Bevallingsdatum 18 februari 2013 Paloe (26 jaar), 3e kindje, Meisje 25 februari 2013 LBlue (24 jaar), 1e kindje, Meisje 11 maart 2013 mamavanf (33 jaar), 2e kindje Jongen 25 maart 2013, gebakje (29 jaar), 2e kindje, Meisje 26 maart 2013, sarahtj3 (26 jaar), 2e kindje, Meisje 2 april 2013, minnie1979 (32 jaar), 2e kindje,Meisje 6 april 2013, Amandie (25 jaar), 1e kindje,Meisje 16 april 2013, geranium32 (32 jaar), 1e kindje 19 april 2013, MamaJens (26 jaar), 2e kindje 21 april 2013, Mh90 (21 jaar), 1e kindje, Meisje 23 mei 2013, Chickie (33 jaar), 1e kindje 26 mei 2013, Sofie (31 jaar), 4e kindje Afsprakenlijst 19 november 2012, Amandie, uitgebreide 20 wk echo WKZ 20 november 2012, Minnie1979, 20 wk ech0 27 november 2012, Gebakje, 20 wk ech0 10 december 2012, Chickie, geslachtsbepaling 22 december 2012, Amandie, 3D echo babyview ♥ NOD- lijst 2012 ♥ Lavina (30 jaar), 7e ronde, 1e kindje, Pauze 79mama79 (33 jaar), 5e ronde, 2e kindje, 16 november 2012 Yuna28 (27 jaar), 6e ronde, 1e kindje, 22 november 2012 Zwangels (29 jaar), 14e ronde (5e na vmk), 1e kindje, 24 november 2012 Souries (29 jaar), 7e ronde, 1e kindje, ?? 2012
hihi zo grappig, ben nog steeds de enige die een jongetje krijgt Moet ook altijd dwarsliggen he, het zal ook eens niet. Ik zit flink mee te duimen voor de wachtende dames, houden jullie het nog een beetje uit? Hier flink last van de hormonen de mijn (vertekende) zelfbeeld geen goed doen; ze vinden blijkbaar dat dat nog maar een beetje negatiever mag ofzo. Probeer er keihard tegenin te gaan maar valt niet mee hoor, al las ik op de site van nutricia dat het heel normaal is rond deze tijd van de zwangerschap je zo te voelen; down, depri, somber, stemmingswisselingen en huilbuien. Voordeel is dan dat het wel weer beter zal worden maar heb het er wel zwaar mee hoor, pfffft... Voel me zo waardeloos en nietszeggend, word er niet goed van. Heb geloof ik iets te vaak gehoord dat ik waardeloos bén, ben het zelf ook gaan geloven al weet ik dat het grote onzin is. Gelukkig heb ik veel steun aan mijn Lief, zoon en familie/vrienden, die stuk voor stuk volhouden dat ik het verkeerd zie. Wie weet ga ik op den duur dát geloven en vergeet ik wat anderen mij jarenlang hebben wijsgemaakt. Zo, 'hartluchtmodus' uit
Mamavanf.. Je bent een GEWELDIG mens!! Ga voor de spiegel staan en zeg t tegen jezelf.. als jij zo'n waardeloos mens was had je niet zoveel liefde en dierbare om je heen!! Mensen uit je verleden die zulke dingen zeggen hebben niet voor niets je toekomst niet gehaald. Kop op meid!! Genieten jij!!
zo,hier bankhangen!!! vl en ik zijn deze ochtend lekker stad ingeweest en wat winkeltjes kijken,ergens een lekker kopje warme choco gedronken en nog even naar de pramaman geweest (voor jullie de plaatselijke prenatal) en heb een zwangerschapsbloes gescoord voor de helft van de prijs,er waren al midseason koopjes!!! ook zijn we eruit welke flessen we gaan gebruiken en deze keer worden het dr-browns met smalle opening en in glas! al onze kids waren gevoelig voor krampjes en reflux en aangezien dodie uit de handel is gehaald word het dus dr-browns! 97mama:jeehee broekloeren is begonnen!!wanneer ga je testen moest je niet ongi worden? mh en gebakje:beterschap!! mamavanf: voorzichtig met die hormonen!!!als je je echt niet goed voeld kan je ook even bachbloesem proberen!is natuurlijk en je word er wat rustiger van! ik ben zo ook in de paniekaanvallen beland door die hormonen/stemmingwisselingen/gedachten. en waardeloos is niemand,zeker jij niet!!!!kop op!!!!
Meiden, jullie zijn schatten, dankjewel!!! Dikke knuffel van mij hoor! Die bachbloesem, kan dat geen kwaad? Zit toch alcohol in? Heeft in het verleden wel eens geholpen maar ik ben nu niet zo voor die alcohol... Iets als valdispert zei mijn moeder, maar moet uitzoeken of dat nu wel mag. Straks even naar de Etos, misschien weten ze wel wat voor me. Als ik de antidepressiva maar voor kan blijven want dat wil ik écht niet, wil straks absoluut borstvoeding geven en thuis bevallen en dat mag niet als je AD slikt (buiten dat werkt het bij mij juist averechts dus heeft ook niet zoveel zin natuurlijk)
MamavanF Ben het met Mh90 eens! Oh man ik heb echt echt testdrang... -.-... NIET TESTEN NIET TESTEN...0.o
er zit maar 0.01% alcohol in of zoiets en ha zei tegen mij dat eer het de beeb toekomt de alcohol eruit is!kan absoluut geen kwaad! ik heb het zelf gebruikt gehad tijdens mijn vorige zwangerschap en voelde mij er een pak beter bij,helaas ben ik nu wel aan de ad,maar in een lichte dosis,maar kan niet zonder,helaas! yuna:hhm moeilijk om te zeggen dat je nu nog niet moet testen,maar die keuze ligt nu helemaal bij jou
MamavanF.... Je bent zeker veel waard... en dat moet je je echt realiseren.. en mensen die anders beweren zijn zelf ontzetend onzeker dat ze over iemand anders wat te zeggen hebben. En ik had laatst ook ff een paar down dagen... en ik heb een paniekaanval geschiedenis.. en ik heb geleerd om je vooral van down gedachtes af te sluiten... ga iets doen.. al is het even de stad in en koop je wat kleins.. of ff een koffie drinken.. een wandeling met je zoontje.. iets leuks kijken op t.v. wat je afleidt van je gedachtes... en op de gelukgevoelens leven.. en juist daarop focussen.. echt tegen jezelf zeggen.. ik wil NIET down zijn.. ik ga mij nu fovussen op leuke dingen.. de babykamer.. of babyspulletjes.. je zoontje vertroetelen etc... en als niets helpt.. gewoon naar de ha gaan.. vaak helpt eenbgesprek al.. en zijn medicijnen niet eens nodig.. Je bent een topper .. en laat je eigen gedachtes dat niet weerleggen.. @Yuna.. ooh wat moeilijk.. maar denk ook minimaal nog 1/2 dagen wachten.. anders is je test misschien wel vals negatieg.. dat is vervelender als 2 dagen extra wachten... @Sofie... lekker hoor een bakkie choco met dit weer.. Ben trouwens benieuwd hoe het met zwangels is..
Bevallingsdatum 18 februari 2013 Paloe (26 jaar), 3e kindje, Meisje 25 februari 2013 LBlue (24 jaar), 1e kindje, Meisje 11 maart 2013 mamavanf (33 jaar), 2e kindje Jongen 25 maart 2013, gebakje (29 jaar), 2e kindje, Meisje 26 maart 2013, sarahtj3 (26 jaar), 2e kindje, Meisje 2 april 2013, minnie1979 (32 jaar), 2e kindje,Meisje 6 april 2013, Amandie (25 jaar), 1e kindje,Meisje 16 april 2013, geranium32 (32 jaar), 1e kindje 19 april 2013, MamaJens (26 jaar), 2e kindje 21 april 2013, Mh90 (21 jaar), 1e kindje, Meisje 23 mei 2013, Chickie (33 jaar), 1e kindje 26 mei 2013, Sofie (31 jaar), 4e kindje Afsprakenlijst 19 november 2012, Amandie, uitgebreide 20 wk echo WKZ 20 november 2012, Minnie1979, 20 wk ech0 26 november 2012, Gebakje, controle verloskundige 10 december 2012, Chickie, geslachtsbepaling 22 december 2012, Amandie, 3D echo babyview ♥ NOD- lijst 2012 ♥ Lavina (30 jaar), 7e ronde, 1e kindje, Pauze 79mama79 (33 jaar), 5e ronde, 2e kindje, 16 november 2012 Yuna28 (27 jaar), 6e ronde, 1e kindje, 22 november 2012 Zwangels (29 jaar), 14e ronde (5e na vmk), 1e kindje, 24 november 2012 Souries (29 jaar), 7e ronde, 1e kindje, ?? 2012
Lieve Yuna, ik zeg niets over je temp.......... Maar ga nou niet testen, want dat is op 9DPO echt nog te vroeg, dan gaat hij negatief zijn. @79mama, nog geen bloed.... we duimen!!! @MamavanF, heel veel sterkte. Vooral heel goed naar je omgeving luisteren, als je zo'n on-mens was zouden hun het niet met je volhouden! Houd je man/vriend je een beetje extra in de gaten, dat als de hormonen teveel de overhand krijgen dat hij dan toch even de huisarts inschakelt? Misschien dat hij gewoon wel wat tips voor je heeft, of dat ze wat gesprekken kunnen regelen voor je. Ik heb ooit oefeningen gehad om dat soort negatieve gedachten te leren sturen, en dat heeft mij enorm geholpen. @Sofie, ik ben erg gecharmeerd van de Difrax flessen, waarom is meer een gevoel denk ik, maar ik ga wel starten met de nieuwste fles voor pasgeboren baby's. Verder wil ik nog een Avent flesje achter de hand hebben voor de nachtvoeding. Ik wil boven een flessenwarmer zodat ik niet naar de keuken/magnetron hoef, en Difrax en de flessenwarmer gaan niet lekker samen. Heb ik gelijk die aventfles om uit te proberen als het met Difrax niet lekker loopt. Glazen fles vond ik vroeger altijd zwaar, zeker als ze 20 min over een fles doen, maar ik ben ook maar een spinnetje.. Hier een dagje bankhangen. Mijn buik voelt raar, alsof mijn buikspieren het niet doen. Kom bijna niet uit de stoel. Pijn is weg, maar het voelt allemaal nog niet goed, mijn buik is ook nog heel hard. Vanavond de box die we gekocht hebben ophalen. Heel raar nu, maar de afspraak stond al, en ik wil positief blijven tot maandag anders ga ik het niet redden.
Ow voor de lijst: 19 november: uitslag vlokkentest + geslachtsbepaling 10 december: controle 10 december: geslachtsbepaling ga ik verzetten en omzetten in pretecho, dus die mag er af. Ik laat nog wel weten wat het dan wel word!
Nogmaals meiden; jullie zijn echte schatten! Dankjewel voor het 'luisteren' en meedenken/meeleven, doet me echt goed! Ben al bij etos geweest maar er is niets dat ik veilig mag nemen zonder overleg met de huisarts. Die bach-rescue druppels/spray daar zit maar liefst 27% alcohol in! Daar begin ik dus niet aan maar er zijn ook pastilles van en die haal ik vandeweek wel, die kunnen zéker geen kwaad. Nogmaals dankjewel allemaal, dikke knuffel voor jullie!
Jeetje, ben zo ontzettend moe! Was tot nu toe een hectische en drukke week. Nog 1 dagje werken morgen en dan lekker weekend. Zo maar lekker slapen! Van het weekend maar ff bijlezen van de afgelopen dagen!
Goedennacht!! Terug van hard werken.. Had de hele dag al t gevoel dat er een zenuw klem zat in mn been/rug.. behoorlijk vervelend.. Plus de verkoudheid.. ik ben echt op. Ik heb de kleine heel de dag niet voelen kriebelen terwijl ik t normaal al wel elke dag flink gekriebel voel op verschillende momenten per dag, niks aan.. hoop maar dat ze snel weer van zich laat voelen!! Weltrusten dames!!
jeehee!!!hier de eerste ochtend dat ik niet moet spugen!!! zou de ergste hormonen nu voorbij zijn? ik hoop het allezins! vandaag dadelijk met vl naar zijn broer,hij moet gaan kijken voor de sanitair te leggen en ondertussen ga ik met een vriendin naar de ikea en ook naar een babywinkel die daar in de buurt ligt!lekker shoppen!! heb deze nacht even wakker gelegen en ik ga denk ik toch een geslachtsbepaling laten doen,want 22w is nog zolang wachten,ik heb pas een afspraak op 14 januari! oh en heb gisteren liggen zoeken op internet naar een koloniale box en heb op 4 geboden en alle 4 zijn ze nog te koop en ze gaan akkoord met het bod!!de duurste is 75 euro!!! straks even met vl overleggen en dan zondag ofzo box halen!!joepie!!!! chickie:ja ik had vroeger ook zo'n difrax fles,maar die vond ikzelf niet zo handig!als het ventil vanonder te strak zat,kwam er geen melk en als het te los zat lekte die,dus voor mij nu maar gewone flessen! avent heb ik ook gehad en vond die iets beter! maar hier zitten echt krampjes bij de kids dus wil ik toch iets krampstillend hebben en ga dus de drbrown fles proberen,alhoewel ik eerst ga beginnen met bv en dan eventueel bijvoeden... fijn dat je zo positief blijft! spierpijn zal wel normaal zijn,er is tenslotte een lange naald erdoor geweest... yuna: NIET TESTEN NIET TESTEN->hou je het nog vol? mamavanf:ja idd nu je het zegt,27%,maar ha zei dat dat maar 4 druppels is direct op je tong en dat kon echt geen kwaad,maar anders eens overleggen met je eigen ha moest je je er slecht bij blijven voelen?! je komt er wel door!!kop op!!!en we zijn er voor je!! mh:geen zorgen maken,waarschijnlijk voel je de beeb niet door hoesten/snuiten...komt goed!