paloe: hier moest ik bij jasper 45 min per keer voeden minimaal, en dan elke 2-3 uur. Deed niets anders meer dan voeden. Ik kan je helaas geen opbeurende tips geven. Ik ben na 6 weken gestopt, omdat ik er zelf aan onder door ging. ( plus het bloed spoot er bij mij uit, omdat hij te hard zoog)
Was ook wel een beetje vreemd...ik zei heel nonchalant..wacht ff... zegt hij daarna...was dat een wee? ik neee joh..ik moest ff verliggen(ik dacht misschien vindt hij het eng en wil hij dan niet meer)..zegt hij..nee ik voelde het! Hahahah
@Sarah, ohh jij hebt ook alweer zo'n slechte nacht gehad! Nou wel "gezellig samen geweest", dus wie weet helpt het wel de bevalling opwekken. Ja dat voelen van die wee doet me denken aan de tijd nadat ze mijn ICD hadden geplaatst. Dan moet je samen in het ziekenhuis komen voor voorlichting, en dan leggen ze aan de partner uit dat het kastje ook een elektroshock kan geven tijdens sex, en dat hij daar dus wel wat van kan voelen, maar dat het niet pijnlijk is en dat hij er niets aan over zou houden. Je had ml gezicht moeten zien.... Die keek me aan alsof hij bang was dat zijn *** er af zou vallen hahaha! @Gebakje, hier was mijn man aan het snurken, en heb hem wel 300 keer gesmeekt om om te draaien! Jij hebt dus ook slecht geslapen! Uk zit nog... ja MamavanF is eerst aan de beurt Ik denk ook nog een weekje bij jou... @Paloe, maar jij bent toch 26-27 jaar? Hoezo zou dat jong zijn dan? "Vroeger" waren onze ouders er allemaal wel ietsje eerder bij toch? Dat veel stellen eerst een eeuwigheid studeren en daarna nog carriere maken is toch iets van nu? Of zie jij er ook nog heel jong uit? Ik denk (hoop) nu niet meer, maar ik ben jarenlang veel jonger geschat dan ik daadwerkelijk was. Grote bilspier ontstoken?! Hoe krijg je dat voor elkaar? Je bent ondanks dat wel lekker naar het restaurant geweest enzo, betekend dat dat je wel redelijk aan het herstellen bent van je bevalling? @hier, wat een rotnacht zeg! Blegh! Amper geslapen, doodmoe wakker, en vandaag best een heftig dagje! Zo naar de fysio, daarna boodschappen doen, jongerencentrum (zo geen zin in), pizza in de oven gooien, en dan met ml naar de pufcursus. Gisteren heeft er flink in gehakt merkt ik, ben nu nog niet helemaal de oude.
@chickie.. Kalm aan doen jij!! Grrrrr jij moet nog even wachten met bevallen!! Hihi. @paloe.. ieehh bil ontsteking.. dat lijkt me echt zeer doen! Ben blij dat ik er geen ervaring mee heb, sterkte ermee! Is je kleine prinsesje al goed aan t groeien? Jij jong? Ik ben 22.. Hoe zal men mij dan wel niet aankijken? Haha ik heb er wel een beetje lak aan.. en jij vast ook.. wat wil je met zulke kids!! @sarah.. haha das lullig! Ik krijg veel harde buiken en probeer dan ook zo min mogelijk dat vl het niet door heeft.. maar af en toe moet ik m weg puffen haha dat klinkt wel anders als hijgen of kreunen haha!! Meid.. nog ffies! Dan mag je weeen wegpuffen en je kindje verwelkomen!! Kriebels..... @mamavanf.. hoe is t daar? @gebakje.. Vl hier ligt de laatste tijd veel op zn rug en snurkt dan ook als een gek.. Dus vroeg m gister al wanneer die op zn zij ging liggen haha.. ik heb redelijk geslapen! @yuna.. nog 7dagen!!!!!! @zwangels.. nog 4dagen!!!!! Spannend!! Hihi kun je t geduld nog opbrengen? @souries, dia, lavina.. dames waar zijn jullie? En mama79?? Hoe is t met jullie? @hier.. Nog 7weekjes.. best gek dat het zo dichtbij komt.... we geven oop een echo mee en de proefdruk van het geboortekaartje!
@Mh heb nog wel een beetje geduld maar het begint nu wel te kriebelen om te testen. Maar ben streng voor mezelf....pas zaterdag testen. Voel me een wrak, heb last van mijn nek en eigenlijks ook van de rest van mijn lijf. Ben sinds gisterenavond bij vlagen misselijk. Maar goed mijn lichaam heeft me vaker voor de gek gehouden.... Sorry dames dat ik niet zo vaak reageer maar heb er op dit moment weinig behoefte aan. Omdat iedereen hier zwanger is en ik voel me serieus een buitenbeentje want kan er niet over meepraten Ik blijf hier wel maar kan niet reageren op jullie zwangerschapsverhalen neemt niet weg dat het jullie gegund is hoor. Liefs x
Dikke knuf zwangels.. ondanks alle zwangerschapsverhalen lees ik en ik denk ook de anderen altijd nieuwsgierig ook jou verhalen!! Nog ffies meid.. echt weet zekerdat er voor jou ook eeb kleintje komt! Jullie hebben zoveel liefde om weg te geven!!
Zo, hehe bijgelezen met een kopje koffie, net terug van de VK. Goh, ik als eerste? Dat zou mooi zijn zeg, zou het héél graag willen want zit er goed doorheen. Lichamelijk vooral, heb het gewoon gehad. VK die ik vandaag had is zo'n heel bloednuchter type dat totaal anders tegen dingen aankijkt dan ik dus ik ben niet echt heel blij er vandaan gekomen. Gelukkig doet Nutje het goed, hartje klopt stevig maar hij is wel een stuk rustiger dan laatste dagen, heb hem nog niet echt veel gevoeld vandaag. Als ik morgen nog niet veel voel en er niet gerust op ben dan mag ik aan de CTG. VK wist niet of ik wel zelf mag voeden met de medicatie die ik heb, eehm, ik heb van de anderen én van de huisarts begrepen dat dat mag, behalve de voeding die samenvalt met het innemen van de medicijnen. Is een van de redenen waarom ik er toch voor gekozen heb want wil 6 weken zelf voeden (en dan over naar een normale dosering medicatie ipv de helft die ik nu heb). Ik had het erover dat mijn oudste zondag jarig is en ze zei; als je dan bevallen bent dan ga je gewoon naar huis, de baby weet er toch niks van of jij wel of niet daar bent. Dat vind ik dus véél te gemakkelijk he, ík weet het toch! En ik wil dat dus écht niet op die manier, ik blijf in het ziekenhuis zolang de baby moet blijven. Vind het gewoon frustrerend dat ze allemaal wat anders zeggen, raak ik van in de war. Maarja, ik probeer het maar langs me heen te laten gaan, net als dat nuchtere; dat duurt nog wel minimaal een week of langer want er worden bijna geen kindjes voor de 40 weken geboren. Eehm, in het maart-topic zijn er toch al een stuk of 6 ruim voor de 40 weken bevallen en in mijn omgeving een paar vriendinnen ook al. Dus da's makkelijk praten maar gaat láng niet altijd op. Ach, we zien wel hoe het gaat lopen, ben er op het moment in ieder geval weer even goed door in de war en erg onrustig enzo, zit mezelf weer in de weg. Maar dat gaat wel weer over Sorry dat ik niet inga op jullie berichtjes, komt later wel weer, ff laten bezinken nu...
Zwangels ik zou hetzelfde gevoel hebben als jij hoor... hopelijk hoor je straks er helemaal bij! het is je zoo gegund!! Paloe wat fijn dat de borstvoeding goed gaat, wel vervelend van die ontsteking in je bil Chickie balen van je nacht! Hihi sarah..ach gelukkig schoot ie niet meteen in paniek! hier echt extreem moe, voel me echt een vaatdoek die moeite moet doen om de ene voet voor de andere te moeten zetten! straks een afspraak voor mijn nieuwe stageplek... 10km fietsen.. denk dat ik het eerst stuk met de trein ga doen en dan 4 km fietsen..10km ondanks het mooie weer is echt niet wat ik kan opbrengen vandaag... en JA nog 7 dagen!!
Zwangels: kan ik me ook heel goed voorstellen dat je ff wat minder hier bent. Zou me exact hetzelfde voelen! Nog een paar daagjes meid! Mamavanf: wat een raar mens! Tuurlijk ben je dan van slag! Waar haalt ze het vandaan om dat te zeggen, slaat nergens op. De stoom zou uit m'n oren komen! Nog even volhouden meid, dan kun je je kleintje in je armen houden! Heel veel succes met de laatste dagen! Paloe: heerlijk dat het allemaal goed gaat! Maar die bil is wel balen. Gelukkig kun je heerlijk genieten van je kleine meid! Yuna: erg he dat wachten op die eerste echo! Weet nog precies hoe ik me voelde. Kon de dagen wel vooruit duwen! En nu ga ik al bijna met verlof. Geniet ervan meid, het gaat zo snel! Chickie: balen van je rotnacht. Hopelijk kun je vannacht wel lekker slapen! Hier: vanochtend mooi op tijd gaan bloedprikken. Daarna lekker ontbijtje gedaan bij paps en mams en na 2 uurtjes voor de 2e prik. Heb helaas niets te horen gekregen, dat sturen ze door naar de vk. Kreeg ook geen vingerprikje, maar moest beide keren 1 buisje bloed geven. Dat wordt dan blijkbaar onderzocht in het lab. Als er iets gevonden wordt belt de vk me, zo niet dan hoor ik niks. Vind het wel raar hoor, ze kunnen toch sowieso even bellen met de uitslag???? Nou ja, als ik niets hoor is het dus goed, daar houd ik maar aan vast.
@Zwangels, ja meid kan me er vanalles bij voorstellen dat je even minder zin hebt in dit topic. Ik hoop dat je bij het NOD topic meer aansluiting vind! Verder vinden we het nog steeds gezellig om jouw verhalen te horen, dus vind het wel leuk als je af en toe wat laat horen hier! @MamavanF, je zou de verjaardag van je zoon in het ziekenhuis kunnen vieren, en hem bijvoorbeeld beloven dat je speciaal voor zijn verjaardag als mama uit het ziekenhuis is een middag met hem naar de speeltuin of kinderboerderij gaat en dat je daarna pannenkoeken bakt voor hem. Dat je een leuke middag inpland voor hem. Heeft hij 2 keer feest Verder zou ik gewoon aankijken hoe het allemaal gaat dadelijk, ze kan zoveel zeggen @Gera, wat waardeloos dat je niets hoort als het goed is! Hebben ze je wel een indicatie gegeven wanneer de uitslag bekend is? Of mag je tot in het oneindige wachten? Hier: de fysio, de boodschappen en het jongerencentrum overleefd... nu zooooo moe! Pizza's in de oven, en straks naar de pufcursus. Helemaal geen zin in!
Chickie: geen idee hoe lang dat duurt. Moet sowieso volgende week dinsdag op controle dus langer dan dat duurt het niet. Maar was de vorige keer ook zo. En anders bel ik donderdag zelf ff voor de zekerheid Och jee ook nog pufcursus? Sterkte vanavond meid!
@zwangels... ik denk dat ik voor iedereen spreek als ik zeg dat we het jou net zo gunnenbals we het onzelf gunde..misschien nog wel meer omdat jebal zolang bezig bent... Ik denk dat ik voor joubeen gat in de lucht spring als je hier komt melden dat je een posi test hebt. @chickie..ook nog die pufcursus...morgen iig wel heel leuk je 3D echo...maar daarna wel ff rustig doen hoor..gun jezelf de rust. @mamavanF...moet je baby dan sowieso in het ziekenhuis blijven als je bevalt? maar wat chickie voorstelde vind ik wel een super goed idee!! denk dat hij dat ook heel leuk zou vinden. @gera...hier is dat ook zo..als er niks is..dan hoor je er niets meer over..ik vind dat ook altijd raar... @hier... wat heb ik een lieve dochter.... nadat ik haar van school had opgehaald en ff de was had opgevouwen..was ik zo moe..(na 3 en half uur slaap vannacht) dat iknsamen met Noa ff in bed ben gaan liggen...nadat ik in slaap was gevallen..is zij uit bed gestapt..en heeft ze hier de boel opgeruimd..maar echt opgeruimd...kleedjes uitgeschud en weer netjes opgevpuwen..de tafel schoongemaakt..aanrecht opgeruimd...de box opnieuw ingedeeld..haar kamer opgeruimd..en als klap op de vuurpijl een blaadje op de deur geplakt met verrassing erop geschreven.. dus ik kom de huiskamer binnen..en was zooo verrast... zegt ze...speciaal voor de baby.. Moest wel ff een traantje bedwingen...wat een lieverd!!!! ik kan mij niet herrinneren dat ik zo lief was als kind...
Helemaal mee eens sarah, over zwangels. Ik duim keihard voor je zwangels, gun het je zó! Ja de baby moet 2x 24 uur aan de monitor en in de couveuse maar ik wil gewoon echt niet naar huis terwijl hij daar alleen ligt. Dat idee vind ik ook top, zei al tegen de VK dat we dan de verjaardag dan gewoon in het ziekenhuis vieren maar ze praatte er meteen overheen met; 'nee hoor jij gaat dan gewóón naar huis'. Alsof zij dat bepaalt, tssss... Wat lief van je dochter Sarah, echt super! Zou ook even moeten slikken hoor, geweldig als onze kinderen zo meeleven he. Mijn oudste zegt elke keer dat hij jarig is als de baby komt en dat hij mee wil helpen met voeden. En hij wil de hele tijd mijn buik knuffelen en er tegen kletsen, zó lief
@mamavanF...dat mens is niet hoed wijs..laat lekker lullen..wat een idioot mens..sorry hoor..waar bemoeit zij zich mee..alsof zij bepaald of jij bij je baby blijft of niet..rot op! Ik zou ook niet naar huis willen...en geen vk die mij op andere gedachtes gaat brengen... Ah wat een lieverd heb jij...zou wel makkelijk zijn..2 verjaardagen in 1x...
Ja juist, zo dacht ik dus ook. Mijn oudste is toch thuis bij mijn Lief en die heeft het besef nog niet echt van wanneer hij jarig is. En dan nog, al weet de baby niet of ik er wel of niet ben (ook al zo'n 'aardige' uitspraak), ík weet het en ik laat hem daar écht niet alleen! Daarbij, de VK is er toch niet meer bij als ik eenmaal bevallen ben dus die heeft niks te zeggen. hihi ja zou wat zijn, twee verjaardagen tegelijk, scheelt een hoop geld aan taart enzo (maar niet aan kadootjes, gheghe )
@MamavanF, fijn dat de vk in het zh er niets over te zeggen heeft! Als jij lekker bij je baby wil blijven doe je dat toch! Tenzij het van het ziekenhuis uit niet zou kunnen, dan houdt alles op natuurlijk. Maar ik weet niet hoe dat in jouw ziekenhuis geregeld is? Bij ons is het zo dat ik in theorie maar 2 dagen mag blijven en als het een rustige periode is evt. 4 dagen als ze genoeg bedden hebben. Of ik moet zelf om medische redenen daar moeten blijven, dan is het uiteraard langer. Eindelijk thuis van de pufcursus. We hadden een voorstel-rondje waarin je ook even moest toelichten waar je ging bevallen (welk ziekenhuis/thuis) en waarom je daarvoor gekozen had. Dus moest vertellen van mijn medische indicatie en mijn keel sloeg dicht en kreeg het dus heel moeilijk... we waren een van de laatsten en de rest heeft tot nu toe allemaal een onbezorgde zwangerschap gehad, zonder kwaaltjes (alleen wat misselijk) en nu moest ik een groep vreemden gaan vertellen hoe en wat, en ik was zo bang voor de vragen die er op zouden volgen (is het erfelijk, heeft het gevolgen voor je kind enz) dat ik bijna stikte van het idee dat allemaal te moeten vertellen. Doordat het overduidelijk was dat ik bijna uit elkaar viel heb ik geen vragen gehad... schaamde me dood. En eigenlijk was het ook heel confronterend voor mezelf, natuurlijk weet ik wel dat ik alle gevoelens en angsten voor de bevalling diep weg gestopt heb. Maar ik had niet in de gaten hoe bang ik eigenlijk ben, en hoe ik vrees voor mijn hart (en dat het evt mis gaat) en de gezondheid van die kleine etc. Dat heb ik niet verteld uiteraard, maar medische indicatie en dat ik hartpatient ben was genoeg voor mij om het toch knap moeilijk te krijgen. Dat ik de afgelopen 2 dagen maar gauw van me af mag schudden, hoop zo dat morgen een andere dag word!
vGebakje ja Olaf zoog ook te hard, na 2 dagen sneeen van 5 cm over mn tepelhof en gaan kolven.. Sarah haha bizar dat je vriend de wee voelde haha. Wat ontzettend lief van Noa!!! Zo kwam Olaf me laatst wakker maken, beneden stond al een boterham voor me klaar, had de kleine man helemaal zelf gesmeerd Superlief! Chickie whahhaha dat verhaal over de schok tijdens de sex hahahaha eigenlijk is het natuurlijk helemaal niet grappig maar je snapt me wel Ik ben 26 ja, maar toch wordt ik zo aangekeken volgens mij zie ik er wel redelijk uit naar mijn leeftijd maar de gemiddelde leeftijd voor het krijgen van kinderen ligt tegenwoordig toch nog iets hoger he Als ze me zo aankijken als ik alleen met Lize ben denk ik steeds: haha, die van 5 en 2 heb ik niet eens bij me nu Dikke knuffel meid, het is ook allemaal niet niks! Knap dat je het wel verteld hebt! Mh90 haha ik was net twee weken 21 toen Olaf geboren werd Nu 26 maar zelfs als ik alleen met Lize loop word ik nog weleens aangekeken, ach hun probleem hoor! wat een ontettend mooi gebaar die echo en proefdruk... echt heel mooi lieverd! Zwangels hele dikke knuffel meid!!! ik weet een beetje hoe het is en ik zit steeds in spanning voorje.. hopelijk is het heeeeeel snel heeeeel raak!!! enne... al bevallen, zwanger, nog niet zwanger, pauze ingelast.. we horen er allemaal even hard bij hoor!!! Yuna die vermoeidheid hoort er helaas bij.. hopelijk duurt het niet te lang hoe ging het gesprek? Bilspierontsteking: t is echt de grote bilspier... en het komt waarschijnlijk doordat ik donderdag bij een vriendin op een bankje heb gezeten. De spier is waarschijnlijk in de verdrukking gekomen ofzo herstel van de bevalling... ik was eigenlijk twee dagen later hersteld en dat is dan ruim genomen alleen t lopen ging lastig door mn bekken, dat is nu nog zo dus ik kan niet ver maar van de bevalling heb ik echt weinig tot geen last gehad..
@Paloe, zo snel al hersteld na de bevalling klinkt goed! Even een stomme vraag misschien, maar ik kan me zo voorstellen dat jij voor je werk toch een bepaalde conditie moet hebben (is dacht ik verplicht?), zou dat mee helpen in je snelle herstel denk je? Of herstellen de meeste vrouwen zo snel? Ik heb op de een of andere manier het beeld dat het weken duurt voordat je weer een beetje de oude bent... maar misschien zit ik er wel helemaal naast! Ja dat was wat, die sexuele voorlichting! Dadelijk komt een kennisje koffie drinken, vanmiddag mijn vader helpen met zijn pc (die krijgt zijn 1e usb stick, dus hoe krijg je dingen er op en er af... hihihi). Mijn peetoom zal er ook zijn, die woont wat verder weg, dus wel leuk om hem weer eens te zien! Peetoom gaat trouwens trouwen in december. Hij wil dat we de kleine meenemen die dag... Geen idee wat zo'n kleintje vol kan houden met 7 maanden oud? Er kan ergens een campingbedje staan, maar wil niet dat die kleine een vreselijk onrustige dag heeft, dus ik zat te denken om Opa en Oma te vragen om hem op te komen halen na het diner ofzo? Hoe zouden jullie het doen? Vanavond de pretecho, durf me er bijna niet op te verheugen
Hey dames, ik wil jullie heel bedanken voor het begrip wat jullie tonen . Ik zit er toch even niet lekker bij....lig nu nog op bed. Schandalig ik weet het Maar mijn hele lijf doet me zeer! Voel me daardoor erg belabberd. Ik hoop dat het wat goeds betekend. Ga zo maar eens onder de warme douche. Moet ook nog werken vandaag.....