja mn haar is weer goed..gewoon deselfde kleur..maar had uitgroei..dus moest ff gebeuren.

@mamavanF...das zeker een koopje..22 euro is niet veel voor zoveel luiers.

20. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier 2 pakken maat 1 in huis en 4 pakken maat 2

Deel Deze Pagina