♥ Bevallings- en afsprakenlijst ♥ Bevallingsdatum 18 februari 2013 Paloe (26 jaar), 3e kindje, Meisje 25 februari 2013 LBlue (24 jaar), 1e kindje, Meisje 11 maart 2013 mamavanf (33 jaar), 2e kindje Jongen 25 maart 2013, gebakje (29 jaar), 2e kindje, Meisje 26 maart 2013, sarahtj3 (26 jaar), 2e kindje, Meisje 2 april 2013, minnie1979 (32 jaar), 2e kindje,Meisje 6 april 2013, Amandie (25 jaar), 1e kindje,Meisje 16 april 2013, geranium32 (32 jaar), 1e kindje 19 april 2013, MamaJens (26 jaar), 2e kindje 21 april 2013, Mh90 (21 jaar), 1e kindje, Meisje 23 mei 2013, Chickie (33 jaar), 1e kindje 26 mei 2013, Sofie (31 jaar), 4e kindje Afsprakenlijst 11 november 2012, sofie28, termijnecho 13 november 2012, geranium, controle VK 19 november 2012, Amandie, uitgebreide 20 wk echo WKZ 20 november 2012, Minnie1979, 20 wk ech0 10 december 2012, Chickie, geslachtsbepaling 22 december 2012, Amandie, 3D echo babyview ♥ NOD- lijst 2012 ♥ Lavina (30 jaar), 7e ronde, 1e kindje, Pauze Nik (32 jaar), 12e ronde, 1e kindje, 5 november 2012 79mama79 (33 jaar), 5e ronde, 2e kindje, 16 november 2012 Yuna28 (27 jaar), 6e ronde, 1e kindje, 22 november 2012 Zwangels (29 jaar), 14e ronde (5e na vmk), 1e kindje, 24 november 2012 Souries (29 jaar), 7e ronde, 1e kindje, ?? 2012
goedemorgen! na 2 dagen me super goed te hebben gevoeld, stond ik net met braakneigingen op! natuurlijk kwam er niets uit,want mijn maag is leeg, maar van het braken kreeg ik wel een spontane bloedneus. gisteren even naar de ha geweest,want ik was de nacht daarvoor wakker geworden met hartkloppingen en ik was wat ongerust,dus bijna weer een paniekaanval gehad,maar nu even mijn dosis van medicatie iets verhoogt,dus dat komt wel goed! vanavond bij schoonzus een cursus kralen gaan geven... ik hoop dat het niet te laat word,want moet een stuk heen en weer rijden en zo alleen in de auto doe ik niet zo graag. hebben jullie eigenlijk nog last van jullie borsten? bij mij zijn ze een maat groter geworden,maar ze doen helemaal geen pijn meer souries:goed dat je probeerd te stoppen!ik ben zelf voor dat ik zwanger werd van noa gestopt met roken en dat is nu al weer 4j geleden en nog geen moment spijt van! yuna:klussen!!!!!! gera:vreemd dat je baas dat wil doen!kijk alles wel goed na en zeker op papier laten zetten! gebakje fijn dat alles goed was! mh:jeehee jij ook een meid!!fijn dat alles goed was!! zie dat mijn afspraak voor volgende week op 11 november staat,maar moet 12 november zijn...
Mh90 jaaaaa fijn dat alles goed was en gefeliciteerd met jullie meisje!!! Sofie he bah dat is niet fijn, dat je misselijk opstond! Hoofdpijn is helemaal normaal Haha echt heftig al die meisjes!!! Borsten: zijn hier watermeloenen geworden en dr druppelt soms al wat.. Hier: gisteravond echt megapijn in mijn buik..kon niet meer rechtop staan dus heb mijn moeder gebeld of ze even kon helpen Olaf en Liam naar bed te brengen. Toen de kids in bed lagen en mn moeder weer weg was kwam manlief nog even langs, hij is weg met zijn werk, maar kon tussendoor wel naar school en op de terugweg kwam hij even een kus brengen
@Mh.. jeej een meisje!...hahaha..ik vind t wel leuk zoveel meisjes! "who run the world..girs". @sofie...ah nee wat naar, hoop dat de hogere dosis helpt...en hoofdpijn hoort er volgens mij een beetje bij...maar als t teveel wordt wel ff aangeven..kan ook duiden op een te laag hb. @Yuna...succes meid! Klussennnn.... @paloe...wat lief dat je man nog ff is langs geweest... niet fijn die buikpijn. @Hier net sinterklaas inkopen gedaan..weer een rib uit mn lijf.. sjeez..ach ja..het hoort erbij... maar noa wil natuurlijk weer al het dure spul.. waar ik natuurlijk niet geheel aan toe geef... en ben offiecieel op de helft...echt bizar...
Ben nog steeds gigantisch in de minderheid hier he De enige die een jongen krijgt tot nu toe. Gaat nog altijd niet zo lekker hier, zit echt behoorlijk met mijzelf in de knoei maar heb gelukkig goede begeleiding. Komen nog een hoop financiele zorgen bij, we kunnen véél minder aan de feestdagen doen dan voorgaande jaren en, al merkt zoonlief daar waarschijnlijk niks van, ik voel me erg schuldig. Maarja, als je niks hebt kun je ook niks uitgeven he... Heb gelukkig al wel wat dingetjes bij elkaar weten te scharrelen en de grootste aflossingen en afbetalingen hebben we als het goed is gehad. Misschien aankomende maand nog wat dingetjes aanschaffen. Hoe doen jullie dat? Een maximum bedrag, grote kado's of juist kleine dingetjes? Ben wel benieuwd. En alleen sint of ook met kerst?
wij doen alleen sinterklaas met cadeautjes.. met de fam (mijn ouders, broertje, schoonzusje, zusje, zwager en wij) trekken we lootjes, cadeautje voor 15 euro voor de volwassenen. Voor de kids kopen we geen megagroot cadeau. Meestal doen wij voor onze eigen kids ook iets van 15 euro. De koppels kopen vaak wat voor elkaar (klein) en meestal heeft iedereen iets kleins voor de kinderen. (Olaf Liam en nichtje, volgend jaar zijn daar 2 kleintjes bij). Van mijn ouders krijgen we altijd allemaal een chocoladeletter en voor het lekkers zorgen we gezamenlijk. Wij als gezin geven dus uit.. 2x15 aan lootje, 2x15 aan kids= 60 euro. En dan wat kleins voor mn nichtje, elkaar en soms de anderen. Denk in totaal incl lekkers dat we 100 euro kwijt zijn. niet weinig, maar ook niet veel als ik bedragen van anderen hoor.. en schoencadeautjes koop ik in de maanden voorafgaand aan sinterklaas, als ik leuke kleine dingen zie Heb nu cars autotjes gescoord die uit het assortiment gingen, 1,50 per stuk, voor beiden dezelfde anders krijgen ze ruzie Kerstversiering en kaarten koop ik altijd na kerst Dan is het veeeeel goedkoper en vorig jaar hebben we in de uitverkoop voor 25 euro een supermooie kunstkerstboom gekocht. Een echte kost hier ook minimaal 25 euro dus we hebben m dr in 1 jaar al uit Met kerst hebben we altijd kerstavond een boordmaaltijd, dit wordt geregeld door mijn moeders kant van de familie (moeder en haar broers en zussen) en kost ons (nichtjes en neefjes) niets. 1e kerstdag brunch met mijn vaders kant, het ene jaar betaald mijn oma alles voor iedereen, het andere jaar niet. Ongeveer 25 euro pp en kids gratis. 1e kerstdag komt mijn sm meestal bij ons eten en kook ik lekker. kosten daarvan hangen af van wat ik maak maar rijzen nooit de pan uit.. 2e kerstdag eten we meestal met het gezin bij mijn ouders oud en nieuw wordt wisselend bij iemand van mijn vaders kant van de familie gevierd en iedereen neemt wat mee. Hier wordt van tevoren over gemaild zodat alles er zal zijn en niks dubbel is. kost niemand een kapitaal en is supergezellig
rot dat het even niet zo lekker gaat..hopelijk is deze dip gauw voorbij en kunnen jullie snel uit het dal klimmen! Wat feestdagen betreft is gezelligheid het belangrijkst toch!
@mamavanF Ik zit sinds kort via FB bij een weggeefhoek. Echt super is dat! Als je ziet wat ik daar al heb gescoord! Als je FB hebt even bij zoeken intoetsen "weggeefhoek" en daarachter je netnummer. Er zijn er al super veel en komen er steeds meer bij. Erg goed initiatief. Ik lees nog steeds mee hoor, maar heb niks te vertellen helaas. Tis weer wachten tot volgende week vrijdag.
Ook al worden wij + Jasper veel te veel verwend met kerst, vind ik het leukste gewoon het samen zijn met de hele familie en lekker samen eten/tv kijken/spelletjes spelen. Als je een paar kleine kadootjes hebt voor je kind is het goed toch? Gaat om het uitpakken en iets nieuws hebben bij kinderen. maakt op die leeftijd nog helemaal niet zo veel uit wat het dan is.
Wij hebben pas sinds dit jaar iets meer te besteden de voorgaande jaren waren het ook gewoon veelal kleine kadootjes...En daar was ze super blij mee.. Wij vieren het met mijn moeder, broer en schoonzus.. Dus voor de volwassenen wat kleins.. en noa wordt ontzettend verwend eigenlijk... we hebben nu twee wat duurdere kados voor haar.. en de rest kleine goedkope prullaria.. zodat het toch wat lijkt... Kerst vieren wij verder niet met kadootjes.. dat doen we weer als de kids sinterklaas af zijn... Maar mamavanF... ik zou me om je kleine man niet te druk maken.. dat hij wat uit te pakken heeft is leuk genoeg... en als ze zo klein zijn merken ze echt nie dat je minder geld te besteden hebt dan anderen... en je moet maar zo zien.. zodra jullie klaar zijn met alle afbetalingen hebben jullie ook weer meer te besteden... ik ben ook "arm" opgegroeod tot mn 9e.. en heb er nooit wat van gemerkt.. niet te druk om maken hoor...
Klinkt allemaal erg gezellig, jullie plannen! En ben blij met jullie bemoedigende woorden; ik moet me niet schuldig voelen want het gaat om het idee en het uitpakken en mannetje is zich er toch nog niet echt bewust van. Sint doen we denk ik met mijn ouders erbij, net als vorig jaar. Kerst zijn we allemaal op onszelf, lekker een paar dagen cocoonen maar wél naar de nachtmis. Niet omdat we nou zo gelovig zijn maar mijn ouders zingen allebei een dienst (twee verschillende) en dat is altijd erg mooi om te horen/zien. We doen dan ook nog wat kadootjes, we verdelen het zo'n beetje tussen sint en kerst. Oudjaar is mijn vader jarig dus zijn we altijd daar, is altijd een erg fijne sfeer. Ik ken inmiddels een paar groepen op FB maar deze nog niet, zal die eens gauw gaan opzoeken, thnx voor de tip!!! We gaan dit weekend flink aan de slag om alles uit te zoeken wat we zelf kunnen verkopen/ruilen, zodat we weer even wat extra's hebben. Wat de rest betreft; ook daar komen we uit, weet ik zeker. Spelen een hoop dingen van vroeger op maar kom gelukkig eindelijk bij de kern van het probleem, heeft jaren geduurd maar ik begin alles nu te begrijpen. Gooit wel even alles overhoop maar tis voor het goeie doel he En ik kijk erg uit naar de feestdagen, hou zó van die sfeer! Maar eerst nog mijn verjaardag vieren, hihi
Vaak bij de action / big bazar en dat soort winkels hebben ze ook leuk klein speelgoed voor een klein prijsje.
Goedemorgen!! @mamavanf.. maak je niet te druk en voel je niet schuldig.. de kleine man is al blij met iets wat ingepakt is en de 'spanning en gezelligheid' erom heen.. je hoeft geen honderden euro's uit te geven!! @de rest.. jullie plannen klinken leuk en gezellig!! Wij vieren voor zover ik nu weet geen sinterklaas en met kerst heb ik vroege diensten! Straks gezellig met vl. naar waarschijnlijk de babydump en of prenatal.. ff zien!! Wel zin aan!!
79mama79 gezellig samen weer op het wachtbankje weer dat eindeloos wachten.. hopelijk de laatste keer feestdagen : ik vier geen enkele... eerlijk gezegd