Meiden van eind Juni/Juli 2012 NOD-Kletstopic

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lavina, 15 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Veel plezier bij de echo Sofie.

Hier een brakke/korte nacht gehad.
    Ben dus naast stront verkouden ook nog eens dood moe.
    Zoon lief heeft een oor ontsteking en dus vannacht weinig geslapen. Net een kuurtje gehad voor hem, dus ik hoop dat het snel aan slaat.

2. Yuna28

Yuna28 Niet meer actief

Veel plezier met de echo sofie

Gebakje beterschap.. ook voor je zoontje...

Amandie leuk hoor babykamer inrichten...

Hier.. wordt een beetje moe van het wachten...maar goed..zit bijna op de helft ;)

3. Amandie

Amandie Bekend lid

31 mei 2012
    681
    0
    0
    Gebakje: Wat vevelend! Sterkte!

Ik moet zeggen dat ik me tot nu toe helemaal niet ziek heb gevoeld. ik heb het idee dat mijn gezondheid beter is geworden sinds mijn zwangerschap. Let ook meer op mijn vitamines en voeding, misschien dat het daar ook aan ligt :p Hoop dat het zo blijft.

Yuna: Jij verdient het ook zo!!! Hoop snel dat jij je daar ook zorgen om mag gaan maken.. Ik ben soms niet meer te stoppen :) heel irritant....

4. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Amandie ik wa sook nooit ziek, eigenlijk nooit verkouden, of een heel klein beetje. Maar sinds die kline vent van mij naar het kinderdagverblijf gaat, krijg ik elk virus mee :p

Hij looppt het daar tussen alle andere snotaapjes op, en ik krijg het van hem.

5. Amandie

Amandie Bekend lid

31 mei 2012
    681
    0
    0
    Ja dat is wel vervelend! Ik was hiervoor wel regelmatig ziek hoor! Dan had ik al meerdere keren wat te pakken gehad in het najaar! Nu gelukkig een keer niet:p hoop dat het zo blijft :D

6. Chickie

Chickie Bekend lid

28 mrt 2012
    951
    0
    0
    Jongerenwerk
    Regio Nijmegen
    Sorry meiden heb niet terug gelezen, hopelijk alles goed met jullie!
    De uitslag van de combinatietest was niet goed. We hebben een verhoogde kans op Downsyndroom van 1:83. Woensdagochtend ga ik een vlokkentest krijgen, dan bekijken ze meteen of de baby ook het gen van mijn hartafwijking heeft, daarom zal de uitslag ook langer op zich laten wachten. De echo was goed, baby scoort boven gemiddeld, dus toen de uitslag kwam.... kwam dit nieuws zeer onverwacht zeker omdat de echoscopiste zo positief was over de baby. Ik vind het heel moeilijk, dus we gaan onze zwangerschap voorlopig nog niet aankondigen.

7. Amandie

Amandie Bekend lid

31 mei 2012
    681
    0
    0
    Chickie: wat balen! Wel fijn dat ze nu kijken of ze ook het gen hebben wat jij hebt. Als het kindje dit heeft, heeft het dan ook jou hartafwijking? Of is die kans dan 50/50? Ik had ergens gelezen dat een verdikte nekplooi ook een hardafwijking kan geven, was dit niet het geval bij jou waardoor je uitslag zo hoog was? Heel veel sterkte en ik hoop voor je dat alles gewoon goed is!!!!! Hoelang moet je wachten op de uitslag van alles? Knuffel!!!!

8. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    @Gebakje.. sterkte voor jasper.

@Amandie.. niet te hard werken hoor.. wel je rust pakken..

@yuna.. nog een week.. ik gun het je enorm!!

@chickie... wat naar om te horen...:(ten eerste heel veel kracht en sterkte in deze periode gewenst.... maar ik wil je toch wat moed inspreken... het is en blijft een kansberekening... en er zijn dames met veel slechtere uitslagen die toch een gezond kindje hebben gekregen... maar ik snap dat dat voor jou deze score jou heel erg verdrietig maakt en je je ongelooflijke zorgen maakt...
    Ik hoop dat er uit de vlokkentest komt dat je kindje helemaal gezond is...
    Echt super veel sterkte... dikke knuffel voor jou!!!

@hier.. bet terug bij de vk... baarmoeder komt nu 3cm boven mn navel.. iets groter als gemiddeld.. maar het komt vaker voor bij een tweede.. en de echo vorige week was perfect dus no worries.. de vk was ook zeer te spreken over de uitslag van de 20 weken echo... als de kleine zo zou doorgroeien zal de kleine ongeveer tussen de 3500 en 3800 gram zijn...
    Ze vertelde mij ook dat ik nog een extra echo kan krijgen met 30,weken.. dat is iets nieuws wat ze met een groep aan het uitproberen zijn...daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen..
    Ook is er een verklaring voor mijn lusteloosheid en snelle vermoeidheid die ik al die tijd ervaar... ik heb een hele lage bloeddruk... wat voor mij en de baby eigenlijk alleen maar positief is zei ze... maar moet af en toe maar een cup a soupje drinken of een zout dropje eten voor wat meer energie...

9. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Chickie balen zeg van die uitslag.
    1 op 83 is natuurlijk nog heel klein, maar je hoort natuurlijk liever 1 op 30000 of zo. Hopelijk is de uitslag van de vlokkentest goed. Hoe lang gaat dat ongeveer duren voor je de uitslag hebt?

Kwam het door de bloedwaardes, of een verdikte nekplooi?

10. 79mama79

79mama79 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.459
    0
    0
    He Chickie wat vervelend! Ik hoop dat jullie niet te lang moeten wachten op de uitslag. En natuurlijk hoop ik op een goede uitslag!

11. Chickie

Chickie Bekend lid

28 mrt 2012
    951
    0
    0
    Jongerenwerk
    Regio Nijmegen
    Ze kunnen geen indicatie geven wanneer de uitslag binnen komt. Normaal als ze alleen naar Downsyndroom kijken ongeveer na 3 dagen, nu hebben ze geen idee omdat ze niet weten hoe lang het duurt voordat ze het hart-gen onderzocht hebben. Ik heb gevraagd of het door de nekplooi of door het bloed kwam en daar kreeg ik geen antwoord op. Het zou altijd om een combinatie gaan... ik geloof het niet helemaal maar het zal wel protocol zijn om dit niet te zeggen. De schok was groot omdat de echoscopiste positief en enthousiast was, dus we zagen de uitslag totaal niet aankomen (die door een ander gedaan werd). Mijn hartafwijking staat los van het Downsyndroom. Het kan zijn dat de baby niets heeft, een van de twee heeft of allebei. En als de baby mijn hart-gen heeft, is de kans heel groot dat het alleen drager is en niet ziek wordt.

Het positieve aan het hele verhaal is dat we snel zullen weten of het een jongetje of meisje is want ook dat wordt duidelijk met de vlokkentest. Dus als deze spannende en ellendige week voorbij is hoop ik snel op een goede uitslag en dan gaan we maar eens lekker shoppen!

12. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Amandie fijn dat het weer gaat met je rug!

Gebakje beterschap voor de kleine man!

Chickie jeetje meid dat is schrikken… maar nog.. een verhoogde kans is absoluut geen zekerheid he!!! Hopelijk heeft de kleine het gen van je hartafwijking niet.. Heel veel succes met de vlokkentest… Begrijp ik goed dat de echo en dus de nekplooi goed was en de uitslag van het bloedonderzoek niet? Dus de uitslag is bloedtest in combinatie met leeftijd? Oh sorry ik lees dat je het niet weet, vervelend zeg! Heel erg spannend meid, ik hoop van harte dat de vlokkentest goed gaat (weet je al hoe hij uitgevoerd gaat worden?) en dat de uitslag goed is…. Inderdaad, dan kan je leuk gaan winkelen maar dat is natuurlijk niet het belangrijkst..Dikke knuffel, ik snap dat dit heel moeilijk voor jullie is.. Hopelijk hebben jullie de uitslag snel!

Sarah fijn dat het goed was! 3 cm, dat is idd hoger ja! Bij mij 2 vingers boven mn navel en dat vond ze al groter dan gemiddeld ;) Wat was je bloeddruk?

13. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    #3773 sarahtj3, 12 nov 2012
    Laatst bewerkt: 12 nov 2012
    Hij was 88/52 zie ik hier in de papieren staan.. schrik er best wel van...maar goed.
    En mn baarmoeder 24cm staat er... dat is toch enorm?
    lees net dat je je zwangerschapsduur -4 moet doen en zoveel cm zou je baarmoeder moeten zijn.. dan zit ik daar dus 7cm boven...ze heeft er echt niks over gezegt...naja zal wel goed zijn...
    Over 3 weken moet ik weer.. kijken hoe het er dan voorstaat.

(Maak me toch een beetje druk om die cm.. heb ff de vraag neergelegd bij de vks hier op het forum.)

14. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Sarah je bloeddruk is inderdaad erg laag. Lekker tussen door een soepje enzo doet vaak wonderen.

Bij mij zat hij 2 weken terug ook al 3 cm boven mijn navel. Maar onderin zit vrij weinig. Kon volgend se vlosk. ook geen kwaad.

24cm is heel netjes hoor, je kindje is ook al zo groot :p

15. geranium32

geranium32 Niet meer actief

Sofie: kaarslicht heeft inderdaad zijn charme! Maar irritant is het wel hoor! Gelukkig maar tot vrijdag! Hoe was het bij de vk?

Amandie: lekker he, die opruimwoede! En je hebt ook gelijk eer van je werk!

Gebakje: he bah, ben er gelukkig zelf net weer een beetje vanaf! Hopelijk knap je snel weer op!

Yuna: wachten duurt lang he! Hopelijk is het deze ronde raak!

Chickie: jeetje, wat schrikken! Weet even niet zo goed wat ik moet zeggen…… In het forum met april mama’s was bij één van de meiden ook een verdikte nekplooi gezien. Na 2 weken enorm in de stress te hebben gezeten, bleek dat het kindje tijdens de meting niet helemaal goed had gelegen en dat daardoor de nekplooi verdikt leek. Hopelijk is dit bij jou ook het geval! Heel veel sterkte de komende tijd, hele dikke knuffel!

Sarah: wow, da’s wel heel laag ja! Maar gelukkig weet je nu wel waardoor je steeds zo moe was!

Hier: dat douchen bij kaarslicht ziet er erg gezellig uit, maar echt handig is het niet. Gelukkig hangt onze verwarmingsketel beneden, dus we hebben gewoon warm water en een werkende verwarming. Ook alle apparatuur (diepvries, vaatwasser, wasmachine enzo) werkt gewoon, gelukkig maar!
    Morgen controle bij de vk en daarna lekker een vrije dag! Kijk er echt naar uit! En uiteraard naar het hartje luisteren. Spannend hoor, ben heel benieuwd. Begin wel wat meer kwaaltjes te krijgen. Erg veel last van m’n onderrug en de afgelopen 2 weken begint m’n rechterheup pijn te doen. Maar eens even vragen morgen.
    Vandaag de box en de kinderwagen bezorgd! Helemaal blij hier! Nu wordt het toch echt wel heel echt allemaal! Ga nu lekker de Walking Dead kijken met vl. Fijne avond allemaal!

16. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Veel plezier geranium, het is weer een goede aflevering

17. 79mama79

79mama79 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.459
    0
    0
    Yuna! (zijn er nog meer op t wachtbankje?) Hoe gaat t met jou? Voorgevoel?

18. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Sarah zo dat is best laag ja, ik zit meestal op 100/60 of 90/50. Die bloeddruk is niet om je zorgen over te maken hoor. De hoogte van je baarmoeder hangt ook af van je buik, klinkt gek, maar bij mij was mijn bm eerst een hand boven mn navel, toen was ik nog bijna plat en toen kwam hij naar voren, waardoor hij zakte, snap je? Heb je al een grote buik of ben je nog behoorlijk plat?

Gera pas je op met je heup?:S

Yuna de duimen draaien weer, goed aan de klus?;)

19. Yuna28

Yuna28 Niet meer actief

Jeetje chickie hopelijk is de vlokkentest wel goed..

Lol jullie zijn allemaal zo ver al.. sommige al over de helft! :p

79mama79 Ik heb echt geen idee.. echt neit... ik hoop het wel.. maar goed de tijd kan het alleen uitwijzen.. hoe is het met jou dan?? :) jij nog een paar daagjes...

20. Yuna28

Yuna28 Niet meer actief

@ paloe ja dit keer goed geklust/gestofzogen ;) dus... dat tempen ik wil er nu tot aan de nieuwe cyclus mee stoppen.. maar het is redelijk verslavend :p

Deel Deze Pagina