mocht dat van Gebakje niet helpen, wij hadden tea tree oil. Stinkt! Maar werkte super. Oh en deppen met een washandje waar havermout in zit (nat dus he) helpt om ze uit te drogen! Beterschap.
Yuna: zal morgen ff via de pc kijken of ik je kan helpen met je vragenlijst. Sta voor de klas, dus moet lukken!
Sarah, ik had bij m'n 1e zwangerschap ook bijna geen harde buiken en nu toch bijna wel dagelijks, de vk zei dat het bij een 2e zw.schap vaker voorkomt. Moet wel zeggen dat ik meestal moe, boos of verdrietig ben als ik ze heb. Tja en met al die hormonsters ben ik nog wel eens een keertje boos hihi ( heel soms maar hoor) Wie gaat er ook naar de 9 maandenbeurs? Heb net een vipkaart besteld, je krijgt dan een parkeerplaats vlak bij de ingang, massage, broodje, goodiebag etc, ik dacht laat ik mezelf eens verwennen haha.
@Zwangels, ik wil je niet opstoken tegen je huisarts, want misschien heeft hij wel gelijk. Maar ik zou een second opinion nemen, bij een huisarts in een andere praktijk, zodat het geen collega is die hem de hand boven het hoofd houdt. Hij zal wel bedenken dat jullie vruchtbaar zijn door de vmk die je hebt gehad. Maar een neef van mijn man heeft 1 kind, wilde meteen een tweede en dat is niet meer gelukt omdat zijn zaadkwaliteit daarna heel hard achteruit gehold is. Dus die vmk zegt helemaal niets over jullie vruchtbaarheid nu. @Paloe, wat gaat het toch hard bij jou! Volgende week alweer 37+2.... @Yuna, ik hoop eigenlijk dat jij ook niets mankeert, maar het is fijn om in elk geval te weten dat hij gezond is. @Minnie, hebben jullie het leuk gehad? Ik denk dat het koude NL een beetje tegenvalt nu? 9 maandenbeurs is te ver weg voor mij, maar hoor er wel leuke verhalen over! Oehh massage, ik loop al 2 weken te bedelen om een massage bij ml maar helaas... Grappig hier ook SPW4-activiteiten begeleiding gedaan! Meiden wat gebruiken jullie in de wandelwagenbak? Laken/hoeslaken/deken voor een wiegje?
9 maandenbeurs: ik vond het 2 jaar terug heel erg tegen vallen. Alles wat ik wilde kopen met korting was op. Dingen die je gratis kreeg zoals een dikkie dik tas etc, waren om 11 uur ook al op, en kwamen pas weer om 15 uur smiddags ( en zo lang ga ik toch niet wachten). Verder waren er toen helemaal geen leuke aanbiedingen voor ons, want alles was of voor meisjes, of voor jongens, en we wisten het geslacht toen nog niet. Voor mij was het alleen maar een hoop lopen, stress en ergernis (ook door de massale drukte die dag)
blegh hier een slecht nachtje gehad! heel de nacht niet vast geslapen,dus ben nu echt doodop en vrees dat er vandaag niks uit handen komt! gelukkig ook niet veel in de planning vandaag...dus kan misschien wel een dutje doen of gewoon wat bankhangen en filmpje kijken.... ik merk wel dat ik nu terug moeer ben en had een paar weken geleden net weer wat meer energie,maar nu dus precies terug bij af. erg vervelend want kan/wil dan ook niet veel doen! oh en hier heb ik 1x in de week wel eens een diarree-aanval komt op met hevige krampen en moet dan vlug gaan,maar nadien is het wel gedaan,erg vreemd! zwangels:balen seg van de ha!ik zou ook voor een 2nd opiniun gaan,want je bent nu toch al bijna een jaar bezig of nog niet? paloe:beter zolang aan de controle dan vluchtig afwimpelen! fijn dat alles toch goed is met de kleine meid! gebakje:ik vind toch dat je veel harde buiken hebt!ik heb er mischien 5 op een dag en vind dat al veel,maar jij werkt dan nog wel,ik ben thuis... zolang ze niet pijnlijk zijn kunnen ze geen kwaad! yuna:fijn dat alles goedgekeurd is bij vriend! gaan ze nu jou ook nog controleren? minnie:welcome back!hoe was de vakantie? sarah:en hoe ist met noa? meer blaasjes of maar 1?
@minnie..fijne vakantie gehad? We zijn wel van plan om naar de 9 maandenbeurs te gaan..ik vond het bij Noa toen wel leuk...had toen een geslachtsbepalingsecho laten doen.. en je kon een mooie buikschildering laten maken...(maar was toen 21 weken en vond mn buik te klein) verder heel veel gratis hebbedingetjes en goedkope kleertjes en dingetjes... @hier..de babykamer is geleverd..joepie!!! Ze stonden om kwart over 7 voor de deur... we zullen waarschijnlijk van t weekend de boel in elkasr gasn zetten.. ben zo blij... Dochterlief heeft vrrder geen nieuwe blaasjes en voelde zich gewoon goed...ik twijfel of het wel wat is...misschien was t een beet van een beest of een allergische reactie op iets... ze is iig gewoon naar school...
Chickie ja t gaat zooooo hard!!! Wij gebruiken een dekentje en lakentje in de kinderwagenbak inderdaad, of een voetenzak Bij Olaf en Liam was het erg koud en dan deed ik de heerlijk warme voetenzak erin. Ook vaak zo in de voetenzak vanuit de maxicosi in de kinderwagenbak en ik legde vaak een kruik erbijin als het zo koud was Sofie balen van je nacht meid!!! Sarah ooohhh leuk de babykamer binnen!!! Controle: ik was er ook erg blij mee dat het zo goed werd opgepakt! 9maandenbeurs kan ik niet heen dit jaar, maar vond het wel erg leuk de vorige keer!
@gebakje, jij hebt duidelijk geen leuke dag gehad op de 9 maanden beurs! Hahaha! Het lijkt mij nu veel te zwaar in elk geval, 2 uur rijden, dag rondlopen, 2 uur terug... pfft geen lol aan als je zo ver weg woont. @Sarah, jeeeey!!!! Wat heerlijk voor je! En toch zegt mij iets dat jij zelf de meubels in elkaar aan het zetten bent, en dat je niet gaat wachten tot het weekend... Hihihi! Fijn dat alles goed is met Noa. @Paloe, ja ik vind het echt ongelofelijk hoe snel het bij jou nu gaat. Misschien dat je over 2 weken die meid al in je handen hebt! Heb jij ook een hoeslakentje om het matrasje van de wandelwagen? Past zo'n hoeslaken van een wieg een beetje? Ik heb inderdaad ook een voetenzak bij de maxi cosi, dat is ook een goed idee voor koude dagen!
Goedemiddag meiden! Wat een lieve reacties van jullie! Gisteren ben ik aan het werk geweest en hier kon ik mijn rothumeur en tranen ook niet verbergen. Dus daar zat ik dan te janken op mijn werk Gelukkig waren mijn collega's en leidinggevende erg aardig. Mijn leidinggevende vond ook dat ik recht heb op een second opinion, omdat ik zelf mijn lichaam het beste voelde en dat een andere arts misschien toch een ander advies zou geven. Hier heb ik zelf ook over nagedacht en met mijn man besproken. We hebben op internet gekeken hoe dat in zijn werk gaat. Daarbij stuitte we op het feit dat je dan alleen ander advies kunt krijgen maar dan wordt je niet behandeld... Dus hier gaan we dus niet aan beginnen. We hebben besloten om toch 5 maanden te proberen, hoe moeilijk het ook is. En ik ben sinds vandaag weer begonnen met temperaturen. Ook ga ik deze ronde ovulatietesten gebruiken (die ik van 79mama79 heb gekocht) Ook zijn we nog steeds gezond aan het eten en meer aan het bewegen, want er moet zeker nog 17 kilo af. Maar als we dan toch over 5 maanden aan moeten kloppen kunnen ze niet zeggen dat we er niets aan gedaan hebben. Hoe is het met Amandie, Nik, Diabolique en Lavina? Ik weet dat Ing een vmk heeft gehad, helaas... En Aster heeft de diagnose PCOS gekregen Ik ga nu maar eens een warme maaltijd eten want moet vanavond weer werken. Ben nu al laat...dus haasten.
Chickie ik doe het matrasje van de kinderwagen met een moltononderlegger, dan een wieghoeslakentje (past wel goed, alleen zijn die matrasjes vaak zo slap dat ze eerst heel iets krom gaan staan) en onder het hoofdje een in een driehoek gevouwen hydroluier voor het spugen Daaroverheen dus een lakentje+dekentje of een voetenzak Geen idee waarom maar het is pas nu dat ik een wieghoeslakentje gebruik eerst altijd een moltononderlegger en 2 hydroluiers daaroverheen met dan onder het hoofdje nog een in een driehoek gevouwen luier Die voetenzak is zo heerlijk, dan hoeven ze niet uit hun warme nestje als je ze over legt maar dan moet je niet de mc verkleiner in de voetenzak doen Zal ik je nog eens wat vertellen, het kan ook best over een week en 4 dagen zijn! Aaahhhh! Zwangels en overstappen naar een andere HA? Jeetje wat een rotnieuws over Aster en ing.. werkse vandaag meid fijn dat ze zo goed reageerden op je werk!
Hier een druk dagje gehad. Wel nog lekker een uur kunnens lapen vanmiddag, aangezien zoon lief om 5 uur bedacht dat het tijd was om op te staan, had ik dat hard nodig. Vandaag weinig harde buiken meer gehad. Gister waren het er echt etreem veel voor mijn doen. Een paar uur lang bijna wel elke 10 min 1. (geen pijnlijke). Ik denk dat ik toch te druk bezig ben geweest op het werk gister. Morgen om 13.20 uur een groei echo. Ik ben benieuwd. Kunnen we weer even spieken naar onze kleine meid. (of grote meid)
@wandelwagenbak... nog helemaal niet aan gedacht. Wat stom. Daar dus ook nog wat voor inslaan... @chickie..hahaha nee ik kan de kamer nog niet opzetten...angezien de muur nog niet helemaal af is.. dus die kamer kan niet eerder als het weekend opgezet worden... maar heb wel de box opgezet..kon het niet laten hahah. @gebakje.. oh leuk..echo...veel plezier morgen..zit vast allemaal goed... Misschien is ze wel een beetje ingedaald dat je daarom.die harde buiken had?naja das natuurlijk speculeren..je weet t morgen... @zwangels...ik vind het echt naar voor je...ik hoop natuurlijk dat je gewoon zwanger bent voor die 5 maanden om zijn...want het natuurlijk een super lange tijd zo.. dikke knuf. @hier.. morgen weer een drukke dag.. de muur heef vl vandaag afgewerkt..en kan ik morgen eindelijk behangen... heb er zin in... Om half 12 moet ik de eerste prik in mn bil...ben benieuwd..hoop dat ze mn spier kunnen vinden in de extra aangegroeide laag vet hahah.. Vind het trouwens super gezellig staan die box... vind hem wel groot..in mn gedachte was hij een slag kleiner...
Gebakje succes morgen! Ben benieuwd! Onze kleine meid was gister tussen de 2370 en 2830 gram Sarah haha geweldig fijn he als er wat kan gebeuren! Succes met de prik!
Ik heb een voor gevoel dat deze meid verkeerd om blijft liggen. Ik hoop natuurlijk van niet, maar het is een soort instinct wat dat zegt. Ik ben benieuwd.. Jasper lag met 26 weken al met het hoofdje naar beneden en daalde met 36 weken goed in zodat hij vast lag.
Hoi meiden, ja de vakantie was super, mooi ressort, lekker eten en warm weer, wat wil een mens nog meer. We hebben alleen niks van de omgeving gezien, daar had m'n zwangere lijf ff geen zin in. Wel zijn ml en dochtertje met dolfijnen wezen zwemmen, en ik heb gekeken hihi. We willen zeker nog een keertje die kant uit want het lijkt me een super mooie omgeving. Maar vind het nu niet erg om weer lekker thuis te zijn hoor, 16 dagen was precies goed voor te lamballen haha. Nu op naar het volgende, nl de babykamer in orde maken. Sarahtje, wat leuk dat jullie de babykamer dit weekend in elkaar gaan zeten, kan je zo van genieten hè? Bij de april mama,s zijn er al 2 vroeggeboortes, een kindje is bijna 2 weken geleden geboren en vanmorgen vroeg is er weer eentje geboren. Die meiden en hun partners gaan door een zeer onzekere en zware periode. Sta er nu wel even bij stil dat een gezonde zwangerschap/kindje niet vanzelfsprekend is. Heb zoveel respect voor deze meiden en haal het niet meer in m'n hoofd om klagen als ik weer eens moe ben of maagzuur heb. Jeetje zo leer je wel relativeren zeg..
de gordijnen hangen (moet ze alleen nog ff inkorten met de strijkstrook) en.... het bedje staat!!!! het wordt wat, ik ben ZOOOOO blij! als het goed is komt mijn vader zondag de waterleiding omleiden en de deurpost plaatsen.. Mr paloe is nu Olaf naar school brengen, afval wegbrengen en voor mij naar de Lidl voor naaispullen want met alleen een naaimachine begin je niet zoveel natuurlijk De adapters voor de mc zijn net al bezorgd dus dat betekent dat we zo even naar de prenatal kunnen om de bh's eens even nader te bekijken Mr paloe gaat denk ik vandaag schoonmaken en de radiatorombouw plaatsen.. ik kijk wel even wat ik vandaag voor elkaar krijg
Wow...wat heerlijk paloe.. snap dat je blij bent.. Lekker drug dagje voor de boeg dus... geniet ervan.. @minnie..klinkt als een heerlijke vakantie... Jeetje..twee vroeggeboortes... daar schrik ik ook best van... @hier... net gedouched...zo de prik halen..en dan ga ik aan de slag in de babykamer... al zou ik t liefst nu ff gaan slapen.. elke dag lijkt vermoeiender te worden...al voel ik mij op zich gewoon goed...
Zo gebakje...flinke meid al... en lag ze goed? @hier...nou de prik viel mee.. maar heb wel harde buiken sindsdien.. totaal ongerelateerd waarschijnlijk... maar toch..best vervelend.. Nou er zitten 3 banen op de muur..en ben er daarna mee gestopt..want kreeg het benauwd van die harde buiken...