Dia: wow!!!! Knap hoor! Fijn dat het zo goed gaat! Mh: heftig zeg, kan me voorstellen dat je dan even moet slikken. Maar wat leuk dat de kleine zo actief is! Sofie: moet wel toegeven dat ik heel erg nieuwsgierig ben naar het geslacht! Maar we blijven erbij dat we het niet willen weten.... . Hier: voel me gelukkig weer beter, maar nog steeds niet top. Maar ff rustig aan de komende tijd! Hier is het alleen weer helemaal mis met m'n schoonfamilie. Vl heeft ff het contact op een laag pitje gezet. M'n schoonouders zijn gisterenochtend op vakantie gegaan (buitenland) en hebben helemaal niks laten horen. Allen dat ze geland waren, verder niets! Ze hebben nog niet eens een smsje gestuurd om te vragen naar de echo! Vl is des duivels en is er even helemaal klaar mee. En ik eerlijk gezegd ook wel. Steeds als wij goed nieuws hebben gebeurt er wel weer zoiets. Snap het echt niet meer, je hoort toch blij te zijn met je eerste kleinkind?????? Ben serieus aan het bedenken of ik met hen wel de feestdagen wil doorbrengen, gaat toch wel weer mis. En het ligt altijd aan ons, nooit aan hen. Pfffffff wat een gezeik weee! Gelukkig zijn wexzelf zielsgelukkig met onze uk en mijn ouders ook! Maar word hier zo verdrietig van.........
Geranium oei!! Beterschap!! Dia leuk om weer wat van je te horen meid! Wauw wat goed zeg!!!! Hoe voel je je nu??? Mh heerlijk dat getrappel! Gecondoleerd met het overlijden van de bewoonster
@dia.. wauw goed zeg!! @hier.. vanmiddag bij prenatal geweest, omslagdoek, muziekmobiel, maxi cosi 'slinger' pyamatje, broekje, slabjes gekocht, Hihi!! Leuk leuk leuk!! Vanavond de dopptone meegenomen na mn moeder, die kon er geen genoeg van krijgen, hihi!!
Wow.. mooie echos gera!! wel jammer van je schoonfamilie...maar als je zelf maar lekker geniet dat is t belangrijkste. @Minnie... wat leuk zoveel geshopt! Ik hou er ook zo van.. hahaha @ paloe..mooie taart, knap hoor... Och die kilos gaan er echt weer af... ik had t bij noa en nu weer.. en na 2weken was ik al 20 kilo kwijt..en na 3 maanden de rest zonder enig dieet if wat dan ook. @Dia..heey meid wat ontzettend knap!!! Ben blij dat t goed met je gaat. @Hier... vandaag na 7 weken even bij mn moeder langs geweest ..was wel weer ff gezellig... Alleen thuis aangekomen..gooi ik zo kokende thee over mn buik.. wat ben ik geschrokken.. tis nu gelukkig maar een klein opgezet rood plekje.. maar het deed best zeer.. uit schrik de rest can de thee over de bank gesmeten hahaha..kan er nu weer om lachen hoor.. Morgen wordt noas nieuwe ladekast geleverd.. haar oude was gammel geworden na de verhuizing... maar die laten we tot de verbouwing compleet is nog evn in de doos staan... de nieuwe vloer wordt 3 december geleverd.. dus dan hebben we alles in huis om aan het klussen te gaan.. Maar onze portomonee is nu wel heel dun geworden hahaha.. Dus nu moeten we ff rustig aan doen...
morgen, hier niet veel nieuws... gisteren avond was de beeb druk in mijn buik aan het schoppen en vl legde zijn hand erop en als hij zich goed concentreerde voelde hij heeeeeeel licht kleine plopjes!!! was wel weer leuk!! dia:wauw!wat goed seg!!! en ben je nu ook terug bezig om zwanger te worden? mh:hihi dat trappelen is echt heerlijk,lekker genieten! leuk dat shoppen!ik wil oooooook! gera:balen van je schoon-ouders seg!!! sarah:aiai dat moet pijn doen!!is het een brandblaar? effe afkoelen...maar dat is nu te laat...
Goeiemorgen! Mh leuk wezen shoppen! Die roze mobiel en maxicosihanger? Leuk he! Sarah oeh ja inderdaad veel grote dingen uitgegeven! Maar je ziet er wel resultaat van!
Hey dames, gisteren bij de huisarts geweest en ze heeft me doorverwezen naar de gynaecoloog. Nu is het wachten op een telefoontje van de gynaecloog. Mijn ong is nu wel minder maa hb nog ontzettende pijn.... Aankomende dagen ben ik weinig te vinden hier. Zaterdag en zondag verjaardag vieren want ik ben maandag jarig, dan ben ik geen twintiger meer... Maar nu druk met de voorbereidingen. Een heel fijn weekend allemaal!
Aan het hangen en me ziek aan het voelen, ben wel aan het meelezen maar ga niet telkens lopen zagen dat ik me lichamelijk zo rot voel enzo, hebben jullie ook geen boodschap aan. Dus ben ff wat stilletjes
Zwangels: fijn dat er nu actie wordt ondernomen! Hoop dat de gyn je verder kan helpen! Mamavanf: daar is het forum voor meid! Als jij je niet happy voelt, moet je dat hier ook kunnen delen! Dus schrijf het lekker van je af! Dikke knuf! Sarah: lekker bezig geweest dus! Leuk hoor, krijg ook helemaal zin om te beginnen met het kamertje! Rustig: het is hier inderdaad weer rustig aan het worden! Denk dat iedereen druk is met de naderende feestdagen! Hier: woensdagavond een smsje van m'n schoonpa gehad. Uiteraard is alles onze schuld! Wij hebben nu hun vakantie verknald blablablabla. :x Vl was zo boos! En terecht toch? Of zijn wij nou zulke zeurkousen? Je mag toch wel een beetje interesse verwachten voor hun eerste kleinkind????? Ga zo aan mezelf twijfelen! Maar ben blij dat ze op vakantie zijn en hoop eerlijk gezegd echt dat hun vakantie (in ieder geval een beetje) verknald is. Slechte schoondochter ben ik he? Onze vk doet mee aan Serious Request. Over 2 weken kun je je op zaterdag laten inschrijven voor een echo tegen betaling. Minimale bijdrage is 5 euro! Omdat we 4 dagen daarvoor controle hebben, vond vl het eigenlijk niet zo nodig, maar ik denk dat ik mijn moeder ga mee vragen! De andere echto's wil ik graag met vl doen, maar ik wil ook graag mams er een keertje bij hebben en dit lijkt me een mooie gelegenheid. Heb ik gelijk een cadeau voor 5 december!
morgen! vandaag gaan we de sint-cadeau's kopen en vandaag moeten we ook alles hebben gekocht,want vandaag heeft vl alleen vrij-af en de kids zijn thuis in het weekend,dus dat word shoppen! verder weer heel creatief bezig met mijn hobby! ben er zelf wel wat blij om,want anders lig ik de ganse dag op de bank en dan word er niks gedaan,buiten wat huishoudelijke taken dan.... zwangels:fijn dat je word geholpen!!hopelijk zal je dan wel snel zwanger worden en misschien weten wat de oorzaak is of kan zijn. mamavanf: ik geef gera gelijk!!zeggen wat er op je lever ligt meid!!daar zijn we er toch voor en als je het van je afschrijft,voel je je misschien al een stukje beter!!! gera:balen dat jullie nu de schuld krijgen,maar misschien veranderd die interesse wel eens de beeb er is?dan hebben ze ook iets tastbaars... hopen dat de boel snel opgelost geraakt en geniet even van je momentje dat de vakantie verknalt kan zijn hhmm wel een leuk voorstel om je moeder mee te nemen!heb jij je beebje nog gezien en dan heb je nog eens je moeder doen smelten!
Vanmorgen gebeld door de gynaecoloog, heb voor maandagmorgen een afspraak. Op mijn verjaardag dus....hihi Vandaag de laatste boodschappen doen en dan alles klaarmaken voor het feest van t weekend. Fijn weekend!
@Geranium : mijn schoonouders zijn super blij met hun eerste klein kind, en nu de 2de op komst is ook. Ik zie ze wekelijks, maar ook hier wordt niet 1x gevraagd hoe het met mij is/gaat. Als we toevallig de kleine bij hun brengen voor een uurtje als ik voor een echo moet of zo, en we halen hem weer op dan vragen ze wel of het goed was. Maar verder nooit. Gelukkig zijn ze met de klein kids heel begaan. Als ze ze een paar dagen niet gezien hebben hangen ze al aan de telefoon wanneer hij weer langs komt.
Wat ben ik blij dat ik mijn schoonouders niet ken, bespaart me een hoop gedoe. Lijkt me behoorlijk frustrerend als ze zo reageren, snap goed dat jullie er boos over zijn. Is toch ook niet leuk, zeker niet voor je vriend, het zijn toch zijn ouders en ik kan me voorstellen dat hij graag zou zien dat ze zich betrokken tonen. Fijn dat je zo snel al terecht kunt zwangels, hoop dat ze wat voor je kunnen betekenen. Lekker shoppen sofie, hoop dat je het een beetje trekt want is vast niet in een half uurtje gedaan, toch? Dankjullie meiden, dat ik mag spuien, vind het lastig om dat te doen omdat ik altijd denk dat ik anderen lastig val als ik vertel hoe ik me voel. Ben eraan gewend alles alleen te (moeten) doen en vind het erg lastig om hulp te aanvaarden, laat staan te vragen. En zeggen hoe ik me voel valt daar ook onder, vandaar mijn vorige berichtje. Het gaat op zich psychisch wel redelijk goed, ben van mijn somberheid en dip af en daar ben ik erg blij mee. Maar ik merk dat mijn lichamelijke toestand, los van mijn zwangerschap, me enorm in de weg zit, frustreert, boos maakt en beperkt. Al jaren aan het zoeken naar de juist oplossing/diagnose en nog altijd geen stap verder gekomen ben ik het nu echt zat. Zó zat dat ik het haast niet meer trek op deze manier, ik voel zoveel boosheid op deze situatie en voel me zo in de steek gelaten door artsen die zonder meer zeggen dat het tussen mijn oren zit, simpelweg omdat ze mijn dossier lezen zonder mij te horen en me daarop veroordelen. Mijn verleden en wat ik heb meegemaakt blijft een grote rol spelen blijkbaar, al is dat voor mij afgesloten en over. Ik voel dat al mijn klachten niet daardoor komen maar ik word niet gehoord en serieus genomen. Tot op zekere hoogte wel, want vandweek vond de huisarts ineens dat ik bloed moest laten prikken zodat we tekorten konden uitsluiten (omdat ik zo extreem moe blijf) maar daar is niets uitgekomen en daar blijft het dan bij. Er zijn dingen geweest die ik aangekaart heb, vermoedens van wat het kan zijn, maar omdat er dan vrij snel gezegd werd dat het dat niet kan zijn heb ik niet voet bij stuk gehouden en me weg laten sturen. Zoals mijn coach vandeweek al zei; je had hemel en aarde moeten bewegen om alle hulp te krijgen die je nodig hebt, je had je nooit mogen laten wegsturen. Maar ik voel me snel geïntimideerd door artsen (of andere mensen die qua functie boven mij staan voor mijn gevoel) en dan klap ik dicht en kom ik niet meer voldoende voor mijzelf op. Nu heb ik weer een nieuwe afspraak gemaakt met mijn huisarts, een vervangende die mij amper kent, en gaat mijn Lief met me mee zodat hij eens kan zeggen waar het op staat want hij kan het niet meer aanzien. Ik doe niets anders dan op de bank liggen en héél lichte dingen in het huishouden (de was doen en ophangen en afwassen soms, that's it) en voor mijn zoontje zorgen. Fysiek kan ik niet meer dan dit omdat ik de godganse dag lig te krimpen van de pijn en/of misselijkheid. Ik word er mee wakker (vaak word ik er 's nachts ook ván wakker) en ga ermee naar bed, het is er altijd en daardoor kan ik amper eten (heb ik al eens vaker geschreven geloof ik) Dat ik niet kan wat voor iedereen vanzelfsprekend is ondermijnd mijn zelfvertrouwen dusdanig dat ik mezelf niet veel waard vind, ik voel me buitengesloten en niet meetellen omdat ik de normale dingen in het leven niet kan doen. En dat voor iemand die van nature een echte bourgondiër is, dat is héél zwaar eerlijk gezegd. Ik mis het verschrikkelijk om gewoon lekker te kunnen eten, te kunnen genieten, normaal en gezond, met energie en pit, te kunnen functioneren. Ik heb het gevoel niet mijzelf te kunnen zijn omdat mijn lichaam niet doet wat het zou moeten doen, ik kan niet eens in de eerste levensbehoefte voorzien voor mijzelf, voor mij is dat een dagelijkse strijd geworden en daardoor is de eetlust me totaal vergaan. Wat wil je, als je altijd door pijn en misselijkheid heen moet eten omdat je nou eenmaal overeind moet blijven. Zal je zien he, ben ik van mijn hormonale dip af, gaat alles goed en heb ik geen last meer van mijn verleden, komt dít nog harder boven dan voorheen. Ik ben ontzettend dankbaar dat een deel van mijn lichaam nog zó goed functioneert dat ik een kindje kan laten groeien maar de rest... bah, ik kan wel janken (wat ik dan ook veel doe). Ben veel te jong om er zo bij te zitten, als een oud vrouwtje dat alleen nog maar kan strompelen en alle energie verloren is. Sorry voor het lange verhaal, moest het dan toch echt even kwijt (alweer, heb het mss al vaker gezegd...)
Lieve MamavanF, je mag je eigen absoluut niet zo minderwaardig voelen meid, na een aantal verhalen van jou te hebben gelezen lijk je me juist een sterk en dapper iemand. Ik doe een yoga opleiding en een van de dingen die mijn leraar ons leert om wat meer egoïstischer te zijn, klinkt misschien heel stom maar als je altijd alles weggeeft hou je zelf geen energie meer over, ik merk ook dat ik sinds ik bezig ben met die opleiding ook veel meer voor mezelf opkom en wat minder met andere mensen bezig ben, m'n eigen gezinnetje is natuurlijk een ander verhaal. Ik hoop echt dat je de moed weet te vinden om van je eigen te gaan houden, ook met de gebreken die je hebt, je bent een prachtig mens en ik ben er van overtuigd dat als je een beter zelfbeeld krijgt het lichamelijk ook heel langzaam beter zal gaan. Ik wens je heel veel moed, wijsheid en vooral gezondheid toe, dikke knuf x
@dia, wauw al 18 kilo eraf, goed hoor!!!!!!! @Mh90, nee ik wil jullie absoluut niet jaloers maken met onze vakantie, wij kunnen zomers nooit op vakantie vanwege ons werk vandaar gaan wij in de winter. @geranium, wat een vervelende situatie met je schoonouders,ik weet helaas hoe het is, zal je de details besparen maar ik heb een paar jaar geleden besloten met die lui te kappen, het was een grote ergenis, dus ik zie ze niet meer en vl heeft er ook weinig behoefte meer aan, ach hij bet heel soms weleens maar that,s it. Ik moet je zeggen het werkt heel bevrijdend. Succes ermee. @Sarah, ai hete thee over je buik is niet fijn, hoe gaat het nu? @Zwangels, hele fijne verjaardag dit weekend en veel succes met de gyn maandag. Wij zijn gisteren naar de voorstelling "help ik heb m'n vrouw zwanger gemaakt" geweest. Het was echt een heel leuk en grappig stuk en vooral heel herkenbaar, zelfs vl vond het leuk hihi.
@mamavanf.. Wauw.. ik kan gewoon uit je verhaal een hele sterke dappere vrouw halen.. Die meer wil dan ze kan!! Je bent een topper daar moet je niet aan twijfelen!! Dikke knuf meid!! @minnie.. gun t jullie van harte!! Hihi @zwangels.. ik wens je heel veel succes maandag!! Spannend.. @schoonouders.. Hier hele lieve, meegaande en realistische mensen!! Helpen ons met alles als we iets niet weten of nodig hebben!! @hier.. hele nacht slecht geslapen.. en de hele dag gewerkt!! Ik ben helemaal kapot!! Fijne avond dames!!